Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Juletråden 2022

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-11-22, 13:02   #581
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.826
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juletråden 2022

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Jeg mangler en liten gave til mamma. Finnes det noe litt nyttig/artig kryssord- eller strikkerelatert?

Det finnes noe som heter "The knit kit" som er kjempenyttig og inneholder alt mulig. Det må muligens bestilles fra utlandet, for det ser ikke ut til at noen norske nettbutikker har det sånn med et kjapt søk, men kanskje du finner.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-22, 20:07   #582
Syrinx
koko
 
Syrinx sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Innlegg: 9.033
Blogginnlegg: 39
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2022

Nå har jeg fått opp pakkekalenderen, minus den ene pakken som mannen har ansvar for å skrive ut. Men det er ingen som ser, så den kommer opp når den er klar.

Har også handlet flere julegaver, bare foreldrene mine og mannen igjen.

__________________
Dårlige vitser har også livets rett.
Syrinx er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 29-11-22, 20:32   #583
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.402
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Juletråden 2022

Opprinnelig lagt inn av Chablis, her.

Pysjbukse er vel også poppis i den alderen.

Ja! Rutete flanell.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-22, 21:16   #584
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.850
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2022

Kalender til 3 stk er oppe,nesten alle gaver pakker inn, mangler kun å kjøpe en.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-22, 19:38   #585
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.060
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2022

Jeg må fikse pakkekalender i kveld, heldigvis er det barnet som får det vant til at ikke alle gavene henger der fra dag 1, så det går helst bra. Må også pakke inn gaver som skal med i kofferten til Bergen i helgen, så slipper jeg å sende dem i posten. Jeg fikk plutselig kjøpt nesten alle gavene i dag, så nå begynner det å komme seg, altså. Har også kjøpt inn julekort som jeg skal gi til medarbeiderne "mine", inspirert av en annen tråd, så må få skrevet en personlig hilsen til alle, men det har jeg tid på meg til å fikse. Andre julekort har vi sluttet med.

__________________
Juni 2011 og januar 2013
ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-22, 21:43   #586
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.826
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juletråden 2022

Da er kalenderen klar med innpakkede lapper. Nå er 98 % av gavene pakket inn. Det er et par ting på vei i posten, så er jeg i mål.

I morgen setter vi i gang med konfektlaging.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-22, 21:59   #587
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.402
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Juletråden 2022

Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.

Da er kalenderen klar med innpakkede lapper. Nå er 98 % av gavene pakket inn. Det er et par ting på vei i posten, så er jeg i mål.

I morgen setter vi i gang med konfektlaging.

Du er så effektiv!

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-22, 22:25   #588
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.871
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2022

Tenk at det er desember i morgen!

Jeg har handlet alt av julesnop som nå ligger klart i en diger pose i kjelleren. Alle gleder seg til julekalender. Kanskje får vi skvist inn en julefilmkveld i helgen også innimellom vennebursdag og familiebursdag (jeg har fjortis i morgen!).

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-22, 22:56   #589
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.721
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2022

Fikk ordnet flere gaver idag jeg og. Mannen henger opp pakkene til eldste på hennes kalender ( Make up mekka som vi måtte ordne innpakning på) det skulle vi lizzom ikke ha iår.

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-22, 23:26   #590
Dali
Glad
 
Dali sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 4.859
Blogginnlegg: 33
Dali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Juletråden 2022

Den egenbroderte kalenderen er nå fylt opp med provisoriske gaveposer laget av rødt silkepapir og tape. 3xdumle i hver pose. Kjøpte store poser dumle på tilbud på clas ohlson, så denne kalenderen ble nok mye billigere enn den ferdige dumle-kalenderen jeg fikk av mannen.

__________________
Eldsteturbo 06, lilleturbo 08, og sisteturbo september 11.
Dali er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 30-11-22, 23:38   #591
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.553
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2022

Hvert år tenker jeg på gaveposer. Muligens i tøy. Men, vel. 72 gaver pakket i papir. Vi er klare for desember.

Til mannen kjøpte jeg fakrisk tøy poser i fjor men 1)de er gjennomsiktige og 2)vi bestemte oss for å ikke ha kalender ettersom jeg har fått nok sminkekalendere og han ikke spiser sjokoladen jeg pakker inn, for han skal være så sunn (også raider han skaper når jeg har lagt meg)

Angrer nesten litt allerede. Jeg kunne tenkt meg et eller annet enkelt.

Jaja.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-22, 23:55   #592
Taien
lettere utlada
 
Taien sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 8.031
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Juletråden 2022

Her har kalenderen til gutta stått klar noen dager allerede. Det mangler et par gaver, men de kommer.
Julegaver er også på vei, ettersom jeg har bestilt en del fra Kopshop til Liverpool og fra komplett.no. Da har jeg bare mannen og mamsen igjen...pluss noen venninnegaver.

