Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

"Mannen i gata" er oppskrytt

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-08-16, 07:42   #21
Kanina
Sviiisj!!
 
Kanina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Innlegg: 12.939
Blogginnlegg: 836
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: "Mannen i gata" er oppskrytt

Jeg synes også man godt kan dempe lynsjestemningen litt. På den ene siden, må det til lekdommernes forsvar sies at de IKKE sier at det de tiltalte gjorde var greit, men de finner altså for stor tvil knyttet til hvorvidt de burde ha skjønt at hun var for ruset. Grunnen til dette er at hun var aktivt med på handlingene, noe som også er demonstrert for retten med bildebevis (jeg har lest dommen). Spørsmålet er altså om de burde ha skjønt. Fra de tiltaltes side virket hun veldig ivrig på å ta dopet. Hvordan hun fikk i seg en veldig høy dose er ikke redegjort for i dommen, det vet man rett og slett ikke. Potensielt har én av dem gitt henne det, mens de to andre bare vet at hun er høy, ikke hvor rusa hun er. Når man da klarer å bevege seg rundt og delta, KAN det være tvil omkring akkurat spørsmålet som lekdommerne har tatt stilling til, nemlig hvorvidt de skjønte at hun var for rusa, selv om hun i handlinger så ut til å samtykke. Der har altså lekdommerne kjent på en for stor tvil til å kunne dømme. Det må være en fryktelig situasjon som lekdommer å kjenne den rettslige tvilen nage til tross for at alle moralske varsellamper går, og det står respekt av å stå for denne tvilen.

MEN.

Jeg har altså lest dommen, og det er jo en logisk brist her et sted. Mennenes forklaring går ut på at jenta har kommandert dem rundt, bedt dem gjøre slik og sånn, hent nestemann, osv. Selv om hun rett før dette var ute av stand til å forlate taxien selv, langt mindre snakke! Og med de dosene MDMA og kokain i kroppen som hun beviselig har hatt, tegner det seg et bilde av motstridende forklaringer. Mennenes forklaring virker oppkonstruert, noe flertallet i dommen også påpeker. Dessuten husker angivelig ikke mennene noe av taxituren, ifølge forklaringene deres. Veldig koordinert og samordnet blackout for akkurat denne detaljen, mens de angivelig husker alt hun sa og kommanderte dem til å gjøre inne i campingvogna. Flertallet fester ikke lit til mennenes forklaring, for den strider med bevisene (medisinske bevis og en uavhengig vitneforklaring). Det er DETTE jeg finner så opprørende. At det gikk an å dømme i deres favør, når det er så åpenbart at de har løyet?

Og ja, det virker absolutt som at de er en gjeng som samfunnet burde beskyttes mot på et vis, jeg tviler ikke et øyeblikk på at alt dette ble gjort med forsett om å voldta, men det må altså bevises i en rettssal. Flertallet fant det vel heller ikke bevist at de hadde som hensikt å dope henne ned for å voldta.

__________________

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-16, 07:58   #22
Éowyn
Whatever, never mind
 
Éowyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.292
Blogginnlegg: 67
Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: "Mannen i gata" er oppskrytt

Er det ikke gjort en del forskning på dette med lekdommere i voldtektssaker? At voldtektsmenn dømmes mildere/blir frifunnet fordi jenta hadde fort kort skjørt, oppførte seg "feil", den unge mannen er jo så kjekk og livet hans vil bli ødelagt av en dom osv.

Éowyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-16, 08:26   #23
sindrome
Boler'o?
 
sindrome sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
Innlegg: 6.464
sindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: "Mannen i gata" er oppskrytt

Kan saken ankes?

__________________
Storesøster '05 og Lillesøstrene '08

"Det handler om å bli glad i seg selv som medfødt feilvare. I stedet for hele tiden å prøve å ligne på et glansbilde." Per Fugelli
sindrome er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-16, 08:30   #24
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Mannen i gata" er oppskrytt

Opprinnelig lagt inn av sindrome, her.

Kan saken ankes?

