Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Jåleforumet

Hårtap og amming

Jåleforumet Forum for hudpleie, hår, sminke, kropp mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-04-07, 13:45   #21
Honda
Type R ;)
 
Honda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
Innlegg: 8.453
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hårtap og amming

Det hjelper nok ikke å smørre på en sjampo og tro det skal hjelpe, hjelpen må komme innenfra.

Pass på å få nok vitaminer. Spes b vitaminer.

Sjampoo med eks b vitaminer hjelper lite for håret er dødt og trekker ikke til seg noen ting

Og miste håret kommer ikke for at man ammen men hormonelt,som andre sier.

En god hårklipp eller 3 i ammeperiode hjelper på


Hilsen ei som ikke ammet turbo men mistet en del hår da han var 3 mnd gammel.

__________________
Honda som ikke kjører Honda bil for tiden men har Honda snøfres og gressklipper med Honda motor...
Honda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-07, 14:03   #22
cilen
re:designer
 
cilen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.103
cilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hårtap og amming

Det du bør gjøre er å massere GODT når du vasker håret. Eller hvis du gidder kan du jo også massere med olje i vikene, (hvis det er der du mister mest hår.) Ved å massere (til du kjenner det blir varmt),mykner du opp melaninet som er inni hårsekken, og de nye håra vil vokse fortere tilbake. Det er derfor noen sjampoer er bedre, fordi de inneholder ting som hjelper til å mykgjøre melaninet. Når man mister håret for godt (gutter..), tørker melaninet inn og håret vil ikke vokse eller holde seg på plass, og det detter ut. Da vokser ikke nye hår ut. Det er viktig for menn også å massere og forebygge hårtap. Tørker det helt ut, er det ingen vei tilbake.

__________________
Gutt 95 Jente 04
cilen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-07, 14:16   #23
Pamina
Kaldt hode, varmt hjerte!
 
Pamina sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 8.979
Blogginnlegg: 70
Pamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hårtap og amming

Jeg brukte faktisk en shampoo fra Kerastase (i samme "sølv" serie som den du viser til her), og jeg har ikke mistet noe hår under amming. Frisøren min ba meg begynne med shapoen fire uker før termin, og jeg brukte den hele veien mens jeg fullammet, og jeg tror virkelig det hjalp

__________________
Pamina & Snuppa, 23. juli 05, Brodern, 23. august 08
Et hus uten bøker er som et legeme uten sjel. (Marcus Tullius Cicero)
Pamina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-07, 14:17   #24
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.905
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hårtap og amming

Opprinnelig lagt inn av malena, her.

Bare vent til babyfjonene kommer fram i panna igjen. Da føler du deg lekker.

Og i en lang periode deretter. Nå er de nyutvokste fjonene ca. halvparten så lange som resten av håret. Om jeg ikke sloss med dem hver morgen, så stikker de rett ut av hodet mitt, som på et pinnsvin. I'm looooving it!

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-07, 15:02   #25
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hårtap og amming

Jeg mistet ikke hår etter de tre første fødslene (uten å bruke noen spesiell shampo), men da fjerdemann var 3-4 måneder datt det av i mengder. Jeg lot meg friste til å prøve en dyr shampo frisøren anbefalte mot dette, men håret fortsatte å falle av og jeg tror den hadde liten effekt. Jeg har vanligvis tykt hår, men fikk faktisk høye viker i pannen hvis man så godt etter. Men håret kom tilbake, og det gjør det nok for deg også. Babyfjonene var slitsomme en periode, ja.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-07, 15:27   #26
MissS
Like blid!
 
MissS sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.984
MissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hårtap og amming

Jeg vet hva du snakker om. Etter to tette svangerskap mistet jeg så vanvittig mye hår at jeg faktisk fikk spørsmål om jeg hadde barbert bort håret på sidene! Ingen kjerringråd hjalp heller. Det har vokst tilbake, men er på langt nær så tykt som før. Det er bare å stålsette seg, for jeg kommer nok til å miste mye denne gangen også.

__________________
Damned if you do, damned if you don't.
MissS er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-04-07, 19:30   #27
Avatar
Nå også i farger
 
Avatar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 13.972
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hårtap og amming

Du er ikke alene DM.

Fullammer (så godt som i alle fall) lillegutt på 8 mnd enda. Pga stort hårtap går jeg med håret i strikk hele dagen. Da slipper jeg røyte så mye. Vasker håret hver eller annen hver dag, da greier jeg bort MENGDER med hår.

Hater det!

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-04-07, 19:36   #28
Hasselnøtt
Sliter med tastaturet
 
Hasselnøtt sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.207
Hasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hårtap og amming

Hentesveis.

Jeg mistet for øvrig hår etter at jeg var ferdig å amme. Stolt som en hane (høne?) brukte jeg hele ammeperioden på å skryte av manglende hårtap, om jeg kan uttrykke meg sånn. Da jeg sluttet å amme, derimot, fant jeg ut at den som ler sist....

Hasselnøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-04-07, 19:54   #29
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hårtap og amming

Opprinnelig lagt inn av Pamina, her.

Jeg brukte faktisk en shampoo fra Kerastase (i samme "sølv" serie som den du viser til her), og jeg har ikke mistet noe hår under amming. Frisøren min ba meg begynne med shapoen fire uker før termin, og jeg brukte den hele veien mens jeg fullammet, og jeg tror virkelig det hjalp

Kanskje eller kanskje ikke ... Jeg har ikke mistet et hårstrå mer enn normalt etter noen av mine fødsler, og jeg bruker de samme hårproduktene som jeg alltid gjør.

