Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Forventer du litt ekstra på din bursdag?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-01-08, 20:35   #41
Svanen
trenger lading
 
Svanen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oppland
Innlegg: 5.325
Blogginnlegg: 61
Svanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Forventer du litt ekstra på din bursdag?

gratulerer med dagen bokormen!

Mine foreldre er veldig flinke til å huske bursdagen min, og kommer gjerne om de har mulighet (bor 4 timer unna, så det blir enten nærmeste helg, eller del av ferien). Og jeg får gave av dem og min bror. sms og telefoner fra noen venninner og tanter.
Mannen lager god mat til meg, av og til kake (men siden det er sommer tar vi gjerne heller jordbær og is...). Og gave dersom han er hjemme rundt de tidene.
Men problemet er at han er ELENDIG til å huske datoer... Han har aldri vært god på det...
Da minsten var liten skulle han ringe trygdekontoret for å ordne opp i noe med fedrekvoten ville de vite min fødselsdato. Han sa 5.*.**, så nei, så tenkte han en liten stund før han kom med riktig dato. Jeg sto like ved siden av og lo meg nesten skakk (lurer på hva dama i andre enden tenkte...)
Han er noe bedre med ungene sine datoer, men han må tenke litt der og...
Dette har han nok "arvet". Foreldrene hans (og brødrene) husker aldri min eller ungene sine dager. Kommer kun gave til ungene dersom vi "tilfeldigvis" nevner det når dagen nærmer seg eller de er på våre kanter i nærheten av dagene... At de glemmer meg driter jeg i, synes det er verre med ungene (de spør ikke etter gaver derfra...)

30 årsdagen min feiret jeg med noen venninner (5-6 stk) hos meg, mannen til den ene venninna lagde mat (han er kokk) og grillet, vi koste oss med godt drikke og skravla. Gubben hadde tatt med ungene til far sin den helga.

__________________
99, 00, 04, aug. 14
Svanen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-08, 20:42   #42
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.924
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Forventer du litt ekstra på din burdsdag?

Min bursdag har vi pleid å feire med nærmeste familien i alle år. Nå har lillebror bursdag samme dag som meg, så nå blir det skikkelig feiring hvert år. Min bursdag forsvinner litt i hans bursdag. Det er ikke noe vell av telefoner og hilsninger, men det er nå noen som husker på meg også.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-08, 21:12   #43
Michayla
Nysgjerrig
 
Michayla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Vestfold
Innlegg: 2.456
Michayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Forventer du litt ekstra på din bursdag?

Jeg har ikke hatt selskap med familien på noen år, men jeg får telefoner og gaver av både mine foreldre og svigerfamilien og søsteren min. Og mine nære venner.
Svigerfamilien har alltid vært kjempeflinke til å huske bursdagen min.
De ringer og sender blomster og gaver.

__________________
•·.·´¯`·.·• •·.·´¯`·.·•

´*•.¸(*•.¸Gutt 99-01 og 03¸.•*´)¸.•*´
Michayla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-08, 21:19   #44
Honda
Type R ;)
 
Honda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
Innlegg: 8.453
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Forventer du litt ekstra på din burdsdag?

Opprinnelig lagt inn av Misteri, her.

Min tidlige februar jente skal heller aldri få oppleve det. Januar er jo en tøff måned for mange, spesielt før i tiden. Husker hvor sårt det var da jeg var liten. En marsipangris, ullsoker og alle andre rester etter jul havnet i gaven min.

Andre bursdager forventer jeg ingenting, i fjor fikk jeg gave av mannen min og det var det. I år er jo en dag jeg egentlig ønsket å feire, hadde jo aldri trudd jeg måtte bestille lokale et år i forveien.

Vi stikker en tur på hytta den helgen, koser meg med ungene og mannen.


*klemmemassepå*


Mange bruker å glemme bursdagen min, både før og nå ,pga at den er ofte midt i påska

__________________
Honda som ikke kjører Honda bil for tiden men har Honda snøfres og gressklipper med Honda motor...
Honda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-08, 21:23   #45
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 15.004
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Forventer du litt ekstra på din burdsdag?

