Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Hva vil jeg strikke nå?

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 31-03-17, 11:20   #21
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.754
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva vil jeg strikke nå?

Ser at noen har brodert enkelte detaljer på kirsebærblomstkofta etter at den er ferdig, for å forenkle ifht farger og sprang. Du kan høre i noen av strikkegruppene.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-03-17, 11:29   #22
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.863
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva vil jeg strikke nå?

Opprinnelig lagt inn av Pepper Lemon, her.

Åh, så mye fin inspirasjon!

Jeg gikk for Kirsebærblomstring som GinaK tipset om her. Helt fantastisk. Jeg har til og med rukket å kjøpe garn, så det blir en lysegrønn jakke med hvite og rosa blomster. (Men oppskriften så veldig vanskelig ut. )

Hvilket garn endte du opp med å kjøpe?

Jeg synes den kofta er helt nydelig, og trenger en slik. Men jeg trenger alltid hjelp til garnvalg hvis jeg ikke skal følge det som står i oppskriften (og det garnet har de ikke hos garnpusheren min).

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-03-17, 12:16   #23
Pepper Lemon
Peppy!
 
Pepper Lemon sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.559
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva vil jeg strikke nå?

Jeg endte med alpakkagarn. Det var jo ikke helt etter planen. Jeg handlet hos Fru Kvist, og hun fant noen helt nydelige farger. Så jeg bare gjorde som hun sa. Eneste jeg lurer på om vi bommet på var at jeg kjøpte garn etter gram, og ikke løpelengde. Da blir det vel feil?

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-03-17, 12:22   #24
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.485
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva vil jeg strikke nå?

Opprinnelig lagt inn av Pepper Lemon, her.

Jeg endte med alpakkagarn. Det var jo ikke helt etter planen. Jeg handlet hos Fru Kvist, og hun fant noen helt nydelige farger. Så jeg bare gjorde som hun sa. Eneste jeg lurer på om vi bommet på var at jeg kjøpte garn etter gram, og ikke løpelengde. Da blir det vel feil?

Det kan vere lurt å rekne om til løpelengde og eventuelt ringe butikken og høyre om dei kan legge av garn i riktig innfarging, viss det er stor forskjell. Kva er løpelengde på originalgarnet og det du kjøpte?

__________________

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-03-17, 12:29   #25
Pepper Lemon
Peppy!
 
Pepper Lemon sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.559
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva vil jeg strikke nå?

Opprinnelig lagt inn av nokon, her.

Det kan vere lurt å rekne om til løpelengde og eventuelt ringe butikken og høyre om dei kan legge av garn i riktig innfarging, viss det er stor forskjell. Kva er løpelengde på originalgarnet og det du kjøpte?

Det er kjempeforskjell. Jeg tror garnet i oppskriften var 200 meter på 50 gram, mens mitt garn er 133 meter på 50 gram. Så jeg tror jeg må nær doble mengden garn?

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-03-17, 12:30   #26
Pepper Lemon
Peppy!
 
Pepper Lemon sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.559
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva vil jeg strikke nå?

Samtidig - mitt garn er jo da nødvendigvis tykkere (med mindre det er blyfullt), så jeg trenger kanskje ikke samme antall meter. Men da burde jeg jo også redusert antall masker. Uææ, jeg aner jo egentlig ikke hva jeg driver med!

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-03-17, 12:36   #27
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.485
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva vil jeg strikke nå?

Prøvelapp.

__________________

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-03-17, 12:48   #28
Pepper Lemon
Peppy!
 
Pepper Lemon sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.559
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva vil jeg strikke nå?

Ja. Hvordan gjør man det? Hvor mange masker? Strikker jeg til det når 10 cm?

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-03-17, 12:50   #29
tinkadott
prøver å være tål***ig
 
tinkadott sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.774
Blogginnlegg: 68
tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva vil jeg strikke nå?

Jeg kjøpte inn finull til slumreteppeunni i dag!

__________________
hilsen tinkadott
gutt-98, jente -01, jente -04
tinkadott er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-03-17, 13:03   #30
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.863
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva vil jeg strikke nå?

Opprinnelig lagt inn av Pepper Lemon, her.

Det er kjempeforskjell. Jeg tror garnet i oppskriften var 200 meter på 50 gram, mens mitt garn er 133 meter på 50 gram. Så jeg tror jeg må nær doble mengden garn?

Opprinnelig lagt inn av Pepper Lemon, her.

