Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Tinetoffs litteraturforum

Hva leser du nå?

Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm

Lukket tråd
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-10-10, 16:21   #81
Frantzen
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Hva leser du nå?

Jeg leser Doppler av Erlend Loe. Den er fantastisk fornøyelig!

 
Gammel 21-10-10, 17:12   #82
Robyn
⭐️⭐️⭐️
 
Robyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 9.013
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva leser du nå?

Jeg leser for tiden Det friske mennesket at Vegard Brun Wyller. Er ferdig med de tre første bindene og har knappe tre igjen.

Godt skrevet og godt illustrert, anbefales. Men muligens for spesielt interesserte?

__________________
1996 & 2002
"Det har jeg aldri gjort før...
Så det tror jeg sikkert jeg kan klare..."
-Pippi
Robyn er ikke aktiv  
Gammel 22-10-10, 23:07   #83
Frantzen
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Hva leser du nå?

Klokkemakeren av Gert Nygårdshaug. Også gleder jeg meg til fortsettelsen av Doppler!

 
Gammel 22-10-10, 23:10   #84
jolie
Kom ut av tellinga.
 
jolie sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 8.292
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva leser du nå?

Stormbreaker av Anthony Horowitz. Skolegreier. Engelsk. Veldig lettlest - og spennende.

__________________
- 06 og 07 -
jolie er ikke aktiv  
Gammel 22-10-10, 23:12   #85
Wix
Skal rømme
 
Wix sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 5.490
Blogginnlegg: 40
Wix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hva leser du nå?

Har nettopp lest ut Blikktrommen av Günter Grass, som faktisk var ganske lettlest på tross av klassikerstatus, og nå skal jeg begynne på Tillers Innsirkling 2. Jeg er stor fan av Tiller, så jeg gleder meg!

__________________
Jente, des 06
Gutt, april 08
Wix er ikke aktiv  
Gammel 22-10-10, 23:28   #86
Heddamor
Bør lage seg en tittel selv
 
Heddamor sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Innlegg: 1.384
Heddamor er populærHeddamor er populærHeddamor er populærHeddamor er populær
Standard

Sv: Hva leser du nå?

Prosten og hans forunderlige tjener av Paasilinna. Har ikke lest noe av han før, fornøyelig så langt (riktignok har jeg ikke lest mange sidene).

Heddamor er ikke aktiv  
Gammel 23-10-10, 14:50   #87
Maysen
Nyter et nytt liv
 
Maysen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Lillehammer
Innlegg: 1.229
Blogginnlegg: 45
Maysen er populærMaysen er populærMaysen er populærMaysen er populærMaysen er populær
Standard

Sv: Hva leser du nå?

Opprinnelig lagt inn av Maysen, her.

Ferdig med denne nå. Var en fantstisk fin bok synes jeg.
Har begynt på drømmehjertet av samme forfatter. Spennende å se om denne blir like bra.

Drømmehjerter var fantastisk bra!!! Ble ferdig med den for noen kvelder siden. Likte den bedre enn Señor peregrino.

Nå har jeg begynt på Øya av Victoria Hislop. Den har fått så bra kritikker her inne, at jeg bare måtte prøve meg på den.

__________________
Mamma til tvillinger født august 07.
Maysen er ikke aktiv  
Gammel 23-10-10, 16:29   #88
Frantzen
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Hva leser du nå?

Opprinnelig lagt inn av Maysen, her.

Nå har jeg begynt på Øya av Victoria Hislop. Den har fått så bra kritikker her inne, at jeg bare måtte prøve meg på den.

Jeg orket ikke engang lese meg gjennom mer enn ca 90 sider. Hjelpes for en kjedelig bok.

 
Gammel 24-10-10, 10:31   #89
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.816
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva leser du nå?

Opprinnelig lagt inn av Millen, her.

Skal begynne på Kirkegårdsboken av Neil Gaiman.


Jeg ga opp denne, synes den ble for teit.
Begynt på "Den glemte hagen" av Kate Morton istedet.

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er ikke aktiv  
Gammel 24-10-10, 10:31   #90
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.870
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva leser du nå?

