Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Baker dere brød?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Se resultatene: Baker du brød selv?
Ja - alltid hjemmebakt - av egen oppskrift 35 30,70%
Ja - alltid hjemmebakt, av ferdige melblandinge 13 11,40%
Hjemmebakt en gang i blant 49 42,98%
Baker aldri brød selv 17 14,91%
Deltakere: 114. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-02-08, 15:24   #41
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.301
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Baker dere brød?

Jeg lager vel aldri to like brød, jeg slumper litt av hvert oppi maskinen. Har stort sett alltid hjemmebakt brød.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-08, 15:29   #42
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ
 
Angelique sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.805
Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Sv: Baker dere brød?

Nei aldri brød, men det hender jeg baker rundstykker.

__________________
Angelique
Angelique er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-08, 15:31   #43
Shakira
My hips don't lie
 
Shakira sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Hadeland
Innlegg: 944
Shakira er populærShakira er populærShakira er populær
Standard

Sv: Baker dere brød?

Kunne ønske jeg klarte å bake brød. De blir aldri riktig.

Shakira er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-08, 16:03   #44
Lizzie
Bør lage seg en tittel selv
 
Lizzie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.498
Lizzie imponerer mange og er sikkert smartLizzie imponerer mange og er sikkert smartLizzie imponerer mange og er sikkert smartLizzie imponerer mange og er sikkert smartLizzie imponerer mange og er sikkert smartLizzie imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Baker dere brød?

Det siste året eller så har jeg stort sett bakt regelmessig. Dessverre har både mannen og guttungen likt finere kjøpebrød enn hva mor har bakt, men det begynner å gå seg til nå og jeg merker jeg må bake oftere og oftere!

__________________
Lizzie
junior, desember 04 og Poden, september 07
Lizzie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-08, 17:25   #45
cora
både her og der
 
cora sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.834
Blogginnlegg: 32
cora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Baker dere brød?

Nei, men savnet et alternativ: "Nei, mannen min baker brød."

__________________
Cora og tre avkom (1999, 2001 og 2002)
cora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-08, 17:39   #46
torsk
<*(((<
 
torsk sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Barteby
Innlegg: 13.086
Blogginnlegg: 1
torsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Baker dere brød?

Opprinnelig lagt inn av Sokk, her.

Her.



Torsk er muligens noe mer rundhåndet med saltet enn det jeg er, men vi bruker sånn omtrent samme oppskrift.

Flink Sokk. :klappe:

Når det gjelder væsken, så bruker jeg så godt som alltid en liter melk og resten vann, og jeg slenger vanligvis oppi en dæsj med olivenolje også, mer hvis det er lite melk. Også bruker jeg som oftest bare fint sammalt, og av og til en miks fint/grovt. : presiserer:

Typisk nok er det ingen av oss som har bakt brød nå, så i dag er det kjøpebrød.

torsk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-08, 17:41   #47
Salt
Salt in the rainbow
 
Salt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.064
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Baker dere brød?

Ja - alltid hjemmebakt, av ferdige melblandinger

*fått kjøkkenmaskin til jul*

__________________
10.09 01.13
Salt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-08, 22:36   #48
Susse
Gal kattedame
 
Susse sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 14.820
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Baker dere brød?

Periodevis.

__________________
En, to, tre, fire
What you give is what you get in return.
Susse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-08, 08:52   #49
maribo
Alltid like optimist
 
maribo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Orkdal
Innlegg: 2.603
maribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Baker dere brød?

Her bakes det ofte brød - da er det en dæsj ditt og en dæsj datt. Men jeg får dem alltid ca så grove som jeg ønsker. Har også en brødbakemaskin som brukes noen ganger.

Åsså kjøper jeg brød noen ganger

__________________
Maribo og 3 tuller(00, 02, 06)
maribo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-08, 10:48   #50
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.138
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Baker dere brød?

Ja, med melblandinger, men vi tilsetter ofte en del ting i tillegg. Havregryn, linfrø og sesamfrø, for eksempel.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-08, 11:12   #51
Stellebord
Bør lage seg en tittel selv
 
Stellebord sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 3.224
Stellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Baker dere brød?

