Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Mørkerommet

Hvilket digitalt speilreflekskamera til amatør?

Mørkerommet Fotoforum. For diskusjon av kamera, utstyr og teknikker. Hvordan ta bedre bilder, og riktig etterbehandling.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-11-10, 14:09   #1
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Hvilket digitalt speilreflekskamera til amatør?

Sambo ønsker seg digitalt speilreflekskamera.
Hvilket skal jeg kjøpe?

Det må ha greit utstyrsnivå (kjøpe tilleggsutstyr)
Være kurant å håndtere for fotonovise.

  Svar med sitat
Gammel 11-11-10, 15:22   #2
Juste
Populærkulturjunkie
 
Juste sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: I Cyberspace.
Innlegg: 2.093
Blogginnlegg: 1
Juste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvilket digitalt speilreflekskamera til amatør?

Et enkelt Nikon eller Canan bør være tingen da.

Dette er en veldig god Nikon startpakke.

Juste er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-10, 18:01   #3
Tangina
godtemonster
 
Tangina sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.359
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvilket digitalt speilreflekskamera til amatør?

Jeg lurer også på dette. Har fått noen penger til jul og lurer på om jeg skal investere i kamera. Det er romjulssalg på Fotovideo - er dette et bra tilbud? Er det eventuelt andre objektiver som er bedre i kombinasjon med kameraet?

Canon EOS 500D m/Canon EF-S 18-55mm IS til 4995


__________________
Gutta -04 og -07
Tangina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-10, 18:07   #4
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.662
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilket digitalt speilreflekskamera til amatør?

Alle andre objektiver er bedre enn kit objektivet. Det tilbudet er bra, men ikke mer enn normalt. Man får kamera til den prisen ganske mange steder.

Det objektivet der er helt greit. Men ikke god optikk og ikke noe lyssterkt.

Jeg hadde det kamera inntill for 1 uke siden. Brukte ikke objektivet etter jeg fikk kjøpt et annet.

Vist du har penger så er dette et bedre sett : http://www.fotovideo.no/Avdelinger/P...SM-119304.aspx

Jeg har brukt Sigma 50mm 1,4 på mitt kamera. Vet Lykketrollet bruker 30mm sigma 1,4. Fantastiske objektiver begge to, men er jo ingen zoom så man må flytte seg.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-10, 18:15   #5
Tangina
godtemonster
 
Tangina sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.359
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvilket digitalt speilreflekskamera til amatør?

Takk for godt råd, Isolde. Jeg er helt grønn på kamerafronten og trenger alle tips jeg kan få.

__________________
Gutta -04 og -07
Tangina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-10, 18:23   #6
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.205
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilket digitalt speilreflekskamera til amatør?

Hvis du har Lefdal i nærheten så jeg det samme kameraet til 3500 i kundeavisen deres denne uken.

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:50.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no