Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Husmorskole

Rengjøring av termoslokk?

Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-01-11, 00:13   #1
jolie
Kom ut av tellinga.
 
jolie sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 8.284
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Rengjøring av termoslokk?

Ungene har Laken Kukuxumusu-termoser. Disse:



De har sånn lokk med trykknapp, også renner væsken ut liksom fra undersiden av lokket.

De er tette, men guh så vanskelig å holde rene! Tips?

__________________
- 06 og 07 -
jolie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-11, 00:54   #2
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Rengjøring av termoslokk?

Skru lokket fra hverandre. (Slike lokk kan deles i to.) Vask i oppvaskmaskinen.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-11, 01:28   #3
Carrera
Må man ha en tittel?
 
Carrera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.539
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Rengjøring av termoslokk?

Jeg gjør som Teofelia om jeg skal kjøre en maskin når termosen må vaskes. Om ikke, så deler jeg lokket og legger det i zalovann en stund, og så skyller jeg det godt etterpå.

__________________
All of these lines across my face
Tell you the story of who I am
So many stories of where I've been
And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-11, 07:56   #4
lillamamma
Aktiv
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 152
lillamamma har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Rengjøring av termoslokk?

Jeg syns ikke at jeg får sånne lokk rene nok uansett hva jeg gjør når det brukes melk i termosen (jentene får te med melk i), så nå har vi gått over til termos med skrukork.

__________________
2005 2007 2011
lillamamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-11, 08:02   #5
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.985
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Rengjøring av termoslokk?

Jeg har også funnet ut at lokket kan plukkes fra hverandre. Da blir de rene av å kjøres i vaskemaskin.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-11, 15:37   #6
jolie
Kom ut av tellinga.
 
jolie sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 8.284
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Rengjøring av termoslokk?

Plukkes fra hverandre? Går det altså? Jeg har prøvd å skru litt, men skjønner ikke hvordan det kan åpnes. Gi meg gjerne en teskje-forklaring.

__________________
- 06 og 07 -
jolie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-11, 16:31   #7
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Rengjøring av termoslokk?

Blir det forståelig av disse bildene?

Vedlagte bilder
Filtype: jpg kork1.jpg (40,7 KB, 11 visninger)
Filtype: jpg kork2.jpg (49,2 KB, 11 visninger)
Filtype: jpg kork3.jpg (36,9 KB, 9 visninger)
Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-11, 16:32   #8
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Rengjøring av termoslokk?

Man må bruke litt makt for å skru, vanligvis.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-11, 18:44   #9
jolie
Kom ut av tellinga.
 
jolie sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 8.284
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Rengjøring av termoslokk?

Det er ikke samme type, dessverre. Våre er helsvarte, og når man trykker på knappen er det bare den som går ned (på den der går vel den hvite ringen opp?).

Jeg får til å snurre på toppen av lokket såvidt det er - og det går rundt også på undersiden da. Men å skille delene er plent umulig. Jeg har også prøvd å bende med kniv, men null resultat.

__________________
- 06 og 07 -
jolie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-11, 00:38   #10
Sokk
trøtt
 
Sokk sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 2.449
Blogginnlegg: 12
Sokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt likt
Standard

Sv: Rengjøring av termoslokk?

De må kastes. Og erstattes av kjedelige termoser med skrulokk fra sportsbutikken.

__________________
04 07

Du kan klare hva som helst
For du er suveren
Sokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-11, 10:08   #11
jolie
Kom ut av tellinga.
 
jolie sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 8.284
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Rengjøring av termoslokk?

Kanskje like så greit. Jeg er ikke fornøyd med kvaliteten på disse. Det blir mye søl, og denslags.

Men skrukork? Det passer nok ikke for en tre- og fireåring. Hvor har du kjøpt termosen, Teofelia? Synes å skimte en med prinsesser bak der - det hadde passet fireåringen bra i alle fall.

__________________
- 06 og 07 -
jolie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-11, 10:15   #12
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Rengjøring av termoslokk?

Opprinnelig lagt inn av jolie, her.

Det passer nok ikke for en tre- og fireåring. Hvor har du kjøpt termosen, Teofelia? Synes å skimte en med prinsesser bak der - det hadde passet fireåringen bra i alle fall.

Denne er kjøpt på Nille, mener jeg å huske. Du får termoser med denne typen lokk mange steder. Jeg har sett dem på Obs, flere jernvarehandlere og en rekke sportsbutikker, samt butikker som selger kjøkkenting.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-11, 10:23   #13
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.857
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Rengjøring av termoslokk?

Jeg har ennå til gode å finne et slikt lokk som er tett. Vår fra Nille er det i alle fall ikke, så vidt jeg husker.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"

Sist redigert av Bluen : 19-01-11 kl 10:37.
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-11, 10:30   #14
jolie
Kom ut av tellinga.
 
jolie sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 8.284
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Rengjøring av termoslokk?

Da blir det shoppingrunde på meg innen kort tid. Takk for tips og hjelp!

__________________
- 06 og 07 -
jolie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-11, 10:48   #15
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.985
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Rengjøring av termoslokk?

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

Jeg har ennå til gode å finne et slikt lokk som er tett. Vår fra Nille er det i alle fall ikke, så vidt jeg husker.

Snuppa har nille-termos som er godt brukt og helt tett ... og som kan plukkes fra hverandre. Prinsesser har den også. Og når jeg undersøker bildet til Teofelia så ser jeg at vi har samme termos.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07

Sist redigert av Tjorven : 19-01-11 kl 11:00.
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-11, 10:55   #16
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.857
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Rengjøring av termoslokk?

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Snuppa har nille-termos som er godt brukt og helt tett ... og som kan plukkes fra hverandre. Prinsesser har den også.

Hm, det må jeg sjekke ut. Kanskje jeg husker feil - at jeg kjøpte den Ole Brumm-saken et annet sted.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-11, 10:59   #17
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Rengjøring av termoslokk?

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Snuppa har nille-termos som er godt brukt og helt tett ... og som kan plukkes fra hverandre. Prinsesser har den også.

Vår Nille-termos er også tett og har vart i halvannet år nå. Jeg kjøpte en tilsynelatende lik, men litt billigere, på en kjøkkenutstyrsbutikk, og den var lekk fra første dag. (Og butikken gikk konkurs før jeg rakk å bytte den. )

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:55.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no