Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Husmorskole

Fortell meg at det går fint å vaske mannens Ipod Nano?

Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-01-11, 15:10   #21
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.116
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Fortell meg at det går fint å vaske mannens Ipod Nano?

Mannen insisterte på å kaste den, så den er borte.

__________________
07 og 10
Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-11, 15:12   #22
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Fortell meg at det går fint å vaske mannens Ipod Nano?

IKKE forsøk å slå den på. La den ligge på ett gulv m/varmekabler e.l. i endel dager.
Mini la igjen sin Ipod Touch ute i sprutregn, den fungerer finfint etter noen dager på badegulvet. Slår du på den m/vann i, så kan den kortslutte. Du KAN ha flaks, eller det kan bli en dyrkjøpt erfaring.

*så nå at han har kastet den...*

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-11, 15:14   #23
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Fortell meg at det går fint å vaske mannens Ipod Nano?

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

La den ligge aldeles avskrudd i en uke. Og da mener jeg uten å bare-skru-den-på-litt-for-å-se. Deretter prøver du å skru den på, eventuelt å lade den skikkelig, resette den og sku den på. Hvis den fortsatt er død, kan du bruke den som bokmerke eller resirkulere den som skrap.

Sjansen for at det skal fungere er helt minimal, men det er verdt et forsøk.

Jepp.

Og ta med denne lærdommen til senere - elektronikk som har blitt våt som man IKKE PRØVER Å SKRU PÅ I DET HELE TATT EN ENESTE GANG - og lar tørke minst en uke før man prøver, har en viss sjanse for å greie seg. Det er når du prøver om den virker at den får nådestøtet.

Men den ble jo helt sikkert ren i det minste.

  Svar med sitat
Gammel 02-01-11, 17:21   #24
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.116
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Fortell meg at det går fint å vaske mannens Ipod Nano?

Klart den ble ren og fin, den var jo hele 3 mnd gammel, så den var skikkelig møkkete *not*

jeg prøvde umiddelbart å skru den på, ehem, så nådestøtet var satt for lengst. Skjermen hadde også noen flekker i kanten som den ikke hadde før. Og den lå i flere dager/et par uker før den ble kastet.

Jeje, long story short.

__________________
07 og 10
Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-11, 17:48   #25
skippy
Nybegynner
 
Medlem siden: Dec 2010
Innlegg: 9
skippy har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Fortell meg at det går fint å vaske mannens Ipod Nano?

jaja sån går det vel kansje om mannen ikke tømmer lommene sine .. de er jo bra små de nye ipod nano så er vel uhyre fort gjort

skippy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-11, 17:57   #26
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Fortell meg at det går fint å vaske mannens Ipod Nano?

Synes du var riktig så snill jeg. Tenker på hygiene å all ting! Vil vel ikke at mannen skal bli syk heller. Teeeenk så masse basselusker det var på de øreproppene?!

Ikke din feil at Apple lager dingser som ikke tåler vann vel. Skyld på Apple du!

  Svar med sitat
Gammel 02-01-11, 18:18   #27
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.546
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fortell meg at det går fint å vaske mannens Ipod Nano?

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Kan du skylde på andre? Hvis ikke - Stakkars deg.



Har du tukla med det?

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:19.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no