Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Juletråden 2022

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-12-22, 20:20   #621
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.866
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juletråden 2022

I dag smakte jeg mandelflarn for første gang. Å himmel, så fantastisk!

Denne oppskriften, men jeg kommer nok til å bruke meierismør når jeg skal lage det.

https://mills.no/melange/oppskrift/mandelflarn/

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-22, 20:31   #622
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.866
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juletråden 2022

Klarer dere å spise alt det der, Nenne?

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-22, 08:12   #623
Primrose
nju nja njo
 
Primrose sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 5.735
Blogginnlegg: 16
Primrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Juletråden 2022

Hadde vi ikke julefeiring hos Knerten noen år? Kanskje vi må flytte den til Nenne.

__________________
Life isn't about waiting for the storm to pass. It's about learning to dance in the rain.
Primrose er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-22, 08:47   #624
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.345
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2022

Jeg laget havreflarn i går, men de ble ikke så gode som de pleier (finner ikke den faste oppskriften min, og brukte en på nett i stedet). Jeg liker flarn som er tynne, sprø og gyldne, nesten som karamell, noen som har oppskrift på slike?

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-22, 09:35   #625
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.866
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juletråden 2022

Opprinnelig lagt inn av Madicken, her.

Jeg laget havreflarn i går, men de ble ikke så gode som de pleier (finner ikke den faste oppskriften min, og brukte en på nett i stedet). Jeg liker flarn som er tynne, sprø og gyldne, nesten som karamell, noen som har oppskrift på slike?

Ja!

https://mills.no/melange/oppskrift/mandelflarn/

Ok, det er ikke havreflarn, men mandelflarn. Men jeg lover! De er enda bedre! Smaker krokan og dajm og bare nyyyyydelig!

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-22, 10:03   #626
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.345
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2022

Takk, H, disse skal prøves.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-22, 11:37   #627
Lyppa
Bør lage seg en tittel selv
 
Lyppa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 4.833
Lyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Juletråden 2022

Jeg er ferdig med alle julegavene, må bare vente på en som kommer i posten.
I dag vasker jeg skuffer og skap. Under de bestikkdingsene som er nede i skuffene fant jeg endel skall fra småkryp. Æsj! Kjører alt av tallerkner, glass og dessertskåler som sjeldent blir brukt en runde i oppvaskmaskinen. Lurer alltid på hvorfor det blir støvete inne i skapene. Godt å få det gjort!

Lyppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-22, 13:33   #628
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.824
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juletråden 2022

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Klarer dere å spise alt det der, Nenne?

Det går unna. Vi pleier å ha en del gjester og så er det fri flyt i juledagene på alt. Vi er så nøye på å skille hverdag og helg ellers, så i jula er alt lov.

Og blir det noe igjen er det bare å ta det med på jobb. Sort hull!

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-22, 14:38   #629
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.866
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juletråden 2022

Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.

Det går unna. Vi pleier å ha en del gjester og så er det fri flyt i juledagene på alt. Vi er så nøye på å skille hverdag og helg ellers, så i jula er alt lov.

Og blir det noe igjen er det bare å ta det med på jobb. Sort hull!

Høres lurt ut.

Jeg klarer ikke begrense meg eller å la noe ligge, så jeg kan ikke lage noe ennå, enda så lyst jeg har. Hvis jeg spiser bare én bit, er det gjort.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-22, 16:55   #630
Retz
Slim på hovednerven
 
Retz sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Innlegg: 4.750
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Juletråden 2022

Så mye mat, Nenne!

Jeg skal bare lage to sorter julekaker, og så skal vi ha pinnekjøtt og Dr Maud på julaften. Kjøper neppe inn typisk julepålegg eller godteri, så her blir det ganske nøkternt. Skal i flere selskaper, og det holder plenty for meg når det gjelder julemat. Kommer omtrent rett fra taxfree i København, men det eneste jeg kjøpte var vingummi til hundepasseren.

Retz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-22, 18:01   #631
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.849
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2022

Jeg har laget krumkaker for første i mitt liv i dag, god på smak men ikke perfekt utseende akkurat.

Ellers har vi laget pepperkaker, tenker også å lage Horn og rundstykker og muligens troikakonfekt.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-22, 23:00   #632
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.778
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2022

Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.

Det kan jeg godt.

- Medisterkaker (30. november)
- Nøttepraliner (1. og 2. desember)
- Karamellkonfekt (3.desember)
- Fine rundstykker (4.desember)
- Sitronmåner bakt på Sveitserklubbsamling (4.desember)
- Bountykuler (5. og 6. desember)
- Snøballer (5. og 6.desember)
- Grittibänz (6.desember)
- Troika-konfekt (7. og 8. desember)
- Sarah Bernard (10.desember)
- Grove rundstykker (11.desember)
- Appelsinkonfekt (12. desember)
- Lussekatter (13.desember)
- Sandkaker (14.desember)
- Kolakaker (15. desember)
- Berlinerkranser (16.desember)
- Krumkaker (16. desember)
- Kokosmakroner (16.desember)
- Hvite kakemenn (17.desember)
- Pepperkaker (18.desember)
- Zimtsternen (19. desember)
- Drømmer (20.desember)
- Havreflarn (21. desember)
- Rødkål (23.desember)
- Karamellpudding (23.desember)
- Stollen?
- Zopf?
- Kokostrøfler med Malibu

Fri både 9. og 22.??

