Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hadde du tatt dette som en fornærmelse?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-12-07, 11:33   #281
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.301
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hadde du tatt dette som en fornærmelse?

Dette ble litt for virkelighetsnært for meg. Kanskje derfor jeg ble så direkte.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-07, 12:29   #282
LilleRosin
Muligens verdt å vente på
 
LilleRosin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.093
Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hadde du tatt dette som en fornærmelse?

Jeg synes det er veldig trist at din virkelighet er slik, Safran. Og jeg skjønner du reagerer når det her står svart på hvitt at "ja, man vurderer foreldre".

For meg er heldigvis dette temaet rent hypotetisk. Både fordi jeg er frisk, og fordi de ansatte i vår barnehage er veldig empatiske og hyggelige. Jeg regner jo med de tenker og vurderer, men det kommer ikke ut på en ufin måte, I hvert fall ikke som jeg har opplevd.

__________________
skatten 02, rusket 04, pøbelen 05, punktum 08
LilleRosin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-07, 12:36   #283
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hadde du tatt dette som en fornærmelse?

Opprinnelig lagt inn av Go\jenta, her.

Jeg er delvis hjemmeværende, og koser meg med barna mine om morgenen, før vi går til barnehagen. Som regel er vi ikke der før kl 10, og noen ganger senere også. Jeg sørger for at de rekker turer, baking, samlingsstunder osv., og synes at det må være opp til meg som forelder å disponere bhg-plassen slik det passer meg og oss. Barna mine stortrives med dette. Heldigvis er det ingen av personalet som har snakket med oss om at vi bør komme tidligere med barna, (hvis ikke det skjer noe spesielt, sånn som i dag, skulle de bake lussekatter kl 09)

Styrer sa faktisk til meg en gang: " Dere har betalt for bhgplassen, og disponerer plassen fritt slik dere vil."

Dette synes jeg er en god holdning. Det er vel bare i sjeldne tilfeller der foreldre disponerer plassen på en gal måte, og det skal mye til for at barna blir skadelidende av det.

Jeg blir litt provosert av personalet som hele tiden skal synse og ha meninger om hva som er viktig og riktig for andres barn. Er barna der mange timer hver eneste dag er det galt, kommer de sent er det galt, er de der i romjula får man kritikk for det også.....


For mange barn fungerer dette veldig bra.
For andre ikke.

JEG er der for barna. Og når jeg ser at barn sliter med å få lekekamerater og komme inn i leken, fordi de kommer så sent - og leken ofte allerede er etablert.. så ser jeg på det som min plikt å si ifra. Hva foreldrene velger å gjøre er opp til dem.

Jeg kan ikke ta hensyn til hva foreldre "synser" hele tiden heller. Jeg har barnas perspektiv, så får de både bli sur, fornærmet og sinna på meg.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-07, 12:46   #284
turi
representert
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.172
turi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hadde du tatt dette som en fornærmelse?

Opprinnelig lagt inn av guniss, her.

For mange barn fungerer dette veldig bra.
For andre ikke.

JEG er der for barna. Og når jeg ser at barn sliter med å få lekekamerater og komme inn i leken, fordi de kommer så sent - og leken ofte allerede er etablert.. så ser jeg på det som min plikt å si ifra. Hva foreldrene velger å gjøre er opp til dem.

Jeg kan ikke ta hensyn til hva foreldre "synser" hele tiden heller. Jeg har barnas perspektiv, så får de både bli sur, fornærmet og sinna på meg.

Helt enig. Vi må opplyse hva vi syns er best, så må foreldrene avgjøre hva de syns er best.

turi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-07, 14:20   #285
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Hadde du tatt dette som en fornærmelse?

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Jeg antar det er fordi de vil ha minst mulig ansatte på jobb. Så nei, jeg ville ikke blitt fornærmet. Jeg ville ikke hatt barnet mitt i bhg i romjulen med mindre det var et behov for det.

Samme her. De ansatte i barnehagen har like lyst til å ha fri og være sammen med familien sin som alle andre, så hadde ikke tatt det til meg negativt

  Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:30.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no