Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Gruffetråden #3

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Lukket tråd
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-06-19, 17:52   #881
Galathea
Bør lage seg en tittel selv
 
Galathea sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 1.804
Galathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Gruffetråden #3

Fikk ikke skatteoppgjøret i dag, hverken jeg eller mannenHva skal vi med pengene i høst, hadde lissom regna dem inn i feriebudsjettet...

Galathea er ikke aktiv  
Gammel 21-06-19, 21:09   #882
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.735
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gruffetråden #3

Alle andre har jobb/ får seg ny jobb enkeltpenkelt, men ikke jeg.I Tillegg til mange andre ting.
Livet er for kjipt.

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er ikke aktiv  
Gammel 21-06-19, 21:21   #883
Nera
Pandemonium
 
Nera sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 6.997
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Gruffetråden #3

Opprinnelig lagt inn av Galathea, her.

Fikk ikke skatteoppgjøret i dag, hverken jeg eller mannenHva skal vi med pengene i høst, hadde lissom regna dem inn i feriebudsjettet...

Jepp, ikke akkurat i feriebudsjettet, men pengene hadde en tiltenkt rolle, og var brukt "på forhånd".

Opprinnelig lagt inn av Millen, her.

Alle andre har jobb/ får seg ny jobb enkeltpenkelt, men ikke jeg.I Tillegg til mange andre ting.
Livet er for kjipt.

Du och jag. Jeg har 800 og noe studiepoeng, men hjelper det? Neeeida...Slik er det når man er avhopper fra akademia og ikke helt passer inn noen steder.

__________________
There's a fine line between wrong and visionary. Unfortunately, you have to be a visionary to see it.
2009 2012
Nera er ikke aktiv  
Gammel 22-06-19, 18:36   #884
Høst
Ad astra
 
Høst sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.497
Blogginnlegg: 334
Høst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Gruffetråden #3

Opprinnelig lagt inn av Millen, her.

Alle andre har jobb/ får seg ny jobb enkeltpenkelt, men ikke jeg.

En venn av mannen min var i samme båt for noe tid tilbake, og på ett tidspunkt utbrøt han ganske frustrert «hva f*** er vitsen med å søke når alt går på kjenninger???». Ene svigersøsteren min tipset meg for noen år siden om en kvinnegruppe som møttes innimellom (fordrag, temakvelder osv) hvor det også ble tatt opp dersom noen viste om aktuelle stillinger. Så hvis bekjentskap er det som er greia - kanskje vi burde ha en «jobbsøkertråd» her inne, hvor de som leter etter jobb legger ut erfaring, utdannelse, sted etc, og de som har/vet om (kommende) ledige jobber kan tipse om hvor man skal være litt obs og følge med?

__________________
Høst(Vesla 2002, Junior 2010, Knøttet 2015)

Though my soul may set in darkness, it will rise in perfect light; I have loved the stars too truly to be fearful of the night.

Høst er ikke aktiv  
Gammel 22-06-19, 18:48   #885
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.869
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Ulykkelig

Sv: Gruffetråden #3

Opprinnelig lagt inn av Høst, her.

En venn av mannen min var i samme båt for noe tid tilbake, og på ett tidspunkt utbrøt han ganske frustrert «hva f*** er vitsen med å søke når alt går på kjenninger???». Ene svigersøsteren min tipset meg for noen år siden om en kvinnegruppe som møttes innimellom (fordrag, temakvelder osv) hvor det også ble tatt opp dersom noen viste om aktuelle stillinger. Så hvis bekjentskap er det som er greia - kanskje vi burde ha en «jobbsøkertråd» her inne, hvor de som leter etter jobb legger ut erfaring, utdannelse, sted etc, og de som har/vet om (kommende) ledige jobber kan tipse om hvor man skal være litt obs og følge med?

Mannen min gikk arbeidsledig i omtrent tre år, og ble ikke kalt inn på et eneste intervju den perioden. Det endte opp med at han startet å jobbe sammen med kompisen sin som driver bussfirma og startet sitt eget i et helt annet felt. Han kan jobbe "så mye han vil" begge stedene. Men ingen av disse jobbene hadde gått uten bekjentskaper.

Anne C er ikke aktiv  
Gammel 22-06-19, 18:48   #886
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 14.008
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Gruffetråden #3

Opprinnelig lagt inn av Millen, her.

Alle andre har jobb/ får seg ny jobb enkeltpenkelt, men ikke jeg.I Tillegg til mange andre ting.
Livet er for kjipt.


Følte deg sånn jeg også før det plutselig bare klaffa. Hadde de lyst ut den jeg fikk på finn, så hadde jeg ikke fått den. Det er jeg skråsikker på. Den ble bare lyst ut innad i NAV.

Jeg gruffer over hovent venstre kne. Aner ikke hva jeg liksom skal ha gjort. Det var høyre som krangla i går.

__________________
Gutta 2005 og 2007
star er ikke aktiv  
Gammel 22-06-19, 18:51   #887
kamp
ASD
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 4.934
kamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Gruffetråden #3

Jeg haaaater epilepsi

__________________
Even God was autistic, that's why the world spin
kamp er ikke aktiv  
Gammel 22-06-19, 20:29   #888
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.403
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Gruffetråden #3

Opprinnelig lagt inn av Millen, her.

