Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Planleggingsdag i barnehagene, ansatte fri?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-02-11, 00:08   #861
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 14.986
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Planleggingsdag i barnehagene, ansatte fri?

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

man trenger ikke veldig mange til å undervise på valgfag psykologi.

Psykologi er kommet inn som programfag på studiespesialisering nå, og vi har så stor pågang og så mange grupper på skolen min at vi kunne fylt ei lærerstilling med bare det faget (i praksis må det jo deles på flere siden grupper ligger parallelt).

Faglærere finnes det forøvrig flust av på yrkesfaglige program og på musikk- og danselinja vår.

__________________
2001 og 2001
Stompa er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 09-02-11, 00:09   #862
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.239
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Planleggingsdag i barnehagene, ansatte fri?

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Nei. Og drama. Kjekt, det, men det jo ikke et fag engang.

Det finnes musikk, dans og dramalinjer og de trenger vel lærere. Jeg vet ikke helt hvor stor del av det drama tar, men det kan sikkert være nok til at de trenger noen lærere. Så har man jo folkehøgskoler og kulturskolen, så jobber finnes jo der ute, men det er ikke det jeg hadde satset på hvis jeg hadde lærerjobb som hovedmål med utdanninga tror jeg. Det virker litt for begrenset i jobbutvalget etter endt studium.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-11, 00:12   #863
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.848
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Planleggingsdag i barnehagene, ansatte fri?

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Nei. Og drama. Kjekt, det, men det jo ikke et fag engang.

Joda, det er fordypningsfag på videregående skole, på Musikk, dans og drama-linjene. Jeg antar at det også kan være valgfag på en del skoler, uten at jeg vet det sikkert.

De lærerne jeg kjenner som har heltidsjobb på slike linjer, har hatt så spesialisert utdannelse som dette, men det er jo ikke veldig mange slike stillinger å oppdrive da.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-11, 00:14   #864
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.823
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Planleggingsdag i barnehagene, ansatte fri?

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Det er det jeg mener, Katta. Tviler på at man ville fått jobb. Jeg nevnte lenger oppe at mannen min for tiden kun ansetter folk med master. Grunnskolen.

Har han virkelig så mange gode søkere at han kan velge bare de med master? For det er veldig langt fra virkeligheten der jeg jobber.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-11, 00:32   #865
ming
i tåkeheimen
 
ming sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 4.835
Blogginnlegg: 11
ming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Planleggingsdag i barnehagene, ansatte fri?

Ah! Jeg glemte faglærerutdanning. Jeg har en bror som er faglærer i kunst og håndverk i bunnen, så dette var nesten pinlig. Til mitt forsvar: rene faglærere finnes ikke i barneskolen, som er det skoleslaget jeg mest befatning med.

__________________
2000, 2003, 2010
og engelen Guro 2011
ming er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-11, 09:22   #866
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Planleggingsdag i barnehagene, ansatte fri?

Opprinnelig lagt inn av polarjenta, her.

Og det er jo her du viser at du ikke helt har peiling. En førskolelærer kan ikke undervise en 3, klasse uten å ha videreutdanning, så nei en lærer i 3.klasse kan ikke fint ha samme utdannelse som en ped.leder.

Jeg har ingen problemer med at en lærer tjener mer en meg, for en med lærerutdannelse har høyst sannsynlig mer utdanning enn det jeg har, og jeg er av den oppfatning at utdanning skal lønne seg.

(og hevnprikking er veldig usjarmerende, gitt, og jeg kan opplyse om at jeg overhodet ikke har såre tær, derimot er det veldig mange som er enige med meg, når de vet hva en ped.leder gjør og hva en lærer i 1.klasse gjør)

Jeg hadde som sagt ikke hatt problemer om en pedleder tjente mer enn en lærer heller. Det jeg sier er at det er ulike jobber med ulike arbeidsgivere som forholder seg til ulike budsjetter og dermed har ulikt utgangspunkt når de forhandler lønn - derav er det helt naturlig at man tjener ulikt.

Jeg tror ikke du greier å se hva jeg skriver i det hele tatt fordi du føler at jeg rakker ned på deg som bare er barnehagetante, liksom.

Det jeg sier er altså ikke at de i barnehagen er teite og fortjener å jobbe for lite penger mens lærere med samme utdannelse er fine og fortjener mange penger.

Det jeg sier er at jeg ikke ser hvorfor det skal være naturlig at disse to jobbene skal lønnes likt. Det er meg knekkende likegyldig ut fra arbeidets verdi hvem som tjener mest. Poenget mitt er kun at sammenkoblingen er snodig. Det er ikke vanlig noe sted at folk i ulike stillinger har den samme lønna altså.

