Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Motehjørnet

30-årskrise? :gruble:

Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-09-11, 23:01   #1
Gammel bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

30-årskrise? :gruble:

Jeg tror det er på tide at jeg får en litt mer voksen stil. Men jeg vil ikke bli kjerring! Og det skal lite til før jeg føler meg vulgær; gi meg et par høye hæler og litt leppestift og jeg rødmer av skam. Samtidig er jeg for voksen til å loffe rundt i joggesko og hettegenser hele tiden - i alle fall på jobb. Then what, liksom? Jeg er virkelig i villrede; hva skal jeg se etter? Tips om merker, eller noe?

Kroppen min er jo noe annerledes enn før: Rumpen litt flatere, magen litt slengete, og puppene lengre. Men jeg er fortsatt slank, og har egentlig ingenting å klage over. Hallo - jeg har tross alt født barn.

Jeg liker omslagskjoler og skjortekjoler, men finner aldri sko som jeg synes passer til. Om sommeren er det ok, da kan jeg ha flate sandaler, men nå på høsten da?

I går impulsshoppet jeg disse - mine første høyhælte støvletter ever:

støvletter.jpg

..men jeg er likevel litt usikker. Fantastiske å gå med, men litt formelle til hverdags?

  Svar med sitat
Gammel 02-09-11, 11:13   #2
Mamari
Med nebb og klør
 
Mamari sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 1.250
Mamari er populærMamari er populærMamari er populær
Standard

Sv: 30-årskrise..? :gruble:

Med de støvletten så har du jo et innmari godt utgangspunkt for kjolekjøp - de var kjempefine! Dersom de er gode å gå med innendørs også så føles de vel ikke formelle? (Jeg føler meg formell hvis jeg har sko som klaprer og bråker når jeg går, enten de er høye eller lave.)
Kombinerer du f.eks. med jeans og kjole (sammen) til så er kanskje overgangen ikke så brå enn om du går rett på kjole i disse?

Mamari er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-11, 11:15   #3
kokosbolle
Har bakt søte kaker
 
kokosbolle sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Innlegg: 23.505
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 30-årskrise..? :gruble:

Jeg går mye med tette fargede strømpebukser og ballerinasko til kjole nå om høsten.

Og jeg kjenner med SÅ igjen i vulgærfølelsen.

__________________
The deadline for complaints was yesterday
vinterbolle jan 2007
sommerbolle juni 2010
minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-11, 11:16   #4
tink
har tatt seg sammen
 
tink sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Innlegg: 9.397
Blogginnlegg: 612
tink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de fleste
Standard

Sv: 30-årskrise..? :gruble:

Jeg har innsett at man godt kan bestemme selv hva som passer til hverdags. Kanskje litt avhengig av hva som er passende og praktisk på den aktuelle arbeidsplassen.

Kan fort føle meg skummel i støvletter og svart blazer, men det hjelper utrolig på velviljen til gretne gubber. Misforstå meg rett.

__________________

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-11, 12:22   #5
sindrome
Boler'o?
 
sindrome sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
Innlegg: 6.464
sindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: 30-årskrise? :gruble:

Leppestift er skummelt, lipgloss helt ok!

De støvlettene så veldig fine ut og duger flott til hverdags. Jeg prøver å kle meg i klær som gjør meg glade, hver dag. Dvs. at jeg får lov å bruke pene klær, hver dag. Nå har jeg nemlig ikke så små barn som gulper etc. og da er flekkefaren faktisk redusert betraktelig
Jeg prøver å kle meg pent og feminint, men ikke kjærring. Håper at jeg klarer det

Bruker også fargede tights (oftest en kald brun farge, får fra Pierre Robert) og ballerinasko, evt. litt høyhælte, til skjørt og kjoler.

__________________
Storesøster '05 og Lillesøstrene '08

"Det handler om å bli glad i seg selv som medfødt feilvare. I stedet for hele tiden å prøve å ligne på et glansbilde." Per Fugelli
sindrome er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-11, 12:28   #6
Nera
Pandemonium
 
Nera sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 6.997
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: 30-årskrise? :gruble:

Med tette/grove strømpebukser og røffere sko i stedet for pumps med stiletthæler, føles ikke den fine kjolen like formell. Strikkekjoler, fine cardigans utenpå en enkel topp, kanskje litt finere jeans i en ikke-utvasket modell, så føler jeg meg i hvertfall litt bedre.

