Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Jåleforumet

Tar du manikyr og/eller pedikyr?

Jåleforumet Forum for hudpleie, hår, sminke, kropp mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-07-15, 08:09   #41
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tar du manikyr og/eller pedikyr?

Som jeg sa innledningsvis, jeg har aldri tatt manikyr eller pedikyr annet enn på en og annen ferie, og de færreste i denne tråden har det som rutine, så jeg skjønner ikke hvordan det kan tolkes som "enda en ting kvinner bør gjøre".

De gangene jeg har gjort det så liker jeg det, og hadde det ikke vært så dyrt hadde jeg gjerne tatt det oftere. I f.eks. Spania er det noe "alle" gjør, fra de helt unge til oldemødre. Men de har jo tærne ute litt mer enn et par korte sommermåneder.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-07-15, 08:29   #42
Tussa
Ferdiglada
 
Tussa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.881
Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tar du manikyr og/eller pedikyr?

Og å ta vare på føtter og negler er også helsegevinst. Det veit alle som har hatt sprukne hælar og inngrodde tånegler.

__________________
Gut 02 Jente 05
Tussa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-07-15, 08:32   #43
Novla
Bør lage seg en tittel selv
 
Novla sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Tromsø
Innlegg: 1.901
Novla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt likt
Standard

Sv: Tar du manikyr og/eller pedikyr?

Jeg liker å få føttene shinet en gang i blant, typisk i begynnelsen av sandalsesongen eller før ferie. Synes det er helt fantastisk å få stelt føttene skikkelig, så det burde jeg i grunnen gjøre regelmessig. Manikyr har jeg stort sett bare tatt på ferie, men snart åpner det neglebar her i byen, så da kan det hende det blir litt oftere.

__________________
Småen 2010, Knøttet 2013
Novla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-07-15, 08:32   #44
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tar du manikyr og/eller pedikyr?

Å unngå sprukne hæler og inngrodde tånegler klarer jeg fint selv, så for min del er det det estetiske som tiltaler meg her - altså rent jål og kun for min egen del.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-07-15, 08:34   #45
Tussa
Ferdiglada
 
Tussa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.881
Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tar du manikyr og/eller pedikyr?

Opprinnelig lagt inn av Filifjonka, her.

Å unngå sprukne hæler og inngrodde tånegler klarer jeg fint selv, så for min del er det det estetiske som tiltaler meg her - altså rent jål og kun for min egen del.

Eg har ikkje sjans å holde det ved like sjølv. Det må hard lut til. Eg har mista neglene mine fleire gongar blant anna. Derfor er det en kombinasjon av nødvendighet og jåleri.

__________________
Gut 02 Jente 05
Tussa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-07-15, 09:27   #46
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.059
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tar du manikyr og/eller pedikyr?

Pedikyr har jeg ikke prøvd, men i den perioden jeg bodde i Mellom-Amerika gikk jeg til manikyr med ujevne mellomrom. Har ikke prøvd det i Norge, men er ikke fremmed for det heller. Har vel ikke prioritert det, bare.

__________________
Juni 2011 og januar 2013
ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-07-15, 09:30   #47
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tar du manikyr og/eller pedikyr?

Jeg tar føttene sånn en gang i året eller noe, men jeg har ofte tenkt på å få gjort dette litt mer fast, som med så mye annet

Jeg har sterke negler som ikke fliser seg opp, som jeg hadde orket hadde jeg nok helt fint klart å fikse de fine selv Men gjør jeg det? Nope

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-07-15, 10:31   #48
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.590
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tar du manikyr og/eller pedikyr?

Jeg elsker å ha pene negler og har tenkt på det mange ganger at jeg skulle gjerne gått til manikyr jevnlig, men syns det er for dyrt og unødvendig til at det blir prioritert. Jeg er litt asketisk anlagt når det kommer til jålerier.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-07-15, 10:45   #49
Linella
Erfaren
 
Linella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2012
Innlegg: 843
Linella er litt kulLinella er litt kul
Standard

Sv: Tar du manikyr og/eller pedikyr?

Jeg har aldri vært til verken manikyr eller pedikyr. Det er ikke noe jeg prioriterer å bruke penger på.

Linella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-07-15, 10:50   #50
Miss Norway
Kidding, right?
 
Miss Norway sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 12.630
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tar du manikyr og/eller pedikyr?

Ja, jeg har akrylnegler som fikses en gang i måneden. Det koster både tid og penger, men jeg jobber et sted med dresscode og høy grad av velstelthet (det er dog ikke noe must, men ligger i kulturen). Men det viktigste er at jeg synes hendene mine blir så mye penere med negler, og det gir meg så stor grad av velvære at jeg prioriterer det glatt. Jeg sitter tross alt og hamrer på PC hele dagen så hendene ser jeg MYE på.

Jeg går aldri til hudpleie eller massasje, ei heller pedikyr eller permanent makeup, jeg tar ingen injeksjoner eller har fått fikset på noe. Så jeg er ingen fanatisk jåle, men akkurat neglene - det er min greie.

