Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Å spise maiskolber

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-03-08, 18:53   #21
Fluke
Bør lage seg en tittel selv
 
Fluke sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Innlegg: 11.789
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å spise maiskolber

Opprinnelig lagt inn av LilleT, her.

Maiskolber var noe av det beste da jeg var liten. Dengang tror jeg vi kjøpte frosne kolber fra Findus. Det hørte med egne maisholdere i grønn plast som det sto Findus på, mener jeg. Vi tok vare på de holderne, og det er bare kort tid siden de siste knakk.

Det var grunnen til spørsmålet mitt.

__________________
02 10
Fluke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-03-08, 19:01   #22
LilleT
Rastløs dagdrømmer
 
LilleT sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.652
Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å spise maiskolber

Hattifnatten: Jeg levde omtrent av mais store deler av det første svangerskapet mitt.

__________________
LilleT
LilleT er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-03-08, 19:04   #23
LilleT
Rastløs dagdrømmer
 
LilleT sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.652
Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å spise maiskolber

Opprinnelig lagt inn av Fluke, her.

Det var grunnen til spørsmålet mitt.

Mener du at dere også hadde sånne grønne?

Sånn apropos: Hvordan spiser dere andre egg når de spises fra eggeglass? Vi brukte alltid skjeer i tykk plast som vi kalte "eggeskjeer" hjemme hos meg. Nå er også de siste av dem knekt.

__________________
LilleT
LilleT er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-03-08, 19:13   #24
Estrella
♥ ♥ ♥
 
Estrella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nedre Romerike
Innlegg: 9.812
Estrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Å spise maiskolber

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Smør, salt, pepper, maisholdere; spis.

Samme her bortsett fra pepperet.

__________________
Estrella og gutta.

Storebror f. 1998 og minstemann f.2002 - d.2004
Estrella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-03-08, 19:45   #25
Fluke
Bør lage seg en tittel selv
 
Fluke sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Innlegg: 11.789
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å spise maiskolber

Opprinnelig lagt inn av LilleT, her.

Mener du at dere også hadde sånne grønne?

Sånn apropos: Hvordan spiser dere andre egg når de spises fra eggeglass? Vi brukte alltid skjeer i tykk plast som vi kalte "eggeskjeer" hjemme hos meg. Nå er også de siste av dem knekt.

Ja, vi hadde sånne grønne.

Vi har også egne eggeskjeer i plast. Tupperware som dessverre ikke er i salg.

__________________
02 10
Fluke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-03-08, 19:48   #26
Nuppa
Superduperaktiv
 
Nuppa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 683
Nuppa er populærNuppa er populærNuppa er populærNuppa er populær
Standard

Sv: Å spise maiskolber

Kolbene kokes eller grilles. Maisholder i begge ender. Masse godt smør, salt og litt chilipulver. Mmm....

Nuppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-03-08, 19:48   #27
Nelly Nickers
Slow reader
 
Nelly Nickers sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 2.648
Nelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt likt
Standard

Sv: Å spise maiskolber

Jeg hogger en gaffel inn på hver side, og smører på uanstendige mengder meierismør og salt. Gnafler rundt i en vill fart, akkurat som i Donald-filmer.
Mmmmm, nå ble jeg innmari sulten i grunn.

Nelly Nickers er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-03-08, 19:56   #28
Nelly Nickers
Slow reader
 
Nelly Nickers sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 2.648
Nelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt likt
Standard

Sv: Å spise maiskolber

Måtte hive et par poteter inn i ovnen til baking. Det nærmeste jeg kommer en maiskolbe med masse smør, er bakt potet med masse smør. Synd det tar halvannen time å få dem skikkelig bakt.

Nelly Nickers er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-03-08, 20:00   #29
Lenam
awesom
 
Lenam sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.559
Blogginnlegg: 20
Lenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Å spise maiskolber

Akkurat som Langbein.

__________________
Personality Goes a Long Way.

Lenam er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-03-08, 20:00   #30
Camomilla
Wooohhoooooo
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.176
Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Sv: Å spise maiskolber

Grilles på grillen eller i stekepanne. Spiser de med kryddersmør.
Burde forresten alltid følge med tanntråd når man kjøper maiskolber.

Nå fikk jeg skikkelig lyst på maiskolber.