Jeg har endret litt stil de siste par årene, i den retningen jeg forsøker å beskrive, og føler meg litt mer "voksen", men uten å være kjedelig. Jeg er dog litt ensporet når det gjelder farger, og det går mye i svart, grått, en slags dus marineblå jeg har fått sansen for, samt litt lilla. Klesmerker jeg liker, er Filippa K (klassisk, men anvendelig), Acne (litt mer spesielt men uten å bli over the top), Tiger of Sweden (små-klassisk, litt dyrt), Designers Remix, samt Benetton, som har masse fine kjoler i en grei prisklasse. Støvlettene du viser bilde av sklir rett inn i den stilen jeg forsøker å holde.

Leppestift i mørkere farger bruker jeg aldri. De jeg faller for, er glossy i naturlige brunrosa/rosatoner, og uten for mye skimmer. Dior har veldig mange fine i Addict-serien.

__________________
There's a fine line between wrong and visionary. Unfortunately, you have to be a visionary to see it.
2009 2012
Nera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-11, 12:35   #7
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 30-årskrise? :gruble:

Lipgloss, feks de litt glitrete fra Chanel eller juicy'ene fra Lancome er kjempefine. Jeg liker ikke å bruke lebestift.

Sammen med de støvlettene kan du bruke det aller meste. De har fått en del fine skjørt nå på Risøe. Du kan bruke litt tykkere tights eller tette strømpiser og lange tunikaer eller omslagskjoler. Med en singlet inni så blir det ikke pupper utover tastaturet heller. Cardigans er et must og noen smykker løfter det enkleste antrekk.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-11, 12:37   #8
Zulu
Make it count!
 
Zulu sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 6.630
Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

Sv: 30-årskrise? :gruble:

Hvilket merke er støvlettene? De var lekre!

__________________
2006 og 2009
Zulu er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-11, 12:45   #9
kokosbolle
Har bakt søte kaker
 
kokosbolle sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Innlegg: 23.505
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 30-årskrise? :gruble:

Jeg går også mye i bluseaktige topper i bomull (ikke stretch, men mer skjortestoff), penere cardigans, sjal/skjerf, bukser i fin denim, som Nera beskriver. Litt penere finish på klærne gjør utrolig mye for helhetsinntrykket.

Ting jeg bruker mer penger på er f.eks. jeans, en riktig passform gjør underverker.

__________________
The deadline for complaints was yesterday
vinterbolle jan 2007
sommerbolle juni 2010
minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-11, 12:52   #10
Nera
Pandemonium
 
Nera sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 6.997
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: 30-årskrise? :gruble:

Tiger har for eksempel veldig fine jeans, synes jeg. Jeg har en modell som heter Slender i tre ulike farger, og de er veldig behagelige og *kremt* flatterende. Nå kan jo dette variere litt med figuren. Levi's har også fine jeans tilpasset ulike figurer.

__________________
There's a fine line between wrong and visionary. Unfortunately, you have to be a visionary to see it.
2009 2012
Nera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-11, 12:56   #11
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.384
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: 30-årskrise? :gruble:

Du høres ut som meg. Relativt slank, 30 år, og går helst i jeans og hettegensere.

Det jeg har gjort nå, er å bruke H&M-katalogen. Jeg bestilte klær for 6000 kr, fikk de hjem, prøvde, og sendte tilbake klær for ca 2000 kr. For meg var det mye lettere å finne ting jeg ville gå med når jeg så det på folk i en katalog, og ikke mens jeg stresset rundt på kjøpesenteret og bare så klærne på stativer.

Fra før har jeg såpass med klær fra H&M at jeg var sikker på hvilken størrelse jeg trengte.

Det jeg har kjøpt er stort sett lange gensere, genser-kjoler og cardigans. Med et par slimfit-jeans eller treggings (noe jeg nettopp har lært meg hva er, det er liksom jeans-tights), pluss vanlige sorte tights og noen strømpebukser føler jeg at jeg skikkelig har høstgarderoben klar. Jeg har aldri bestilt klær på nettet før, men det funka utrolig bra.

