Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Motehjørnet

Dere kjoledamer, et par spørsmål

Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-08-11, 16:44   #1
lillemy01
Erfaren
 
lillemy01 sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Innlegg: 800
lillemy01 er populærlillemy01 er populærlillemy01 er populærlillemy01 er populær
Standard

Dere kjoledamer, et par spørsmål

Hei
Jeg selv er begynnt å bli en kjole dame. Men her kommer mennen. Hva slags kjole er hverdagskjole og hvor går grensen? Og når du skall pynte deg hva er forskjellen da? Hvordan går du fra jobb til hverdagspyntet til fest? For jeg både sminker meg og bruker smykke høye sko og kjole?? Så hvordan tone ned uten å se sjuskete ut og hvordan tone opp uten at det hverken blir horete eller galla?

lillemy01 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-11, 16:53   #2
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.095
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dere kjole damer ett par spørsmål?

Jeg går i kjole og høye hæler på jobb, litt nøytralt sminket og med evt et enkelt smykke. På fest går jeg i finere kjoler, tynnere strømpebukse, tyngre sminket og med penere smykker.

Her er en typisk hverdagskjole:

Og her er en typisk ikke for overpyntet festkjole for meg:

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-11, 17:28   #3
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.826
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dere kjole damer ett par spørsmål?

Hverdagskjolen var både finere og mer pyntet enn festkjolen synes jeg, agenten.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-11, 17:32   #4
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.095
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dere kjole damer ett par spørsmål?

Ja, jeg liker egentlig ikke den jeg har funnet som et eksempel på en festkjole, og har den ikke selv.
Men generelt har jeg mer dilldall på festkjoler.

Jeg spurte forresten mannen om hvordan han synes jeg skiller kjoler til hverdag og fest og han synes jeg er kledd ganske lik, men mer sminket på fest. Og har tynnere strømpebukse og evt penere sko.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-11, 17:35   #5
Nera
Pandemonium
 
Nera sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 6.997
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Dere kjole damer ett par spørsmål?

Jeg bruker gjerne samme slags kjoler, men bruker ofte en tynn langermet topp under på dagtid, samt tykkere strømpebukser, grovere sko osv. Dersom det er en kjole i et finere materiale (silke osv), eller for eksempel med tynne stropper, paljetter osv, er det for meg en pyntekjole, og ikke noe jeg ville følt meg vel i på jobb.

__________________
There's a fine line between wrong and visionary. Unfortunately, you have to be a visionary to see it.
2009 2012
Nera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-11, 17:35   #6
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dere kjole damer ett par spørsmål?

Du kan jo kle de fleste kjoler "opp" og "ned".
Du kan kle de ned med litt robuste støvletter, småsko eller sandaler. Og ikke noe pynt. Og så kan du kle de opp med høye støvletter, høyælte sko og litt stæsj ved siden av.

Jeg synes ofte slike kjoler i silkestoff etc er ganske "pent". Mens jeg kunne brukt begge kjolene over til hverdags. Men da med feks litt grove støvletter til. Men det er meg da. Jeg kan ikke ha det for fint liksom, jeg må ha det litt robust.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-11, 17:56   #7
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.349
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Dere kjoledamer, et par spørsmål

Jeg er, i hvert fall i perioder, en kjole-/skjørtedame. De aller fleste av min kjoler og skjørt er imidlertid såpass enkle og klassiske i snittet at det er fort gjort å pynte opp eller ned ved hjelp av sko, sminke, smykker og annet tilbehør. Jeg bruker for eksempel hovedsakelig lave hæler eller kilehæl til hverdags, og mer "damete" sko til fint. Til hverdags er det også minimalt med sminke og sjeldent smykker. For meg ligger altså forskjellen i tilbehøret, med mindre det er snakk om helt spesielle anledninger. Da bruker jeg kjoler som uansett er for fine til å gå i på jobb.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:24.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no