Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Kjøkkenmaskin, hvilken?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-11-06, 18:25   #1
emm
Men først, kaffe!
 
emm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.552
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kjøkkenmaskin, hvilken?

I Julegave fra våre foreldre får vi et tilskudd til kjøkkenmaskin. Vi har aldri hatt en skikkelig, og i dag var jeg en snartur rundt for å kikke. Prisene varierer fra 1500,- og opp til Kitchen Aids rundt 5000,- (!) Noen så jeg ekstarutstyr til, andre ikke. Kunne nok tenke meg kjøttkvern hvertfall.

Designmessig var jo KA en vinner, men jeg velger funksjon fremfor form denne gangen, for jeg elsker å bake. Hvis noen likevel kan overbevise meg om at denne lekkre saken både er best og vakrest i landet, skal jeg derimot vurdere den også

Hvilken maskin har du? Er du fornøyd og har du prøvet andre som du har vært fornøyd/ misfornøyd med.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-06, 18:28   #2
kisha
Tar en fot av gangen
 
kisha sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Havørnbyen
Innlegg: 7.983
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kjøkkenmaskin, hvilken?

Jeg kjøpte nettopp en Braun W700 med masse tilbehør, mest fordi den har alt jeg var ute etter. Den er på tilbud akkurat nå.

__________________
Tenk positivt.
kisha er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-06, 18:31   #3
Kaz
Juba Juba
 
Kaz sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.576
Kaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Kjøkkenmaskin, hvilken?

Jeg har KitchenAid.

Den er fantastisk til baking, men jeg må desverre innrømme at den tar ikke de aller største brødoppskriftene...

Kaz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-06, 18:38   #4
emm
Men først, kaffe!
 
emm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.552
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjøkkenmaskin, hvilken?

Opprinnelig lagt inn av Kaz, her.

Jeg har KitchenAid.

Den er fantastisk til baking, men jeg må desverre innrømme at den tar ikke de aller største brødoppskriftene...

Hvor mye tar bollen da?

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-06, 18:49   #5
Kaz
Juba Juba
 
Kaz sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.576
Kaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Kjøkkenmaskin, hvilken?

Ikke noe problem med sånne oppskrifter som lager to-tre brød, kan lage doble bolledeiger, kaker osv. Vet ikke eksakt mål på bollen i farta.

Det er kun på de største brødoppskriftene det blir for lite. For meg er det ikke noe problem, jeg har hatt denne maskinen i flere år og baker alt brød selv. Skal jeg bake flere brød elter jeg bare i to omganger.

Den tar stor nok plass som det er, så hadde den vært større ville jeg nok ha oppbevart den et annet sted, nå står den fremme hele tiden.

Kaz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-06, 18:38   #6
emm
Men først, kaffe!
 
emm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.552
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjøkkenmaskin, hvilken?

Opprinnelig lagt inn av kisha, her.

Jeg kjøpte nettopp en Braun W700 med masse tilbehør, mest fordi den har alt jeg var ute etter. Den er på tilbud akkurat nå.

Har du brukt den mye/ er du fornøyd?

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-06, 18:46   #7
kisha
Tar en fot av gangen
 
kisha sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Havørnbyen
Innlegg: 7.983
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kjøkkenmaskin, hvilken?

Opprinnelig lagt inn av emm, her.

Har du brukt den mye/ er du fornøyd?

Har hatt den i ei uke og er kjempefornøyd, har brukt den til brød og kaker. Bollen tar ca. 2 brød, men det gjør faktisk de fleste.

__________________
Tenk positivt.
kisha er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-06, 18:51   #8
Honda
Type R ;)
 
Honda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
Innlegg: 8.453
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Kjøkkenmaskin, hvilken?

Vi har en assistent å den går det 3 brød til 2,5 liters former og det blir ofte et lite brød og om jeg ikke passer å lager for mye deig hehe

Har aldri kommet over bollen.

Har masse utstyr til
Blender,kjøttkvern,bakebolle i plast og visper.

eltekrok og sånt og. Men det er ofte med.

Superfornøyd

Honda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-06, 18:58   #9
Eia
Permakulturell
 
Eia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 5.911
Blogginnlegg: 125
Eia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Kjøkkenmaskin, hvilken?

Jeg kjøpte en Kenwood Major for noen dager siden. Den er jeg superfornøyd med, men bruker for det meste eltekroken.

__________________
"Jeg er forbauset over at noen legger så mye vekt på krevende skatteforhold at de flytter fra det land det er en Guds gave å være født i." Olav Thon
Eia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-06, 12:50   #10
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjøkkenmaskin, hvilken?

Jeg kommer til å kjøpe Kitchen Aid sin. Ikke tvil. Spesielt eltefunksjonene er helt suverene. Stor bolle, solide deler, lett å holde rene osv.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-06, 12:54   #11
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjøkkenmaskin, hvilken?

Jeg har ennå ikke fått kjøpt meg noen kjøkkenmaskin, men har veldig lyst på en. Har bare foodprocessor og mixmaster. :hulk:

Er også veldig i tvil, men Kitchen Aid sin ser jo fantastisk fin ut at bare det er nesten nok i seg selv. Men skrekkelig dyr, da.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-06, 13:32   #12
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjøkkenmaskin, hvilken?

