Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Trondheim og kollektivtransport - fungerer appen til AtB bra?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-03-17, 10:19   #1
mina
Strikker
 
mina sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Sunnmøre
Innlegg: 3.216
mina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt likt
Standard

Trondheim og kollektivtransport - fungerer appen til AtB bra?

Jeg skal til Trondheim i helga og må nok ta bussen et par-tre ganger.
Fungerer det bra å kjøpe bussbillett på appen til AtB?

Kikka litt på tilbakemeldingene da jeg lurte på å laste ned appen, men synes det var en del klaging og misfornøyde brukere der.

Hvis jeg ikke bruker appen, er det da betaling direkte på bussen som gjelder? Regner med at det ikke er billettautomater rundt om på alle holdeplassene i utkantene?

__________________
-99 -01 -05
mina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-03-17, 10:23   #2
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.392
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Trondheim og kollektivtransport -fungerer appen til AtB bra?

Ja, det funker bra. Har aldri hatt problemer med den. Men jeg har selvsagt aldri gått inn og skrevet noen tilbakemelding på det, det gjør vel bare folk som av en eller annen grunn har opplevd problemer.

Hvis ikke du bruker appen kan du kjøpe billetter med sms. Det står på nettsidene og på holdeplassene hvordan du gjør det. Men der vet jeg folk som har opplevd problemer. Man sender inn kodeord på sms, og skal få en sms med billett tilbake, som man viser til sjåføren. Men det har hendt en gang eller to, når ungene har gjort dette, at det ikke har kommet noen sms før mange timer senere. Så appen er det sikreste.

Billettautomater finnes jevnt over ikke, men jeg vet at det skal gå an å kjøpe billetter på byens parkometer. Uten at jeg har prøvd det selv.

__________________
µ 05 07 07

Sist redigert av My : 16-03-17 kl 10:29.
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-03-17, 10:27   #3
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Trondheim og kollektivtransport -fungerer appen til AtB bra?

Jeg bruker bare appen, og jeg har aldri hatt problemer med den. Jeg tror du trygt kan anta at den virker som den skal.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-03-17, 10:29   #4
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.890
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Trondheim og kollektivtransport -fungerer appen til AtB bra?

Ja, men sørg for at du er logget inn på AtB appen.

Jeg er vant med Ruter, og bommet stygt da vi skulle hive oss på en buss i Trondheim. Jeg fikk ikke logget inn og kjøpt billettene fort nok. Det endte med at mamma hoppet på bussen og jeg og barna sto igjen.

Jeg synes AtB som reiseplanlegger er dårlig i forhold til Ruter. Men det fungerer.

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-03-17, 10:56   #5
Luftslottet
geskjeftig
 
Luftslottet sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 7.991
Blogginnlegg: 270
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Trondheim og kollektivtransport -fungerer appen til AtB bra?

Jeg syns det fungerer helt knirkefritt, og syns den er behagelig å bruke for oss som ikke bor der. Bruker den 3-4 ganger i året, og har helt fint fått til å hente ut kvitteringer også.

__________________
I like big books and I cannot lie.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-03-17, 11:57   #6
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Trondheim og kollektivtransport -fungerer appen til AtB bra?

Billettapp fungerer bra, men kjøp billetter i tide, for den kan være litt treg. Du risikerer å bli kastet av bussen hvis du ikke har kjøpt når bussen kommer.

For reiseplanlegging anbefaler jeg tidr. Atb sitt er dårlig der.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-03-17, 12:08   #7
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.392
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Trondheim og kollektivtransport -fungerer appen til AtB bra?

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Billettapp fungerer bra, men kjøp billetter i tide, for den kan være litt treg. Du risikerer å bli kastet av bussen hvis du ikke har kjøpt når bussen kommer.

Dette har jeg aldri opplevd.

Jeg har derimot opplevd å komme løpende i det bussen skal til å gå, blitt stående innafor bussdøra og lete febrilsk etter mobilen i veska mens bussen har kjørt, stoppet på flere holdeplasser og kjørt videre, omsider funnet den, startet appen, og akkurat rukket å kjøpe billett rett før jeg skulle av, uten at sjåføren har sagt noe. En gang gikk mobilen tom for strøm akkurat da jeg skulle vise billetten til sjåføren, da fikk jeg være med likevel. Jeg har stått inne i bussen og kjøpt billett på appen utallige ganger, for jeg har en tendens til å komme løpende og hoppe på bussen i siste liten. Aldri skjedd at jeg har blitt kastet av. Kan selvsagt ikke benekte at det har skjedd andre, men tror ikke det er særlig vanlig.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-03-17, 14:31   #8
M&M
Superduper
 
M&M sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 1.241
M&M imponerer mange og er sikkert smartM&M imponerer mange og er sikkert smartM&M imponerer mange og er sikkert smartM&M imponerer mange og er sikkert smartM&M imponerer mange og er sikkert smartM&M imponerer mange og er sikkert smartM&M imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Trondheim og kollektivtransport -fungerer appen til AtB bra?

