Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Mørkerommet

Jane (Linseanbefalinger?)

Mørkerommet Fotoforum. For diskusjon av kamera, utstyr og teknikker. Hvordan ta bedre bilder, og riktig etterbehandling.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-01-07, 21:26   #1
Michayla
Nysgjerrig
 
Michayla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Vestfold
Innlegg: 2.456
Michayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jane (Linseanbefalinger?)

Jeg tror jeg har det samme digitale kameraet du har.
Nå skal vi til USA i februar og vi skal kjøpe med oss ektra linser eller hva pokker det kalles.
Er mye billigere der.

Hva slags linse er det du har?
Har du flere, i så fall hvem anbefaler du?

Målet for mine bilder er til innramming og scrapping.

Digger bildene dine.

Michayla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-07, 22:51   #2
jane
Har ikke tittel
 
jane sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 2.988
jane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Jane

Koselig å høre at du liker bildene mine.

Veit du, jeg har faktisk ikke noen megasupre linser å skryte av. Jeg har bare ei linse utenom den som fulgte med på kameraet (18-55 mm) da jeg kjøpte det. Og det er en Sigma APO DG 70-300 mm. En grei og allsidig linse, men egentlig ikke så veldig fantastisk...synes jeg da.

Det finnes jo så mye forskjellig å velge i, og alt kommer an på hva slags bilder du liker å knipse. Selv liker jeg godt å fotografere natur og landskap, og jeg ønsker meg veldig en Sigma 10-20mm F4-5.6 EX DC HSM.

Men altså, egentlig blir det litt vanskelig for meg å anbefale noen linser, ettersom jeg har bare to selv, og ikke har prøvd ut noen andre. Jeg har bare lest litt om forskjellige linser.

En annen linse som jeg tror er bra, og som jeg ønsker meg er Canon EF-S 60mm f/2.8 Macro USM. Jeg drømmer om å kunne ta ordentelige macro-bilder, og det tror jeg nok at jeg kunne fått til med ei slik linse.

Kanskje noen andre har noen bra linser å anbefale?

jane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-07, 01:25   #3
Michayla
Nysgjerrig
 
Michayla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Vestfold
Innlegg: 2.456
Michayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Jane (Linseanbefalinger?)

Takk, noteres...

Ja, elsker å ta macro bilder jeg og.
Den linsen som fulgte med er ikke noe tess synes jeg.
Helt grei til vanlig fotografering, men å fotografere ting som er et lite stykke unna går ikke med den nei.

Michayla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-07, 01:43   #4
Katinka
Skriv og skriv og skriv
 
Katinka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Det meste er nord
Innlegg: 5.100
Katinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jane (Linseanbefalinger?)

Den makrolinsa har jeg også lest litt om.
Skal være veldig fin til portretter.

__________________
I can be your astronaut if you want some space.
Damien Rice
Katinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:09.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no