Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

- Kutt ut frokosten!

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-02-08, 14:07   #21
Hasselnøtt
Sliter med tastaturet
 
Hasselnøtt sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.207
Hasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: - Kutt ut frokosten!

B-menneske og frokostavhengig her også. Ingen sammenheng der, tror jeg.

(Ikke på annen måte enn at frokost gjerne kunne vært lunsj, all den tid jeg helst sover lenge.)

Hasselnøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-02-08, 14:16   #22
Michayla
Nysgjerrig
 
Michayla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Vestfold
Innlegg: 2.456
Michayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: - Kutt ut frokosten!

Tja, vet ikke jeg.

Jeg klarer ikke frokost i form av mat.
Men tar alltid et glass juice for å få igang magen og fukte munnen.

Etter en times tid tar jeg en frukt etc.

Så mitt første måltid utenom frukt blir da ved 12 tiden.

Spiser jeg frokost, så vokser maten i munnen på meg og jeg blir uvel.

Man er forskjellig.

Noen klarer ikke frokost andre må ha frokost for å i det hele tatt fungere.

__________________
•·.·´¯`·.·• •·.·´¯`·.·•

´*•.¸(*•.¸Gutt 99-01 og 03¸.•*´)¸.•*´
Michayla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-02-08, 14:56   #23
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?
 
Aminta sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 5.905
Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Sv: - Kutt ut frokosten!

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

Du er i så fall ikke alene.

Niks, vi er flere særinger


Jeg har forresten utmerket forbrenning selv om jeg spiser frokost, hvis det "lissåm" skulle være motstridende. Jeg er sånn som spiser meg helt mett, og blir sulten etter et par timer igjen pga. forbrenningen. Og jeg har i hvertfall ikke blitt feit av å spise frokost ( ), jeg har alltid vært undervektig.
Jeg er ikke utpreget A- eller B-menneske, jeg liker natten best og liker å være sent oppe, men liker også å stå opp tidlig og få noe ut av dagen, klarer ikke sove lenge om jeg en gang i skuddåret skulle ha muligheten. Jeg "virker" med en gang jeg står opp.

__________________
"Natten her, er ikke bare et stjernevær.
Den er summen av livet og alt som er!" (-André Bjerke.)



Sist redigert av Aminta : 14-02-08 kl 15:26.
Aminta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-02-08, 15:07   #24
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: - Kutt ut frokosten!

Jeg MÅ ha frokost, ellers blir jeg svimmel og dårlig etter bare et par timer (enda jeg er feit og all ting ).

Jeg er også B-menneske, i det at jeg liker å være lenge oppe og sove til sent, men når jeg først har stått opp, er jeg raskt våken og begynner å "virke" etter kort tid.

Teomannen og Frøkna er også B-mennesker, men de er trege til å komme igang om morgenen. Begge må sitte lenge ved frokostbordet og hente seg inn og bruker veldig lang tid på å våkne, selv når de har sovet seg uthvilt. Ingen av dem liker å spise frokost i særlig grad. Frøkna foretrekker helt klart å spise frokosten i barnehagen, en drøy time etter at hun har stått opp.

Jeg vet ikke om det er en sammenheng, men det er vel ikke helt utenkelig?

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-02-08, 17:11   #25
Gaia
villende
 
Gaia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14.775
Blogginnlegg: 246
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: - Kutt ut frokosten!

Jeg er et utpreget B-menneske, og jeg trenger helt klart frokost for å komme meg i gang. Det holder med en skål havregrøt eller et par knekkebrød, men hvis jeg ikke spiser om morgenen så blir jeg ordentlig muggen ut over dagen og ender opp med å helle i meg en masse dritt. Da jeg skulle kvitte meg med de kiloene som var igjen etter forrige graviditet så var det faktisk helt avgjørende at jeg spiste lite og ofte, og måltidene måtte også inntas til faste tider for at jeg ikke skulle ende opp med å fyse på usunne saker. Jeg tror for øvrig at folk er forskjellige og at det er forskjellig hva som fungerer for å få til et godt og varig vekttap.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-02-08, 17:14   #26
Go\jenta
Mellom barken og veden
 
Go\jenta sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.866
Go\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt likt
Standard

Sv: - Kutt ut frokosten!

Opprinnelig lagt inn av kiki, her.

Hadde ikke jeg spist frokost så hadde jeg besvimt innen en time eller to. Jeg blir kvalm, svimmel og det svartner foran øynene mine.

Hvis en ikke spiser mer utover dagen dersom en hopper over forkosten, så kan det vel være gunstig, rent kalorimessig. Men de fleste undersøkelser viser vel at dersom en ikke spiser frokost, så tar en det gjerne igjen utover dagen.

