Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Haster: Hvorfor blir radene så markert?

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-02-14, 23:14   #1
Taien
lettere utlada
 
Taien sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 8.013
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Haster: Hvorfor blir radene så markert?

Jeg hekler OL-lua (som resten av Norge...) og når jeg ser på bildene av andres luer så synes det ikke at det er heklet rad for rad. Hvordan får jeg det til?
Forstår dere hva jeg mener?

Når jeg hekler kan man på en måte telle hvor mange rader jeg har heklet pga "strekene" imellom...mens bilder jeg har sett av andres luer så er maskene "i ett" på en måte. Why?!

__________________
Tvillinggutter 2010
Taien er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-14, 23:16   #2
Snuppa
Lengter etter sola
 
Snuppa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 4.590
Snuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt likt
Standard

Sv: Haster: Hvorfor blir radene så markert?

Du hekler i bare en tråd?
Jeg stikker heklenåla gjennom hele masken. Da slipper jeg den streken.

__________________
-03 -06 -09
Snuppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-14, 23:19   #3
Taien
lettere utlada
 
Taien sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 8.013
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Haster: Hvorfor blir radene så markert?

hmmm Jeg vet ikke...Jeg hekler i 'øverste delen' liksom. (Sa jeg at jeg virkelig er nybegynner her?)

__________________
Tvillinggutter 2010
Taien er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-14, 23:20   #4
Geitrams
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 3.023
Geitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populær
Standard

Sv: Haster: Hvorfor blir radene så markert?

Opprinnelig lagt inn av Snuppa, her.

Du hekler i bare en tråd?
Jeg stikker heklenåla gjennom hele masken. Da slipper jeg den streken.

Geitrams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-14, 23:23   #5
Taien
lettere utlada
 
Taien sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 8.013
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Haster: Hvorfor blir radene så markert?

Men...hva gjør jeg feil da?

__________________
Tvillinggutter 2010
Taien er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-14, 23:34   #6
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.863
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Haster: Hvorfor blir radene så markert?

Jeg har hentet gjennom "bakmasken" og da har det ikke kommet noen strek. Den har streker på vranga.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-14, 00:04   #7
Bayone
snur
 
Bayone sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 5.440
Blogginnlegg: 4
Bayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt likt
Standard

Sv: Haster: Hvorfor blir radene så markert?

Jeg hekler gjennom hele maska, da blir det ikke markerte rader. Skal se om jeg greier å legge inn bilde.

Vedlagte bilder
Filtype: jpg 20140217_230059.jpg (528,4 KB, 113 visninger)
__________________
2001 2004
Bayone er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-14, 00:10   #8
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.787
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Haster: Hvorfor blir radene så markert?

Stikker du heklenåla ned i masken, ovenfra og ned i midten? Da blir det strek. Jeg får en sånn strek på baksiden. Jeg løfter opp den fremste delen av maska, derfor kommer streken på baksiden hos meg. Jeg er nybegynner, så det er sikkert feil teknikk, men det blir ikke strek foran.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-14, 00:19   #9
Isbjørn
WF: Isbjorn
 
Isbjørn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.106
Isbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Haster: Hvorfor blir radene så markert?

Stikk under hele maska, ja.

__________________
Ongan 01, 04 og 07
Isbjørn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-14, 00:30   #10
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.787
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Haster: Hvorfor blir radene så markert?

Da har jeg lært noe nytt i dag også. Har testet ut litt og tror jeg fortsetter lua sånn jeg har startet, så blir det likt. Takk, takk, fikk litt nytt pågangsmot nå.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-14, 00:33   #11
Trulte
:)
 
Trulte sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 8.988
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Haster: Hvorfor blir radene så markert?

?? Hekler noen i bare en tråd i maska?

__________________
Tuppa 04, Tassen 06, Spiren 09
Trulte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-14, 00:40   #12
Isbjørn
WF: Isbjorn
 
Isbjørn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.106
Isbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Haster: Hvorfor blir radene så markert?

Opprinnelig lagt inn av Trulte, her.

?? Hekler noen i bare en tråd i maska?

Ja, det finnes flere teknikker. Hvis du stikker under den nærmeste tråden og bare fastmasker, så pjoner du.

__________________
Ongan 01, 04 og 07
Isbjørn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-14, 00:41   #13
Isbjørn
WF: Isbjorn
 
Isbjørn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.106
Isbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Haster: Hvorfor blir radene så markert?

Opprinnelig lagt inn av veobra, her.

Stikker du heklenåla ned i masken, ovenfra og ned i midten? Da blir det strek. Jeg får en sånn strek på baksiden. Jeg løfter opp den fremste delen av maska, derfor kommer streken på baksiden hos meg. Jeg er nybegynner, så det er sikkert feil teknikk, men det blir ikke strek foran.

Høres ut som pjoning.

__________________
Ongan 01, 04 og 07
Isbjørn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-14, 00:42   #14
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.787
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Haster: Hvorfor blir radene så markert?

Jeg gjør tydeligvis det. Jeg lærte meg å hekle på fredag, ved hjelp av en heklebok med to sider med opplæring. Der er bare en illustrasjon på hvordan halvstaver hekles. Så da bare gjorde jeg det jeg trodde var riktig. Jeg er halvveis i nøste to, så hekleteknikken duger da til lue i alle fall.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-14, 00:45   #15
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.787
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Haster: Hvorfor blir radene så markert?

Jeg pjoner.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-14, 01:00   #16
Taien
lettere utlada
 
Taien sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 8.013
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Haster: Hvorfor blir radene så markert?

Jeg trodde jeg heklet i hele masken...nå stikker jeg heklenålen i 'mellomrommet' mellom maskene, slik at det eneste som er under nålen er forrige raden... (forståelig?). Det virker i alle fall som om det gjør at det ikke blir streker etter radene.

Hekler jeg vanlig så stikker jeg heklenålen under to tråder (som er masken) og har en enkel tråd under der igjen i 'hulrommet' før raden under.

(Jeg prøver å være så grafisk som mulig her. )

__________________
Tvillinggutter 2010
Taien er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-14, 08:03   #17
amylin
One of These Days
 
amylin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.912
Blogginnlegg: 246
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Haster: Hvorfor blir radene så markert?

Hvis du med to tråder og en tråd mener trådene som danner en v, og du bare stikker nålen gjennom en av dem, får du en slags kant på hver omgang. Du bør stikke heklenåla under begge disse trådene i v'en.

amylin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-14, 10:08   #18
Fluke
Bør lage seg en tittel selv
 
Fluke sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Innlegg: 11.779
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Haster: Hvorfor blir radene så markert?

Jeg er visst også en som pjoner.

__________________
02 10
Fluke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-14, 10:25   #19
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.787
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Haster: Hvorfor blir radene så markert?

Opprinnelig lagt inn av Fluke, her.

Jeg er visst også en som pjoner.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-14, 13:59   #20
kokosbolle
Har bakt søte kaker
 
kokosbolle sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Innlegg: 23.505
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Haster: Hvorfor blir radene så markert?

Opprinnelig lagt inn av Taien, her.

Men...hva gjør jeg feil da?

Det høres ut som om du ikke hekler rundt og rundt, men at du snur ved skjøten, da blir det streker.

__________________
The deadline for complaints was yesterday
vinterbolle jan 2007
sommerbolle juni 2010
minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:41.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no