__________________
Tvillinggutter 2010
Taien er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-22, 00:17   #593
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.459
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juletråden 2022

Da var omsider familiekalenderen klar, i år åpner vi i alfabetisk rekkefølge i stedet for etter alder, som betyr at lillesøster starter i morgen med sin gave fra pappaen.

I tillegg har jeg hengt opp den tradisjonelle lange stigen med 24 trinn, og nissen som "klatrer" på den, dvs som flyttes ett trinn opp for hver dag, henger på det nederste trinnet. Stjerna i vinduet og de fire lysene i adventsstaken kom opp på søndag, så da er alt klart til advent.

Det vil si vanligvis henger jeg også krans på døra den 1.desember, men svigermor sendte nylig melding og sa at hun har laget en dørkrans til meg, med ekte grønt og mose, som hun har med seg når hun og svigerfar kommer på besøk til helga. Så da venter jeg, og henger selvsagt opp den i stedet for den schtøgge plæstikkgranbarkransen fra Nille som jeg selv har liggende på loftet, som jeg har brukt i tidligere år (ser ok ut på avstand da, men ekte er finere så klart).

Ut over dette pynter jeg ikke noe mer før litt nærmere jul, etter vi er ferdig med baking og vasking og den slags. Men skifter kanskje ut til noen mer passende lys i andre lysestaker rundt om i huset, og tenner litt mer levende lys om kveldene enn jeg ellers gjør. I tillegg til at vi alltid har klementiner tilgjengelig i ei fruktskål. Ja, og universet bidro med snø!

__________________
µ 05 07 07

Sist redigert av My : 01-12-22 kl 00:23.
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-22, 07:23   #594
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.734
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juletråden 2022

Vi har kjøpt adventskalendere på nett til oss voksne, de er forsinket. Jeg har innvilget meg selv kalender som voksen, fordi jeg bare sporadisk fikk det som barn. Nå fungerer det jo litt dårlig. Kjæresten har fått fin kalender av barna sine, så det plager ikke han.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-22, 07:31   #595
Fintdethei!
Javel?
 
Fintdethei! sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Innlegg: 7.822
Fintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Juletråden 2022

Pakkekalender til yngste er klar, og de eldste har fått flax og kindersjokoladekalender. I går kom de to eldste med hver sin flaxkalender til gamlingene. Da ble jeg veldig glad!

Fintdethei! er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-22, 09:33   #596
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.560
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juletråden 2022

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Vi har kjøpt adventskalendere på nett til oss voksne, de er forsinket. Jeg har innvilget meg selv kalender som voksen, fordi jeg bare sporadisk fikk det som barn. Nå fungerer det jo litt dårlig. Kjæresten har fått fin kalender av barna sine, så det plager ikke han.

Jeg også! Eller det vil si, jeg sa til mannen min at han måtte fikse kalender for meg fremover da vi ble sammen, det følger med jobben som min partner. Da jeg sto opp i morges hadde han satt to ulike kalendere fra Jentene på tunet (eller hva de heter?) i den ene vinduskarmen, så da skal vi nok dele.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-22, 13:26   #597
Luftslottet
geskjeftig
 
Luftslottet sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 7.998
Blogginnlegg: 270
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Juletråden 2022

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Jeg også! Eller det vil si, jeg sa til mannen min at han måtte fikse kalender for meg fremover da vi ble sammen, det følger med jobben som min partner. Da jeg sto opp i morges hadde han satt to ulike kalendere fra Jentene på tunet (eller hva de heter?) i den ene vinduskarmen, så da skal vi nok dele.

__________________
I like big books and I cannot lie.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-22, 14:17   #598
Syrinx
koko
 
Syrinx sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Innlegg: 9.033
Blogginnlegg: 39
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2022

Jeg vil bare tipse om Sponland Foto (finnes på Facebook) her i byen for en god latter. De har to rampenisser som er på et helt annet nivå enn rampenisser flest. Noe av humoren er lokalt forankret, men artig for andre enn de lokale også.

__________________
Dårlige vitser har også livets rett.
Syrinx er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 01-12-22, 14:19   #599
jolie
Kom ut av tellinga.
 
jolie sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 8.283
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2022

Jeg fikk opp kalenderen og fikk fylt alle lommene før 1. desember. Det pleier jeg aldri å få gjort. Som regel har jeg bare kjøpt inn til de første dagene og må stadig etterfylle.

Nesten ferdig med alle gavene også. Må fortsatt strikke litt, kjøpe noe og pakke inn. Men hovedrushet er ferdig, og det er riktig så digg.

__________________
- 06 og 07 -
jolie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-22, 09:21   #600
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.402
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Juletråden 2022

Mangler gave(r) til egne barn, men haster ikke. Mangler også noen smågaver, men tar det i morgen/i løpet av neste uke tenker jeg. Det som skal sendes er nesten klart. Bortsett fra det er lite klart, men det ordner seg.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:56.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no