Nei.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-16, 08:46   #25
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.908
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Mannen i gata" er oppskrytt

http://www.psykologtidsskriftet.no/i..._id=413199&a=3

Sitat:

I denne studien ønsket vi å se på om lekdommeres og fagdommeres oppfatninger av voldtekt er sammenlignbare med oppfatninger i utvalg av den allmenne befolkningen, samt hvilke holdningsmål som var assosiert med graden av aksept for slike oppfatninger blant dommere. Både fagdommere og lekdommere tilkjennega generelt lav aksept for voldtektsmyter. Spesielt mannlige fagdommere hadde lavere aksept for slike myter enn en representativ referansegruppe, men de eldste dommerne rapporterte mer aksept enn de yngre. Mannlige dommere rapporterte gjennomgående mer kjønnssjåvinistiske holdninger enn kvinnelige dommere, og kjønnssjåvinisme viste seg å være sterkt relatert til aksept av voldtektsmyter.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-16, 08:59   #26
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.476
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Mannen i gata" er oppskrytt

Jeg har lest mange rasende kommentarer om denne saken på face de siste dagene, og er rasende selv også. Og som en kommenterte: Hva er dette med oppreisning da, at hver av dem er dømt til å betale 100.000 til henne - det får meg nesten til å tenke at retten behandler henne som en offentlig prostituert! Gi henne penger så er det ok, liksom.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-16, 09:04   #27
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Mannen i gata" er oppskrytt

Opprinnelig lagt inn av -ea-, her.

Jeg har lest mange rasende kommentarer om denne saken på face de siste dagene, og er rasende selv også. Og som en kommenterte: Hva er dette med oppreisning da, at hver av dem er dømt til å betale 100.000 til henne - det får meg nesten til å tenke at retten behandler henne som en offentlig prostituert! Gi henne penger så er det ok, liksom.

Det har jo ingen ting med saken å gjøre. Grunnen til at de er dømt til å betale henne oppreisning, er jo at det ikke er like strenge regler for erstatning som for fengsesstraff. For å idømme erstatning kreves bare normalt flertall, og det hadde man jo.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-16, 09:51   #28
Gaia
villende
 
Gaia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14.775
Blogginnlegg: 246
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Mannen i gata" er oppskrytt

Etter å ha lest dommen, så fatter jeg ikke at meddommerne kan ha frikjent de tiltalte. Men samtidig så har jeg i bakhodet at det er fagdommerne som har skrevet dommen, og de mener at de tiltalte var skyldige, noe som nok preger dommen. Jeg hadde sannsynligvis ment det samme som fagdommerne, gitt beskrivelsen av bevisene i saken. Og jeg syns også det virker som de tiltalte har koordinert sine forklaringer. For noen krek.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-16, 09:52   #29
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.493
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Mannen i gata" er oppskrytt



http://www.vg.no/nyheter/innenriks/f...er/a/23757436/

Sitat:

– Det er de tre guttene som er ofrene i saken ingen andre, sier Seland.

NRK meldte tidligere i kveld at to av de tre frikjente mennene vurderer å gå til søksmål mot jenta etter at hun navnga dem på sosiale medier. Kvinnens bistandsadvokat sier at det må de bare gjøre.

__________________

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-16, 10:25   #30
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.824
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Mannen i gata" er oppskrytt

Ja, de burde virkelig gå til søksmål, så blir navn og bilde vist i alle landets aviser og de stempler seg selv godt og grundig. Jeg håper de har en "bud og budeie"-advokat som oppfordrer dem til det. Gi dem rep nok til å henge seg selv.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-16, 10:49   #31
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.449
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Standard

Sv: "Mannen i gata" er oppskrytt

Jeg har ikke vært meddommer i voldtektssak, men jeg har vært med på ankesak i lagmannsretten der tema var straffeutmålingen i en sak om seksuell omgang med mindreårig. Der hadde tiltalte tilstått hendelsen, så vi vurderte ikke skyldspørsmålet.

Jeg opplevde at dommerne ga oss meddommerne veldig frie tømmer. De informerte om strafferammer og skjerpende omstendigheter, men det var faktisk vi meddommere som avgjorde om tiltalte skulle få en litt kortere, ubetinget straff eller en lengre straff med en del betinget.

Jeg hadde nok forventet at dommerne tok mer styring, siden det er dem som har både fagkunnskapen og erfaring fra andre saker. Det var rett og slett surrealistisk å sitte å skulle bestemme et annet menneskes skjebne.

Jeg heller nok mot at fagfolk før avgjøre i sånne saker. Og at meddommerne bør være folk som har en faglig bakgrunn.

