Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Husmorskole

Vask av sete og lokk på toalett

Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre.

Se resultatene: Kva vaskar du toalettsete, lokk og sjølve toalettet med?
Våtserviettar (f.eks Jif, Ajax, Domestos etc) 52 27,08%
Eingangsklutar (papirserviettar, chiffon som blir kasta) 52 27,08%
Fast klut til toalett (brukt på nytt) 16 8,33%
Klut som blir vaska etter kvar bruk 87 45,31%
Den kluten eg måtte ha i hånda 9 4,69%
Svamp/skrubb 14 7,29%
Jif (flytande) 65 33,85%
Domestos (flytande) 43 22,40%
Klorin (eventuelt kombinert med vaskemiddel) 41 21,35%
Salmiakk 5 2,60%
Reint vatn og ingenting anna 5 2,60%
Andre vaskemiddel/vaskeremedier 47 24,48%
Herligheten! 4 2,08%
Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 192. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-01-11, 16:26   #1
Syrin
Med tommestokk i veska
 
Syrin sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 5.042
Syrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Vask av sete og lokk på toalett

Eg kjenner til denne tråden altså, men eg vil gjerne ha ein poll Eg har altså vaska toalett i dag, og reflektert litt over kva folk vaskar SETET med. Eg vil tru dei fleste har vaskemiddel og kost til sjølve skåla, men kva gjer ein med setet, kanten rundt og ja, heile møbelet?

Før hadde eg ein fast klut som hang under doen til dette formålet. Den fekk kokvask nokså ofte. Nå har vi eit toalett av nyare type, der eg ikkje kan henge fra meg ein do-klut. Da har eg gått over til libero eingangsservietter - men innser at dette ikkje er særlig miljøvennlig.

Kva vaskar folk sete, lokk og toalett med egentlig? Poll kjem! (kan krysse på fleire)

Syrin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-11, 16:30   #2
Frost
Bør lage seg en tittel selv
 
Frost sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Tromsø
Innlegg: 2.897
Frost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Vask av sete og lokk på toalett

Jeg bruker en engangstue som jeg kaster etterpå.

Frost er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-11, 16:40   #3
Fluke
Bør lage seg en tittel selv
 
Fluke sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Innlegg: 11.785
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vask av sete og lokk på toalett

Aner ikke ...

__________________
02 10
Fluke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-11, 16:47   #4
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.301
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vask av sete og lokk på toalett

Det veksler litt mellom våtservietter og microfiberklut med syntetisk vaskemiddel. Microfiberkluten selvsagt rett i vask.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-11, 16:48   #5
rajraj
*_*
 
rajraj sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Kjellerlemmen
Innlegg: 5.659
Blogginnlegg: 115
rajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Vask av sete og lokk på toalett

Jeg spyler dosetet med dusjhodet først, har på jif skurekrem som får skumme litt rundt når jeg spyler, før jeg tørker av med den kluten jeg har brukt til badet forøvrig, og som vaskes etter bruk.

__________________
2007 2010

rajraj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-11, 16:51   #6
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Vask av sete og lokk på toalett

Jeg bruker en vanlig klut - fåes kjøpt i 5-pk eller hvor mange det er. Kokvaskes mellom hver gang.
Skåla vaskes med Domestos eller tilsvarende dovaskemiddel, på lokket og setet bruker jeg dusjeflaske med såpevann, av og til klorin.

Jeg bruker av og til engangs våtservietter også, men målet mitt er å bli mer miljøvennlig, og da utgår det de fleste gangene.

  Svar med sitat
Gammel 01-01-11, 16:56   #7
Blåbær
Tankefull
 
Blåbær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 5.944
Blogginnlegg: 59
Blåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Vask av sete og lokk på toalett

Først domenstos i do, så vasker jeg resten av badet med klut og spray. Avslutter med kost i do og klut rundt do. Vasker kluten etter bruk.

