Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Er Oslo-skolen noe annet enn skolen?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-09-16, 20:04   #41
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.545
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er Oslo-skolen noe annet enn skolen?

Opprinnelig lagt inn av Trixie, her.

Nå er det i svært mange tilfeller bhg som skal på besøk hos skole og se mot dem, det er svært nyttig om skolepersonell også ser hva barna har gjort i bhg for å skape sammenheng.

I den nye grunnskolelærer-masteren skal de som velger 1-7 ha praksis i bhg og de som velger 5-10 ha praksis i vgs, nettopp for å lette disse overgangene.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-16, 20:36   #42
Bille
Sånn passe sane
 
Bille sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 7.933
Blogginnlegg: 18
Bille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Er Oslo-skolen noe annet enn skolen?

Trixie, nå kan jeg ikke svare vedrørende de nasjonale prøvene, siden mine ikke er så store ennå. Men når det gjelder den andre testingen, altså kartleggingen, så er det noe lærerne er ganske flinke til å ufarliggjøre altså. De gjør så godt de kan, det er det som er poenget. Ingen av mine har snakket noe spesielt om det eller oppleved noe stress rundt det. Men igjen, det kommer jo helt an på skolen og lærernes holdninger til dette.

__________________
07, 09, 13
Bille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-16, 21:46   #43
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.238
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er Oslo-skolen noe annet enn skolen?

Jeg har hatt barn i osloskolen i over 6 år, og kartlegging og testing har aldri blitt opplevd som noe stressende for dem. Nasjonale prøver var litt stressende for oss foreldre.

Jeg vet ikke hva rasjonalet er, om det er politisk motivert eller pedagoisk forankret, men det er klart at noen av osloskolene har helt andre utfordringer enn skoler med færre ikke-norsktalende barn - for ikke å si foreldre. TIEY kom tidlig til Oslo, og kartlegging for å sikre at de aller fleste er over kritisk grense i norsk og lesing er noe som har vært nyttig for alle i osloskolen, tror jeg.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-09-16, 09:11   #44
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.859
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er Oslo-skolen noe annet enn skolen?

Jeg har to osloskolebarn, og kjenner meg ikke igjen i dette i det hele tatt. Vår skole er en heterogen østkantskole med mye gjennomtrekk i elevmassen, da, så de tingene som beskrives i kronikken (har ikke sett dokumentaren) hadde neppe vært mulig.

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-09-16, 09:15   #45
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.964
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er Oslo-skolen noe annet enn skolen?

Nå er det jo sånn at foreldrene til de barna trolig heller ikke kjenner seg igjen i dokumentaren. Den velger virkelig bare å vise en eneste side av skolehverdagen.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-09-16, 09:19   #46
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.134
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er Oslo-skolen noe annet enn skolen?

Jeg har to barn i en privat osloskole med alternativ pedagogikk, så barneskolen generelt kan jeg ikke si så mye om. Men ungdomsskolen vår er FANTASTISK, og de er utrolig flinke til å fokusere på LÆRING og ikke testing, og testing som et verktøy for læring der det er hensiktsmessig.

Nå tror jeg at vi har en utover det vanlig bra skole (vi fikk en ny gutt i klassen nå, og mammaen der hadde veldig bred erfaring med ulike skoler, i både heterogene og homogene miljøer, per i dag faktisk barn på 4 skoler bare nå, og mente vår var den beste hun hadde vært borti. ), men jeg har inntrykk av at det generelt gjøres ekstremt mye bra arbeid i Osloskolen. Jeg tror arbeidet med å forbedre skoleledelsen har begynt å bære frukter, og det virker som om et er mange veldig dyktige rektorer der ute, som klarer å bygge skikkelig gode team ut av de gode lærekreftene som også finnes.

På vår skole er de veldig tydelige på at de vil ha tonet ned fokuset på karakterer, som de mener er et nødvendig onde, nærmest.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-09-16, 09:29   #47
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.384
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er Oslo-skolen noe annet enn skolen?

Vi er også jevnt over fornøyd med skolen vår, og hva de får til med så lite ressurser. Det er masse fint med Oslo-skolen. Men det er også masse de er dårlig på, og som gjør at det blir så enormt store forskjeller fra skole til skole. Ressursfordelingen er for eksempel veldig dårlig, og ideen om at pengene følger eleven slår ekstremt dårlig ut.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-09-16, 10:13   #48
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.545
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er Oslo-skolen noe annet enn skolen?