Min mor har forresten en Electrolux med stålbolle, og den har alt mulig tilleggsutstyr og har levd et velbrukt liv i over 30 år.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-06, 13:40   #13
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.764
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjøkkenmaskin, hvilken?

Jeg prøvde å søke på Kitchen Aid, men de har to ørten forskjellige typer. Hvilken type er det dere refererer til her?

:harogsåplaneromåkjøpekjøkkenmaskin:

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-06, 21:14   #14
emm
Men først, kaffe!
 
emm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.552
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjøkkenmaskin, hvilken?

Denne Divine:


Hvis det blir den, velger jeg nok en kremfarget. Satser på å ha den i mange år, og da er jeg redd rød blir litt for heftig. Jeg liker det faktum at den ser ut som en skikkelig retromaskin, den blir veldig varig på en måte. Eneste aberet er at jeg må spare litt mer selv før jeg kan kjøpe. Denne blir nok litt mer enn det mamma og pappa sponser

Tenker fortsatt litt på Kenwood, men KA leder an.
Uansett er jeg kjempeglad for tipsene deres

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-06, 21:47   #15
Kaz
Juba Juba
 
Kaz sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.576
Kaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Kjøkkenmaskin, hvilken?

Ja, KA koster litt, men jeg har ikke angret en dag!

Jeg har den svarte, ville også ha den røde, men mannen sa nei. Er glad for det nå.

Et godt tips er å følge litt med, vi kjøpte vår på traktøren når de hadde 10% avslag på hele sortimanget. Glassmagasinet har også sånne 10% kampanjer innimellom, og det er jo litt å spare når det dreier seg om mange tusenlapper.

Kaz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-06, 21:59   #16
scilla
Bør lage seg en tittel selv
 
scilla sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.087
scilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Kjøkkenmaskin, hvilken?

Vi har også Kitchen Aid og er superfornøyd !! Kjøttkvernen er kjempegod, og alle delene er lett å gjøre rene.
Brukes mye her i huset - hatt den i mange år og ikke noe tull eller fusk med den.
Anbefales til tross for prisen.

__________________

Making the decision to have a child - it`s momentous. It is to decide forever to have your heart go walking around outside your body.
scilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-06, 18:58   #17
maribo
Alltid like optimist
 
maribo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Orkdal
Innlegg: 2.603
maribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Kjøkkenmaskin, hvilken?

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Min mor har forresten en Electrolux med stålbolle, og den har alt mulig tilleggsutstyr og har levd et velbrukt liv i over 30 år.

Den har jeg
Og den har mamma
Og den hadde mormor - og den arva tante (og brukes fortsatt)

Kjempemaskin!!!!
Lager brøddeig av 1,9 liter væske oppi den. Anbefales!

__________________
Maribo og 3 tuller(00, 02, 06)
maribo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-06, 09:10   #18
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.205
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjøkkenmaskin, hvilken?

Opprinnelig lagt inn av maribo, her.

Den har jeg
Og den har mamma
Og den hadde mormor - og den arva tante (og brukes fortsatt)

Kjempemaskin!!!!
Lager brøddeig av 1,9 liter væske oppi den. Anbefales!

Men klarer du å blande deigen skikkelig? Det gjør ikke min, nemlig. Jeg baker ofte brød med oppskrift fra Åpent Bakeri, og der skal det være hevedeig av kun fint mel, som blandes i den andre deigen.

Når brødet er ferdigstekt, har det striper av hevedeigen. Og jeg elter i evigheter (de står det jo i oppskriften at jeg skal, også).

Hva gjør jeg feil?

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-06, 10:39   #19
maribo
Alltid like optimist
 
maribo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Orkdal
Innlegg: 2.603
maribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Kjøkkenmaskin, hvilken?

Opprinnelig lagt inn av allium, her.

Men klarer du å blande deigen skikkelig? Det gjør ikke min, nemlig. Jeg baker ofte brød med oppskrift fra Åpent Bakeri, og der skal det være hevedeig av kun fint mel, som blandes i den andre deigen.

Når brødet er ferdigstekt, har det striper av hevedeigen. Og jeg elter i evigheter (de står det jo i oppskriften at jeg skal, også).

Hva gjør jeg feil?

Hmmmm.....aldri hatt noe trøbbel med det jeg.
Bruker jo eltekroken + den slikkepottgreia som festes fast.

__________________
Maribo og 3 tuller(00, 02, 06)
maribo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-06, 11:01   #20
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.205
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjøkkenmaskin, hvilken?

Opprinnelig lagt inn av maribo, her.

Hmmmm.....aldri hatt noe trøbbel med det jeg.
Bruker jo eltekroken + den slikkepottgreia som festes fast.

Jeg også. Kjøpte til og med eltekrok spesielt for å kunne bake brød (resten av utstyret er arvet av moren min, og sikkert 30 år gammelt). Jeg får prøve igjen, og elte enda lengre.

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:40.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no