Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Jåleforumet

Pubertet og uren hud

Jåleforumet Forum for hudpleie, hår, sminke, kropp mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-11-10, 19:23   #1
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 14.998
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Pubertet og uren hud

Usikker på om denne hører til her eller under Oppdragelse en plass - bare å flytte hvis noen modder vil.

Etter en runde med grubling i butikken spør jeg om råd her: Frøkna på 9 er i puberteten og begynner å få ganske uren hud. Ikke så veldig gæli enda, men jeg regner med at det kommer mer ganske fort. Jeg kan ikke huske at jeg stellet huden i det hele tatt før jeg var flere år eldre, men synes kanskje jeg bør finne noe til henne, både for rens og fuktighet. Noen tips? Hun er jo så ung ( ); kan det være greit å bruke midler som egentlig er laget for voksne?

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-10, 20:36   #2
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.816
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pubertet og uren hud

Abonnerer.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-10, 22:24   #3
Señora
Bør lage seg en tittel selv
 
Señora sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.713
Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Pubertet og uren hud

Dermalogica har en ungdomsserie og den er basert på naturlige ingredienser og for ung hud.

Señora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-10, 22:27   #4
Señora
Bør lage seg en tittel selv
 
Señora sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.713
Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Pubertet og uren hud

Serien heter Clean Start www.cleanstart.no

Señora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-11, 18:42   #5
Stine-mor
Firebarnsmor
 
Stine-mor sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 9.741
Stine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Pubertet og uren hud

Stompa: Fant du noe som fungerte?

Her er panna til eldste i forandring. Ellers i ansiktet er huden tørr og atopisk. Kjempevanskelig!
Samt at håret ser fett ut dagen etter hårvask.

__________________
06.09.01 ~ 25.05.03 ~ 23.01.06 ~ 12.03.09.
Stine-mor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-11, 19:04   #6
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 14.998
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Pubertet og uren hud

Jeg landet på en rensegele fra Avene, kjøpt på apoteket. De sa den var helt fin til så unge. Vi har ikke helt funnet den perfekte fuktighetskremen ennå.

Håret ja - jeg blir sprø. Hun har så nydelig hår, men det bør vaskes hver dag, og mentalt er hun ikke der at hun orker så mye styr.

(Mine to er forresten også født 06.09.01. Artig.)

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-11, 19:29   #7
Stine-mor
Firebarnsmor
 
Stine-mor sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 9.741
Stine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Pubertet og uren hud

Fine fødselsdatoen.

Her har endringen skjedd den siste måneden. Og jeg synes det er så tidlig! Men det er kanskje ikke det? Husker ikke hvordan det var med meg, siden jeg er så gammel.



Jeg prøvde noe stæsj jeg hadde i skapet i går, tror det var samme merket du nevner, men det svei (sved?) visst?


Men hvilken sjampo anbefales tro? Eller er det et fett (bokstavelig talt)?

__________________
06.09.01 ~ 25.05.03 ~ 23.01.06 ~ 12.03.09.
Stine-mor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-11, 19:33   #8
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 14.998
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Pubertet og uren hud

Jeg synes ikke jeg ser noen forskjell, og bruker en fra dagligvaren som hun liker.

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-11, 19:35   #9
Stine-mor
Firebarnsmor
 
Stine-mor sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 9.741
Stine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Pubertet og uren hud

Jeg har så tørr hud at en kvise knapt har sett dagens lys hos meg. Er det noe man kan gjøre kostholdsmessig, eller er det hele hormonelt?

Mannen var ille plaget av kviser som ung, og dit vil vi virkelig ikke.

__________________
06.09.01 ~ 25.05.03 ~ 23.01.06 ~ 12.03.09.
Stine-mor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-11, 21:16   #10
sindrome
Boler'o?
 
sindrome sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
Innlegg: 6.461
sindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Pubertet og uren hud

Hva med den proactive-serien som går på tv-shop? For håret, prøve en serie med milde og økologiske ingredienser? Som pureology (Adam & Eva, Nikita) eller Organics, fra John Masters?

__________________
Storesøster '05 og Lillesøstrene '08

"Det handler om å bli glad i seg selv som medfødt feilvare. I stedet for hele tiden å prøve å ligne på et glansbilde." Per Fugelli
sindrome er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-11, 21:27   #11
Anikka
Snøavhengig
 
Anikka sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Blåsborttoppen
Innlegg: 909
Anikka er populærAnikka er populærAnikka er populærAnikka er populærAnikka er populær
Standard

Sv: Pubertet og uren hud

Tenåringene til søsteren min bruker serien Normaderm fra Vichy (kjøpes på apotek) og er godt fornøyde. Jenta hennes begynte da hun var 11. Jeg tror jeg hadde uren hud før dette.

