Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Juletråden 2022

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-11-22, 16:12   #561
Isprinsessen
Vinter
 
Isprinsessen sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 3.807
Isprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt likt
Standard

Sv: Juletråden 2022

Opprinnelig lagt inn av Malama, her.

MIN 14 åring får nok lego ja, men onkelen på 15 deler ikke den interessen, så må finne på noe annet til ham, og får altså ikke noe drahjelp fra hva min egen sønn ønsker seg.

Beklager. Leste helt feil.

Isprinsessen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-22, 17:12   #562
Høns
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 1.437
Høns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Juletråden 2022

Opprinnelig lagt inn av Malama, her.

Jeg er s komplett blank på hva jeg skal gi en 13 årig jente og en 15 årig gutt. Særelig ettersom min 14 år gamle sønn er så utypisk for alderen og ønsker seg lego.

Og ungdommene det er snakk om er mannens søsken, som i vårt gavebudsjett tilsier en skikkelig gave, men jeg kjenner dem ikke så godt (vi treffer dem stor sett en uke hver sommer) og de har ikke akkurat reelt noen ønskelister...

Spørs hva gavebudsjettet er på:

Gutt 15 - pen clean genser, datastæsj, parfyme (hilsen gutt 14)
Jente 13 - smykke, gavepakke fra parfymeri eller gavekort

Høns er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-22, 17:38   #563
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.403
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2022

Rituals, selvsagt, ja!

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-22, 17:42   #564
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.403
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2022

Opprinnelig lagt inn av Høns, her.

Spørs hva gavebudsjettet er på:

Gutt 15 - pen clean genser, datastæsj, parfyme (hilsen gutt 14)
Jente 13 - smykke, gavepakke fra parfymeri eller gavekort

Det er vel på sånn 4-500 tror jeg.
Litt sånn "finne noe som passer", og disse har jo naturlig nok ikke partner eller barn eller noe, i motsetning til andre søsken.

Men jeg kjenner ca klesstilen, for mine unger arver fra dem (onkel er 1 år eldre enn nevø og tante er 1,5 år eldre enn niese)
Så,

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-22, 18:11   #565
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.403
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2022

Opprinnelig lagt inn av Isprinsessen, her.

Beklager. Leste helt feil.

Fort gjort.

Min vil gjerne ha store Harry potter sett, så dersom vi ikke ender på nye nettbrett til alle tre, så blir det sikkert noe sånt. Han får uansett et mindre sett delt over 10-12 dager i kalenderen sin.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-22, 20:05   #566
Lyppa
Bør lage seg en tittel selv
 
Lyppa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 4.820
Lyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Juletråden 2022

En av mine gavemottakere som går på ungdomsskolen blir veldig glad hvis hun får shampo og balsam fra Rituals. De er også veldig flinke til å pakke inn der jeg har kjøpt det, så det blir en veldig fin gave til ca 350,-
Jeg stemmer for fin t-skjorte av god kvalitet til gutten.

Lyppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-22, 20:14   #567
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.403
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2022

Hvor går man for å finne tskjorte av god kvalitet da? Kan jo gå og titte på merkelappene på siste arve - klærene, men de har jo tilgang på litt andre butikker enn oss også da.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-22, 20:40   #568
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.271
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juletråden 2022

Opprinnelig lagt inn av Malama, her.

Hvor går man for å finne tskjorte av god kvalitet da? Kan jo gå og titte på merkelappene på siste arve - klærene, men de har jo tilgang på litt andre butikker enn oss også da.

Det kommer selvsagt an på hva slags stil han liker. Guttungen her liker t-skjorter fra Lyle&Scott, Levis, Tommy Hilfiger og Gant. Det er forholdsvis nøytrale og ensfargede t-skjorter, med liten logo. Finnes i litt "penere" herrebutikker, Volt f.eks. På Carlings har de mange kule med print, ymse band etc. Junkyard har skate-/streetwear-merker, som Dickies, Thrasher, Vans o.l., og noen sportsmerker som The north face, Peak Performance, Adidas m.fl.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-22, 21:41   #569
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.840
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2022

Opprinnelig lagt inn av Malama, her.

Jeg er s komplett blank på hva jeg skal gi en 13 årig jente og en 15 årig gutt. Særelig ettersom min 14 år gamle sønn er så utypisk for alderen og ønsker seg lego.

Og ungdommene det er snakk om er mannens søsken, som i vårt gavebudsjett tilsier en skikkelig gave, men jeg kjenner dem ikke så godt (vi treffer dem stor sett en uke hver sommer) og de har ikke akkurat reelt noen ønskelister...

