Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Restaurant Xich Lo i Oslo

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-01-08, 21:08   #21
Lykken
Nek er allrighte dyr
 
Lykken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Innlegg: 11.770
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Restaurant Xich Lo i Oslo

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Stedet der min mann er i fra (og som vi muligens vurderer å flytte til) er det en restaurant som serverer sushi en gang i måneden. De sier i fra i en annonse i avisen.

Jeg er av typen som kan få veldig lyst på vietnamesisk mat når jeg er på f. eks. Notodden Bluesfestival. Og i tillegg ha så lavt blodsukker at jeg er sur og mener ingenting annet duger. Gudene vet at det ikke er mye vietnamesisk mat der. Det ble en klassisk kinarestaurant i stedet.


Hahaha, annonse i avisen? Den var god.
Du lider av lavt blodsukker du også ja, jeg er ikke helt god å ha med å gjøre når det skjer, og kunne sikkert gjort livet veldig surt for alle hvis jeg hadde lyst på vietnamesisk på Notodden og måtte ta til takk med en en standard kina.
Vår yndlingsrestaurant hadde forresten stengt i hele julen og fram til 5 januar, og vi prøvde da en vanlig en i nærheten. Det ble en skuffelse, og vi satt spent i telefonen 5 januar og håpet de ikke hadde forlenget ferien sin.

__________________
Det er bedre å vere lita og tøff,
enn en stor bløff! (Jeg er begge deler!)

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-08, 21:10   #22
daffy
Bør lage seg en tittel selv
 
daffy sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.462
Blogginnlegg: 17
daffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Restaurant Xich Lo i Oslo

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Det er vel nettopp der man får mest autentisk asiatisk mat. Og veldig godt!


Det er absolutt en god restaurant, men ikke autentisk vietnamesisk, slik du har funnet ut selv.

Agra syns jeg var en middels god indisk. Den beste indiske jeg vet om er den nederst i Maridalsveien, rett ved Blå. De har for øvrig verdens kuleste digre blinkeskilt, og man må holde ut med noget sær betjening.

Xich Lo er veldig godt ansett i det vietnamesiske miljøet i Oslo, har jeg inntrykk av fra min matglade og vietnamesiske venninne. Xich Lo er i front, eksperimenterer og viderutvikler seg heller enn at det ikke er ordentlig vietnamesisk tror jeg.

daffy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-08, 21:16   #23
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.395
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Restaurant Xich Lo i Oslo

Opprinnelig lagt inn av daffy, her.

Xich Lo er veldig godt ansett i det vietnamesiske miljøet i Oslo, har jeg inntrykk av fra min matglade og vietnamesiske venninne. Xich Lo er i front, eksperimenterer og viderutvikler seg heller enn at det ikke er ordentlig vietnamesisk tror jeg.

Oki, jeg har bare hørt at vil man ha "autentisk vietnamesisk" så er ikke dette stedet å gå. Og jeg oppfattet det ikke som særlig tradisjonelt selv heller. Men man kan selvsagt diskutere hva "autentisk" er. Vi spiser ikke akkurat norsk trad-mat hele tiden i Norge heller.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-08, 21:26   #24
daffy
Bør lage seg en tittel selv
 
daffy sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.462
Blogginnlegg: 17
daffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Restaurant Xich Lo i Oslo

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Oki, jeg har bare hørt at vil man ha "autentisk vietnamesisk" så er ikke dette stedet å gå. Og jeg oppfattet det ikke som særlig tradisjonelt selv heller. Men man kan selvsagt diskutere hva "autentisk" er. Vi spiser ikke akkurat norsk trad-mat hele tiden i Norge heller.

Nei det klart, det spørs jo hva man legger i begrepene. Og jeg tror du har helt rett i at hvis man vil ha mat slik vietnamesiske bestemødre lager den bør man gå et annet sted.

Jeg har forresten aldri spist på Xich Lo selv, bare hørt masse bra om stedet.

daffy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-08, 21:31   #25
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.395
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Restaurant Xich Lo i Oslo

Opprinnelig lagt inn av daffy, her.

Jeg har forresten aldri spist på Xich Lo selv, bare hørt masse bra om stedet.

Det er absolutt verdt et besøk!

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-08, 09:08   #26
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.865
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Restaurant Xich Lo i Oslo

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Når det nå planlegges mathall på Vulkantomta blir jeg enda vanskeligere å dra bort fra byen.

Mathall?!

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-08, 09:32   #27
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.395
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Restaurant Xich Lo i Oslo

Opprinnelig lagt inn av Tinetoff, her.

Mathall?!

Jepp!

http://www.vulkan-oslo.no/

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:34.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no