Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Jåleforumet

Når får ungdommen sko med høye hæler?

Jåleforumet Forum for hudpleie, hår, sminke, kropp mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-09-16, 21:42   #1
Pesten
Bør lage seg en tittel selv
 
Pesten sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Innlegg: 2.769
Pesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Når får ungdommen sko med høye hæler?

Vi var på leit etter pensko til ungdommen i dag og det var overaskende lite utvalg av pensko med lav hæl. Så da ble det noen med litt høyere hæler.
Da har hun sko til hotelltur i høstferie, juleball og julaften. Ergo lite bruk men jeg synes lave sko er penest til fest
Hun fyller 14 i høstferien.

__________________
Storebror 01, mellomsøster 02 og lillesøster 05.
Pesten er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-16, 22:03   #2
Ellisiv
Bør lage seg en tittel selv
 
Ellisiv sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Hvor: Rogaland
Innlegg: 1.356
Ellisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Når får ungdommen sko med høye hæler?

Lille Venn fikk til skoleballet i 8.klasse. Har brukt drm 2 ganger siden det. ��

__________________
Ellisiv

2 jenter, -02 og -04
Ellisiv er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-16, 22:07   #3
Addison
Champagne til alt
 
Addison sin avatar
 
Medlem siden: May 2012
Hvor: Nedre Romerike
Innlegg: 4.359
Addison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Når får ungdommen sko med høye hæler?

Min vil ikke ha hæler, men det hadde vært greit for meg fra ca 14-årsalderen.

__________________
1997, 2001 & 2006
Addison er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-16, 22:30   #4
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.816
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Når får ungdommen sko med høye hæler?

Samme alder som din. De er veldig høye. Det var vanskelig å finne noe i riktig høyde som også var pene og gode å gå i. Det var i alle fall dyrt.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-16, 22:31   #5
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.971
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når får ungdommen sko med høye hæler?

Hvor mange cm hæler snakker du om?

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 28-09-16, 22:37   #6
Bokormen
Absolute Beginner
 
Bokormen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.803
Blogginnlegg: 13
Bokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Når får ungdommen sko med høye hæler?

Eldste her fikk et par til et bryllup i fjor. Da var hun 13 år og ferdig utvokst, om det har noe å si.

Høye hæler til daglig bruk får hun ikke av meg.

Bokormen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 28-09-16, 22:47   #7
Pesten
Bør lage seg en tittel selv
 
Pesten sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Innlegg: 2.769
Pesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Når får ungdommen sko med høye hæler?

Det blir ikke i daglig bruk. Til det har hun joggiser.
7 cm tykk hæl.

__________________
Storebror 01, mellomsøster 02 og lillesøster 05.
Pesten er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-16, 23:30   #8
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.816
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Når får ungdommen sko med høye hæler?

Min datters sko er 7 cm eller noe sånn. Jeg har ike selv så er ikke så dreven på å vurdere høyde. De er skikkelig høye. Hun så, selvfølgelig, på noen YouTube-videoer om hvordan man går med skoene. Hvordan gå i trapp.

Lillesøster på 11 har ikke og ønsker ikke høye heler.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-16, 23:38   #9
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.822
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når får ungdommen sko med høye hæler?

Hun fikk vel da hun var 13 tror jeg. Hun var ferdig utvokst så det synes jeg var helt OK. De brukes bare til fest.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-16, 01:30   #10
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.934
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Når får ungdommen sko med høye hæler?

Det er forskjell på høye hæler til fest og høye hæler i det daglige. Snuppa startet med ca 4 cm hæl på pensko for 1,5 år siden tenker jeg (hun blir 14 år i år). Når hun trengte nye pensko nå så ble det 8 cm høy hæl (tror jeg), dog brukes de bare på konserter med lange festkjoler. Tviler på at hun tar de på seg på klassefest liksom. Vi synes faktisk det var vanskelig å finne gode pensko med hæl nå. Fant mange fine flate, men til de kjolene hun har så gjør det seg best med litt hæl.

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-16, 06:52   #11
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Når får ungdommen sko med høye hæler?

Hvordan vet dere at de er ferdig utvokst?

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-16, 06:56   #12
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.816
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Når får ungdommen sko med høye hæler?

Når føttene ikke har vokst på ett år eller så så antar jeg føttene er ferdig utvokst. For meg har ikke det hatt betydning da vi kjøpte sko med høye heler.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-16, 07:09   #13
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.971
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når får ungdommen sko med høye hæler?

På penskoene har snuppa (11 år) hatt hæler i flere år, men de har vokst seg gradvis høyere. Nå har hun omtrentlig samme skostørrelse som meg og låner mine pensko med hæl. Hun har øvet iherdig, og er flinkere til å gå pent med hæl enn jeg er.