__________________
Propellen januar 2005
Camomilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-03-08, 20:06   #31
LilleT
Rastløs dagdrømmer
 
LilleT sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.652
Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å spise maiskolber

Og maiskolber er dessuten ideelt å servere hvis man har barn med løse tenner som aldri faller ut av seg selv.

__________________
LilleT
LilleT er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-03-08, 20:11   #32
Mikkeline
Flax
 
Mikkeline sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 5.721
Mikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Å spise maiskolber

Inspirert av denne tråden, så ble det maiskolber til middag/ kvelds i dag.

__________________
03 06 09
Mikkeline er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-03-08, 20:19   #33
Camomilla
Wooohhoooooo
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.176
Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Sv: Å spise maiskolber

Opprinnelig lagt inn av LilleT, her.

Og maiskolber er dessuten ideelt å servere hvis man har barn med løse tenner som aldri faller ut av seg selv.

Lurt tips å notere

__________________
Propellen januar 2005
Camomilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-03-08, 20:36   #34
Honda
Type R ;)
 
Honda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
Innlegg: 8.453
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Å spise maiskolber

maiskolaber må grilles,
smørest med smør,ha på salt og i alufolie og på grillen.
Spises varm.


Svigers griller den uten alufolie,og det smaker brent blæ

__________________
Honda som ikke kjører Honda bil for tiden men har Honda snøfres og gressklipper med Honda motor...
Honda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-03-08, 20:39   #35
Señora
Bør lage seg en tittel selv
 
Señora sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.716
Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Å spise maiskolber

Vi har maisholdere, og serverer dem lettrukket sammen med smør og salt.

Ang. egg: dunker toppen av egget med skjeen, tar av skallet på toppen, salt og smør hører med . Jeg bruker de minste t-skjeene (Hardangerbestikk).

Plastikkskjeer og egg hører ikke sammen

Señora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-03-08, 20:58   #36
Fluke
Bør lage seg en tittel selv
 
Fluke sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Innlegg: 11.789
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å spise maiskolber

Opprinnelig lagt inn av Busymum, her.

Plastikkskjeer og egg hører ikke sammen

Mens jeg mener motsatt. Egget får metallsmak om man bruker skje av annet enn sølv eller plast.

__________________
02 10
Fluke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-03-08, 22:39   #37
Miss Norway
Kidding, right?
 
Miss Norway sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 12.634
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å spise maiskolber

Vi har sånne maiskolbeholdere:



De er jo helt sykt festlige. Skikkelige american barbequers. Ungene elsker dem!

__________________
I'm on a seafood diet. Everytime I see food, I eat.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-03-08, 22:48   #38
Mikkeline
Flax
 
Mikkeline sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 5.721
Mikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Å spise maiskolber

Opprinnelig lagt inn av Miss Norway, her.

Vi har sånne maiskolbeholdere:



De er jo helt sykt festlige. Skikkelige american barbequers. Ungene elsker dem!

De var utrolig kule! Kjøpt utenlands?

__________________
03 06 09
Mikkeline er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-03-08, 23:25   #39
Hannah
tankefull
 
Hannah sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 4.227
Blogginnlegg: 111
Hannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt likt
Standard

Sv: Å spise maiskolber

Opprinnelig lagt inn av Fluke, her.

Mens jeg mener motsatt. Egget får metallsmak om man bruker skje av annet enn sølv eller plast.

Jeg syns det smaker svovel om man bruker sølvskje til å spise det med. Vanlig stålskje går helt fint å spise egg med syns jeg.

Maiskolben kokes før jeg freser den i litt smør på panna, evt griller den. Jeg gnager av den, og jeg tror ikke jeg ser spesiellt sivilisert ut da nei

Hannah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-03-08, 10:32   #40
C3PO
Earthling
 
C3PO sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.027
C3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Å spise maiskolber

I Mexico så pleide vi å spise grillet mais med rømme og chilipulver på. Av en eller annen grunn så gjør jeg det ikke her. Må nok skjerpe meg!

Ellers kan jeg tipse om at man ofte får kjøpt maisholdere når man drar på selvplukk. Vi drar på selvplukk hvert år, plukker ca. 20 kg, har det i fryseren, spiser omtrent halvparten frem mot sommeren, så blir det masse maisgrilling om sommeren.

C3PO er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:03.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no