Dernest forsøkte jeg å få rede på hva det menes når man sier at man har personalansvar da dette ordet kan innebære alt fra ingenting til enormt mye ansvar. (I de barnehagene jeg er kjent med er det styreren som har personalansvaret.) Dersom det er slik at en pedleder har fullt personalansvar så er jo det et kraftig argument for at vedkommende bør tjene godt. Da begynner man jo å nærme seg der hvor det er naturlig å sammenligne med en styrer. Fremdeles synes jeg koblingen mot de som jobber i skolen blir veldig rar siden det er så stor forskjell - mens koblingen mot styrer er mer naturlig i og med at det i det minste er samme arbeidsgiver.

Det er altså ikke verdivurdering hvor jeg sier meg enig i vurdering av verdi mellom barnehageperson og skoleperson basert på lønn. Det jeg prøver å få frem her er at det er en merkelig sammenligning av lønn.

På samme måte som det er kjemperart å sammenligne sykepleiere og ingeniører - uten at det betyr at jeg mener at sykepleiere fortjener lave lønninger. Bare at jeg mener at det ikke er noen naturlig sammenheng.

  Svar med sitat
Gammel 09-02-11, 09:54   #867
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.823
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Planleggingsdag i barnehagene, ansatte fri?

Jeg er i grunn enig med SF i det at det er litt rart at man sammenlikner lærere og førskolelærere. Bortsett fra at vi er pedagoger, så er det vel fint lite annet som er felles? Beklager hvis jeg fornærmer noen førskolelærere. Jeg tar gjerne i mot korreks hvis man som førskolelærer kan fortelle meg hva jeg som ungdomskolelærer har felles med førskolelærere. Og som SF presiserer over, jeg tenker ikke lønn. For vi er vel alle enig i at førskolelærere tjener lite.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-11, 12:01   #868
Meissa
stressmonster
 
Meissa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Hammerfest
Innlegg: 3.066
Meissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Planleggingsdag i barnehagene, ansatte fri?

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Jeg hadde som sagt ikke hatt problemer om en pedleder tjente mer enn en lærer heller. Det jeg sier er at det er ulike jobber med ulike arbeidsgivere som forholder seg til ulike budsjetter og dermed har ulikt utgangspunkt når de forhandler lønn - derav er det helt naturlig at man tjener ulikt.

Jeg tror ikke du greier å se hva jeg skriver i det hele tatt fordi du føler at jeg rakker ned på deg som bare er barnehagetante, liksom.

Det jeg sier er altså ikke at de i barnehagen er teite og fortjener å jobbe for lite penger mens lærere med samme utdannelse er fine og fortjener mange penger.

Det jeg sier er at jeg ikke ser hvorfor det skal være naturlig at disse to jobbene skal lønnes likt. Det er meg knekkende likegyldig ut fra arbeidets verdi hvem som tjener mest. Poenget mitt er kun at sammenkoblingen er snodig. Det er ikke vanlig noe sted at folk i ulike stillinger har den samme lønna altså.

Dernest forsøkte jeg å få rede på hva det menes når man sier at man har personalansvar da dette ordet kan innebære alt fra ingenting til enormt mye ansvar. (I de barnehagene jeg er kjent med er det styreren som har personalansvaret.) Dersom det er slik at en pedleder har fullt personalansvar så er jo det et kraftig argument for at vedkommende bør tjene godt. Da begynner man jo å nærme seg der hvor det er naturlig å sammenligne med en styrer. Fremdeles synes jeg koblingen mot de som jobber i skolen blir veldig rar siden det er så stor forskjell - mens koblingen mot styrer er mer naturlig i og med at det i det minste er samme arbeidsgiver.

Det er altså ikke verdivurdering hvor jeg sier meg enig i vurdering av verdi mellom barnehageperson og skoleperson basert på lønn. Det jeg prøver å få frem her er at det er en merkelig sammenligning av lønn.

På samme måte som det er kjemperart å sammenligne sykepleiere og ingeniører - uten at det betyr at jeg mener at sykepleiere fortjener lave lønninger. Bare at jeg mener at det ikke er noen naturlig sammenheng.

Lurer du enda på hva det innebærer at pedledere har personalansvar. For jeg skrev litt om det lenger opp i tråden:

"Ikke hos oss, men vi har ansvar for veiledning, konflikthåndtering, medarbeidersamtaler, oppfølgingssamtaler osv. Lønna er det det jo lønningskontoret i kommunen som tar. Jeg leverer fraværslister til styrer som leverer dette videre til lønnsavdeling."

