Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Har du en god oppskrift på polarbrød?

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-09-13, 11:32   #1
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 13.998
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Har du en god oppskrift på polarbrød?

Ja, overskriften sier vel det meste.

__________________
Gutta 2005 og 2007
star er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-13, 11:47   #2
Garbella
Til tider hjulbeint
 
Garbella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.876
Blogginnlegg: 45
Garbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt likt
Standard

Sv: Har du en god oppskrift på polarbrød?

Jeg baker disse til ungene og de er veldig gode og saftige:

http://litentanketank.blogspot.no/20...-polarbrd.html

Garbella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-13, 12:54   #3
Zulu
Make it count!
 
Zulu sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 6.614
Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har du en god oppskrift på polarbrød?

Disse synes jeg er gode: http://vegetarfamilien.blogspot.no/2...tpakkebrd.html

__________________
2006 og 2009
Zulu er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-13, 14:41   #4
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.926
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har du en god oppskrift på polarbrød?

Genialt! Takk for tips - nå skal det bakes

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-13, 14:26   #5
Sola
Bør lage seg en tittel selv
 
Sola sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Utenfor republikken
Innlegg: 2.951
Sola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Har du en god oppskrift på polarbrød?

Jeg skal også prøve de øverste her. Ungene har endelig skjønt at polarbrød er godt.

__________________
Mamma til jenter f. 2001 og 2002
Sola er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-13, 14:28   #6
daffy
Bør lage seg en tittel selv
 
daffy sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.452
Blogginnlegg: 17
daffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Har du en god oppskrift på polarbrød?

Trines matblogg polarbrødene skal ifølge en venninne være veldig gode.

daffy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-09-13, 12:53   #7
iben
oppbevares tørt
 
iben sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 2.136
iben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Har du en god oppskrift på polarbrød?

Kan trygt anbefale disse fra Trines matblogg. Elsket av barn og voksne Aldri mer butikkjøpte polarbrød....
http://trinesmatblogg.no/2013/08/20/polarbrod/

iben er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-09-13, 15:15   #8
daffy
Bør lage seg en tittel selv
 
daffy sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.452
Blogginnlegg: 17
daffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Har du en god oppskrift på polarbrød?

Jeg ser at Polarbrød har svart i en tråd der at de ikke bruker tilsetningsstoffer i brødene sine. Stemmer det mon tro? De bruker jo mye sukker da, 9 % i det jeg sjekket. Men er dette "eneste" ankepunktet mot fabrikkpolarbrød? Da vet jeg ikke om jeg gidder å bake selv ... Kan heller kutte sukker på havregrøten om morgenen.

daffy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-13, 20:39   #9
Rebella
Nybegynner
 
Medlem siden: Sep 2013
Innlegg: 20
Rebella har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Har du en god oppskrift på polarbrød?

Litt blånnt spørsmål: Ungene mine eeeelsker Polarbrød. Kjøper da den med 3/4 grovhet. Vil denne typen da være fullgod med vanlig butikkjøpt brød med ditto grovhet? En kollega holder standhaftig på "nei", selv ser jeg ikke helt den eventuelle forskjellen. Hun mener da at brødet er sunnere enn polarbrødet.

Rebella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-13, 20:40   #10
Rebella
Nybegynner
 
Medlem siden: Sep 2013
Innlegg: 20
Rebella har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Har du en god oppskrift på polarbrød?

Skal ihvertfall prøve meg på å bake selv nå da... ;-)

Rebella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-13, 21:34   #11
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.052
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har du en god oppskrift på polarbrød?

Rebella, det er vel mer sukker i selv de groveste polarbrødene enn i vanlige, grove butikkbrød, vil jeg tro? Så kanskje det er det hun mener? Vi bruker det litt likevel da, med småspist og kresen unge er det et lett offer innimellom. Jeg prøvde å bake selv denne uken og skal gjøre det igjen, det var enkelt og falt i smak. Brukte den fra Trines matblogg og erstattet melk med havremelk, sukker med kokossukker og hvetemel med spelt. Da kunne hele familien spise dem.

__________________
Juni 2011 og januar 2013
ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-13, 10:45   #12
Ole Brumm
er her
 
Ole Brumm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 9.414
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Har du en god oppskrift på polarbrød?

Dette skal jeg prøve en dag...

__________________
Ole Brumm
-04, -08, -11, -14
Ole Brumm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-13, 11:11   #13
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.922
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du en god oppskrift på polarbrød?

Opprinnelig lagt inn av Garbella, her.

Jeg baker disse til ungene og de er veldig gode og saftige:

http://litentanketank.blogspot.no/20...-polarbrd.html

Disse falt veldig i smak hos to av tre unger i alle fall hos meg, og vi voksne syntes også de var gode. Når største tulla hadde med disse i matboksen så hadde visst læreren spurt om oppskriften når hun hadde svart at det var grove polarbrød som mamma hadde bakt. Best når de er helt ferske, men skal vi ha dem i matboksen så har jeg de i fryseren først og tar bare en liten svak opptining i mikroen før jeg smører dem, så tiner resten i matboksen og de er gode og ferske til lunch.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-13, 11:20   #14
Hjertensfryd
Unik
 
Hjertensfryd sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Casa Del Troll
Innlegg: 9.316
Blogginnlegg: 98
Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Har du en god oppskrift på polarbrød?

Dei polarbrødene frå litentanketank bloggen er veldig gode. Brukar rugmel i staden for fibramel. Stor stas å vera med å velgje ut kva form brøda skal få frå gong til gong, synes ungane.

__________________
Nobody is perfect. My name is Nobody.
Hjertensfryd er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:51.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no