__________________
05 og 07

Sist redigert av Elise : 03-09-11 kl 20:17.
Elise er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 02-09-11, 18:09   #12
Carpe Diem
Bør lage seg en tittel selv
 
Carpe Diem sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 3.678
Carpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: 30-årskrise? :gruble:

Opprinnelig lagt inn av Zulu, her.

Hvilket merke er støvlettene? De var lekre!

Det vil jeg også vite, de var flotte
Skal ut på shopping i morgen

__________________
x x x
Carpe Diem er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-11, 18:11   #13
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 30-årskrise? :gruble:

Du burde vurdere et par plagg i sesongen fra Twisted. Fiiiine klær!

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-11, 18:49   #14
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.857
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 30-årskrise? :gruble:

Opprinnelig lagt inn av Harriet Vane, her.

Du burde vurdere et par plagg i sesongen fra Twisted. Fiiiine klær!

Hæ, noe jeg ikke har hørt om? Hvor finner man det? (Aha, det er en butikk i Bergen, kanskje?)

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-11, 19:03   #15
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.376
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 30-årskrise? :gruble:

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

Hæ, noe jeg ikke har hørt om? Hvor finner man det? (Aha, det er en butikk i Bergen, kanskje?)

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-11, 19:22   #16
ItsOnlyMe
Opp og fram, - framover
 
ItsOnlyMe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 5.048
ItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: 30-årskrise? :gruble:

Følger med. Også kan jeg foreslå sko med kilehæl

__________________
2004 - 2008.
ItsOnlyMe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-11, 19:31   #17
Primrose
nju nja njo
 
Primrose sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 5.735
Blogginnlegg: 16
Primrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de fleste
Standard

Sv: 30-årskrise? :gruble:

Her skal jeg også følge med. I likhet med Elise og andre kjenner jeg meg veldig igjen. Jeans, converse, h&m t-shirts evt med langerma under og hettejakke føles litt for ungt, men det er veldig vanskelig å skifte stil. H&M-katalogen altså?

__________________
Life isn't about waiting for the storm to pass. It's about learning to dance in the rain.
Primrose er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-09-11, 20:56   #18
Gammel bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: 30-årskrise? :gruble:

Opprinnelig lagt inn av Harriet Vane, her.

Med en singlet inni så blir det ikke pupper utover tastaturet heller.

Som om det er noen fare for at mine pupper skal velte seg utover tastaturet.

Opprinnelig lagt inn av Zulu, her.

Hvilket merke er støvlettene? De var lekre!

Jeg har kjøpt de på Lille vinkel sko, og merket er Wonders.


Jeg har notert meg tykke strømpebukser og ballerinasko, men er ikke ballerinasko veldig sommerslig? Eller er det bare her i Bergen det føles litt...optimistisk? Jeg har også vurdert å kjøpe sko med kilehæl, og lurer på om jeg kan ha noe sånt som de under her til hverdagskjoler? Er det noen som evt. vil spesifisere hva de mener med litt grovere sko som passer til kjole?

kilehæl.jpg

  Svar med sitat
Gammel 04-09-11, 22:50   #19
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.857
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 30-årskrise? :gruble:

Jeg synes ikke skoletter av den typen er så fint til kjole. Det er kanskje bare meg, men jeg føler meg i alle fall mest vel med støvletter som går til nærmere knærne når jeg bruker kjoler og skjørt (hvilket jeg jo alltid gjør ). De du viser i hovedinnlegget er knallfine til kjoler.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-09-11, 23:16   #20
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: 30-årskrise? :gruble:

Veldig fine støvletter. (men jeg er i 40-årskrisa, så jeg vet ikke hva det er verdt..)

Kunne godt tenke meg disse jeg også, ser de har de på Brandos.no - men er de veldig trange i skaftet. Jeg er litt kraftig i leggene, ikke sånn veldig i forhold til resten av kroppen, men i forhold til dere som er slanke. Jeg får jo sendt de tilbake, men det er jo litt pes.

Det finnes mange lekre støvletter, men felles for de fleste av dem er at de har alt for høye/tynne hæler, og de blir for vanskelig og vonde å gå med for min del. Disse her så i hvertfall ganske komfortable ut, uten å bli kjerring.

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:31.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no