Jeg tror helt sikkert at det kunne sett ganske stygt ut dersom man fulgte meg et år på jobb og kunne klippe det som man ville til en kort dokumentar etterpå.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-09-16, 10:14   #49
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.305
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er Oslo-skolen noe annet enn skolen?

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Jeg tror helt sikkert at det kunne sett ganske stygt ut dersom man fulgte meg et år på jobb og kunne klippe det som man ville til en kort dokumentar etterpå.



Samme her.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-09-16, 10:17   #50
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.111
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Er Oslo-skolen noe annet enn skolen?

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Jeg tror helt sikkert at det kunne sett ganske stygt ut dersom man fulgte meg et år på jobb og kunne klippe det som man ville til en kort dokumentar etterpå.

Indeed. Jeg tenkte på det i går etter å ha diskutert her inne, og jeg ville lett fremstått skikkelig uempatisk og ond. Riktignok kan jeg nok fremstå uempatisk i jobbsammenheng, men jeg er likevel knallflink. Særlig bra hadde det ikke tatt seg ut tror jeg. Og nå sitter jeg på FP midt i arbeidstiden....

__________________
07 og 10
Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-09-16, 10:23   #51
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.134
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er Oslo-skolen noe annet enn skolen?

"Hjemme hos" kunne også blitt til rene skrekkfilmen, tror jeg, hjemme hos hvem som helst, om man over en uke eller to plukket bare fæle øyeblikk. Og la på litt trist og dramatisk musikk. Og zoomet inn på smuler og grimaser.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-09-16, 10:33   #52
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.964
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er Oslo-skolen noe annet enn skolen?

Opprinnelig lagt inn av Pelle, her.

Indeed. Jeg tenkte på det i går etter å ha diskutert her inne, og jeg ville lett fremstått skikkelig uempatisk og ond. Riktignok kan jeg nok fremstå uempatisk i jobbsammenheng, men jeg er likevel knallflink. Særlig bra hadde det ikke tatt seg ut tror jeg. Og nå sitter jeg på FP midt i arbeidstiden....

Og det er akkurat det jeg føler at skjedde i denne dokumentarfilmen. Jeg har god kjennskap til en av disse lærerne, og som de fleste lærere så vil det noen ganger være behov for å være streng. Det viste jo denne filmen ganske tydelig. Men alle de koselige hendelsene ble slett ikke vist.

Selv er jeg brølemamma rett som det er. Jeg vet godt at jeg kan fremstilles som verdens verste mamma hvis man bare viser de scenene, men heldigvis er livet langt mer enn det.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-09-16, 11:04   #53
emm
Men først, kaffe!
 
emm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.552
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er Oslo-skolen noe annet enn skolen?

Jeg synes Osloskolen virker veldig bra, og kunne tenkt meg et tilsvarende opplegg her vi bor. Selv med to totalt forskjellige barn hva skole angår. Men jeg ser jo bare dette utenifra og har ikke hatt barna mine der, så det blir synsing.

Utover det har jeg blitt superskeptisk til dokumentarer, jeg tar ikke umiddelbart alt for god fisk.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-09-16, 12:23   #54
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.134
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er Oslo-skolen noe annet enn skolen?

Hva er forresten vanlig rektorutdanning rundtforbi? Er det vanlig/prioritert at rektorer tar dette?

Ser at det bare er et tilbud i Oslo, Bergen og Trondheim?

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-09-16, 12:49   #55
Trixie
Bør lage seg en tittel selv
 
Trixie sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 8.242
Blogginnlegg: 160
Trixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Er Oslo-skolen noe annet enn skolen?

Jeg synes fokuset på testing er altfor stort og ser at dette er tøft for mange barn. Jeg synes vi nå får en skole rettet for sterkt mot realfag, skaper man en skole for alle eller for de få. Skulle gjerne skrevet mer men på mobil fra ferie. Denne kronikken står på trykk idag og er verdt å lese. https://www.nrk.no/ytring/tra-varsom...len-1.13122501

På skolen hos oss har man nå barn som faktisk er "sykmeldt" pga stress, de er riktignok større men det er veldig urovekkende.
Jeg er veldig glad for "Sandefjord-saken" og at den satte fokus på dette. Jeg ville aldri hatt mine barn i Oslo-skolen. Et alternativ til testing er jo f.eks slik de har gjort det på ungdomsskolen hos oss, 3 lærere i realfagstimene, dette er et forsøk, for å se hva det gjør med læringsutbytte til elevene.