__________________
Mor til: Sjarmtrollet 04 og Minitrollet 08.
Blåbær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-11, 17:10   #8
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vask av sete og lokk på toalett

Jif og klut som kokvaskes etter hver gang. Kluten brukes ikke til annet enn do. Tidligere brukte jeg svamper som jeg kastet etterpå, men jeg greide å begynne med klut for å få bedre miljøsamvittighet.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-11, 17:10   #9
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.376
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vask av sete og lokk på toalett

Dobørste nedi og rundt kantene. Doring og sete sprayes og tørkes av med papir. Jeg er kanskje sjuskete, men jeg orker ikke tanken på å vaske en fille som kanskje brukes på kjøkkenbenken neste gang.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-11, 17:25   #10
Olympia
ræv med ører
 
Olympia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.944
Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vask av sete og lokk på toalett

Det er mannen som vasker bad/toalett her i huset, og han bruker klorin (på børste eller klut) på alt. Inni do bruker han WC-and eller hva det heter.

__________________
-lost behind where all things fall-



Sist redigert av Olympia : 01-01-11 kl 17:34.
Olympia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-11, 17:27   #11
livit
Duracell
 
livit sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rivieraen-Vestfold
Innlegg: 3.776
livit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Vask av sete og lokk på toalett

Engangskluter fra Jif eller Ajax.

__________________
Kos fra livit med to skjønninger -
Gutt 2000
Jente 2003
livit er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-11, 17:27   #12
ming
i tåkeheimen
 
ming sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 4.835
Blogginnlegg: 11
ming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Vask av sete og lokk på toalett

Jif og klut som jeg har vasket resten av badet med først, og som går til vask med en gang etterpå.

__________________
2000, 2003, 2010
og engelen Guro 2011
ming er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-11, 17:31   #13
krystallklart
Lett rørt
 
krystallklart sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Gardskjærring igjen
Innlegg: 4.384
Blogginnlegg: 16
krystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt likt
Standard

Sv: Vask av sete og lokk på toalett

Har en fast klut til badet, men om den er til vask så bruker jeg en hvilken som helst annen. At en klut brukt til vask av toalett går rett i maskina er for meg en selvfølge. Jeg vasker oppi doen med Domestos, og utenpå, på kanten, lokk og ellers bruker jeg enten bare vann eller vann og Jif.

__________________
Gutter 04, 08, 11 og jenta 13
+ en liten skatt i magen
krystallklart er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-11, 17:33   #14
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.498
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vask av sete og lokk på toalett

Aner ikke, det er mannens jobb

Men om jeg måtte hadde jeg sikkert brukt noe engangs-greier.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-11, 17:37   #15
Kaija
WF: Sausnebbet
 
Kaija sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.854
Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vask av sete og lokk på toalett

Do-and nedi do. Jif, og noen ganger klorin ellers. Bruker papirservietter eller oppklipte fillekluter, evt. siste bruk av servantklut før den går i kokvask.

Kaija er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-11, 17:43   #16
Susse
Gal kattedame
 
Susse sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 14.820
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Vask av sete og lokk på toalett

Jeg bruker Libero sin engangskluter i papir og har en spruteflaske med vann og domestos.

__________________
En, to, tre, fire
What you give is what you get in return.
Susse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-11, 17:43   #17
Daisy
Trademark: Imperfection
 
Daisy sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 11.055
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Vask av sete og lokk på toalett

Jeg bruker dopapir, og jif skurekrem, eller jif sin spray for bad.

__________________
Jeg skulle ønske jeg led av "flink pike syndrom"

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-11, 17:44   #18
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.665
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vask av sete og lokk på toalett

Bruker engangsklutene(papir) vi bruker til bleieskift. Euroshopper som oftes.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-11, 17:47   #19
Lyppa
Bør lage seg en tittel selv
 
Lyppa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 4.833
Lyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Vask av sete og lokk på toalett

Jeg har faste kluter til det, de kokvaskes etter hver vask.
Ellers tar jeg forøvrig hele dolokket og doringen av og vasker dem i dusjen med jif.

Lyppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-11, 17:47   #20
Morella
Superbasinella
 
Morella sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.640
Blogginnlegg: 276
Morella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Vask av sete og lokk på toalett

Jeg glemmer aldri den tråden på et annet forum hvor ei veninne av trådstarter vasket doring/lokk i oppvaskmaskinen!!

Morella er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:39.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no