Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Jåleforumet

Trenger tips til en ansiktskrem som gir masse fuktighet!

Jåleforumet Forum for hudpleie, hår, sminke, kropp mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-03-11, 23:36   #41
Milfrid
Shake it out!
 
Milfrid sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Innlegg: 15.926
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Trenger tips til en ansiktskrem som gir masse fuktighet!

Eigne hour cream som fuktighetskrem?! Den er jo så klissete at jeg knapt kan bruke den på lippene? Trekker den i det hele tatt inn i huden?

Jeg har forøvrig lest et sted at tørr hud kan bli enda verre om man smørrer den mye og ofte, for da kutter den ut å produsere fuktighe selv. Og at man deror bør smørre seg innvendig med vann. Uten at jeg aner om det er noe vitenskapelig bevis bak det.

Men det jeg :kan: melde er at jeg ikke er tørr i huden (bein og armer) nå som vi bor et sted med veldig høy luftfuktighet. Men denne uka som vi er på ferie i tørr fjelluft er huden sandpapir. Ergo kan det kanskje ha noe for seg med sånn vannspray å spraye på huden? (det egner seg jo dårlig når man bruker sminke da...).

Selv har jeg problemet med tørr hud, ømfintlig hud og mye talt, men tror nå jeg har sett lyset ved hjelp av en serie de reklamerer mye for på tv her i junaiten - Proaktiv. Plutselig har jeg myk silkehud og ingen kviser.

__________________
Now it's nothing but MY way!
Milfrid er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-11, 23:42   #42
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.857
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Trenger tips til en ansiktskrem som gir masse fuktighet!

Opprinnelig lagt inn av sindrome, her.

Ekkelt? Ikke hydra floral, synes nå jeg da.....

Nå skal vi se her ... Den jeg har, heter Nutridivine og lukter som et middels tysk antroposofparfymeri.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-11, 23:45   #43
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.869
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Trenger tips til en ansiktskrem som gir masse fuktighet!

Jeg bruker Eucerin dry skin, og den funker på min tørre hud. Bruker den både natt og dag. Hvis jeg er ekstra, ekstra tørr bruker jeg Mary Kay satin hands krem. Den er veldig feit, og funker som fy på de tørreste områdene. Brukes dog bare om natta.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-03-11, 01:10   #44
skyfri
.
 
skyfri sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 3.330
skyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt likt
Standard

Sv: Trenger tips til en ansiktskrem som gir masse fuktighet!

Jeg har tørr hud, og har slitt mye med stram-maske-følelse i vinter, med flassing i panna og på nesen. Helt umulig å bruke foundation, f.eks.
Men så fikk jeg tips om en krem fra Clarins, og den funker som gull.

skyfri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-03-11, 08:42   #45
Trixie
Bør lage seg en tittel selv
 
Trixie sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 8.242
Blogginnlegg: 160
Trixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Trenger tips til en ansiktskrem som gir masse fuktighet!

Jeg syns også Clarins kremer er veldig fete.

Ellers kan du jo dra på apoteket å kjøpe spenefett , neida det var slemt.
Drikker du nok vann da?

Trixie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-03-11, 09:18   #46
HelloKitty
Nybegynner
 
HelloKitty sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Innlegg: 15
HelloKitty har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Trenger tips til en ansiktskrem som gir masse fuktighet!

Jeg bruker Matis SOS nutrition og er kjempefornøyd med den.

HelloKitty er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-03-11, 11:12   #47
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Trenger tips til en ansiktskrem som gir masse fuktighet!

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

Nå skal vi se her ... Den jeg har, heter Nutridivine og lukter som et middels tysk antroposofparfymeri.

Kanskje det var den jeg fikk prøve på en gang. De såkalt "naturlige" luktene der er virkelig grusomme.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-03-11, 14:03   #48
Odelia
Bør lage seg en tittel selv
 
Odelia sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Innlegg: 4.825
Odelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Trenger tips til en ansiktskrem som gir masse fuktighet!

Har du prøvd den rosa dagkremen fra Boots No 7 (Moisture Quench)? Koster kr 169,- på Boots apotek.


Den føles som en kremete, vanlig ansiktskrem, men har gitt nok fuktighet til min tørre ansiktshud i flere år nå (jeg har veldig tørr hud). Og jeg har ikke opplevd å bli avhengig av å måtte smøre meg, slik man kan bli av andre kremer, i tillegg til at den trekker greit raskt inn i huden uten at man blir glinsete.

Odelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-03-11, 15:20   #49
Señora
Bør lage seg en tittel selv
 
Señora sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.714
Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Trenger tips til en ansiktskrem som gir masse fuktighet!

Jeg har supertørr hud i ansiktet, og tipset jeg fikk fra hudpleieren var Dermalogica sin Age smart krem, samt en multivitamin maske som jeg sover med av og til.

Masken: http://noen.strawberrynet.com/skinca.../30378/#DETAIL

Dagkrem som egentlig er nattkrem, men fet nok for min tørre hud: http://noen.strawberrynet.com/skinca.../48115/#DETAIL

De koster minst dobbelt så mye her hjemme som på strawberrynet.

Señora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-03-11, 18:32   #50
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.510
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Trenger tips til en ansiktskrem som gir masse fuktighet!

Jeg har skikkelig arbeidshud, som er mye ute, samme med hendene.
Det er en eneste krem som duger og det er Helosan.

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-03-11, 20:54   #51
Nera
Pandemonium
 
Nera sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 6.997
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Trenger tips til en ansiktskrem som gir masse fuktighet!

Opprinnelig lagt inn av Busy, her.

