Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Husmorskole

Hvordan vasker jeg inni stekeovnen?

Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-01-11, 10:40   #1
Pepper Lemon
Peppy!
 
Pepper Lemon sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.569
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvordan vasker jeg inni stekeovnen?

Ja, jeg vet, flaut å måtte spørre. Normalt ville jeg skrubbet ivei med stålull eller noe sånt, men det er teflon eller noe i den duren i bunnen, og hvis jeg skrubber ødelegger jeg sikkert belegget. Hva bruker jeg for å gjøre rent da?

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-11, 10:42   #2
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag
 
Hondacrv sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Innlegg: 13.070
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvordan vasker jeg inni stekeovnen?

Jeg bruker mr Muscle til steikeovn. Da blir det reint.

__________________
05
Hondacrv er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-11, 10:42   #3
Ine
rakkarpus
 
Ine sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 8.885
Blogginnlegg: 17
Ine er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvordan vasker jeg inni stekeovnen?

Svamp har jeg brukt, og ovnrens kjøpt på Clas Ohlson.

__________________
When you know better, you do better.
Ine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-11, 12:40   #4
Pepper Lemon
Peppy!
 
Pepper Lemon sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.569
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan vasker jeg inni stekeovnen?

Nå har jeg lest på de to ovnsrensene jeg har, fra Mr Muscle og Jif. På begge står det at de skader selvrensende ovner. Det er vel det man har, når det er teflon i bunn? Hva bruker man da? :grønn:

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-11, 12:45   #5
Albertine
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Hvordan vasker jeg inni stekeovnen?

Er det en pyrolyseovn?

  Svar med sitat
Gammel 29-01-11, 12:45   #6
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.546
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan vasker jeg inni stekeovnen?

Min mor pleier å sette inn en bolle med vann og salmiakk. ( i litt varm ovn) På den måten forgifter hun alle som måtte befinne seg i en radius på 200 m fra huset, men ovnen blir ren som bare det.
Hun bare vasker over med vann etterpå.

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-11, 12:48   #7
Pepper Lemon
Peppy!
 
Pepper Lemon sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.569
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan vasker jeg inni stekeovnen?

Opprinnelig lagt inn av Albertine, her.

Er det en pyrolyseovn?

Hvordan vet jeg om det er det?

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-11, 12:50   #8
Albertine
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Hvordan vasker jeg inni stekeovnen?

Hvis den er selvrensende så har den sikkert et system som gjør at den faktisk ordner seg selv. Er det en pyrolyseovn så har den en funksjon som varmer ovnen til 500 grader, og da brennes all skitten av og legger seg som støv i bunnen. Sjekk bruksanvisningen.

  Svar med sitat
Gammel 29-01-11, 12:52   #9
Pepper Lemon
Peppy!
 
Pepper Lemon sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.569
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan vasker jeg inni stekeovnen?

Jeg tror ikke den gjør noe som helst av seg selv. Jeg trodde bare det teflonbelegget var det som gjorde at de het selvrensende. Men kanskje jeg har misforstått da, og kan bruke Mr Muscle allikevel? Jeg har ikke bruksanvisning, og fant ikke på nett heller. Innebygget stekeovn som stod her da vi flyttet inn.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-11, 13:05   #10
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan vasker jeg inni stekeovnen?

Vi har ikke pyrolyseovn og har også "selvrensende" belegg. I det ligger det at skiten kommer litt lettere av.

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:13.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no