Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Juletråden 2022

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-11-22, 13:38   #541
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.821
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juletråden 2022

Jeg har også GJ-staken og den står klar med lysene i. Mannen har hengt opp utelysene i drittværet og jeg har pyntet med lilla, hvitt og sølv i stua.

Nå mangler bare julegardinene på kjøkkenet, den eneste julepynten vi har før lille julaften. Kalenderen får vente til onsdag, det haster ikke.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-22, 17:37   #542
Syrinx
koko
 
Syrinx sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Innlegg: 9.024
Blogginnlegg: 39
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2022

Har hengt opp lyskrans i vindu på loftet, lyshjerte i stuevinduet og noen lyslenker ute. Den lyslenka jeg skulle bruke på trappa ute er borte vekk, så jeg slapp unna med litt mindre jobb enn tenke. Passet meg bra, om sant skal sies.

(Men det er ikke hvert år jeg har på sandaler og t-skjorte mens jeg henger opp lys ute. Rimelig mildt her i dag.)

__________________
Dårlige vitser har også livets rett.
Syrinx er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 27-11-22, 17:39   #543
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.865
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juletråden 2022

Jeg har bestilt en god del gaver, og så har jeg startet på lista over mat som må kjøpes inn til julaften. Innkjøpet skal deles på flere, så jeg må sikre at vi husker alt.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-22, 18:39   #544
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.531
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2022

Julegrantenning gjennomført i 12 plussgrader.
Fakkeltoget ble lommelykttog grunnet forbud mot all åpen ild utendørs, fra i dag og 10 dager fremover som det kom varsel om i formiddag. Brannfare.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 27-11-22, 18:40   #545
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.120
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juletråden 2022

Jeg husket lys til adventsstaken (svart Kubus by Lassen), så den står fremme nå, og mannen har vært og hentet de fine tyske adventsstjernene, de skal opp nå i ettermiddag. Og så har jeg satt frem den utrolig søte adventskalenderen jeg kjøpte fra Tufto til mannen og meg (https://www.tufto.no/products/juleka...a-hus-48-biter ) ; den står på pianoet allerede. (Min egen tekalender får være på kjøkkenet, som den pleier.)

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-22, 19:07   #546
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.545
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juletråden 2022

Opprinnelig lagt inn av Malama, her.

Julegrantenning gjennomført i 12 plussgrader.
Fakkeltoget ble lommelykttog grunnet forbud mot all åpen ild utendørs, fra i dag og 10 dager fremover som det kom varsel om i formiddag. Brannfare.

Det er ganske spesielt i november.

Her har det også vært julegrantenning, men ikke så varmt og mye våtere enn hos dere. Nissen kom med godteri til ungene og det var veldig stas for Lillesøster.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-22, 19:47   #547
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.531
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2022

Definitivt unormalt tørt ja.

I fjor var det snø første helga i advent. Mye kaldere for fingrene til musikanter og tilhørere (jeg har jo altså to som spilte fløyte på den samlingen i dag)

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 27-11-22, 19:56   #548
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.926
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2022

Den ene stjerna henger nå på plass, den andre må jeg finne lyspærer til. Jeg brenner opp påpegynte stearinlys før de lilla tas fram. Og jeg vil gjerne ha en lilla-ish løper. Kanskje finner jeg det i morgen.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-22, 20:00   #549
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.531
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2022

Jeg har en adventsløper. Den må komme frem i løpet av uka. Jeg må bare rydde det bordet der den skal ligge...

Det skal bli så bra å få vinduskarmer, alt som pleide stå i dem er kommet på bordene. Blomster og annet

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 28-11-22, 07:13   #550
Retz
Slim på hovednerven
 
Retz sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Innlegg: 4.750
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Juletråden 2022

Jeg har en Muuto Gloria adventsstake som blir pyntet litt ulikt fra år til år. I år er det lange, hvite lyst med noen furukvister, tørkede appelsinskiver og små, lilla papirstjerner i midten. Hadde en veldig koselig første søndag i advent hvor barnebarn på fire og jeg først dro på julemesse, så ble hun med meg hjem for å pynte og se julefilm, og så kom pappaen med småen på to, bestefar og tante til adventskos med julekaker og kakao. Egentlig hadde jeg tenkt å ta begge barnebarna med ut og gå en lite runde med lyslykter, men det regnet sånn at vi droppet det.

Retz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-22, 09:42   #551
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.337
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2022

Ferdig med julegavene, med unntak av noen flasker god vin og noe fra en delikatesseforretning til et par-tre stykker som ønsker seg det.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-22, 10:33   #552
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.858
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2022

Jeg har handlet inn alt av julegodter og fra Spekebua kom det en pakke med spekepølsene vi skal ha på julekoldtbordet (frokost hele juleuken). Jeg har også kjøpt 24 biter belgisk konfekt til min egen julekalender og gleder meg til den biten hver dag. Vi mangler ennå noen få julegaver, men alt er planlagt så det er bare å kjøpe inn.

Og så tok oppvaskmaskinen vår kvelden i går. (Heldigvis litt mer praktisk tidspunkt enn da forrige maskin døde en time før stengetid lille julaften, med flere julegjester i hus.) Tror det er første gang jeg faktisk har satt pris på Black Week så vi rakk akkurat å bestille i går så da kommer det levert ny maskin på torsdag (og heldigvis er ikke oppvask min oppgave hjemme ).