Samtidig - mitt garn er jo da nødvendigvis tykkere (med mindre det er blyfullt), så jeg trenger kanskje ikke samme antall meter. Men da burde jeg jo også redusert antall masker. Uææ, jeg aner jo egentlig ikke hva jeg driver med!



Det er jo en grunn til at jeg spurte. Dette er det jeg også er redd for. Jeg strikket en gang i tiden en hel genser som viste seg å bli hele 4 størrelser for liten. (Kollegaen min ble dog veldig glad.)

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-03-17, 14:03   #31
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.485
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva vil jeg strikke nå?

Opprinnelig lagt inn av Pepper Lemon, her.

Ja. Hvordan gjør man det? Hvor mange masker? Strikker jeg til det når 10 cm?

Eg legg opp ca det dobbelte av strikkefastheten og strikker 10-12 cm. Så vasker eg det og tar mål i på vaska lapp.

__________________

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-04-17, 22:29   #32
Pepper Lemon
Peppy!
 
Pepper Lemon sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.559
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva vil jeg strikke nå?

Den kirsebærblomstringen er kjempegøy å strikke! Ikke så egnet for t-banestrikking, det er mye telling og sånt. Men godt forklart og veldig varierte utfordringer.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-04-17, 23:16   #33
Matilda
Dig for victory!
 
Matilda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 9.327
Blogginnlegg: 40
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva vil jeg strikke nå?

Opprinnelig lagt inn av Pepper Lemon, her.

Den kirsebærblomstringen er kjempegøy å strikke! Ikke så egnet for t-banestrikking, det er mye telling og sånt. Men godt forklart og veldig varierte utfordringer.

Jeg forelska meg helt i den, så tror jeg må ha en sånn jeg og. Og fargenavna på originalgarnet, da! Fantastisk!

Sitat:

Light grey: My grandmothers favourite waste of time was to rewrite her will over and over.

__________________
10 11 14

"These books gave Matilda a hopeful and comforting message: You are not alone."
— Roald Dahl, Matilda
Matilda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-04-17, 08:43   #34
Camomilla
Wooohhoooooo
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.173
Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva vil jeg strikke nå?

Den er fin da

Er mønsteret enkelt å følge?
Skal etterhvert sette i gang med Hvitveiskofta, mener det er samme dame som har laget mønster, og syns den se litt knotete ut.

Fru Kvist ja, der er det lett å gå i fella.... har jeg hørt...

__________________
Propellen januar 2005
Camomilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-04-17, 08:58   #35
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva vil jeg strikke nå?

Opprinnelig lagt inn av Pepper Lemon, her.

Ja. Hvordan gjør man det? Hvor mange masker? Strikker jeg til det når 10 cm?

Lag en prøvelapp hvor du legger opp antall masker de sier med orginalgarnet og strikk det antall rader som står. Da ser du hvor mye mer volumøst ditt garn er.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-04-17, 09:17   #36
Pepper Lemon
Peppy!
 
Pepper Lemon sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.559
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva vil jeg strikke nå?

Opprinnelig lagt inn av Camomilla, her.

Den er fin da

Er mønsteret enkelt å følge?
Skal etterhvert sette i gang med Hvitveiskofta, mener det er samme dame som har laget mønster, og syns den se litt knotete ut.

Jeg strikket ca tre timer på jakken, kløna litt, strikket feil, og rekker opp alt. Men da skjønte jeg hvordan designeren har tenkt, og begynte på ny. Da var den veldig grei. Må bare ha mange madkemarkører, og ha et veldig aktivt forhold til hvilken maske som er midten bak.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-04-17, 09:36   #37
Camomilla
Wooohhoooooo
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.173
Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva vil jeg strikke nå?

Opprinnelig lagt inn av Pepper Lemon, her.

Jeg strikket ca tre timer på jakken, kløna litt, strikket feil, og rekker opp alt. Men da skjønte jeg hvordan designeren har tenkt, og begynte på ny. Da var den veldig grei. Må bare ha mange madkemarkører, og ha et veldig aktivt forhold til hvilken maske som er midten bak.

Akkurat.
Skal gjøre ferdig to Søstergensere først, så blir det hvitveis på meg.

__________________
Propellen januar 2005
Camomilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-04-17, 14:54   #38
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.840
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva vil jeg strikke nå?

Jeg synes denne var flott også. Mye fint altså.
Mollykofta.


__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-04-17, 15:13   #39
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva vil jeg strikke nå?

Jeg skal strikke meg denne ( usikker på om jeg skal ha grønn eller Orange) - Grete kofta

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:22.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no