Hettegenser?

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-22, 07:22   #570
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.403
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2022

Opprinnelig lagt inn av Chablis, her.

Hettegenser?

Faktisk er det minimalt med hettegensere i der min arver derfra (min bor i hettegensere) men jeg skal ta en titt på hva det reelt var som kom i høstferien.

Fått noen ideer fra tråden her, så da blir det nok noe på disse også

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-22, 10:14   #571
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.790
Blogginnlegg: 201
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juletråden 2022

Jeg er helt, helt ferdig med kjøp av julegaver. Til og med til den hemmelige nissevennen min. Nå blir det innpakking og utsending av siste rest av gaver og så er det bare alt det andre. Det jeg bekymrer meg mest for er de gavene som skal lages, ikke kjøpes. Der har jeg to par votter, ett par sokker og et halvt sjal igjen, pluss resten av en genser som må være klar til 3. juledag.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-22, 10:19   #572
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.800
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juletråden 2022

Jeg har ikke vært i en eneste butikk ennå, men vi har faktisk kjøpt 2/3 av alle julegavene på nettet denne uka. Mange gode tilbud, selv om jeg helst vil støtte lokale butikker.

Mangler sønnen min på 18. Han ønsker seg ingenting. Blir litt matt. Forslag?

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 29-11-22, 10:23   #573
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.271
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juletråden 2022

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Jeg har ikke vært i en eneste butikk ennå, men vi har faktisk kjøpt 2/3 av alle julegavene på nettet denne uka. Mange gode tilbud, selv om jeg helst vil støtte lokale butikker.

Mangler sønnen min på 18. Han ønsker seg ingenting. Blir litt matt. Forslag?

Gavekort på sneakers-butikk? Så kan han kjøpe seg nye sneakers til våren...

Sesongkort i slalåmbakken, hvis dere driver med sånt (dere driver kanskje ikke med snø og vinter i det hele tatt)

Kjøretimer/tilskudd til førerkort - hvis han ikke har det enda.

Gitar og gitarkurs.

Hest.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-22, 10:23   #574
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.790
Blogginnlegg: 201
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juletråden 2022

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Mangler sønnen min på 18. Han ønsker seg ingenting. Blir litt matt. Forslag?

Mine får en del klær. Både litt kule ting som fine skjorter og hettegensere og det litt mer praktiske som ulltøy og sånn. Litt utstyr har jeg også begynt med, så det blir både gode kniver, litt julepynt og sengetøy. Alt sånt som skal i toppen av skapet så lenge. De blir ikke stormbegeistra nå, men vil sette pris på det den dagen de flytter og ikke må kjøpe absolutt alt nytt.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-22, 10:59   #575
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.794
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2022

Vi har handlet de fleste gavene. Skal bestille et par gaver på nett i dag og så blir det handlet to gaver i morgen og etter det mangler jeg bare Mamma (spleiser alltid med broren min så må snakke med ham når han kommer til helgen først).

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-22, 11:11   #576
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.649
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juletråden 2022

Jeg mangler sønnen min på 21. Han ønsket seg vel sist noe til tiårsdagen, etter det har det vært bråstopp. Det er så lett å kjøpe til søstrene, så det er en nøtt. Jeg lurer litt på å kjøpe sko, men han vil ha helt nøytrale og det er vanskelig å finne.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-22, 11:34   #577
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.724
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juletråden 2022

Jeg mangler en liten gave til mamma. Finnes det noe litt nyttig/artig kryssord- eller strikkerelatert?

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-22, 11:43   #578
Heilo
Fjellpiper
 
Heilo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 6.165
Blogginnlegg: 310
Heilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2022

Strikkerelatert: Fine målebånd, sakser, stoppenåletui, pinnemåler osv finner du i mange garnforretninger og på nett. F.eks. her: https://www.garnmani.no/produktkateg...rikketilbehor/

Heilo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-22, 12:27   #579
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.840
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2022

Opprinnelig lagt inn av Malama, her.

Faktisk er det minimalt med hettegensere i der min arver derfra (min bor i hettegensere) men jeg skal ta en titt på hva det reelt var som kom i høstferien.

Fått noen ideer fra tråden her, så da blir det nok noe på disse også

Pysjbukse er vel også poppis i den alderen.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-22, 12:29   #580
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.794
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2022

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Jeg mangler en liten gave til mamma. Finnes det noe litt nyttig/artig kryssord- eller strikkerelatert?


Abonnement på kryssordblad eller en strikkejournal?

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:51.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no