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-16, 10:59   #32
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.315
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Mannen i gata" er oppskrytt

Det var også et uavhengig vitne som fortalte at hun hadde tatt han ene her på fersken i å putte dop i drinken hennes et år tidligere. Jeg blir helt matt av at han nå er frikjent. Syke tid.

Og så lurer jeg på hvorfor i alle dager en taxisjåfør som har med seg tre voksne menn og en neddopa ungjente i bilen ikke ringer politiet når de bærer henne med seg inn i en hytte.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-16, 11:24   #33
Pebbles
By the Sea
 
Pebbles sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 12.571
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Mannen i gata" er oppskrytt

Jeg synes det er bare tull å skulle dømmes av "likemenn" - jeg synes folk skal dømmes av kunnskapsrike, fagutdannede mennesker når det gjelder lov og rett.

Jeg vil ikke opereres av en likemann, heller.

__________________
"I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel." - Maya Angelou -
Pebbles er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-16, 11:25   #34
Pebbles
By the Sea
 
Pebbles sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 12.571
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Mannen i gata" er oppskrytt

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Og så lurer jeg på hvorfor i alle dager en taxisjåfør som har med seg tre voksne menn og en neddopa ungjente i bilen ikke ringer politiet når de bærer henne med seg inn i en hytte.

Det tenkte jeg også.

__________________
"I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel." - Maya Angelou -
Pebbles er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-16, 11:26   #35
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Mannen i gata" er oppskrytt

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.


Og så lurer jeg på hvorfor i alle dager en taxisjåfør som har med seg tre voksne menn og en neddopa ungjente i bilen ikke ringer politiet når de bærer henne med seg inn i en hytte.

Det kunne jo vært brødrene hennes, som tvangshentet henne fra fest. Det er ikke gitt at de er ute etter å skade henne i en slik situasjon. Jeg tror taxisjåfører ser så mye rart at det skal mye til før de reagerer. Dessverre.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-16, 11:30   #36
Gaia
villende
 
Gaia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14.775
Blogginnlegg: 246
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Mannen i gata" er oppskrytt

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Det kunne jo vært brødrene hennes, som tvangshentet henne fra fest. Det er ikke gitt at de er ute etter å skade henne i en slik situasjon. Jeg tror taxisjåfører ser så mye rart at det skal mye til før de reagerer. Dessverre.

Det tenker jeg også. Hvis det ikke var noe med oppførselen deres i bilen som tilsa at de ikke kjente henne fra før, så skjønner jeg at taxisjåføren ikke reagerte der og da. Vitnemålet hans burde samtidig vært nok til å felle disse mennene. En potetsekk er ikke interessert i gruppesex, altså. Virkelig ikke. Hun trenger å legges i stabilt sideleie og få sove ut rusen.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-16, 16:53   #37
Billa
Usedvanlig begavet
 
Billa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 8.068
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Mannen i gata" er oppskrytt

Denne dommern (lest) har mangel på ruskompetanse skrevet over det hele. Tenk at det finnes rusmidler som gir andre rekasjonsmønstre enn hjemmebrent... Denne jenta kunne snortet kokain og tatt Ecstasy i bøtter og spann på egenhånd, uten at det kan brukes som argument for noe som helst annet enn at hun fullstendig hjelpeløs og således fullstendig i disse mennenes vold. Et bilde av at hun utfører oralsex på en av mennene, med øyene oppe, brukes som en faktor som sår tvil om hun var så ruset at hun ble utnyttet. Jeg blir helt uvel.

__________________
Mvh Billa
***If you bungle raising your children, I don't think whatever else you do well matters very much*** Jacqueline Kennedy Onassis
Billa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-16, 17:24   #38
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Mannen i gata" er oppskrytt

Opprinnelig lagt inn av Pebbles, her.

En 17-årig jente som har fått over dobbel vanlig dose av det narkotiske middelet (potensielt dødelig dose, har lege uttalt), bæres som en sekk inn i taxien og er ute av stand til å snakke i forståelige setninger - henne har tre 30-åringer sex med i flere timer i en slik tilstand. Ikke mye gråsone over dette.

Jeg er helt enig. Dette var ikke en gråsonesak og jeg er så forbannet over denne saken at jeg har tenkt masse på det.