Tror og det er litt forskjellig fra person til person hvor fort blodsukkeret reagerer og svinger. Min kropp trenger tydeligvis at jeg spiser ofte, mens mannen ikke spiser før i 12-13-tiden hver dag.

Sånn har jeg det også. Mannen spiser sjelden før lunsj.

__________________
Snuppene mine født -99 -02 og -05
Go\jenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-02-08, 17:17   #27
D'Arcy
Snikende Ullteppe
 
D'Arcy sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 3.798
D'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: - Kutt ut frokosten!

Jeg er B-menneske og fikser ikke frokost rett etter at jeg står opp - uansett når dette måtte være. Men desto tidligere, desto verre. Jeg merker det på ungen også. Klokken 07:00 klarer han så vidt å presse ned 1/2 skive. Står vi opp senere - klokken 09:00 for eksempel, så kan han kjapt spise 2 skiver.

__________________
Gutt 03
D'Arcy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-02-08, 17:19   #28
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.908
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: - Kutt ut frokosten!

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Jeg lurer på om det kanskje kan være sånn at hvis man absolutt ikke orker mat om morgene, så bør man ikke tvinge seg til det? Kropper pleier jo å gi sånn noenlunde beskjed om hva de trenger?

Jeg orker ikke spise når jeg er dødstrøtt. Eller, da orker jeg bare søtsaker. Så hvis jeg må stå opp grytidlig og skynde meg ut av huset er det best å bare begynne dagen med litt frukt eller noe. Og så heller spise en tidlig lunsj. Det tror jeg passer MIN kropp.

Jeg blir veldig uvel av å spise om morgenen. Jeg er som regel ikke sulten da, og mat smaker aldri godt. Et glass juice holder lenge for min del. Jeg får ikke appetitt før til lunsjtider.

Jeg er utpreget B-menneske. Gubben og knotten er A-mennesker ( ), og spretter opp av sengen og er skrubbsultne...

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-02-08, 17:19   #29
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.779
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: - Kutt ut frokosten!

Opprinnelig lagt inn av Hasselnøtt, her.

Jeg må ha frokost av hensyn til omgivelsene. Jeg blir sur og gretten med lavt blodsukker.


__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-02-08, 21:15   #30
Elin
Bør lage seg en tittel selv
 
Elin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 6.489
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: - Kutt ut frokosten!

Frokost kan jo være så mangt fra person til person.....Frokost trenger ikke nødvendigvis være haug-mange brødskiver eller frokostblanding. Jeg tror ikke det er spesielt heldig å gå i timesvis etter at man har våknet uten mat, men samtidig klarer jeg heller ikke å tvinge i meg mat kl fem om morgenen (dersom jeg jobber tidlig) bare for at noen har bestemt at frokost er bra og setter i gang forbrenningen. Jeg blir uvel om jeg spiser for tidlig, og jeg blir uvel dersom jeg venter mer enn 3 timer med å spise etter at jeg har stått opp. Jeg lytter til kroppen rett og slett.

__________________
"Eleganse er ikke et privilegium for de som nettopp har trådt ut av ungdommen, men derimot for kvinner som allerede har tatt kontroll over fremtiden sin."
Elin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-02-08, 21:30   #31
Marge
Bør lage seg en tittel selv
 
Marge sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 3.669
Marge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt likt
Standard

Sv: - Kutt ut frokosten!

Selv om jeg ikke er veldig sulten om morgenen så må jeg ha en liten frokost, da fungerer jeg bedre og har mer energi. Uten frokost blir jeg slapp pga lavt blodsukker og er klar for lunsj kl.0930. Jeg tror det er bra for forbrenningen å spise frokost.

Marge er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-02-08, 21:41   #32
Olympia
ræv med ører
 
Olympia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.944
Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Sv: - Kutt ut frokosten!

Jeg har overhodet ingen tro til å tvinge i meg (eller barna for den saks skyld) noe som helst mat, uansett hvilken tid på døgnet det måtte være.

Jeg har ikke spist frokost på ti år minst, og jeg lever i beste velgående. Kroppen min trenger tydeligvis ikke det. Jeg har utmerket sultfølelse ellers på dagen, er ikke overvektig og frisk på alle andre måter. Kroppen bare orker ikke tenke mat før i ellevetiden, og da lytter jeg på den. Akkurat som jeg lytter på den når den sier at den ikke er sulten til middagstid.

Storesøster spiser heller ikke frokost, og er aktiv, sunn og så å si aldri syk. Hun spiser sitt første måltid halv tolv i barnehagen, og det går aldeles strålende. Champion derimot trenger frokost for å komme ordentlig i gang.