(Beklager hvis jeg er ufin i tråden din nå, DM. Ikke meningen å gni det inn altså. )

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-07, 11:30   #30
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.637
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hårtap og amming

B-vitaminer! Jeg tror ikke det er ammingen som gjør det, heller det at du har vært gravid. Jeg mistet masse hår etter at jeg sluttet å amme minstemann. Det har vel kanskje noe med å gjøre at alle lagrene i kroppen tappes nå.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-07, 12:55   #31
Azi
Come what may...
 
Azi sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.216
Blogginnlegg: 40
Azi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hårtap og amming

Mistet også håret faktisk etter det hadde gått ca 3 mnd hver eneste fødsel. Mormoren min sa at når det har gått 3 mnd så pleier alle svangerskaphormonene da forsvinne i fra kroppen. Og det var grunnen til man mistet håret.

Azi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-07, 16:26   #32
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hårtap og amming

Jeg mener også å ha hørt at dette er svangerskapshormoner og ikke ammehormoner. Jeg mistet nemlig uendelig mye hår - og jeg fullflasket.

*føler seg diskrimert*

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-07, 16:31   #33
Bille
Sånn passe sane
 
Bille sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 7.933
Blogginnlegg: 18
Bille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hårtap og amming

Opprinnelig lagt inn av Acsa, her.

Hårtap etter fødsel er vel hormonelt styrt, man mister ofte mindre hår mens man er gravid, og desto mer etterpå? Det var i hvertfall det frisøren min sa. Da har jeg lite tro på at en sjampo, dvs. en ytre greie, kan ha noen effekt.

Signerer dessverre dette Desembermamma Så langt har jeg ikke lidd av noe større hårtap, men det kommer vel gjerne det også.

__________________
07, 09, 13
Bille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-04-07, 09:39   #34
Trulte
:)
 
Trulte sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 9.006
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hårtap og amming

Opprinnelig lagt inn av zol, her.

Jeg mener også å ha hørt at dette er svangerskapshormoner og ikke ammehormoner. Jeg mistet nemlig uendelig mye hår - og jeg fullflasket.

*føler seg diskrimert*

Enig, må være en myte det der at det henger sammen med amming.
Jeg mistet også hår i fronten med andremann og han nærmet seg aldri en pupp

Trulte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-04-07, 10:24   #35
cilen
re:designer
 
cilen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.103
cilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hårtap og amming

Ja, for når man er gravid får man ofte tykt hår, det gror fort og t.o.m neglene blir harde og lange. Da er det jo naturlig at dette går opp i opp etterå. Sånn var det med meg ihvertfall. Har aldri hatt så fine negler som da jeg var gravid. Og etterpå knakk de og flisa seg opp alle sammen.

__________________
Gutt 95 Jente 04
cilen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-04-07, 10:53   #36
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.473
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hårtap og amming

Mitt hår så ut som et takras etter graviditeten, det er ikke tvil om at kroppen min sparte der den kunne (jeg var veldig kvalm og dårlig hele svangerskapet). Men det ble jo ikke akkurat bedre etterpå heller, når jeg i tillegg begynte å miste hår. Det er endelig begynt å bli bedre, men jeg har noen veldig flotte viker fortsatt.

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-04-07, 15:15   #37
Palmen
Trøtt
 
Palmen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.217
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hårtap og amming

Jeg brukte anti-hårtaps shampoen fra Kerastase, og hårtapet avtok i løpet av to hårvask. I kid you not.

Hormoner eller ikke, den funka som f for meg.

Palmen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-04-07, 15:40   #38
DM
Live and let live
 
DM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.119
Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hårtap og amming

Opprinnelig lagt inn av Palmen, her.

Jeg brukte anti-hårtaps shampoen fra Kerastase, og hårtapet avtok i løpet av to hårvask. I kid you not.

Hormoner eller ikke, den funka som f for meg.

Fisker frem Visakortet i en fei. Jeg kan ikke skjønne at det kan bli noe hår igjen på hodet mitt dersom dette skal fortsette.

__________________
Poden des. 01, Admini jan. 07 og Admikra feb.14.
-Det du tror, avgjør hva du ser.
DM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-04-07, 15:58   #39
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.378
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hårtap og amming

Opprinnelig lagt inn av malena, her.

Bare vent til babyfjonene kommer fram i panna igjen. Da føler du deg lekker.

Eller i nakken, slik at man alltid har en snasen håkki hvis man prøver seg på hestehale.

Jeg tror desverre ikke på at shampooer hjelper mot håravfall. De ligger jo "utenpå" håret, som allerede er dødt, de har jo ingen virkning ned i hårsekkene.

Ellers så går det jo en helt fantastisk reklame for en eller annen håravfall-shampo menn kan bruke "preventivt". Riiiight, hvordan vet man på forhånd at håret kommer til å dette av?

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-04-07, 16:26   #40
Pastill
Pauset
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: In Town!
Innlegg: 5.952
Pastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hårtap og amming

Jeg ammet fint lite, men røytet masse fordet. Så har neppe så mye med amming å gjøre.
Shampo tror jeg ikke har noe for seg, men ville nok beholdt langt hår så det er lettere å kamuflere bare flekker hvis du får noen.

Pastill er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:44.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no