Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Sunn og god paibunn

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-05-09, 08:00   #21
Fibi
Prematurmamma
 
Fibi sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Innlegg: 14.671
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Sunn og god paibunn

Jeg har en forkjærlighet for bacon og brokkoli. En brokkoli i små buketter/biter, og en pakke hakket, sprøstekt bacon. Og eggestand med revet ost.

__________________
Jente 03 - Gutt 08 - Gutt 14 (uke 24+6)

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-09, 11:44   #22
United
På (opp?)tur
 
United sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Innlegg: 3.558
Blogginnlegg: 66
United er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt likt
Standard

Sv: Sunn og god paibunn

Denne skal jeg prøve neste gang. Med tacofyll, da spiser mini også

Lagde pai i går, da hadde jeg egg, ost, fløte, bacon, tørkede tomater i olje og løk som fyll. Pleier ikke bruke fløte, men hadde en rest.

Hva er fibra? Står det sammen med melet?

United er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-09, 11:46   #23
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Sunn og god paibunn

Fibra er mel hvor de har finmalt hele kornet - ikke bare det inni. Det står sammen med melet på rema hos meg ihvertfall. Du kan bruke hva som helst av mel også.

  Svar med sitat
Gammel 28-05-09, 11:55   #24
United
På (opp?)tur
 
United sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Innlegg: 3.558
Blogginnlegg: 66
United er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt likt
Standard

Sv: Sunn og god paibunn

Jeg er ikke overvektig, men prøvde en periode å spise lavkarbo. Litt Lindberg-inspirert matlaging fordi det var spennende. Kjempegod mat med bra råvarer og jeg spiste som en hest - alltid stappmett. Enkelt var det også. Og bønner er kjempegodt! Problemet var at det ble kostbart, jeg var nok ikke så flink til å planlegge og endte for ofte opp med biff el.l. fra ferskvaredisken og dyre grønnsaker.

Men jeg gikk ned i vekt av det, til trodd for matmengden og matgleden. Derfor vil jeg implementere det i matlagingen igjen, bare denne gangen tenke litt mer med lommeboken. Ikke lest noe om hva som er lavkarbo, bare at brød, poteter - ting med stivelse, ikke er så bra. Men hva med mel?

United er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-09, 13:08   #25
Mirasol
En Som Trener
 
Mirasol sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 6.158
Blogginnlegg: 12
Mirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Sunn og god paibunn

Bare en liten obs, denne er jo ikke så veldig lavkarbo da, hvertfall ikke for de som satser på å være i ketose. Nå vet ikke jeg hva Fibra inneholder, men vanlig hvetemel har jo ca 64g karbo pr 100g mel. Så totalt karboinnhold i denne bunnen blir ca 70karber. Om man spiser bare en kvart pai så kommer man jo opp i 17,5 karber uten fyll. Om man da skal holde seg under 15-20 karber om dagen så funker den dessverre ikke. Leit for meg, for jeg elsker pai. Men jeg lager paifyll og koser meg da, så jeg lider ikke nevneverdig.

__________________
Storebror-02, Mellomsøster-05, Lillesøster-08
Mirasol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-09, 13:12   #26
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sunn og god paibunn

Maimor, har du sett denne? Jeg har ikke prøvd den, men ut fra kommentarene ser det ut til at den funker.

Lavkarbo tacopai

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-09, 13:27   #27
Mirasol
En Som Trener
 
Mirasol sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 6.158
Blogginnlegg: 12
Mirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Sunn og god paibunn

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Maimor, har du sett denne? Jeg har ikke prøvd den, men ut fra kommentarene ser det ut til at den funker.

Lavkarbo tacopai

Den så veldig god ut. Men jeg har bare såvidt smakt pizzabunn lagd av soyaprotein og syntes det ble så merkelig konsistens på den. Litt sånn tørr og rar. Grei nok på smak da. Men fyllet skal prøves!

__________________
Storebror-02, Mellomsøster-05, Lillesøster-08
Mirasol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-09, 13:29   #28
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sunn og god paibunn

Det finnes mange forskjellige pizzabunner der inne også, og alle skryter veldig av sine egne. Jeg må prøve flere, så langt har jeg bare prøvd min egen (av soyaprotein, masse ost, krydder osv), men jeg er spent på mange bunner der inne. Bla. er faktisk pizza uten bunn også godt. Eller å bruke lavkarbo-tortillas (3 net karber per stk) som bunn, eller feks. bruke en løvbiff eller stor flat hjemmelaget burger som bunn.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-09, 13:34   #29
Mirasol
En Som Trener
 
Mirasol sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 6.158
Blogginnlegg: 12
Mirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Sunn og god paibunn

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Det finnes mange forskjellige pizzabunner der inne også, og alle skryter veldig av sine egne. Jeg må prøve flere, så langt har jeg bare prøvd min egen (av soyaprotein, masse ost, krydder osv), men jeg er spent på mange bunner der inne. Bla. er faktisk pizza uten bunn også godt. Eller å bruke lavkarbo-tortillas (3 net karber per stk) som bunn, eller feks. bruke en løvbiff eller stor flat hjemmelaget burger som bunn.

Eller bare å skrape fyllet av bunnen slik jeg pleier å gjøre. Det enkle er ofte det beste.

__________________
Storebror-02, Mellomsøster-05, Lillesøster-08
Mirasol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-09, 13:40   #30
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sunn og god paibunn

Ja men da må man jo lage bunn som bare skal kastes? Eller tenker du på vanlig hvetebunn nå? Det går jo an ja. Men det spørs hvilket fyll det er, mannen lager alltid sånne tynne pizzabunner med bare litt fyll. Skal jeg ha bare fyllet foretrekker jeg skikkelige harrygreier med masse kjøttdeig.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-09, 13:42   #31
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Sunn og god paibunn

Jeg har laget lavkarbopaien med soyaprotein også - den fungerer aldeles strålende den.

Det er riktig at denne ikke funker så bra på ketose. Men man spiser neppe en kvart pai av denne - jeg spiser mye og jeg spiser ikke på langt nær en kvart en.

  Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:55.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no