Ruteplanleggeren fungerer dårlig synes jeg, og jeg stoler aldri på den!
Og jeg har opplevd at jeg ikke har fått lov å fylle på mobilkontoen min som gir rabattert billettpris, jeg fikk kun tilgang til å kjøpe enkeltbillett. Spurte bussjåføren om dette, og han sa jeg pent bare fikk betale for enkeltbillett denne gangen. -Det var ikke så uvanlig i følge han at dette ikke fungerte.
Jeg har derimot ikke opplevd vrange sjåfører dersom jeg ikke har hatt billetten klar, og datteren på 12 fikk være med bussen fra byen og hjem en gang mobilen hennes hadde gått tom for strøm.

__________________
M(-04)&M(-07)
M&M er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-03-17, 15:39   #9
Miss Norway
Kidding, right?
 
Miss Norway sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 12.628
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Trondheim og kollektivtransport -fungerer appen til AtB bra?

I motsetning til i oslo må du vise billetten i appen til sjåføren når du går inn. Visst ikke blir du ropt frem... :BTDT:

__________________
I'm on a seafood diet. Everytime I see food, I eat.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-03-17, 15:48   #10
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.392
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Trondheim og kollektivtransport -fungerer appen til AtB bra?

Opprinnelig lagt inn av Miss Norway, her.

I motsetning til i oslo må du vise billetten i appen til sjåføren når du går inn. Visst ikke blir du ropt frem... :BTDT:

Ja, det er sant. Gå inn foran, og vis billett. Har du med barn er det greit å vite at de går gratis på lørdager og søndager.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-03-17, 17:38   #11
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Trondheim og kollektivtransport - fungerer appen til AtB bra?

Jeg bruker den og for meg har den funket bra.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-03-17, 19:02   #12
mina
Strikker
 
mina sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Sunnmøre
Innlegg: 3.216
mina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt likt
Standard

Sv: Trondheim og kollektivtransport - fungerer appen til AtB bra?

Takk!
Appen er lasta ned, så satser jeg på at det går greit og at jeg får bli med bussen.

__________________
-99 -01 -05
mina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-03-17, 00:46   #13
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Trondheim og kollektivtransport -fungerer appen til AtB bra?

Opprinnelig lagt inn av Miss Norway, her.

I motsetning til i oslo må du vise billetten i appen til sjåføren når du går inn. Visst ikke blir du ropt frem... :BTDT:

Jeg går nesten alltid inn bak eller på midten, og har aldri opplevd å bli kalt frem.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-03-17, 06:06   #14
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Utrop

Sv: Trondheim og kollektivtransport -fungerer appen til AtB bra?

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Jeg går nesten alltid inn bak eller på midten, og har aldri opplevd å bli kalt frem.

Ikke jeg heller på de grønne bybussene. Det hadde virkelig ikke funket om alle skulle fram og vist billett der.
På de blå/turkise regionbussene må man gå inn foran og vise, men det er jo litt annerledes. Det hender folk hopper inn bak på dem og da blir de kalt fram.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-03-17, 09:57   #15
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Trondheim og kollektivtransport - fungerer appen til AtB bra?

Det praktiseres ulikt. Jeg har opplevd både å bli kalt frem og kastet av bussen, det samme har ungene.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-03-17, 09:58   #16
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.392
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Trondheim og kollektivtransport - fungerer appen til AtB bra?

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Det praktiseres ulikt. Jeg har opplevd både å bli kalt frem og kastet av bussen, det samme har ungene.

Ja, jeg har hørt bussjåfører si sånt som "Kan du som akkurat kom på, du i den grønne jakka, komme fram og vise billet?". Så jeg går bestandig på foran og viser billetten.

Men kastet av har jeg aldri blitt.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-03-17, 10:27   #17
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Trondheim og kollektivtransport - fungerer appen til AtB bra?

Opprinnelig lagt inn av Lille*My, her.

Ja, jeg har hørt bussjåfører si sånt som "Kan du som akkurat kom på, du i den grønne jakka, komme fram og vise billet?". Så jeg går bestandig på foran og viser billetten.

Men kastet av har jeg aldri blitt.

Det var ganske ubehagelig. Det var appen som kræsja idet jeg gikk på og da tok det for lang tid for sjåføren. Jeg rapporterte inn, men det var sånn det skulle håndteres i følge atb. Så da vet jeg det. Det har også vært en gjenganger i avisene med unger som blir kastet av, men det er vel mer fordi de har glemt skolekort hjemme.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:37.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no