Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Gi meg oppskrift på din aller beste karbonadedeigrett eller kyllingrett eller -gryte

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-10-13, 19:46   #1
gnuri
Fru Jacobsen
 
gnuri sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.793
gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Gi meg oppskrift på din aller beste karbonadedeigrett eller kyllingrett eller -gryte

Jeg er så matlei, og må finne på noe til middag i morgen.
Har også bacon i fryseren.

gnuri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-13, 20:42   #2
gnuri
Fru Jacobsen
 
gnuri sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.793
gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gi meg oppskrift på din aller beste karbonadedeigrett eller kyllingrett eller -gr

Ingen?

gnuri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-13, 20:54   #3
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.908
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gi meg oppskrift på din aller beste karbonadedeigrett eller kyllingrett eller -gr

http://www.tine.no/oppskrifter/midda...t-kyllingsuppe

Denne lager jeg som gryterett (bare minske mengden væske). Kjapt og veldig godt.
Oppskriften på kylling tikka masala på trinesmatblogg.no er også veldig god, men litt mer dill å lage.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-13, 20:55   #4
gnuri
Fru Jacobsen
 
gnuri sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.793
gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gi meg oppskrift på din aller beste karbonadedeigrett eller kyllingrett eller -gr

Tusen takk

gnuri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-13, 23:37   #5
Snuppa
Lengter etter sola
 
Snuppa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 4.590
Snuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt likt
Standard

Sv: Gi meg oppskrift på din aller beste karbonadedeigrett eller kyllingrett eller -gr

Stek kylling i biter/strimler, tilsett en pose wok-grønsaker, tilsett ønsket woksaus og en pose nøtter(de du liker), bland sammen med en pakke nudler eller 2.

Digg.

__________________
-03 -06 -09
Snuppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-13, 00:54   #6
Veslemøya
Bør lage seg en tittel selv
 
Veslemøya sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 1.521
Veslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populær
Standard

Sv: Gi meg oppskrift på din aller beste karbonadedeigrett eller kyllingrett eller -gr

Kjøttform.

Skrell og skjær masse poteter i tynne skiver
Finhakk en løk
Smør ei ildfast form/ brødform

Legg potetskiver og rå karbonadedeig lagvis i formen. Strø lønninger innimellom, og klæsj på med smørklatter her og der.

Stek retten på 200 g

Veldig populært hos ungene våre. Vi damper også gulrøtter og brokkoli og har til.

__________________
Meg og halen. <3
Veslemøya er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-13, 10:51   #7
Kjøkkenskriveren
Bork bork bork
 
Kjøkkenskriveren sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Nedre Romerike
Innlegg: 1.548
Blogginnlegg: 56
Kjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Gi meg oppskrift på din aller beste karbonadedeigrett eller kyllingrett eller -gr

Kylling saag er en stor favoritt hos oss:

0.5 kg kyllingfilet
1 løk
Hvitløk
1 boks hakket tomat
Spinat (fersk; en pakke på 250 - 300 gram)
Matyoghurt (ca. 3 dl)
Diverse krydder

1. Finhakk løk og hvitløk, skjær kyllingen i biter. Gi spinaten et oppkok og la den renne av.

2. Hiv løk og hvitløk i en stor gryte og surr den i olje til den er myk. Samtidig bruner du kyllingen ved siden av (trenger ikke å være helt gjennomstekt).

3. Tilsett tomater i gryta og la koke i ca. 10 minutter. Krydder kan tilsettes her: Spisskummen, gurkemeie, kardemomme, koriander, garam masala, evt. litt cayennepepper. Kjør spinaten i foodprocessor så den blir en homogen masse.

4. Sleng kyllingen oppi og la koke i ca. 10 minutter til, så den blir gjennomkokt og mør.

5. Tilsett spinat og matyoghurt, bland godt, kok i ca. 10 minutter til.

Serveres med ris og naan. Vi pleier ellers ofte å lage dobbel oppskrift og fryse ned et antall resteporsjoner av passe størrelse til å gi apekattene som middag på dager hvor f.eks. kona jobber og jeg ikke orker noe mer tidkrevende.

__________________
Apeklubben: juli 2008, september 2011, januar 2014, april 2018
Kjøkkenskriveren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-13, 10:51   #8
Nima
Stadig innom
 
Nima sin avatar
 
Medlem siden: May 2012
Hvor: Nær Bergen
Innlegg: 807
Nima er populærNima er populærNima er populær
Standard

Sv: Gi meg oppskrift på din aller beste karbonadedeigrett eller kyllingrett eller -gr

http://dinmat.no/Thaisuppe-med-kylling-og-kokosmelk

Denne var veldig god men tok litt tid. Og så må du nok en tur på asiabutikken. Da jeg laget den manglet de noen ingredienser, så jeg fikk en slags pasta som erstattet noen av smakene. Det var en slags krydderpasta som de brukte til å lage denne suppen. Og så var det noen av bladene som ikke skulle spises, bare gi smak. Lurer på om det var kaffir-lime.

Nima er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-13, 18:07   #9
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 8.309
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Sv: Gi meg oppskrift på din aller beste karbonadedeigrett eller kyllingrett eller -gr

Opprinnelig lagt inn av Veslemøya, her.

Kjøttform.

Skrell og skjær masse poteter i tynne skiver
Finhakk en løk
Smør ei ildfast form/ brødform

Legg potetskiver og rå karbonadedeig lagvis i formen. Strø lønninger innimellom, og klæsj på med smørklatter her og der.

Stek retten på 200 g

Veldig populært hos ungene våre. Vi damper også gulrøtter og brokkoli og har til.

Hmmm, lønninger innimellom, interessant!

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-13, 18:12   #10
gnuri
Fru Jacobsen
 
gnuri sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.793
gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gi meg oppskrift på din aller beste karbonadedeigrett eller kyllingrett eller -gr

Tusen takk dere- jeg skal prøve alle rettene etterhvert

gnuri er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:03.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no