Vi baker så og si alltid brødet selv. Vi bruker egne oppskrifter, og deler på bakinga.

Stellebord er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-08, 11:38   #52
Xian
Tvåtusentalssuffragett
 
Xian sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.632
Xian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt av
Standard

Sv: Baker dere brød?

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

Ingen av alternativene stemmer helt for oss - vi har som regel hjemmebakt brød, men ikke alltid. Det er mannen som baker, og han blander selv.

__________________
Ullungen 2006 og Lillebror 2015

Vegen er lystig, og vegen er vrang.
Xian er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-08, 12:00   #53
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.764
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Baker dere brød?

Jeg har hatt store planer om å begynne å bake mer brød, men det er litt demotiverende at barna mine er ikke så glade i hjemmebakt brød. Eldstemann vil helst ha kneipp (). Men det er ikke det som stopper meg, men heller det at jeg sliter med overspisingstendenser og kicker på fersk gjærbakst, så det er for min egen del har jeg valgt å ikke bake brød i en periode.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-08, 15:57   #54
Smash
Impulsiv innimellom
 
Smash sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Innlegg: 2.932
Blogginnlegg: 3
Smash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Baker dere brød?

Jeg baker brød, stort sett iallfall.

I dag har jeg bakt 3 brød, 60 boller og 60 kanelsnurrer med god hjelp av barna. Nå må jeg egentlig gå å rydde/vaske kjøkkenet...

Smash er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-08, 19:54   #55
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Baker dere brød?

Ja, jeg baker stort sett selv, Mims hellebrød. Men jeg har alltid en haug med brød fra Godt Brød i frysen, kjøper gjerne en 15-20 brød i slengen og fryser ned. Må ha skikkelig grovt brød i huset.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-08, 19:56   #56
Storm
En som trener
 
Storm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.647
Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Baker dere brød?

Jeg har begynt å bake brød to-tre ganger i uka.

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-08, 20:05   #57
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.875
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Baker dere brød?

Jøss. Nesten 30 prosent av FPs medlemmer baker alltid brødet selv, og av egen oppskrift! Imponerende.

Jeg gjør ikke det. Jeg baker av og til. Jeg bruker mye tid på annet som jeg synes er viktig (eller moro), så brødbaking prioriteres ikke, det må jeg innrømme. Dessuten synes jeg det er litt vanskelig å få til på hverdagene. Først skal deigen settes og så skal de heves, og så stekes. Når de er tatt ut av ovnen er klokka så mange at jeg ikke helt vet hva jeg skal gjøre med dem. Jeg kan jo ikke legge varme brød i en plastpose heller. Og klokka er antakelig blitt så mye på dette tidspunktet at ejg er helt nødt å legge meg.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-08, 20:07   #58
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.875
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Baker dere brød?

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Ja, jeg baker stort sett selv, Mims hellebrød. Men jeg har alltid en haug med brød fra Godt Brød i frysen, kjøper gjerne en 15-20 brød i slengen og fryser ned. Må ha skikkelig grovt brød i huset.

Hvor kjøper du det?

Vi har også frysen full av brød, men mann og barn spiser mye brød. Særlig mann. Vi bruker halvannet brød til dagen. Vi kjøper også ordentlige brød. Betaler gjerne for et godt brød, kneipp til 5 kroner har aldri vært i vårt hus.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-08, 21:50   #59
Maya80
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.303
Maya80 er populærMaya80 er populærMaya80 er populærMaya80 er populær
Standard

Sv: Baker dere brød?

Sambo baker brød, å når han har hjemmeperioden sin (jobber på nordsjøen) så har vi som oftes hjemmebaktbrød

Maya80 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-08, 21:55   #60
Kate
Bør lage seg en tittel selv
 
Kate sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.720
Kate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt av
Standard

Sv: Baker dere brød?

Jeg har aldri bakt ett brød.

__________________
~ Det er bare med hjertet du virkelig kan se. Det viktigste er usynlig for øynene ~
Kate er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:27.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no