Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Motehjørnet

Antall briller/linser

Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar.

Se resultatene: Ekstrabriller/linser
Jeg bruker kun briller og har ett par 22 30,56%
Jeg bruker kun briller og har flere par 4 5,56%
Jeg bruker briller og linser om hverandre og har ett par briller 36 50,00%
Jeg bruker briller og linser om hverandre og har flere par briller 10 13,89%
Deltakere: 72. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-06-08, 21:56   #41
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.987
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Antall briller/linser

Jeg bruker briller til vanlig og har bare ett par. Det paret begynner å nærme seg 2 år, så de er egentlig modne for utskiftning. Men jeg skal laseroperere øynene mine når jeg bare er ferdig med å amme, så de får holde et halvt års tid til.

Jeg har linser også, men bruker det bare de dagene vi svømmer med ungene. I tillegg bruker jeg linser når jeg er på ferie, for da trenger jeg solbriller.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 19-06-08, 23:56   #42
Gremli Skremli
Ansvar for egen luring
 
Gremli Skremli sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: På rette sida av elva
Innlegg: 3.514
Blogginnlegg: 8
Gremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Antall briller/linser

Oppdatering: Har kjøpt meg ekstrabriller på Brilleland. Der hadde de tre-fire varianter av innfatninger med glass inkludert (av billigste sort). Jeg valgte en innfatning av den nest billigste sorten, og det kom på 595,-. En elev kom forbi og hjalp meg å velge innfatning.

__________________
Og knøttet angret etterpå og tenkte: Jeg var dum
når jeg lot regn og mørke flytte inn i mine rom
Men hvem skal trøste knøttet med at samme dag han dro,
ble huset fylt av nye knøtt, som både sang og lo
Gremli Skremli er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-06-08, 00:08   #43
krystallklart
Lett rørt
 
krystallklart sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Gardskjærring igjen
Innlegg: 4.384
Blogginnlegg: 16
krystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt likt
Standard

Sv: Antall briller/linser

Bruker både linser og briller, om hver andre. Har ett par.

__________________
Gutter 04, 08, 11 og jenta 13
+ en liten skatt i magen
krystallklart er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-06-08, 00:08   #44
maggypop
nye muligheter
 
maggypop sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.275
maggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt likt
Standard

Sv: Antall briller/linser

Gratulerer med nye briller
Du glemte et alternativ i pollen: Har briller (ett eller flere par) men bruker dem ikke.
Jeg har et par eldgamle briller jeg skaffet meg da jeg skulle begynne på universitetet. De har styrke 0,5 eller noe sånt. I tillegg fikk jeg dekket et par terminalbriller av jobben, men de hater jeg. Iririterer meg fortsatt over at optiker ikke kunne forutse at progressive (små) glass bare ville føre til at jeg sitter med bøyd nakke og titter på skjermen gjennom øvre del av brillene.
Jeg er imidlertid svært fornøyd med innfatningen på sistnevnte, og trenger egentlig briller.
Er det noen som vet hva det koster å sette inn nye glass i et par briller?
Jeg tror ikke jeg har skjeve hornhinner eller hva annet som måtte kreve spesialtilpasning.

__________________
Januar2007
Whereever you go, there you are
maggypop er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-06-08, 00:10   #45
Gremli Skremli
Ansvar for egen luring
 
Gremli Skremli sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: På rette sida av elva
Innlegg: 3.514
Blogginnlegg: 8
Gremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Antall briller/linser

Det finnes mange typer glass. De billigste tror jeg ligger på rundt 700 pr øye, i hvert fall for min sønn og meg. (Nærsynte)

__________________
Og knøttet angret etterpå og tenkte: Jeg var dum
når jeg lot regn og mørke flytte inn i mine rom
Men hvem skal trøste knøttet med at samme dag han dro,
ble huset fylt av nye knøtt, som både sang og lo
Gremli Skremli er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-06-08, 21:40   #46
Camomilla
Wooohhoooooo
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.176
Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Sv: Antall briller/linser

Hadde linsekontroll og synsprøve i dag og har ikke endret styrken på flere år.
Bestilte nye linser og et par briller til.... Siden jeg ikke har endret styrke og kan variere med de jeg har fra før, blir de orange denne gangen. Fatningen var på salg gudsjelov, for glassene er det ikke akkurat tilbud på...

__________________
Propellen januar 2005
Camomilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-06-08, 19:18   #47
ingis
Fullverdig medlem
 
ingis sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 50
ingis har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Antall briller/linser

Jeg bruker linser og briller om en annen. Har 2 par briller.
Brillene kjøpte jeg på Specsavers. Betalte litt over 3000 for to par hvorav det ene har "solbrille" glass, dvs blir mørke når det er skarpt lys. De har blitt favorittparet mitt.