Jeg har begynt på Hvite niggere av Ingvar Ambjørnsen, som jeg faktisk ikke tror jeg har lest før.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv  
Gammel 24-10-10, 20:21   #91
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva leser du nå?

Jeg leser Gaute Heivoll sin "Før jeg brenner ned".
Liker`n!

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv  
Gammel 24-10-10, 20:25   #92
Billa
Usedvanlig begavet
 
Billa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 8.068
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva leser du nå?

"Brooklyn" av den irske forfatteren Colm Tóibín, på originalspråket. Flott bok om en ung jente i etterkrigstiden på begge sider av Atlanteren.

__________________
Mvh Billa
***If you bungle raising your children, I don't think whatever else you do well matters very much*** Jacqueline Kennedy Onassis
Billa er ikke aktiv  
Gammel 24-10-10, 20:59   #93
Heddamor
Bør lage seg en tittel selv
 
Heddamor sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Innlegg: 1.384
Heddamor er populærHeddamor er populærHeddamor er populærHeddamor er populær
Standard

Sv: Hva leser du nå?

Opprinnelig lagt inn av Billa, her.

"Brooklyn" av den irske forfatteren Colm Tóibín, på originalspråket. Flott bok om en ung jente i etterkrigstiden på begge sider av Atlanteren.

Utrolig bra bok!
Deilig med en slik stillferdig bok. Tóibín klarer å si mye med relativt få ord. Skal definitivt lese mer av ham.

Heddamor er ikke aktiv  
Gammel 28-10-10, 00:18   #94
Olive Oyl
Sperret
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 697
Blogginnlegg: 1
Olive Oyl er populærOlive Oyl er populærOlive Oyl er populær
Standard

Sv: Hva leser du nå?

Jeg har begynt (igjen) på Kong Leopolds arv av A. Hochschild i kveld. Kjenner den er litt vel omstendelig og dramatisert etter min smak, men det er nok verdt det.

Olive Oyl er ikke aktiv  
Gammel 28-10-10, 07:22   #95
Frantzen
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Hva leser du nå?

Volvo Lastvagnar av Erlend Loe. Fornøyelig!

 
Gammel 28-10-10, 11:38   #96
Maysen
Nyter et nytt liv
 
Maysen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Lillehammer
Innlegg: 1.229
Blogginnlegg: 45
Maysen er populærMaysen er populærMaysen er populærMaysen er populærMaysen er populær
Standard

Sv: Hva leser du nå?

Opprinnelig lagt inn av Frøken Rattata, her.

Jeg orket ikke engang lese meg gjennom mer enn ca 90 sider. Hjelpes for en kjedelig bok.


Og jeg ble ferdig med den på 2 kvelder.
Øya var en fantastisk herlig bok.
Nå har jeg begynt på Salvadoreña av Cecilia Samartin.

__________________
Mamma til tvillinger født august 07.
Maysen er ikke aktiv  
Gammel 28-10-10, 22:38   #97
Wix
Skal rømme
 
Wix sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 5.490
Blogginnlegg: 40
Wix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hva leser du nå?

Tillers bok var fantastisk! Alle som liker Knausgårds skrivestil vil også like Tillers! Men les Innsirkling 1 først. Akkurat nå leser jeg Gunn Hild Lems bok om da mannen hennes (Steinar Lem) fikk kreft, den er trist men også veldig bra. For dem som likte Corwins Idas dans og orker mer...

__________________
Jente, des 06
Gutt, april 08
Wix er ikke aktiv  
Gammel 28-10-10, 22:41   #98
Hannamoren
Bør lage seg en tittel selv
 
Hannamoren sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 2.182
Hannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva leser du nå?

Jeg leser Blodleie av Johan Theorin. Liker godt bøkene hans, og denne var ikke noe unntak.

Hannamoren er ikke aktiv  
Gammel 29-10-10, 12:30   #99
charlieotte
Nybegynner
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 2
charlieotte har et hav av muligheter foran seg
Stort smil

Sv: Hva leser du nå?

charlieotte er ikke aktiv  
Gammel 29-10-10, 14:33   #100
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva leser du nå?

Hotellet på hjørnet av Bitter og Søt av Jamie Ford.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv  
Lukket tråd


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:39.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no