Jeg har brukt serien selv også, og synes den fungerte godt.

Anikka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-11, 21:32   #12
Nip
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Oct 2010
Innlegg: 3.725
Nip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Pubertet og uren hud

Jeg har ingen god erfaring med noen kremer, og har aldri slitt med mye kviser.

Jeg har alltid hatt litt småkviser innimellom, spesielt ved mensturasjon. I tillegg slitt med en bakterie?infeksjon som har gitt meg litt smånupper rundt munnen.

Nå etter jeg kuttet hvitt sukker har jeg tilogmed klart meg gjennom mensen helt uten en kvise og ingen utbrudd av bakterieinfeksjonen heller. I tillegg lar jeg huden min være med minst mulig dill og dall, kanskje ikke så lurt men den er ihvertfall fin med kun litt krem om morgen og etter dusj.

Nip er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-11, 21:54   #13
Fintdethei!
Javel?
 
Fintdethei! sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Innlegg: 7.809
Fintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Pubertet og uren hud

Jeg har kjøpt Clean Start serien til min 14-åring. Hun liker den veldig godt. Hun er ikke veldig plaget med uren hud i utg.pkt.

Fintdethei! er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-11, 22:48   #14
Pia
Princess Skids and Scars
 
Pia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.758
Blogginnlegg: 50
Pia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt likt
Standard

Sv: Pubertet og uren hud

Om det fortsetter og blir ordentlig ille så ta henne med til hudlege først som sist. Det er så kjipt å ende opp med masse arr når det kan ungås. Btdt.

Pia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-11, 23:19   #15
Liljekonvall
Uhelbredelig B-menneske
 
Liljekonvall sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 3.255
Liljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Pubertet og uren hud

13-åringen min er ikke veldig plaget (ennå) men har hatt noen småkviser/nupper. Hun synes det virker veldig bra med Clearasil ansiktsvask .

Hvor får man kjøpt Clean Start ?

Liljekonvall er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-04-11, 19:47   #16
Nextlife
Rockesøster
 
Nextlife sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 9.174
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pubertet og uren hud

Clinique har et 3-trinnsystem som heter Anti-blemish solutions, og det har i alle fall funket veldig bra på tenåringen her i huset
http://www.vivamondo.com/no/clinique...tions%203-Step

Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-04-11, 20:09   #17
Billa
Usedvanlig begavet
 
Billa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 8.068
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pubertet og uren hud

Når det gjelder kviser og behandling av uren hud hos unge, er det erfaringsmessig Rema 1000- varianten som funker best. Ikke sett i gang noe voldsomt regime, men gå for en god ansiktsvask (som det f.eks også går an å bruke i dusjen) 2 ganger daglig, og en behandlende og fuktgivende (gjernde mattende også) krem evt både morgen og kveld. Til enkelte større kviser finnes det flere produkter for punktvis behandling når det trengs.

Bruk et merke det er lett å få tak i! Jeg jobber jo på apotek, og er litt ambassasør for både Vichy, Avene og La Roche Posay (sistnevnte har produkter til både ung og voksen uren hud).

__________________
Mvh Billa
***If you bungle raising your children, I don't think whatever else you do well matters very much*** Jacqueline Kennedy Onassis
Billa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-04-11, 20:15   #18
Fintdethei!
Javel?
 
Fintdethei! sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Innlegg: 7.809
Fintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Pubertet og uren hud

Opprinnelig lagt inn av Liljekonvall, her.

13-åringen min er ikke veldig plaget (ennå) men har hatt noen småkviser/nupper. Hun synes det virker veldig bra med Clearasil ansiktsvask .

Hvor får man kjøpt Clean Start ?

Vitus apotekene har faktisk begynt å selge dem

Fintdethei! er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-04-11, 20:34   #19
Nora H
Magisk
 
Nora H sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 1.600
Nora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Pubertet og uren hud

Opprinnelig lagt inn av Pia, her.

Om det fortsetter og blir ordentlig ille så ta henne med til hudlege først som sist. Det er så kjipt å ende opp med masse arr når det kan ungås. Btdt.

Veldig enig. Få ordentlig bukt med problemet før man får arr som aldri forsvinner. Det er så unødvendig når det kan unngås. Angrer selv på at jeg ikke søkte hjelp hos lege tidligere, istedet for å kaste vekk masse penger på hudpleieprodukter som ikke hjalp det granne. Penger er en ting, men arrene jeg har på det ene kinnet er det kjipeste når jeg vet det kunne vært unngått.

__________________
2007 2012 2014
Nora H er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-04-11, 11:49   #20
Señora
Bør lage seg en tittel selv
 
Señora sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.713
Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Pubertet og uren hud

Her er forhandlerliste for Clean Start serien: http://www.cleanstart.no/Default.aspx?ID=7

Señora er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:44.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no