Jeg skal henge opp barnas julekalender i dag, fordi jeg liker å se den full av pakker noen dager før de begynner å plukkes ned én etter én. Torsdag er også eldstemanns bursdag og det blir feiring både selve dagen (oss), lørdag (venner) og søndag (familie) så da blir det en aldri så liten pause i juleforberedelsene.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-22, 14:30   #553
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.531
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2022

Jeg er s komplett blank på hva jeg skal gi en 13 årig jente og en 15 årig gutt. Særelig ettersom min 14 år gamle sønn er så utypisk for alderen og ønsker seg lego.

Og ungdommene det er snakk om er mannens søsken, som i vårt gavebudsjett tilsier en skikkelig gave, men jeg kjenner dem ikke så godt (vi treffer dem stor sett en uke hver sommer) og de har ikke akkurat reelt noen ønskelister...

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 28-11-22, 14:36   #554
Syrinx
koko
 
Syrinx sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Innlegg: 9.024
Blogginnlegg: 39
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2022

Julekalendergaver pakket inn, men jeg manglet pinadø en. Og jeg som hadde telt over og greier. Går kjapt å skaffe noe da, mest irriterende at jeg er så surrete.



Malama, du er jo fra Devold-land, så noe derfra?

__________________
Dårlige vitser har også livets rett.
Syrinx er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 28-11-22, 14:38   #555
Primrose
nju nja njo
 
Primrose sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 5.735
Blogginnlegg: 16
Primrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Juletråden 2022

Opprinnelig lagt inn av Malama, her.

Jeg er s komplett blank på hva jeg skal gi en 13 årig jente og en 15 årig gutt. Særelig ettersom min 14 år gamle sønn er så utypisk for alderen og ønsker seg lego.

Og ungdommene det er snakk om er mannens søsken, som i vårt gavebudsjett tilsier en skikkelig gave, men jeg kjenner dem ikke så godt (vi treffer dem stor sett en uke hver sommer) og de har ikke akkurat reelt noen ønskelister...

Jeg kan ikke 15-årige gutter, men min jente på samme alder ville blitt glad for klær og sminke. Gavekort og en mascara?

__________________
Life isn't about waiting for the storm to pass. It's about learning to dance in the rain.
Primrose er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-22, 14:38   #556
Isprinsessen
Vinter
 
Isprinsessen sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 3.812
Isprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt likt
Standard

Sv: Juletråden 2022

Det er jo masse kule legosett som voksne også kjøper så hvorfor kan du ikke gi han Lego om det er det han ønsker seg?

Isprinsessen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-22, 14:40   #557
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.531
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2022

Opprinnelig lagt inn av Isprinsessen, her.

Det er jo masse kule legosett som voksne også kjøper så hvorfor kan du ikke gi han Lego om det er det han ønsker seg?

MIN 14 åring får nok lego ja, men onkelen på 15 deler ikke den interessen, så må finne på noe annet til ham, og får altså ikke noe drahjelp fra hva min egen sønn ønsker seg.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 28-11-22, 14:42   #558
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.531
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2022

Opprinnelig lagt inn av Syrinx, her.

Julekalendergaver pakket inn, men jeg manglet pinadø en. Og jeg som hadde telt over og greier. Går kjapt å skaffe noe da, mest irriterende at jeg er så surrete.



Malama, du er jo fra Devold-land, så noe derfra?

Jeg har NOK kalendergaver, jeg manlger på en måte likevl noe. De får "Tid for årets julebad" i form av en sånn magisk vaskeklut lille julaften. Jeg har ikke mindre enn 6 sånne fant jeg ut etter å ha plukket med meg støtt og stadig. Bare reelt sett ingen til mellomste... så kanskje en liten dusjsåpe til henne, eller noe, jeg må se hva jeg kan få til en dag... en dag snart...

Devold-land ja, så det er klart jeg kan sikkert ta en tur og finne noe ulltøy til dem, men minnes vagt at jenta fikk lue og votter i fjor.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 28-11-22, 14:45   #559
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.531
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2022

Opprinnelig lagt inn av Primrose, her.

Jeg kan ikke 15-årige gutter, men min jente på samme alder ville blitt glad for klær og sminke. Gavekort og en mascara?

Gavekort får de til bursdagene, til jul liker jeg best å få til gaver, men lurer på om det ble noe gavekort i fjor også ja, kombinert med et mumikrus, tror jeg kanskje... Må sjekke notatene. De to er på mange måter de vanskeligste. Vel, de og faren (svigerfar) De fleste andre har jeg en tanke for.

Desverre falt tanken jeg hadde til min nevø bort. Min bror har avertert på fb om salg av en masse duplo etter ungene sine i halvannet år, men når jeg skulle ha det, da har han søren meg solgt det tidligere i høst (Og nei, min egne unger er ikke villige til å oppgi sin duplo, må skjønne.... ) Av mange grunner er brukt plast langt mer rett enn ny plast, til den tantegutten.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 28-11-22, 14:51   #560
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.422
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juletråden 2022

15-årig gutt: Et sett med dusjsåpe og deo fra ett eller annet litt dyrt merke på parfymeri (BOSS e.l. spør i parfymeriet hva som er populært i aldersgruppen) sammen med en OK kvalitet T-skjorte.

13-årig jente: Øredobber + noe fra Rituals.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:35.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no