Jeg bruker å ha familieselskap; ungene, foreldrene mine, broren min med familie hvis de tilfeldigvis er i byen (bor 10 mil unna). Det er sjeldent jeg har mer festligheter, men jeg hadde noen venninner her da jeg fylte 35. Blir 40 om vel tre år; vet ikke om jeg kommer til å gjøre noe da. Det blir ikke noe store greier i så fall.

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-08, 21:25   #46
Benzo
Teller ned
 
Benzo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 12.089
Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Forventer du litt ekstra på din burdsdag?

Gratulerer med dagen, bokormen. .blomst:
Misteri: Skjønner godt at du er skuffet. Synes ofte det er slik, at de som strekker seg langt for andre ikke får så mye igjen. Utrolig dårlig gjort.

Jeg feirer ikke dagen min noe særlig, men "minner" samboer på det og sier høyt og tydelig hva jeg ønsker meg.
I mange år ville jeg bare glemme hele dagen. Faren min døde 3 dager etter 12-års dagen min, så det var liksom ikke noe å feire.

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-08, 22:22   #47
Zip
I farta!!
 
Zip sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.500
Blogginnlegg: 59
Zip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Forventer du litt ekstra på din bursdag?

Her blir både store og små feira med bursdagselskap. Synes det er koselig å samle familie til selskap. Er slik på både min og mannens side

30 årsdagen min blei feira med kun familieselskap, eg var ganske så høggravid. Hadde selskap til kl 2000 på kvelden og kl 0353 blei vesla født

Mannen fylte 30 år 6 mnd etterpå, da hadde me vennefest her heime

__________________
Strong is the new skinny

Sist redigert av Zip : 05-01-08 kl 22:52.
Zip er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-08, 22:25   #48
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Forventer du litt ekstra på din bursdag?

Opprinnelig lagt inn av Misteri, her.

På din dag, den eneste dagen i året som er den dagen du ble født. Hvordan feires den? Får du presanger, mange telefoner?

Hva med runde dager? Feires det stort, eller går dere stille i dørene? Blir du lei deg vist du blir glemt, eller bryr du deg ikke?

Feirer stort sett ikke. Får tlf/sms fra nærmeste familie og det sedvanlige kortet med penger fra besteforeldre/tante.

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-08, 23:04   #49
Mamma Rosa
strikker
 
Mamma Rosa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 3.811
Mamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt likt
Standard

Sv: Forventer du litt ekstra på din bursdag?

Jeg får som regel en gave, fra svigers.
Ett par sms fra familie og en telefon fra bestemor.
Som oftest har jeg glemt selv at jeg har bursdag. (det er litt skummelt)

I år blir jeg (og sambo) tyveti og da skal vi ha fest.

Mamma Rosa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-08, 23:12   #50
Hannah
tankefull
 
Hannah sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 4.227
Blogginnlegg: 111
Hannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt likt
Standard

Sv: Forventer du litt ekstra på din bursdag?

Gratulerer med dagen Bokormen


Jeg forventer vel egentlig å bli gjort litt stas på på bursdagen min. Det trenger ikke være mye, men en blomsterkvast hadde jeg jo syntes var litt kjekt. Vi pleier å ha et lite familieselskap her hjemme på bursdagene. Svigerfamilien er veldig flinke å huske på, og å komme på bursdagsbesøk på dagen. Min familie bor lenger unna, så de pleier stort sett å ringe...

Jeg ble veldig skuffet i fjor på bursdagen min Mannen visste veldig godt at jeg hadde bursdag, og husket det i god tid, likevel hadde han ingen gave til meg, og ikke gjorde han noe spesiellt ut av dagen på noen måte. Han hjalp ikke engang ungene å lage et kort til meg... Gave hadde han "ikke hatt tid til å kjøpe", men den kom aldri heller...
Det hadde jo ikke kostet han så mye å kjøre innom blomsterbutikken på vei hjem fra jobb liksom....

Regner med det blir andre boller i år da Han vet veldig godt hvor skuffet jeg ble i fjor

Hannah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-08, 23:12   #51
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.989
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Forventer du litt ekstra på din bursdag?

Jeg feirer alltid bursdagen min, og runde dager feires skikkelig. Da jeg ble 30 var jeg fullstendig utslitt pga søvnmangel og hylende baby, men vi tok i det minste båten til København og ble der noen døgn.