Vanligvis har jeg to assistenter under meg, men dersom man har barn med særskilte behov blir det flere (både assistenter og pedagoger). Det er pedleder på avdelingen som har ansvar for at samtlige barn på hennes avdeling får et individuelt tilrettelagt tilbud som de har krav på. Det er også pedleder som har ansvaret for samarbeid med øvrige samarbeidsinstanser som ppt, skole, barnevernstjenesten, helsestasjon osv.

__________________
(2005) (2010) (2012)
Meissa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-11, 12:21   #869
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Planleggingsdag i barnehagene, ansatte fri?

Neida - jeg begrunnet hvorfor jeg spurte om det da jeg spurte.

Jeg er selvsagt enig i (tror jeg, jeg vet ikke egentlig helt tallene mer :gullfisk: ) at pedledere tjener lite. Så mye ansvar burde lønnes bedre. Kanskje mer enn en lærer også. Eller mindre. Eller det samme. Men ikke på grunn av en lærerlønn.

  Svar med sitat
Gammel 09-02-11, 12:42   #870
Meissa
stressmonster
 
Meissa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Hammerfest
Innlegg: 3.066
Meissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Planleggingsdag i barnehagene, ansatte fri?

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Neida - jeg begrunnet hvorfor jeg spurte om det da jeg spurte.

Jeg er selvsagt enig i (tror jeg, jeg vet ikke egentlig helt tallene mer :gullfisk: ) at pedledere tjener lite. Så mye ansvar burde lønnes bedre. Kanskje mer enn en lærer også. Eller mindre. Eller det samme. Men ikke på grunn av en lærerlønn.

Vi er egentlig enige. Lønna er ikke noe å skrike hurra for, for hverken lærere eller førskolelærere og lønna bør bli satt ut i fra yrkenes egne meritter. Førskolelærere har nok langt å gå enda og det er frustrerende noen ganger at folk vet så lite om den jobben vi gjør i barnehagen. Jeg har faktisk truffet foreldre som ikke aner at pedleder har utdanning engang. De var bare veldig forundret over at denne personen (pedlederen i barnets bhg) kunne si så mye lurt.

__________________
(2005) (2010) (2012)
Meissa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-11, 12:53   #871
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.823
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Planleggingsdag i barnehagene, ansatte fri?

Opprinnelig lagt inn av Meissa, her.

Jeg har faktisk truffet foreldre som ikke aner at pedleder har utdanning engang. De var bare veldig forundret over at denne personen (pedlederen i barnets bhg) kunne si så mye lurt.

Det sier jo mest om de foreldrene spør du meg.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-11, 12:54   #872
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Planleggingsdag i barnehagene, ansatte fri?

Opprinnelig lagt inn av Meissa, her.

Vi er egentlig enige. Lønna er ikke noe å skrike hurra for, for hverken lærere eller førskolelærere og lønna bør bli satt ut i fra yrkenes egne meritter. Førskolelærere har nok langt å gå enda og det er frustrerende noen ganger at folk vet så lite om den jobben vi gjør i barnehagen. Jeg har faktisk truffet foreldre som ikke aner at pedleder har utdanning engang. De var bare veldig forundret over at denne personen (pedlederen i barnets bhg) kunne si så mye lurt.

Mens jeg for min del vet godt at pedledere skal være utdannet førskolelærere. Og hvorfor. Og dermed blir jeg irri-birri når jeg båssettes sammen med den gjengen der.

  Svar med sitat
Gammel 09-02-11, 12:55   #873
turi
representert
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.172
turi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Planleggingsdag i barnehagene, ansatte fri?

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Nei, har jeg sagt det? Polarjenta skrev at pedledere har personalansvar - jeg ønsket å forstå hva slags personalansvar det er snakk om.

Nei, du har ikke sagt det. Jeg bare lurte på om du sammenlignet med lærere, det var derfor jeg misforsto.

Nei, Ped.ledere har ikke ansvar for lønn, det er det styrer som har. Eventuelt at det må forhandles med personalansvarlig i kommunen (hvertfall i min kommune).

__________________
Jente -96, gutt -04
turi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-11, 15:09   #874
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.800
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Planleggingsdag i barnehagene, ansatte fri?

Opprinnelig lagt inn av Anne C, her.

Har han virkelig så mange gode søkere at han kan velge bare de med master? For det er veldig langt fra virkeligheten der jeg jobber.

