Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Lær meg å hekle!

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-02-14, 18:16   #1
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.082
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Lær meg å hekle!

Jeg har absolutt null heklekompetanse, og nå som jeg fant en gyllen anledning til å kvitte meg med restelageret av lyseblått babyull (smurfe/ol-luen) trenger jeg å lære meg.

Jeg har sett noen sånne derre hekleskoler, men de hjelper bare så langt. Jeg trenger video. Sakte video, med tekst og forklaring.

Jeg klarer å lage luftmasker, men det stopper der. Jeg trenger å skjønne halvstav, fastmaske og kjedemaske.
Skal lage denne:
http://blomsterdama.blogspot.no/2014...-dale.html?m=1

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-14, 18:24   #2
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lær meg å hekle!

Jeg lærte meg å hekle ved å a) gå på et strikketreff og få bl. a Amylin til å vise meg, også satt jeg på youtube og pauset og pauset og spolte og spolte. Den lua er kjempeenkel og et flott nybegynnerprosjekt.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-14, 18:32   #3
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.875
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Lær meg å hekle!

Jeg lærte meg å hekle med hekleskolen til garnstudio.no. Gode beskrivelser og videoer.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-14, 20:06   #4
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 15.004
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Lær meg å hekle!

Opprinnelig lagt inn av Myria, her.

Jeg lærte meg å hekle med hekleskolen til garnstudio.no. Gode beskrivelser og videoer.

Jeg også.

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-14, 20:34   #5
Taien
lettere utlada
 
Taien sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 8.032
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Lær meg å hekle!

Jeg henger her for tips. Jeg har så lyst til å lære å hekle, men kan ingenting! Ikke noe!
Og jeg trenger også alt inn med knappenålshoder.

__________________
Tvillinggutter 2010
Taien er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-14, 00:00   #6
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.082
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lær meg å hekle!

Jeg fant en oppskrift som var enda enklere.
Begynner med 80 luftmasker (det kan jeg!) som hekles sammen og så fastmasker i 18 cm.
Og så lukket jeg nettleseren og mistet oppskriften, men den skal jeg nok finne igjen.
Jeg har heklet et par cm faktisk.

Det ble alt for komplisert med sånne halvstaver.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-14, 14:31   #7
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: Lær meg å hekle!

Opprinnelig lagt inn av Ru, her.

Jeg fant en oppskrift som var enda enklere.
Begynner med 80 luftmasker (det kan jeg!) som hekles sammen og så fastmasker i 18 cm.
Og så lukket jeg nettleseren og mistet oppskriften, men den skal jeg nok finne igjen.
Jeg har heklet et par cm faktisk.

Det ble alt for komplisert med sånne halvstaver.

Halvstaver er nesten jo som fastmasker, bare et kast over nålen helt først. Altså et kast, stikk gjennom og hent tråden slik at du har tre løkker på nålen - og så henter du tråden og trekker du den gjennom alle tre samtidig.

Kjempebra at du fant en metode som funket for deg - det er jo så bra når man bare prøver og kaster seg i det.

Her er muligens noen nyttige linker:
http://heldesign.blogg.no/heklekurs.html

http://www.hekleguri.com/26231622

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-14, 17:06   #8
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.082
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lær meg å hekle!

Takk, Bomull!

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:02.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no