Jeg har supertørr hud i ansiktet, og tipset jeg fikk fra hudpleieren var Dermalogica sin Age smart krem, samt en multivitamin maske som jeg sover med av og til.

Masken: http://noen.strawberrynet.com/skinca.../30378/#DETAIL

Dagkrem som egentlig er nattkrem, men fet nok for min tørre hud: http://noen.strawberrynet.com/skinca.../48115/#DETAIL

De koster minst dobbelt så mye her hjemme som på strawberrynet.

Kremen du linker til, er vel allerede utprøvd, og funnet ikke tilfredsstillende (og jeg er enig). For meg funker ikke masken særlig godt som krem, selv om den gjorde det tidligere.

__________________
There's a fine line between wrong and visionary. Unfortunately, you have to be a visionary to see it.
2009 2012
Nera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-11, 22:00   #52
sindrome
Boler'o?
 
sindrome sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
Innlegg: 6.464
sindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Trenger tips til en ansiktskrem som gir masse fuktighet!

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

Nå skal vi se her ... Den jeg har, heter Nutridivine og lukter som et middels tysk antroposofparfymeri.

Hmm... Har ikke noen erfaring med den, har en annen som jeg synes lukter mer gammel dame (fra decleor), men hydra floral synes jeg har en ganske god lukt!

__________________
Storesøster '05 og Lillesøstrene '08

"Det handler om å bli glad i seg selv som medfødt feilvare. I stedet for hele tiden å prøve å ligne på et glansbilde." Per Fugelli
sindrome er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-11, 22:19   #53
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.857
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Trenger tips til en ansiktskrem som gir masse fuktighet!

Jeg kjøpte den omtalte kremen med shea butter fra l'Occitane på flyplassen, så får vi se! Ulempen er at jeg synes den lukter høgg, så jeg er litt skeptisk.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-11, 22:25   #54
Salt
Salt in the rainbow
 
Salt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.064
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Trenger tips til en ansiktskrem som gir masse fuktighet!

Du hadde prøvd Exomega fra Aderma? Eneste som funker her, men jeg må smøre hver kveld.

Salt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-11, 22:26   #55
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Trenger tips til en ansiktskrem som gir masse fuktighet!

Det finnes mange ulike typer sheabutter. Jeg er svak for dem med en eller annen form for vaniljelukt.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-11, 22:28   #56
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.857
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Trenger tips til en ansiktskrem som gir masse fuktighet!

Opprinnelig lagt inn av Salt, her.

Du hadde prøvd Exomega fra Aderma? Eneste som funker her, men jeg må smøre hver kveld.

Ja, det er den jeg bruker nå. Duger ikke helt (og så blir jeg veldig blank av den, synes jeg).

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-11, 14:18   #57
Kosmokula
Øyert
 
Kosmokula sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 97
Kosmokula har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Trenger tips til en ansiktskrem som gir masse fuktighet!

Dermalogica for tørr hud fungerer bare på sommeren for min del.
Min hud er så tørr på vinteren at det flasser. Til nå så er det bare DENNE fra Gatineau som fungerer av allle merker jeg har prøvd.

__________________
feb'05, sept'06, jan'12 & sept'13
Kosmokula er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-03-11, 16:43   #58
Elin
Bør lage seg en tittel selv
 
Elin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 6.489
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Trenger tips til en ansiktskrem som gir masse fuktighet!

ansiktsoljene fra Decleor under dagkremen funker! F.eks. Neroli om natten kan du bruke en av balm'ene fra Decleor - det er fett, men ALT er borte etter en natts søvn og huden føles nydelig myk og glatt når man våkner. Problemet med mange av billig-kremene er at de inneholder mye vann, og kremer som inneholder mye vann fungerer veldig dårlig spesiellt om vinteren. Det kan føles lett og fuktig ut, men har ingen funksjon.
En annen ting er at man med alderen mister spenst og naturlig fuktighet i huden, så de aller fleste må bruke fetere og mer aktive kremer når man passerer 30-35.
Lykke til!

__________________
"Eleganse er ikke et privilegium for de som nettopp har trådt ut av ungdommen, men derimot for kvinner som allerede har tatt kontroll over fremtiden sin."
Elin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-03-11, 18:22   #59
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.857
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Trenger tips til en ansiktskrem som gir masse fuktighet!

Opprinnelig lagt inn av Elin, her.

En annen ting er at man med alderen mister spenst og naturlig fuktighet i huden, så de aller fleste må bruke fetere og mer aktive kremer når man passerer 30-35.
Lykke til!

Takk! Jeg har vært sånn lenge - har strevd med å finne kremer som gir nok fuktighet siden jeg var midt i 20-åra, minst.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-03-11, 18:53   #60
Elin
Bør lage seg en tittel selv
 
Elin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 6.489
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Trenger tips til en ansiktskrem som gir masse fuktighet!

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

Takk! Jeg har vært sånn lenge - har strevd med å finne kremer som gir nok fuktighet siden jeg var midt i 20-åra, minst.

Jeg også, og ettersom jeg oppholder meg mye og lenge i luft som har luftfuktighet på 4% så holder det ikke med bare en hvilken som helst krem beregnet for tørr hud. Oljene fra Decleor er magiske altså - helt sant, og kombinerer du de med night-balm fra samme merke, så er jeg nesten sikker på at du vil merke stoooor forskjell

__________________
"Eleganse er ikke et privilegium for de som nettopp har trådt ut av ungdommen, men derimot for kvinner som allerede har tatt kontroll over fremtiden sin."
Elin er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:42.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no