__________________
I'm on a seafood diet. Everytime I see food, I eat.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-07-15, 10:56   #51
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.135
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tar du manikyr og/eller pedikyr?

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Jeg har aldri gjort det, har ikke engang tenkt tanken. Men jeg ser jo her at det er enda en ting som kvinner "burde gjøre".

Det er ikke rart at man føler at det er ekstremt mye skjønnhetstyranni dersom man føler at hver gang man hører at hver gang en eller tre stykker forteller at de gjør noe, så blir det et pålegg.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-07-15, 11:04   #52
Tussa
Ferdiglada
 
Tussa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.881
Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tar du manikyr og/eller pedikyr?

Litt til at det er dyrt. Sammenligna til dømes med frisør syns eg ikkje det er så dyrt. Som sagt betale eg 400,- for fransk lagt med schellac. Då held ho på i ein time. Det er virkelig ikkje høg timekost. Kva ligg prisane på i meir sentrale strøk som Oslo?

__________________
Gut 02 Jente 05
Tussa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-07-15, 11:08   #53
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.036
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tar du manikyr og/eller pedikyr?

Opprinnelig lagt inn av Tussa, her.

Litt til at det er dyrt. Sammenligna til dømes med frisør syns eg ikkje det er så dyrt. Som sagt betale eg 400,- for fransk lagt med schellac. Då held ho på i ein time. Det er virkelig ikkje høg timekost. Kva ligg prisane på i meir sentrale strøk som Oslo?

Jeg vet ikke, men jeg synes jo frisør er svinedyrt også og gjør minst mulig der og går dit sjelden.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-07-15, 11:19   #54
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.059
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tar du manikyr og/eller pedikyr?

Det er kanskje ikke så dyrt i seg selv (aner ikke), men totalt sett blir det jo en del hvis en skal gå til frisør, manikyr, pedikyr, ansiktsbehandling etc. Da må de fleste velge, tenker jeg, jeg må i hvert fall det.

__________________
Juni 2011 og januar 2013
ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-07-15, 11:20   #55
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.036
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tar du manikyr og/eller pedikyr?

Opprinnelig lagt inn av ingling, her.

Det er kanskje ikke så dyrt i seg selv (aner ikke), men totalt sett blir det jo en del hvis en skal gå til frisør, manikyr, pedikyr, ansiktsbehandling etc. Da må de fleste velge, tenker jeg, jeg må i hvert fall det.

Jepp. Og frisør kommer ikke jeg helt unna i alle fall.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-07-15, 11:22   #56
C3PO
Earthling
 
C3PO sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.015
C3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Tar du manikyr og/eller pedikyr?

Jeg har en rimelig fotpleier her i Oslo. Hyppigheten følger økonomien. Selv om hun er rimelig, har jeg ikke hatt råd til mer enn et besøk i år. Tidligere år har jeg gått flere ganger i året.

C3PO er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-07-15, 12:06   #57
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.891
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Tar du manikyr og/eller pedikyr?

Aldri, er for gjerrig og ser ikke behovet. Har hvite pene negler så lenge jeg ikke har vasket mye hjemme eller gravd i hagen uten hansker.

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-07-15, 12:27   #58
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tar du manikyr og/eller pedikyr?

Nei, syntes det er litt ekkelt rett og slett. Føtter er generelt litt ekle... skal noen liksom drive å ta på dem. :urk:

Er sikkert litt rar..

Manikyr (hendene, sant?) trenger jeg ikke. Har sterke sunne negler og ser ikke noe behov.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-07-15, 14:21   #59
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tar du manikyr og/eller pedikyr?

Nei, men jeg kunne virklig tenke meg en fotpleie-time snart. Har ikke gjort det før men føttene mine trenger det sårt. Dessuten har jeg en masse hard hud osv som jeg ikke klarer helt å fjerne selv, og burde fått hjelp til det. Men gjør de det på sånne salonger eller er det sånn at jeg bør prøve en sånn "sokk som fjerner hard hud" før jeg kommer? Fotmassasje og pleie er jo noe av det deiligste som finnes.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-07-15, 14:21   #60
Apple
Elsker gamlis- godis
 
Apple sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.692
Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tar du manikyr og/eller pedikyr?

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Det er ikke rart at man føler at det er ekstremt mye skjønnhetstyranni dersom man føler at hver gang man hører at hver gang en eller tre stykker forteller at de gjør noe, så blir det et pålegg.

Jeg er jo veldig jålete, men drar grensa et sted for hva jeg kan bruke tid og penger på. Går ofte til frisør, kjøper endel klær/ tilbehør og sminke. Men aldri injeksjoner, manikyr, stell av føtter hos profesjonell, massasje eller hudpleie. Man må ingenting, men har vel sine prioriteringer.

__________________
2005 og 2010
Apple er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:25.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no