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-22, 23:07   #633
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.824
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juletråden 2022

Opprinnelig lagt inn av Charlie, her.

Fri både 9. og 22.??

Ja, det er helt ellevilt! Jeg får kanskje putte inn noe der også?

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-22, 06:12   #634
gnuri
Fru Jacobsen
 
gnuri sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.793
gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2022

Jeg har laget vannkringler og vørterbrød. Må vel kanskje bake noe mer, men jeg er ikke inspirert.

gnuri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-22, 06:43   #635
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.115
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2022

Jeg bakte aniskringler på søndag og det er så godt!

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-22, 12:24   #636
Syrinx
koko
 
Syrinx sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Innlegg: 9.029
Blogginnlegg: 39
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2022

Gave til mamma og pappa, det er like vrient hvert år. Men så, i dag bare dalte løsningen ned. Mamma prøver seg på en konkurranse på Facebook, billetter til Elden. For å si det sånn, den konkurransen vinner hun og pappa uansett. Og overnatting på aller, aller fineste Erzcheidergården. (Spleis med brødrene mine, mitt eget budsjett ville aldri holdt til dette.)

__________________
Dårlige vitser har også livets rett.
Syrinx er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 06-12-22, 12:57   #637
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.861
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2022

Da var omsider den aller siste gaven også ordnet. Halvparten av gavene er pakket inn og jeg tar vel siste runde i løpet av uken. Julevask driver vi ikke med så det trenger vi ikke tenker på (vasker normalt selvsagt, men ser ingen grunn til å skrubbe inni skap og sånt). Julebaksten er planlagt, men begynner ikke på den før neste uke. Jeg tror vi har endt på pepperkaker (+ pepperkakelandsby), shortbread, bordstabelbakkels, kransekake, delfiakake (med smør i stedet for delfiafett) og risboller.

Av de tre barna våre er det bare yngste som har vanlig juleavslutning med foreldre. De to andre skal ha julelunsj med klassen i skoletiden i stedet og selv om det er koselig med juleavslutning og underholdning fra barna er det i grunnen ganske avslappende å slippe unna.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-22, 13:09   #638
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.545
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2022

For aller første gang har jeg kjøpt en brukt julegave, og jeg tror sannelig ikke det skal bli den siste. Lille nevø før enten til jul eller bursdag en sekk med brukt duplo. Mannens om har hentet det varsler at det var mer enn vi hadde sett for oss, menmen...

Så skal jeg raske sammen de andre gavene som mangler til svigers i løpet av uken, hadde håpet mannen fikk unna flere i dag, menmen, det får gå. Min side av familien har jeg rimelig bra kontroll på tror jeg, også er det noen sånne unger her og der som skal få noe, men jeg kommer vel på noe der også.

Det lakker og lir mot jul, dag for dag.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-22, 13:49   #639
Serafin
Bør lage seg en tittel selv
 
Serafin sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 9.274
Blogginnlegg: 219
Serafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Juletråden 2022

Jeg føler jeg drukner, men jeg gjør egentlig ikke det, når jeg ser meg rundt.

Vi reiser lørdag. Dyrene skal leveres fredag ettermiddag. Gaver til de som er i/skal til Spania er funnet på amazon, og bestilles fredag. Så da er det greit. Gaver som skal leveres/sendes før vi drar er 95% klart, jeg må bare hurtig-strikke en sokk.

Klær er vasket, til tørk eller i maskinen. Jeg har begynt å pakke. Og har pakkeliste.
Vasker kommer torsdag morgen.

Men gud det skal bli deilig å komme frem lørdag kveld!

__________________
--
Bonusgutten 06
Storebror 07
Lillesøster 09
Serafin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-22, 13:56   #640
Primrose
nju nja njo
 
Primrose sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 5.735
Blogginnlegg: 16
Primrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Juletråden 2022

I år er det like crazy med juleavslutninger som før covid, men jeg har lært. Alt som innebærer mye kjøring og ikke er her vi bor utgår. Det fører gjerne at vi må avspasere litt for å rekke alt og jeg skjønner ikke hvorfor avslutninger ikke kan være lokalt der hvor selve aktiviteten er. Ungene er helt enige og har ingen behov for å kjøre for å opptre for folk de ikke kjenner.

__________________
Life isn't about waiting for the storm to pass. It's about learning to dance in the rain.
Primrose er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:45.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no