Trixie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-09-16, 15:03   #56
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.238
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er Oslo-skolen noe annet enn skolen?

Ville aldri hatt barna dine i osloskolen? Seriøst? Så hvis du hadde fått tilbud om ny jobb i Oslo hadde du takket nei eller pendlet fra langtunnastan for at barna skulle slippe å være blant de 60-70 000 som går på skolen her?

(Og den kronikken du linker til er altså den som ligger i HI som er grunnlaget for tråden, og som vi osloborgere ikke kjenner oss igjen i.)

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-09-16, 15:13   #57
Trixie
Bør lage seg en tittel selv
 
Trixie sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 8.242
Blogginnlegg: 160
Trixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Er Oslo-skolen noe annet enn skolen?

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Ville aldri hatt barna dine i osloskolen? Seriøst? Så hvis du hadde fått tilbud om ny jobb i Oslo hadde du takket nei eller pendlet fra langtunnastan for at barna skulle slippe å være blant de 60-70 000 som går på skolen her?

(Og den kronikken du linker til er altså den som ligger i HI som er grunnlaget for tråden, og som vi osloborgere ikke kjenner oss igjen i.)

Nei, jeg ville ikke hatt barna mine i en skole hvor det er så fokus på testing. Jeg mener det er helt feil sted å legge ned innsatsen. Så nei, mine barn skal få slippe det. Hva gjør Oslo-skolen så mye bedre? Er testing eneste vei å gå? Jeg har min tro på at den faglige dyktige læreren ved hjelp av sin kunnskap, prøver og faglige skjønn klarer å legge til rette på læring og utvikling. Man bør bruke lærerens dyrbare tid til å la vedkommende utføre dette arbeidet, og ikke nok en gang bruke masse tid på testing.
Det er det samme som i bhg. Hvorfor i all verden skal man bruke tid på å språkkartlegge alle barn? De barna man har en bekymring for, ja, men det er langt fra alle og det er ekstremt tidkrevende.

Mye intr lesing her: https://www.utdanningsforbundet.no/m...FetchID=133425

Og her; http://www.mestrermestrerikke.no/201...erkty.html?m=1


Sist redigert av Trixie : 12-09-16 kl 15:25.
Trixie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-09-16, 15:17   #58
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.964
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er Oslo-skolen noe annet enn skolen?

Opprinnelig lagt inn av Trixie, her.

Nei, jeg ville ikke hatt barna mine i en skole hvor det er så fokus på testing. Jeg mener det er helt feil sted å legge ned innsatsen. Så nei, mine barn skal få slippe det.

Og det at vi som har barn i Oslo-skolen sier at vi slett ikke opplever noe fokus på testing, er helt irrelevant?

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-09-16, 19:21   #59
Trixie
Bør lage seg en tittel selv
 
Trixie sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 8.242
Blogginnlegg: 160
Trixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Er Oslo-skolen noe annet enn skolen?

Vel Tjorven: det er jo bra det. Men når det gjennomføres og legger mye merarbeid på lærerne så mener jeg det er tid som skulle vært brukt på annet arbeid. Jeg synes kronikken er veldig fin.

Også er det vel slik at alle opplever det ulikt, som i det meste, og jeg kjenner både ansatte, foreldre og barn som opplever dette særdeles vanskelig. Tviler på at Oslofolket som har svart her har full oversikt over alle.

Trixie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-09-16, 20:19   #60
Pamina
Kaldt hode, varmt hjerte!
 
Pamina sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 8.980
Blogginnlegg: 70
Pamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er Oslo-skolen noe annet enn skolen?

Trixie - jeg jobber i Osloskolen, det er altså ikke mye merarbeid, disse prøvene legges inn i arbeidsavtalen. Som kjent for mange er det sånn at lærere har 43,5 timers uke, og med god planlegging så er det sånn at den kartleggingen (som er nødvendig når du har mellom 25 og 30 elever i klassen) ikke blir mer arbeid, men nødvendig for å få en oversikt og klan drive tilrettelagt, få henvist og undervise på rett nivå og ikke minst, sjekke ut om det du gjør i klasserommet faktisk fungerer i forhold til elevenes læring.

__________________
Pamina & Snuppa, 23. juli 05, Brodern, 23. august 08
Et hus uten bøker er som et legeme uten sjel. (Marcus Tullius Cicero)
Pamina er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:05.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no