Jeg tror på at vi er forskjellige alle mann, og tror fremdeles (som i alle andre tråder om ernæring) at kroppen vår forteller ganske godt hva vi trenger, hva vi ikke trenger og hva vi skal/ikke skal ha i oss.

Jeg er forresten A-menneske og morgenfugl, og kjempeopplagt tidlig på dagen, og holder blir ikke trøtt og sliten før det nærmer seg arbeidsdagens slutt. Jeg vil ikke engang vite hvor mye energi jeg hadde fått ut av en frokost. Før du vet ordet av det hadde jeg kanskje flydd ut av vinduet.

__________________
-lost behind where all things fall-


Olympia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-02-08, 08:54   #33
Kaprifol
Kjernesnill
 
Kaprifol sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.395
Blogginnlegg: 89
Kaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de fleste
Standard

Sv: - Kutt ut frokosten!

Opprinnelig lagt inn av Kasia, her.

Jeg tror også at det er store forskjeller i hvor raskt blodsukkeret synker og øker, og hvordan man reagerer på det også. Noen tåler jo ikke å gå en eneste time for lenge uten å spise, og er avhengige av regelmessige måltider gjennom hele dagen.

Der har du meg når jeg ammer mer enn to ganger daglig. Jeg må absolutt få mat regelmessig, ellers får jeg ødeleggende mageknip og fryktelig blodsukkerdumping som gir seg utslag i ekstremt gretten mamma.

__________________
2003 - 2007

Fake it 'til you make it
Kaprifol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-02-08, 10:46   #34
Frost
Bør lage seg en tittel selv
 
Frost sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Tromsø
Innlegg: 2.897
Frost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: - Kutt ut frokosten!

Jeg er ikke så glad i frokost, men jeg spiser litt likevel.
Spiser jeg ikke frokost blir dagen dårlig. Da skriker magen etter mat lenge før lunsjtid, og jeg føler meg slapp og kraftløs.

Frost er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-08, 20:08   #35
Susse
Gal kattedame
 
Susse sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 14.820
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: - Kutt ut frokosten!

Jeg er B-menneske og må ha mat når jeg står opp, så fort som mulig. Må spise før jeg går på badet, jeg er både grette, kvalm og uvel før jeg har fått i meg mat.
Jeg er i kategorien lett overvektig.

Jeg har tro på at frokost er viktig for de alle fleste, ikke nødvendigvis brødmat ol. men et eller annet som setter igang forbrenningen.

__________________
En, to, tre, fire
What you give is what you get in return.
Susse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-08, 20:20   #36
malena
 
malena sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.843
malena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: - Kutt ut frokosten!

Opprinnelig lagt inn av zol, her.

Jeg merker uendelig stor forskjell i forbrenningen dersom jeg kutter frokost. Med frokost: sulten til lunsj og sunn sultfølelse til måltidene utover dagen. Uten frokost: ikke egentlig sulten, bare ullen og uvel. Ikke tydelig sultfølelse resten av dagen.

Men det er kanskje bare jeg som er sær da, i følge denne professoren.

Jeg tror dette har mye med vane å gjøre.

Da jeg var i Italia på besøk hos en familie for noen år siden, ble jeg mildt sagt betuttet når jeg skjønte at det ikke ble noen frokost (jeg er A-menneske og frokostelsker). Jeg fikk servert en kopp caffe latte, thats it. Det er normalt der; de starter dagen med caffe latte, spiser kanskje noe smått utpå formiddagen, og så er det middag ca. halv ett.
Jeg fatter ikke at de kan fungere på den måten, men det gjør de altså.

Det må nevnes at det ble kjøpt inn rundstykker til meg dagen etter ankomst,
så da var ferien berget
.

__________________
Gutta 2003 og 2005
malena er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-08, 22:17   #37
Dali
Glad
 
Dali sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 4.859
Blogginnlegg: 33
Dali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: - Kutt ut frokosten!

Jeg har levd i 15 år uten frokost. Det var etter at jeg flyttet hjemmefra og jeg slapp mamma som løp etter meg med ei tørr brødskive. For ett år siden begynte jeg med frokost igjen. Dog uten brødskive og med lite karbohydrater. Nå skjønner jeg ikke hvordan jeg har klart meg med kun kaffe til frokost i så mange år! Så jeg er uenig i at vi ikke trenger frokost. Men enig i at det ikke nødvendigvis er brødskive som er det beste.

Dali er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-02-08, 13:23   #38
Wit
Av og på bruker
 
Wit sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 194
Wit har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: - Kutt ut frokosten!

Jeg spiser en brødskive når jeg er kommet på jobb. Før det orker jeg ikke. MEN, den frokostbrødskiva har utrolig mye å si for min konsentrasjon og evt hodepine.....

Wit er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:53.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no