__________________
ingis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-06-08, 19:34   #48
Kate
Bør lage seg en tittel selv
 
Kate sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.720
Kate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt av
Standard

Sv: Antall briller/linser

Jeg har lesebriller. 2 par.

__________________
~ Det er bare med hjertet du virkelig kan se. Det viktigste er usynlig for øynene ~
Kate er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-06-08, 20:59   #49
zeppelin
Jamning
 
zeppelin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2008
Innlegg: 1.806
zeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt likt
Standard

Sv: Antall briller/linser

Jeg kunne også tenkt med flere par briller! Veldig greit å kunne variere.

__________________
doing the dishes while doing the dishes
zeppelin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-06-08, 23:03   #50
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Antall briller/linser

Jeg bruker briller hele tiden i våken tilstand, og har kun et par. Trodde at jeg skulle være den eneste, og er overrasket over hvor mange som kun har et par. Jeg er veldig klar for å finne meg et nytt par, etter å brukt disse siden jeg startet med briller i 2001.

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-06-08, 17:06   #51
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Antall briller/linser

Opprinnelig lagt inn av Arken, her.

For noen år tilbake fikk man helt enkle briller for rundt 600 hos Brilleland. Tipper de kjører noe lignende fremdeles.

Det får man nå også. Akkurat nå har de kampanje med innfatning til kr. 1 - komplett brille kommer på ca 500,- om man velger absolutt billigste glass.

  Svar med sitat
Gammel 24-06-08, 17:08   #52
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Antall briller/linser

Driver med linseutprøving, og sliter litt med å finne en linse jeg ikke blir rød og kløete i øynene av. Finner jeg det, blir det nok mest linser.
Har 3 par briller jeg kan veksle på, for har ikke endret styrke på mange år.

  Svar med sitat
Gammel 24-06-08, 18:40   #53
Sissel
Bør lage seg en tittel selv
 
Sissel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Sola
Innlegg: 3.341
Sissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Antall briller/linser

Jeg bruker mest linser, men har også briller - et par av hver.

Sissel er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 07-07-08, 23:28   #54
Gremli Skremli
Ansvar for egen luring
 
Gremli Skremli sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: På rette sida av elva
Innlegg: 3.514
Blogginnlegg: 8
Gremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Antall briller/linser

Jeg elsker mine nye briller og har brukt dem hver dag siden jeg fikk dem. Vurderer nå å oppgradere dem med mer "ordentlige" glass.

__________________
Og knøttet angret etterpå og tenkte: Jeg var dum
når jeg lot regn og mørke flytte inn i mine rom
Men hvem skal trøste knøttet med at samme dag han dro,
ble huset fylt av nye knøtt, som både sang og lo
Gremli Skremli er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-07-08, 23:32   #55
Lucifer
Skummelt distré...
 
Lucifer sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Norge
Innlegg: 1.931
Lucifer er populærLucifer er populærLucifer er populærLucifer er populærLucifer er populær
Standard

Sv: Antall briller/linser

Jeg svarte: Jeg bruker briller og linser om hverandre og har ett par briller
Men jeg vil vel egentlig si at jeg bruker kun linser. Brillene kommer kun på etter jeg har pusset tenner og tatt ut linsene for kvelden og om moegenen før morgenstellet. Bruker nok linsene for mye men...

__________________
3-barnsmor: Nesten tenåringen (07.07.2002) og Fotballspilleren (10.10.2005) og Minsteprinsessa (03.08.2008)

Ingenting er umulig, det tar bare litt lenger tid!
Lucifer er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-07-08, 23:41   #56
Obelix
Ferdig!
 
Obelix sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 11.840
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Sv: Antall briller/linser

Bruker linser all min våken tid.
Har et par briller, men føler meg ikke komfortabel å gå med det.
Føler meg liksom ikke påkledd eller syk eller noe hvis jeg må gå med de en hel dag.
Har sikkert noe med at jeg har brukt linser i over 20 år.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-07-08, 22:31   #57
Trulte
:)
 
Trulte sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 9.011
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Antall briller/linser

Ungene har stukket av med brillene mine fra Chanel. De har vært sporløst forsvunnet i et par uker. De har nok lagt dem i en eller annen boks eller veske eller... Uansett jeg gikk til Brilleland. Du kan få briller ned i 155 kr. Jeg havnet på 595 inkl. glass for noen briller som ikke var så veldig forskjellige fra 4000 kr briller!!

Leste tråden litt bedre, og ser at du har gjort det jeg foreslo før jeg foreslo det. Grattis.

Trulte er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:19.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no