Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Ikea sofa, bra valg?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-07-22, 13:10   #21
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.892
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ikea sofa, bra valg?

Opprinnelig lagt inn av frukt, her.

Stocksund fås også i blå. Det er den jeg har.

Må sjekkes.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-07-22, 13:59   #22
Fjols
Bør lage seg en tittel selv
 
Fjols sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 2.738
Fjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt likt
Standard

Sv: Ikea sofa, bra valg?

Fluffer og snur puter hver dag jeg også, men på denne sofaen hjelper det ikke…
Mannen sitter også rart i sofaen, han gnur putene ned med ryggen sin, jeg har mange ganger foreslått at han kan sette seg bak på en ordentlig måte, men nei

Fjols er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-07-22, 14:02   #23
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.599
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ikea sofa, bra valg?

Vil bare legge til at jeg også er veldig fornøyd med vår Landskrona.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-07-22, 14:21   #24
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.947
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ikea sofa, bra valg?

Opprinnelig lagt inn av Fjols, her.

Fluffer og snur puter hver dag jeg også, men på denne sofaen hjelper det ikke…
Mannen sitter også rart i sofaen, han gnur putene ned med ryggen sin, jeg har mange ganger foreslått at han kan sette seg bak på en ordentlig måte, men nei

Legg til å nærmest bruke ryggputen som armlene litt på skrå liksom, ja, det gjør underverker på putens form Så mitt tips er altså å kjøpe sofa med så høye puter som mulig. Det gjør det i det minste litt vanskeligere for dem

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-07-22, 15:45   #25
vixen
Bør lage seg en tittel selv
 
vixen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Nordmøre
Innlegg: 8.620
Blogginnlegg: 8
vixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ikea sofa, bra valg?

Altså fluffing, snuing av puter og banking! Hver dag!

vixen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-07-22, 16:12   #26
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.947
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ikea sofa, bra valg?

Opprinnelig lagt inn av vixen, her.

Altså fluffing, snuing av puter og banking! Hver dag!

Jeg fluffer ikke altså, for ved å snu de hver dag så slipper jeg det. Gidder jo ikke mer arbeid enn nødvendig Det tar meg noe sånt som 30 sek og gjøres samtidig som jeg setter pynteputer og legger pledd på plass før jeg legger meg. Her brukes nemlig sofaen sånn at ting blir liggende litt hulter til bulter gjennom dagen og kvelden. Men jeg har full forståelse for at man er forskjellige altså. For meg så styres snuingen av tre ting; jeg opplever at formen holder lengre, sittekomfort blir bedre og det ser penere ut når jeg ser på sofaen.

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-07-22, 17:19   #27
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.892
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ikea sofa, bra valg?

Opprinnelig lagt inn av IzziCreo, her.

Jeg fluffer ikke altså, for ved å snu de hver dag så slipper jeg det. Gidder jo ikke mer arbeid enn nødvendig Det tar meg noe sånt som 30 sek og gjøres samtidig som jeg setter pynteputer og legger pledd på plass før jeg legger meg. Her brukes nemlig sofaen sånn at ting blir liggende litt hulter til bulter gjennom dagen og kvelden. Men jeg har full forståelse for at man er forskjellige altså. For meg så styres snuingen av tre ting; jeg opplever at formen holder lengre, sittekomfort blir bedre og det ser penere ut når jeg ser på sofaen.

Enig i dette, og det tar ikke lang tid.

Men jeg snur ikke hver dag, jeg bare banker de to nedtrykte litt opp igjen.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-07-22, 17:16   #28
GydaG
lider av tastleksi
 
GydaG sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: På landet
Innlegg: 5.980
Blogginnlegg: 44
GydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ikea sofa, bra valg?

Vi hadde Karlstad som «overgangssofa» da vi flyttet hit for 9 år siden, kjøpt brukt og den så fin ut helt til man brukte den. Og da sverget jeg på at jeg ALDRI MER skal ha sofa der ryggputene er løse eller trenger fluff/snusing/whatever.

Vi har forøvrig landskrona i sort skinn.

__________________
2003 2010 2012
It's not only only, but but.
We have to take in nourishment, expel waste and inhale enough oxygen to keep our cells from dying. Everything else is optional!
GydaG er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-07-22, 10:13   #29
Bobbelur
...we have cookies
 
Bobbelur sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 2.642
Blogginnlegg: 191
Bobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Ikea sofa, bra valg?

Siden så mange her liker Landskrona måtte jeg prøvesitte den da jeg var innom ikea i går. Den er veldig lang i setet, for meg ubehagelig lang. Jeg regner med at jeg ikke er den eneste på såvidt 164 cm på sokkelesten, så hvordan klarer dere andre å sitte godt i den?

Bobbelur er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-07-22, 10:25   #30
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.226
Blogginnlegg: 262
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ikea sofa, bra valg?

Min sofa har løse puter,men de holder seg fint på plass. Faste er de og, så de trenger ikke å snus. Den ene ryggputen er litt skeiv, men det er nok bare fordi det var en utstillingsmodell.

frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-07-22, 10:38   #31
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.892
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ikea sofa, bra valg?

Opprinnelig lagt inn av Bobbelur, her.

Siden så mange her liker Landskrona måtte jeg prøvesitte den da jeg var innom ikea i går. Den er veldig lang i setet, for meg ubehagelig lang. Jeg regner med at jeg ikke er den eneste på såvidt 164 cm på sokkelesten, så hvordan klarer dere andre å sitte godt i den?

Har aldri prøvd den, men dette er gode nyheter for oss. Vi ee lange og har lange bein her i huset.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-07-22, 10:46   #32
Fjols
Bør lage seg en tittel selv
 
Fjols sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 2.738
Fjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt likt
Standard

Sv: Ikea sofa, bra valg?

Opprinnelig lagt inn av Bobbelur, her.

Siden så mange her liker Landskrona måtte jeg prøvesitte den da jeg var innom ikea i går. Den er veldig lang i setet, for meg ubehagelig lang. Jeg regner med at jeg ikke er den eneste på såvidt 164 cm på sokkelesten, så hvordan klarer dere andre å sitte godt i den?

Jeg er 161, men langt sete tror jeg kan bli godt, vi sitter mye med bena i sofaen uansett.

Fjols er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-07-22, 17:03   #33
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.599
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ikea sofa, bra valg?

Jeg er 157 og sitter godt i den. Aldri tenkt at den er for lang.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:28.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no