Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > HPs vevstove

YogaPCen min varsler om Windows 10: Hvorfor (ikke) oppdatere?

HPs vevstove Forum for datasnakk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-08-15, 17:07   #1
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.926
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

YogaPCen min varsler om Windows 10: Hvorfor (ikke) oppdatere?

Gratisoppdateringen venter på meg står det. Men jeg vet ikke helt. Noen som har lesestoff å anbefale før jeg bestemmer meg? Eller synspunkter og tips?

Sånn generelt liker jeg ganske bra Windows 8, som jeg har nå, men syns det er teit at jeg MÅ gå til MS-brukeren min for å kjøpe og bruke apper.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-15, 17:25   #2
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.473
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: YogaPCen min varsler om Windows 10: Hvorfor (ikke) oppdatere?

Fordi det er bedre enn Windows 8. Synes jeg, og jeg likte i grunn Windows 8.

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-15, 18:05   #3
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 15.003
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: YogaPCen min varsler om Windows 10: Hvorfor (ikke) oppdatere?

Jeg har oppdatert og er superfornøyd. Men jeg hatet Windows 8, da.

Jeg leste meg opp på sikkerhets- og personverninnstillingene først og gikk inn og forandret på standardinnstillingene. Finner ikke igjen artikkelen jeg brukte, dessverre, men det kan nok være greit å vite at standarden er at man deler veldig mye med Microsoft hvis man ikke begrenser det manuelt.

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-15, 19:31   #4
Siritk
Bør lage seg en tittel selv
 
Siritk sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Midt på
Innlegg: 2.399
Siritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: YogaPCen min varsler om Windows 10: Hvorfor (ikke) oppdatere?

Viktig å være oppmerksom på det Stompa skriver. Vi venter et halvår til de har fått bort barnesykdommene.

Siritk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-15, 21:36   #5
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.926
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: YogaPCen min varsler om Windows 10: Hvorfor (ikke) oppdatere?

Takk for tips, jeg tar gjerne i mot mer.

Oppsummert hittil: Jeg venter litt, leter mer etter artikler, leser og finner noe om sikkerhets- og pesonverninnstillingene. Ev. oppdatering skal i hvert fall skje når jeg vet at Helten er tilgjengelig for support, men jeg bare må prøve å gjøre mest mulig selv. ... tror jeg ...

Neste tanke som melder seg, er at jeg har norsk versjon nå. Jeg FATTER virkelig ikke hvorfor jeg gjorde det, særlig siden alle hurtigtaster fra for eksempel Word ligger inne i engelsk automatikk i fingrene mine.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-16, 19:49   #6
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.926
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: YogaPCen min varsler om Windows 10: Hvorfor (ikke) oppdatere?

Jeg drar opp denne igjen jeg.

Jeg oppdaterte til Windows 10 i januar i år. Egentlig liker jeg det godt, brukergrensesnittet altså, men jeg sliter med treghet. Yogaen min var superrask med Windows 8, mens nå går alt, absolutt alt tregt. Noen eksepmpler:

  • Å starte maskinen tar 80 sekunder, mot 25 før.
  • Nettleseren henger seg stadig vekk, det gjelder alle jeg har installert. Det var ikke et problem før, det gikk faktisk superraskt da.
  • MS Officepakka jeg abonnerer på bruker år og dag på å starte. Å åpne en fil tar så lang tid at jeg sovner over tastaturet osv.
  • Jeg prøver å stille inn tiden før PCen skal låse seg ved inaaktivitet, men det tar maks fem minutter uansett hva jeg stiller tiden på.
Hva gjør jeg? Kaster maskinen i veggen og håper en ny daler ned til jul?

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-16, 22:03   #7
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag
 
Hondacrv sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Innlegg: 13.070
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Sv: YogaPCen min varsler om Windows 10: Hvorfor (ikke) oppdatere?

Det der skjer med mamma sin maskin og, etter at ein velmenende bror av ho installerte 10. Eg har åtte på jobbmaskina min enno.

__________________
05
Hondacrv er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-16, 14:39   #8
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.926
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: YogaPCen min er blitt kjempetreg med Windows 10

Da kanskje jeg skal kaste den i veggen... neida, joda.

Egentlig vil jeg ikke ha tilbake windows 8, men er det eneste alternativet for å få en akseptabel hastighet, ja så gjør jeg det.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-16, 17:40   #9
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.473
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: YogaPCen min varsler om Windows 10: Hvorfor (ikke) oppdatere?

Sjekk om den har beholdt den gamle installasjonen av Win8. Det kan være at back-up på det gjør at harddisk blir såpass full at maskinen er treig.

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-16, 17:48   #10
Albertine
Bør lage seg en tittel selv
 
Albertine sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2014
Innlegg: 3.690
Blogginnlegg: 36
Albertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de fleste
Standard

Sv: YogaPCen min varsler om Windows 10: Hvorfor (ikke) oppdatere?

Jeg får ikke til å oppdatere 10-eren, den stopper bare når den når 76 % eller no'.

__________________
Be kind whenever possible. It is always possible. - Dalai Lama
Albertine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-16, 21:35   #11
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.926
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: YogaPCen min varsler om Windows 10: Hvorfor (ikke) oppdatere?

Opprinnelig lagt inn av Adrienne, her.

Sjekk om den har beholdt den gamle installasjonen av Win8. Det kan være at back-up på det gjør at harddisk blir såpass full at maskinen er treig.

Oi, det kan være selvsagt. Skal sjekke det senere. Takk for tips.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Emneord
windows 10, yoga


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:04.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no