Når det er snakk om pensko som brukes relativt sjelden, så har jeg tenkt at det ikke er så farlig.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 29-09-16, 07:48   #14
Tussa
Ferdiglada
 
Tussa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.881
Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når får ungdommen sko med høye hæler?

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.


Når det er snakk om pensko som brukes relativt sjelden, så har jeg tenkt at det ikke er så farlig.

Enig. Mi hadde fått no om ho ville, 11 år. Så dette er ikkje min kamp, dei er det nok av i tweenstida

__________________
Gut 02 Jente 05
Tussa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-16, 08:42   #15
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.590
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når får ungdommen sko med høye hæler?

Min 14-åring kan velge selv hva slags hæler hun vil ha. Hun fikk kilehæler da hun var ca. 11.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-16, 08:44   #16
Bokormen
Absolute Beginner
 
Bokormen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.803
Blogginnlegg: 13
Bokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Når får ungdommen sko med høye hæler?

Opprinnelig lagt inn av mkj, her.

Hvordan vet dere at de er ferdig utvokst?

Da de ikke har vokst på et år eller to?

Bokormen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 29-09-16, 09:32   #17
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.498
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Når får ungdommen sko med høye hæler?

Min begynnte å låne mine pensko med hel når hun var 12-13 tror jeg. Nå har hun vokst ut av de. Jeg syns det er helt greit at hun bruker heler til pent. Hun er 14 nå, og har kjøpt seg et par støvletter med heler som hun ser for seg å bruke til hverdags, det er jeg ikke like begeistret for. Men det ser ut som hun har klart å finne ut helt av seg selv at det ikke var så praktisk verken til sykling eller gåing til skolen, så hun har gått over til converse igjen uten at jeg har sagt noe.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-16, 10:36   #18
Erica
Hekta
 
Erica sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Innlegg: 7.810
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Når får ungdommen sko med høye hæler?

I alder 13 og oppover har de fått bruke hæler. Husker da min eldste, som da var 14, insisterte på et par pensko med håpløs høy hæl til skoleballet. Hun gikk hele kvelden uten sko, for de var så vonde. Året etter valgte hun ballerinasko gitt.

__________________
95, 99, 04
Erica er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 29-09-16, 12:07   #19
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.432
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når får ungdommen sko med høye hæler?

Det hadde jeg ikke hatt problemer med i noen alder, ferdig utvokst eller ikke, så lenge det er snakk om pensko som bare brukes noen timer en sjelden gang. Det er grenser for hvor mye føttene rekker å utvikle seg i løpet av et skoleball eller en konsert.

For min del har faktisk utseendet på skoa og helheten med resten av antrekket mer å si. Hvis det er noenlunde uskyldig utseende ungjentesko, og antrekket er smakfullt ellers, er det noe helt annet enn om sko og antrekk er skikkelig tacky. Det har å gjøre med hvilket bilde man har av seg selv, og hvilke signal man sender ut. Litt på samme måte som sminke, som jo heller ikke er særlig skadelig, sånn rent fysisk. Men det har ikke noe med høyden på hælen og føtter i utvikling å gjøre.

Høye hæler til hverdags derimot, hadde jeg ikke tillatt før de var ferdig utvokst, flyttet hjemmefra og jeg ikke lenger har noe jeg skal ha sagt. Men det er vel heller ikke spesielt moderne blant tenåringene, de ser ut til å være ganske fornuftige når det gjelder skotøy om dagen, da de aller fleste går med fargerike eller hvite joggesko. Min svigermor som er fotterapeut sier også det samme, at når det gjelder pensko som brukes sjelden har det ingen betydning. Hun sier for øvrig at god plass til tærne er viktigere enn lav hæl for å bevare sunne føtter.

Her har det ikke vært særlig aktuelt hittil, ingen av mine jenter har interessert seg for det enda, de er hhv 11 og 9. Det vil si 11-åringen har nok blitt litt mer åpen for sånt det siste året, og kunne sikkert valgt pensko med litt hæl hvis hun fant et par hun likte. Men sist vi var ute for å kjøpe pensko til henne falt hun for et par som var relativt flate, på grunn av designet ellers.

__________________
µ 05 07 07

Sist redigert av My : 29-09-16 kl 12:38.
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-16, 12:12   #20
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.891
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Når får ungdommen sko med høye hæler?

Jeg er litt kjip og streng, samtidig som jeg synes mange av penskoene synes å være av dårlig kvalitet. Eldste er snart 10 år, 153 cm høy minst, og bruker 38/39 i sko. Hun har vært klar for hæler lenge, den 18 mnd yngre søsteren også.

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:17.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no