Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Husmorskole

[Erfart:] Sprengt steinbit

Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-01-11, 21:02   #21
Martis
Ute på tur
 
Martis sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.414
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: [Erfart:] Sprengt steinbit

Så heldig du er, Blåbær, som har barn som spiser blandede matvarer. Mine får helt panikk om ikke fisk, saus og grønnsaker er adskilt.

__________________
I have learned that to be with those I like is enough.
Martis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-11, 21:03   #22
Syrin
Med tommestokk i veska
 
Syrin sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 5.042
Syrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: [Erfart:] Sprengt steinbit

Du treng ikkje bruke egg når du panerer da

Syrin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-11, 21:04   #23
Cuyahoga
etterpåklokest
 
Cuyahoga sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 7.867
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Sv: [Erfart:] Sprengt steinbit

Opprinnelig lagt inn av Syrin, her.

Du treng ikkje bruke egg når du panerer da

Erfaringene mine fra i dag, der jeg ikke brukte egg, var ikke spesielt gode, for å si det pent. Men mulig øvelse gjør mester.

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-11, 21:07   #24
Blåbær
Tankefull
 
Blåbær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 5.944
Blogginnlegg: 59
Blåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de fleste
Standard

Sv: [Erfart:] Sprengt steinbit

Opprinnelig lagt inn av Martis, her.

Så heldig du er, Blåbær, som har barn som spiser blandede matvarer. Mine får helt panikk om ikke fisk, saus og grønnsaker er adskilt.

Hehe, har en slik jeg også.
Jeg har en liten bit fisk til han i folie eller steikepanne vedsiden av.

Du kan evnt. lage fisken for segselv og sausen hver for seg.
Funker bra det også.

__________________
Mor til: Sjarmtrollet 04 og Minitrollet 08.
Blåbær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-11, 21:09   #25
Syrin
Med tommestokk i veska
 
Syrin sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 5.042
Syrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: [Erfart:] Sprengt steinbit

Her er paneringa som eg brukar til fisk. Har aldri tenkt på at eg ikkje brukar egg. Og så brukar eg glutenfritt corn flakes, men der brukar ein sjølvsagt vanlig om ein tåler det.

Syrin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-11, 21:13   #26
Blåbær
Tankefull
 
Blåbær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 5.944
Blogginnlegg: 59
Blåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de fleste
Standard

Sv: [Erfart:] Sprengt steinbit

Seibiff er også en hit her. Der dupper jeg seien kun i mel med krydder før jeg steiker.

__________________
Mor til: Sjarmtrollet 04 og Minitrollet 08.
Blåbær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-11, 21:15   #27
Cuyahoga
etterpåklokest
 
Cuyahoga sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 7.867
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Sv: [Erfart:] Sprengt steinbit

Opprinnelig lagt inn av Syrin, her.

Her er paneringa som eg brukar til fisk. Har aldri tenkt på at eg ikkje brukar egg. Og så brukar eg glutenfritt corn flakes, men der brukar ein sjølvsagt vanlig om ein tåler det.

Åh, det så jo godt ut!

Jeg har helt ærlig aldri panert en fiskebit tidligere i mitt liv, så jeg har mye og lære.

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-11, 21:21   #28
Syrin
Med tommestokk i veska
 
Syrin sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 5.042
Syrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: [Erfart:] Sprengt steinbit

Opprinnelig lagt inn av Cuyahoga, her.

Åh, det så jo godt ut!

Jeg har helt ærlig aldri panert en fiskebit tidligere i mitt liv, så jeg har mye og lære.

Ja, min (får ikkje prikke, må visst prikke deg mindre...)

Hadde svært sjeldan panert fisk før vi fekk besøk av cøliaki i heimen

Syrin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-11, 15:33   #29
Vito
Weeeee
 
Vito sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Bergen
Innlegg: 1.520
Blogginnlegg: 14
Vito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: [Erfart:] Sprengt steinbit

Opprinnelig lagt inn av Blåbær, her.

Siste hiten her i huset

Sei eller torskefilet i biter
en halv pakke frossen spinat
finhakket purre
en pakke kremost med urter
0.5 dl melk
1 terning fiskebuljong
litt timian
litt revet ost

Hiv fisk spinat og purre i ildfast form.
Varm og melk og rør inn buljong og kremost.
Hell dette over i formen og topp med litt timian og revet ost.
Inn i ovnen ca 30 min (litt avhengig av str på fiskebitene)

Serveres med ovnsbakte mandelpoteter.


Denne står i ovnen nå, blir spennende å se resultatet.
Tror helt klart at det er godt, den ostesausen smakte jo himmelsk!
Vi hadde ikke så mye spinat igjen som jeg hadde håpet da, så jeg spedde på med brokkoli og blomkål.

__________________
Den er klok den som forbedrer seg selv og godtar andre.
Vito er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-11, 17:05   #30
Blåbær
Tankefull
 
Blåbær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 5.944
Blogginnlegg: 59
Blåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de fleste
Standard

Sv: [Erfart:] Sprengt steinbit

Håper den smaker!
Jeg får alltid litt prestasjonsangst når jeg legger ut mine egne slumpeoppskrifter. :nervøs latter:

__________________
Mor til: Sjarmtrollet 04 og Minitrollet 08.
Blåbær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-11, 17:23   #31
Vito
Weeeee
 
Vito sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Bergen
Innlegg: 1.520
Blogginnlegg: 14
Vito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: [Erfart:] Sprengt steinbit

Det var helt klart en soleklar suksess!!
Gubben har forlangt fast reprise!

__________________
Den er klok den som forbedrer seg selv og godtar andre.
Vito er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-11, 17:23   #32
Blåbær
Tankefull
 
Blåbær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 5.944
Blogginnlegg: 59
Blåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de fleste
Standard

Sv: [Erfart:] Sprengt steinbit

Her er en annen nydelig oppskrift.

Krepsehalesuppe med dill

1 boks med krepsehaler evnt 12 stk sjøkrepsehaler
1 fledd hvitløk
4 sjarlottløk, finhakket
1 ts appelsinskall
1 liten purre, finhakket
4 ss dill, finhakket
6 dl skalldyrkraft
1 dl tørr hvitvin
2 dl kremfløte
creme fraiche
salt og pepper

Ha sjarlottløk og litt olje i en gryte og fres lett. Tilsett purre og appelsinskallet og rør sammen ca 1 min. Ha så over vinen og kok inn. Ha så i kraft og la koke i 5 min. Oppi med fløte og dill og la det få ett oppkok. Bruk så stavmikser. Krepsehalene varmes lett i panne sammen med hvitløk (veldig kort, hvis ikke blir de seige). La den renne av på kjøkkenpapir før du har de oppi suppen. Topp en en eller to ss creme fraiche.
Serveresmed godt brød til.

__________________
Mor til: Sjarmtrollet 04 og Minitrollet 08.
Blåbær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-11, 21:15   #33
Vito
Weeeee
 
Vito sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Bergen
Innlegg: 1.520
Blogginnlegg: 14
Vito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: [Erfart:] Sprengt steinbit

Ooo, hørtes godt ut det også.
Du må legge de ut i en egen oppskrifts-tråd slik at de er lett å finne igjen!

__________________
Den er klok den som forbedrer seg selv og godtar andre.
Vito er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:26.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no