Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Motehjørnet

Jobb-sko (helsevesen)

Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-07-08, 23:19   #1
Svanen
trenger lading
 
Svanen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oppland
Innlegg: 5.325
Blogginnlegg: 61
Svanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner til
Spørsmål

Jobb-sko (helsevesen)

Jeg trenger snart nye sko på jobb. Nå har jeg to par sko, alt etter hvilke arbeidsoppgaver jeg har den dagen.
Noen dager må jeg bytte sko mange ganger om dagen (inne på et rom som det er ekstra krav til renhet, der er det grønne "tresko" til felles bruk i de rommene). De dagene bruker jeg enkle smett-inn-i-sandaler, så jeg bare kan sparke de av utenfor døra...
De andre dagene bruker jeg mer vanlige sandaler, med reim over foten og bak hælen. De er bedre å gå i, men det er kjedelig å bøye seg for å løsne reima minst 20 ganger om dagen. Derfor bruker jeg de bare på vakt. Det er disse som snart sier takk for seg (sålen under er sprukket, jeg merker ikke noe til det, men dumt om jeg en dag står der med en halv sko)

Så jeg kunne tenkt meg nye, og da tenkte jeg det er lurt med bare et par.
Mine krav:
Anti-statisk. E t must, da jeg med de jeg hadde før de jeg har nå fikk mye støt, og faktisk har "slått av" diverse utstyr med mine støt...
Gode å gå i. Går nok ikke like mye som syke-/hjelpepleiere gjør, men det blir en del i løpet av dagen
Lette å "sparke av seg". (bøy og tøy kan jeg gjøre hjemme...)
Pris er ikke så farlig. hvis de er gode så har jeg de i mange år
Noen med gode erfaringer?...

(flytt denne tråden om den hører til i et annet forum...)

Jeg ønsker IKKE Crocs, synes ikke de er fine(...), og har hørt at de ikke er anti-statisk

__________________
99, 00, 04, aug. 14
Svanen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-07-08, 23:22   #2
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.644
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Jobb-sko (helsevesen)

Ecco-sandaler? Evt sånne "gammeldagse" tresko?

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-07-08, 23:26   #3
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Jobb-sko (helsevesen)

Jeg kan ikke få fullrost mine MBT, men de er jo slett ikke lette å sparke av seg akkurat
Har MBT sandaler - Kisumu, er det det de heter tro? Dyre, men verdt hver en krone.
Har forsøkt masse annet, Birckenstock, Ecco, Crocs osv. MBT slår alle.

  Svar med sitat
Gammel 07-07-08, 23:32   #4
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.481
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jobb-sko (helsevesen)

Hva med "moderne tresko"?

El Naturalista

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-07-08, 23:36   #5
Svanen
trenger lading
 
Svanen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oppland
Innlegg: 5.325
Blogginnlegg: 61
Svanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Jobb-sko (helsevesen)

Opprinnelig lagt inn av annemede, her.

Ecco-sandaler? Evt sånne "gammeldagse" tresko?

slike "tresko" har vi der vi skifter sko, liker de ikke...

Liker Ecco-sko ellers, men har de noen gode uten reim bak?
Samme "problem" med MBT kanskje?...

Kanskje jeg ender opp med å mase til at vi kan ha slik "fluepapir" som de bl.a. har ved inngangen til sterilsentralen... Kanskje vi kan slippe å bytte sko da :drømme:

__________________
99, 00, 04, aug. 14
Svanen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-07-08, 23:37   #6
Obelix
Ferdig!
 
Obelix sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 11.840
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Sv: Jobb-sko (helsevesen)

Jeg har et par Grethe Waitz sandaler og er strålende fornøyd.
Disse har jeg brukt enormt mye i ca. 4 år og først nå begynner de å føles litt slitne.
Har brukt de når jeg har vært på ferie også og da gått hele dager med de.
Jeg må snart kjøpe meg nye og kommer nok til å kjøpe de igjen.

Disse er det jeg har, men finnes i flere nettere utgaver.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-07-08, 23:38   #7
Obelix
Ferdig!
 
Obelix sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 11.840
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Sv: Jobb-sko (helsevesen)

Og nå så jeg at du ville ha uten reim bak ja.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-07-08, 23:40   #8
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Jobb-sko (helsevesen)

Opprinnelig lagt inn av PrinsesseChiefen, her.

slike "tresko" har vi der vi skifter sko, liker de ikke...

Liker Ecco-sko ellers, men har de noen gode uten reim bak?
Samme "problem" med MBT kanskje?...

Kanskje jeg ender opp med å mase til at vi kan ha slik "fluepapir" som de bl.a. har ved inngangen til sterilsentralen... Kanskje vi kan slippe å bytte sko da :drømme:

Prøvde faktisk et par "sandaler" fra Ecco i dag, som var uten reim bak. De var kjempegode, så det finnes varianter uten reim også.

  Svar med sitat
Gammel 07-07-08, 23:41   #9
Svanen
trenger lading
 
Svanen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oppland
Innlegg: 5.325
Blogginnlegg: 61
Svanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Jobb-sko (helsevesen)

Kanskje denne ikke er så dum? Noen som har slike?
http://www.ecco.com/no/no/kolleksjon...4179/detail.do

__________________
99, 00, 04, aug. 14
Svanen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-07-08, 23:42   #10
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Jobb-sko (helsevesen)

Prøvde disse i dag - de var kjempegod. Kjentes ut som om de satt godt selv om man ikke hadde reim bak.

http://www.ecco.com/no/no/kolleksjon...1001/detail.do

  Svar med sitat
Gammel 08-07-08, 11:56   #11
VårVill
Fullverdig medlem
 
VårVill sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 39
VårVill har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Jobb-sko (helsevesen)

Sverger til Mirage-sandaler.

VårVill er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-07-08, 12:11   #12
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jobb-sko (helsevesen)

Jeg har også trengt sko som man lett kan kjippe av og på, og har hatt døgnvakter hvor jeg har gått mye. På sånne lange vakter holder det ikke med sandaler og det eneste som har funket for meg er sånne "medical clogs" altså de ser ut som tresko men har gummisåle istedet. De får man kjøpt på Medicus Plesner, Stückrath og andre som selger sko til helsevesent.

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:26.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no