Alle andre har jobb/ får seg ny jobb enkeltpenkelt, men ikke jeg.I Tillegg til mange andre ting.
Livet er for kjipt.

Kan du ta annen jobb enn det du egentlig ønsker?

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv  
Gammel 22-06-19, 21:14   #889
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.735
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gruffetråden #3

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Kan du ta annen jobb enn det du egentlig ønsker?

Ja, men problemet er et jeg da blir overkvalifisert så jeg får ikke de heller.

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er ikke aktiv  
Gammel 23-06-19, 15:08   #890
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.735
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gruffetråden #3

Naboer med kullgrill og tennvæske. Stinker over hele.

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er ikke aktiv  
Gammel 23-06-19, 16:22   #891
trøtt
ekstremt trøtt
 
trøtt sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 10.716
Blogginnlegg: 30
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Gruffetråden #3

Opprinnelig lagt inn av Millen, her.

Naboer med kullgrill og tennvæske. Stinker over hele.

Eneste grillingen som er grill. Gassgrill er juks.

__________________
Selv om hjemmet er stedet der du kan slappe av og være deg selv, betyr ikke det at du kan misbruke kjærligheten og hengivenheten andre familiemedlemmer føler for deg.
trøtt er ikke aktiv  
Gammel 23-06-19, 18:03   #892
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.138
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråden #3

Her også. Og vind rett mot meg. Og lukt av stekt svin er ekkel...

Menmen, det ER lukt av sommer, tross alt.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv  
Gammel 23-06-19, 20:38   #893
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.644
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Gruffetråden #3

😤🤬😡👹👿

annemede er ikke aktiv  
Gammel 23-06-19, 21:21   #894
Fersken
Tatt på
 
Fersken sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Andre etasje
Innlegg: 8.405
Blogginnlegg: 127
Fersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Gruffetråden #3

Jeg har så lyst på potetgullet i skapet, jeg har så lyst på potetgullet i skapet, men jeg SKAL ikke spise det. Må inn i buksene mine igjen.

__________________
Pie (2007) og Gut (2010)
Fersken er ikke aktiv  
Gammel 23-06-19, 22:05   #895
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.935
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gruffetråden #3

Opprinnelig lagt inn av Fersken, her.

Jeg har så lyst på potetgullet i skapet, jeg har så lyst på potetgullet i skapet, men jeg SKAL ikke spise det. Må inn i buksene mine igjen.

Det går så bra så. Ta deg litt te og kanskje noe frukt og gjør noe.

Strå er ikke aktiv  
Gammel 23-06-19, 22:15   #896
Syrinx
koko
 
Syrinx sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Innlegg: 9.034
Blogginnlegg: 39
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gruffetråden #3

Opprinnelig lagt inn av trøtt, her.

Eneste grillingen som er grill. Gassgrill er juks.


Største tullet jeg hører.

__________________
Dårlige vitser har også livets rett.
Syrinx er ikke aktiv  
Gammel 23-06-19, 22:15   #897
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.816
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Gruffetråden #3

Ta en tyggis , så er kjeften opptatt og det går ikke inn potetgull.

Jeg gruffer over at det er mandag i morgen. Ønsker meg en fridag hjemme alene. Det har jeg aaaaldri lenger. Hadde det da ungene var små og jeg savner det så det gjør vondt i kroppen.
.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv  
Gammel 23-06-19, 22:20   #898
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.736
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråden #3

Enig med trøtt, jeg blir så glad når naboene griller! Lukter skikkelig godt (og siden jeg ikke har grillmuligheter, så lever jeg via dem).

Jeg gruffer/er lei meg for at jeg ikke klarer å stille opp for ungdommen min på den måten jeg nok burde. Det er vondt og vanskelig å stå utenfor.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv  
Gammel 24-06-19, 09:26   #899
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.924
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråden #3

Et gråspurvpar som har reir i et hult rør på et gammelt tørkestativ vi har utenfor soveromsvinduet vårt. De ungene deres våkner tidlig gitt. Problemet er bare at nå har vi ikke soveromsvindu heller noen dager, så da høres de ekstra godt når vi sover "under friluft". De kan vel sove litt lenger enn til fem.

Elisabet er ikke aktiv  
Gammel 24-06-19, 10:14   #900
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.935
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gruffetråden #3

Opprinnelig lagt inn av Elisabet, her.

Et gråspurvpar som har reir i et hult rør på et gammelt tørkestativ vi har utenfor soveromsvinduet vårt. De ungene deres våkner tidlig gitt. Problemet er bare at nå har vi ikke soveromsvindu heller noen dager, så da høres de ekstra godt når vi sover "under friluft". De kan vel sove litt lenger enn til fem.

Pøh, det er deres egen feil som legger dere så seint at dere må sove lenger enn til fem.

Jeg gruffer over at jeg ikke klarer å legge vekk bekymringer i fm huskjøp og salg. (Hva om vi ikke får solgt? Hva om det ikke finnes folk til oppussing, det elektrisk, baderommet osv? Hva om vi får solgt til noen som ikke lar oss leie gamlehuset til nyhuset er ferdig? Hva om salgsprisen blir bitteliten fordi markedet kollapser akkurat nå? Kom gjerne med tips til ting jeg ikke ennå har kommet på at jeg kan bekymre meg om)

Strå er ikke aktiv  
Lukket tråd


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:47.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no