Ellers lager jeg kake på bursdagen min og inviterer foreldre og brodern. Jeg får presang av alle disse.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 05-01-08, 23:15   #52
Pasta
En skrue løs
 
Pasta sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Innlegg: 7.678
Pasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Forventer du litt ekstra på din bursdag?

Vi feirer ofte bursdagene med venner (og kanskje familie) på kaffe. Sjelden det blir noen større markeringer. 25 årsdagen min ble feiret med venninner og 30 årsdagen ble markert med omgangssyke !

Jeg liker at folk tenker på meg, og minner gjerne folk på om at jeg har bursdag. Får stort sett gave fra mannen og fra mine foreldre. Jeg blir lei meg om ikke mine nærmeste husker bursdagen min.

__________________
2001, 2005, 2020
Pasta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-08, 10:52   #53
Macky
Flink jente
 
Macky sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 3.303
Macky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Forventer du litt ekstra på din bursdag?

Ja, gjør vel forsåvidt det. Har ikke feiret bursdagene sammen med venner siden 25 års dagen, i neste måned blir jeg 30, og vil ha en jentekveld. Der blir nok av 30-årsdager i løpet av 2007 Liker å feire bursdager, og i år skal vi har tapas bord, masse vin og øl og bare kose oss Ellers så feires også dagene med besøk av foreldre, bestemødre, og øvrig slekt, de kommer på kaffe og kaker på ettermiddagen på bursdagene.

Macky er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-08, 10:53   #54
Dronningen
Pauset
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 12.595
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Forventer du litt ekstra på din bursdag?

Forventer vel noen telefoner. Ellers blir det vel opp til hva jeg gjør selv, siden jeg nå har ansvar for det meste som skal skje i huset. Blir litt til at jeg fokuserer på det, fordi ungene synes det er gøy. Vil lage krone til meg og sånt. Men vi ber ikke noen. Var ute sammen med et vennepar da jeg fylte 30, men ellers ikke noen feiring sånn sett.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-08, 11:07   #55
Søster
kåt vikingbrud
 
Søster sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 3.505
Søster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt likt
Standard

Sv: Forventer du litt ekstra på din bursdag?

Uff, Misteri, det høres ikke noe hyggelig ut. Du har virkelig fortjent en ålreit bursdagsfeiring. Håper du får det fint med familien på hytta da, og at de gjør stor stas på deg.

Jeg forventer et par telefoner og meldinger fra foreldre og søsken, og en hyggelig morgen med anstrengt blid mann (han er skrekkelig morgengretten, så jeg blir skikkelig imponert når han gjør det). Alt utover dette er bonus. Pappamannen er flink til å gjøre stas på meg da, det vanker gjerne blomster og romantisk gave, også hjelper han Try med å kjøpe gave, det er gjerne noe praktisk. Noen ganger dukker det opp en gave fra noen svigerser eller annen nær familie, men oftest ikke. Vi pleier ikke ha selskap hvis det ikke er runde tall. Jeg er elendig på bursdager, og mine nærmeste er sikkert bitre på meg.

__________________
Søster er lett å begeistre

Unger: 05 og 07. Gubbe: 77. Dugandes kone ønskes.
Søster er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-08, 11:10   #56
Nooria
Stadig underveis
 
Nooria sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.097
Nooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Forventer du litt ekstra på din bursdag?

Bursdag er triste greier... hvertfall når man har bursdag rett etter jul og ikke omgir seg med mennesker som bryr seg om bursdager.

Jeg har bursdag i morgen og regner med at det blir en ganske vanlig dag men med noen ekstra sms. :Seilerisammebåt:

Nooria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-08, 13:23   #57
Kula
Trallallaa
 
Kula sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Viken
Innlegg: 3.263
Kula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Forventer du litt ekstra på din bursdag?

Jeg forventer i allefall en gratulasjon fra mine nærmeste. Og det kommer alltids noen blomsterbuketter den dagen. Alltid hyggelig. Men noe selskap har jeg ikke lenger.

Men både min kjære og jeg er 40 () år i år, og det blir derfor ett stort kalas til sommeren.

__________________
Storebror -93 og Jonas -02
Kula er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:55.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no