Dette er noe av det som signaliseres av denne dommen:

FolkFlest (lekdommere og idioter som forsvarer disse avskummene av noen folk) lever i en boble hvor de tror at de "kan godt være sånn/helt vanlig at 18 år gamle jenter har lyst å ha gruppesex med 3 30-åringer". Dette er selvfølgelig helt sprøyt og det visste jo disse mennene også, det er derfor de har dopet henne ned.

Det blir sagt at "de var også dopet og hadde nedsatt dømmekraft". Vel, nå er det faktisk sånn at egen rus gjelder ikke som unnskyldning for at man gjør kriminelle handlinger. Man kan mao ikke be om frifinnelse for promillekjøring med at man var for full til å vite bedre. Slik er norsk lov. Men her har lekdommerne, ikke visst nok om loven til å dømme rett.

Det er faktisk liten tvil om at lekdommerne har dømt feil. Fagdommerne satte den første dommen til side, det er en beskjed fra de profesjonelle til amatørene "Dere har fan ikke peiling".

De skulle selvfølgelig ha blitt dømt. Dette er et alvorlig brudd på den almenne rettsfølelsen. En annen ting er også det signalet som gies. Det er ikke bare at jef som alle normale mennesker sympatiserer med jenta. Det er også det at for alle norske kvinner så har Norge blitt et mye mer uhyggelig sted å være. Her kan man bli dopet ned og gruppevoldtatt. Man kan sitte i en rettsak hvor politiet faktisk har funnet gjerningsmennene og de innrømmer at de har gitt henne dop. De innrømmer at de har båret henne til en campingvogn og hatt gruppesex. Men de får gå fritt i samfunnet likevel. Det er altså lov til å gjøre dette i Norge.

Det gjør meg aldeles rasende. Faen føkkings ta lekdommerne. Føkkings idioter.

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-16, 17:29   #39
oslo78
Er frisk!
 
oslo78 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 9.790
Blogginnlegg: 28
oslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt av
Standard

Sv: "Mannen i gata" er oppskrytt

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Jeg er helt enig. Dette var ikke en gråsonesak og jeg er så forbannet over denne saken at jeg har tenkt masse på det.

Dette er noe av det som signaliseres av denne dommen:

FolkFlest (lekdommere og idioter som forsvarer disse avskummene av noen folk) lever i en boble hvor de tror at de "kan godt være sånn/helt vanlig at 18 år gamle jenter har lyst å ha gruppesex med 3 30-åringer". Dette er selvfølgelig helt sprøyt og det visste jo disse mennene også, det er derfor de har dopet henne ned.

Det blir sagt at "de var også dopet og hadde nedsatt dømmekraft". Vel, nå er det faktisk sånn at egen rus gjelder ikke som unnskyldning for at man gjør kriminelle handlinger. Man kan mao ikke be om frifinnelse for promillekjøring med at man var for full til å vite bedre. Slik er norsk lov. Men her har lekdommerne, ikke visst nok om loven til å dømme rett.

Det er faktisk liten tvil om at lekdommerne har dømt feil. Fagdommerne satte den første dommen til side, det er en beskjed fra de profesjonelle til amatørene "Dere har fan ikke peiling".

De skulle selvfølgelig ha blitt dømt. Dette er et alvorlig brudd på den almenne rettsfølelsen. En annen ting er også det signalet som gies. Det er ikke bare at jef som alle normale mennesker sympatiserer med jenta. Det er også det at for alle norske kvinner så har Norge blitt et mye mer uhyggelig sted å være. Her kan man bli dopet ned og gruppevoldtatt. Man kan sitte i en rettsak hvor politiet faktisk har funnet gjerningsmennene og de innrømmer at de har gitt henne dop. De innrømmer at de har båret henne til en campingvogn og hatt gruppesex. Men de får gå fritt i samfunnet likevel. Det er altså lov til å gjøre dette i Norge.

Det gjør meg aldeles rasende. Faen føkkings ta lekdommerne. Føkkings idioter.

Yes. Akkurat dette.

__________________
Oslo78 - verdens heldigste mamma til Storebror 04, Storesøster 06 og Lillebror 10
oslo78 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-16, 18:02   #40
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.837
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Mannen i gata" er oppskrytt

Nemlig, Esme. Det er for jævlig. Legg til at to av disse mennene skal saksøke jenta fordi hun går ut med navnene deres. Hva skjer med verden?

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:24.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no