Det er tydeligvis det for tiden.

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 09-02-11, 15:24   #875
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.823
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Planleggingsdag i barnehagene, ansatte fri?

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Det er tydeligvis det for tiden.

Du bor ikke i/rundt Oslo du da?

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-11, 15:25   #876
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.800
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Planleggingsdag i barnehagene, ansatte fri?

Opprinnelig lagt inn av Anne C, her.

Du bor ikke i/rundt Oslo du da?

Nei.

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 09-02-11, 17:02   #877
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.482
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Planleggingsdag i barnehagene, ansatte fri?

Opprinnelig lagt inn av Anne C, her.

Jeg er i grunn enig med SF i det at det er litt rart at man sammenlikner lærere og førskolelærere. Bortsett fra at vi er pedagoger, så er det vel fint lite annet som er felles? Beklager hvis jeg fornærmer noen førskolelærere. Jeg tar gjerne i mot korreks hvis man som førskolelærer kan fortelle meg hva jeg som ungdomskolelærer har felles med førskolelærere. Og som SF presiserer over, jeg tenker ikke lønn. For vi er vel alle enig i at førskolelærere tjener lite.

Tja, nå har vel jeg IKKE sammenlignet lærer og førskolelærer. Jeg har sammenlignet en førskolelærer som jobber i skolen og en førskolelærer som jobber som pedagogisk leder. Jeg snakker altså om helt lik utdannelse, eneste forskjellen er at ene jobber med 6åringer, den andre med barn fra 1-5 år. Og da mener jeg fortsatt at det er helt utrolig at førskolelæreren i skolen tjener 40000 mer enn førskolelæreren i barnehagen.

Men nå sier jeg meg ferdig med denne diskusjonen.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 09-02-11, 17:06   #878
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Planleggingsdag i barnehagene, ansatte fri?

Opprinnelig lagt inn av polarjenta, her.

Tja, nå har vel jeg IKKE sammenlignet lærer og førskolelærer. Jeg har sammenlignet en førskolelærer som jobber i skolen og en førskolelærer som jobber som pedagogisk leder. Jeg snakker altså om helt lik utdannelse, eneste forskjellen er at ene jobber med 6åringer, den andre med barn fra 1-5 år. Og da mener jeg fortsatt at det er helt utrolig at førskolelæreren i skolen tjener 40000 mer enn førskolelæreren i barnehagen.

Men nå sier jeg meg ferdig med denne diskusjonen.

Det er altså ikke den eneste forskjellen. Disse jobber under ulikt lovverk, ulik arbeidsgiver, ulikt ansvar og med ulike oppgaver. Det er ikke en naturlig sammenligning. Jeg mener det er langt mer naturlig å sammenligne med en styrer dersom man skal sammenligne og det er slik at pedleder har mye lederansvar og man på liv og død vil sammenligne.

  Svar med sitat
Gammel 09-02-11, 18:58   #879
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.482
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Planleggingsdag i barnehagene, ansatte fri?

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Det er altså ikke den eneste forskjellen. Disse jobber under ulikt lovverk, ulik arbeidsgiver, ulikt ansvar og med ulike oppgaver. Det er ikke en naturlig sammenligning. Jeg mener det er langt mer naturlig å sammenligne med en styrer dersom man skal sammenligne og det er slik at pedleder har mye lederansvar og man på liv og død vil sammenligne.

Jeg er uenig.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 09-02-11, 19:12   #880
m|nken
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.428
m|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Planleggingsdag i barnehagene, ansatte fri?

Opprinnelig lagt inn av Anne C, her.

Jeg er i grunn enig med SF i det at det er litt rart at man sammenlikner lærere og førskolelærere. Bortsett fra at vi er pedagoger, så er det vel fint lite annet som er felles? Beklager hvis jeg fornærmer noen førskolelærere. Jeg tar gjerne i mot korreks hvis man som førskolelærer kan fortelle meg hva jeg som ungdomskolelærer har felles med førskolelærere. Og som SF presiserer over, jeg tenker ikke lønn. For vi er vel alle enig i at førskolelærere tjener lite.

Fellesen er vel at begge yrker inneholder pedagoger som tilrettelegger for pedagogisk virksomhet og læring, men til dog ulike aldersgrupper.

__________________
Katten sit i tunet
når du kjem.
Snakk litt med katten.
Det er han som er varast i garden. (Olav H. Hauge).
m|nken er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Emneord
klassiker, planleggingsdag

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:21.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no