Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Mørkerommet

Hvilket Nikon speilreflekskamera?

Mørkerommet Fotoforum. For diskusjon av kamera, utstyr og teknikker. Hvordan ta bedre bilder, og riktig etterbehandling.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-07-13, 16:12   #1
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvilket Nikon speilreflekskamera?

Mitt d90 er i ferd med å dø. Jeg trenger nytt kamera. Men hva? Jeg har som sagt d90 nå, det må ikke være mindre avansert enn det. Men jeg trenger ikke det aller mest proffe. Jeg har ikke fulgt med på et par år, hva er det vanlig å ønske seg nå?

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-07-13, 16:36   #2
kiki
Bør lage seg en tittel selv
 
kiki sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 3.729
kiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvilket nikon speilreflekskamera?

Jeg har hatt Nikon D7000 et godt år nå, og er veldig godt fornøyd. Men det er kanskje litt mer avansert enn du tenker? Tror det går for å være litt midt på treet mtp hvor proft det er. Det var i hvertfall en stor oppgradering fra mitt gamle D40.

__________________
~Gutt okt.06~
~Tvillingjentene juli -09~
kiki er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-07-13, 18:19   #3
LilleLeo
A friend with benefits
 
LilleLeo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 12.877
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvilket nikon speilreflekskamera?

Jeg har gått fra D50 til D3200. Kjempe fornøyd!

__________________
Lille 04 ~ Engel f/d 07 ~ Lillebror mai 08
LilleLeo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-07-13, 08:47   #4
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilket nikon speilreflekskamera?

Jeg skjønner ikke denne "nye" nummereringen til nikon på tusentallet. Er det sånn at D600 og 800 er en fortsettelse av serien fra D200 og 300, mens de på tusentallet egentlig er en fortsettelse av d70-80-90-og så var man i ferd med å kræsje i semiproffserien?

Jeg ser i øyeblikket på 7100, 600 og 800. 800 tror jeg ikke jeg trenger, det blir litt dyrt i forhold til hva jeg kommer til å få utav det tror jeg. 600 får jeg en hverken-fugl-eller-fisk-følelse av, er det en utgående modell tro? Noe sier meg at det kanskje er 7100 som er riktigst for min del, det er ikke ekstremt dyrt og det virker bra for sånne som meg når jeg leser tester.

Det som er mitt bruk av speilreflekskamera er stort sett ganske tradisjonell fotografering. Jeg har nok foto litt mer som en hobby enn å bare ta snapshots av familien selv om jeg bruker det mye til det siste også. Videomuligheten på kameraet har jeg knapt brukt, heller ikke live view-funksjonen, jeg bruker det mest som et tradisjonelt speilreflekskamera. Jeg ønsker meg et fullformatskamera.

Jeg tror jeg skal se om jeg kan få med et objektiv med litt rabatt samtidig, spørsmålet er hva jeg skal satse på, jeg ønsker meg 80-400 og en vidvinkel. Vi får se.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-07-13, 08:54   #5
Einhyrningur
Be happy!
 
Einhyrningur sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 10.035
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilket nikon speilreflekskamera?

Henger her for tips..

__________________
jepp, jeg mangler stor forbokstav
Einhyrningur er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-07-13, 09:07   #6
GydaG
lider av tastleksi
 
GydaG sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: På landet
Innlegg: 5.978
Blogginnlegg: 44
GydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvilket nikon speilreflekskamera?

Jeg har også ramlet helt av disse tallene. Nå er det vel et par år siden jeg kjøpte det nyeste, mon tro om ikke det presset seg frem et behov like før minstejenta ble født og vi ikke hadde ett eneste fungere kamera her.
Uansett, jeg valgte D7000 den gang, og har vel strengt tatt enda ikke hatt tid til å sette meg skikkelig inn i det, men jeg digger det lille jeg trenger av behov.
Feks fikk jeg et strålende bilde av de pøblene som prøvde iherdig å ødelegge den nye rådyre huska på lekeplassen i natt, og det uten blitz. (Joda, når jeg så jeg hadde godt nok bilde og de ikke fjernet seg etter tilsnakk fyrte jeg av blitzen en gang og, og jaggu forsvant de kjapt da gitt. )

__________________
2003 2010 2012
It's not only only, but but.
We have to take in nourishment, expel waste and inhale enough oxygen to keep our cells from dying. Everything else is optional!
GydaG er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-07-13, 09:15   #7
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilket nikon speilreflekskamera?

Jeg tror vel egentlig at 7100 holder for min del. Jeg så på modellen under og den utgår. Man har jo alltid lyst på toppmodeller og sånn, men jeg tror egentlig ikke jeg trenger det. Spesielt ikke når det tredobler prisen. Det jeg må vurdere er vel 600 som ikke ligger så innmari høyt i pris.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-07-13, 10:19   #8
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.662
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilket nikon speilreflekskamera?

Kan anbefale fullformat. Er jo mye dyrere, men når man først har det og bruker det er det gøy! Jeg elsker min 5D. Er jo kommet mange kamera etter mitt som "bedre" men kommer nok til å beholde det i mange år like vel. har hatt det i 2 1/2år og det er jo enda flere år siden det ble utviklet. Like vel tar det overlegne bilder i forhold til mye annet.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-07-13, 11:56   #9
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilket nikon speilreflekskamera?

Det blir ikke veldig tunge kameraer når man hopper opp et nivå da?

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-07-13, 15:28   #10
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.662
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilket nikon speilreflekskamera?

Lett kan den ikke skryte på seg nei. Vanesak rett og slett. Med mitt store 70-200 2,8 objektiv blir den vel 3kg.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-07-13, 15:37   #11
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilket Nikon speilreflekskamera?

Det objektivet ruver litt i terrenget ja. Men det er bra, det er det.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:53.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no