Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hadde du tatt dette som en fornærmelse?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-12-07, 19:51   #1
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.764
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hadde du tatt dette som en fornærmelse?

Hvis du hadde meldt på barnet ditt til romjulsopphold i barnehagen og deretter fått en lapp hvor det blant annet står følgende: Barnehagen er kun åpen for de som har sterkt behov pga. jobb eller sykdom.

Er dette en grei beskjed, eller er det et underforstått "argh, så unødvendig å holde åpent i jula bare fordi dere ikke gidder finne andre løsninger"?

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-07, 19:52   #2
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hadde du tatt dette som en fornærmelse?

Jeg antar det er fordi de vil ha minst mulig ansatte på jobb. Så nei, jeg ville ikke blitt fornærmet. Jeg ville ikke hatt barnet mitt i bhg i romjulen med mindre det var et behov for det.

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-07, 19:54   #3
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.737
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hadde du tatt dette som en fornærmelse?

Jeg ville ikke blitt fornærmet, for jeg hadde vært innenfor den kategorien hvis jeg skulle hatt barna der.
Likevel stusser jeg jo litt på fremgangsmåten fra barnehagen, enter har de vel oppe eller så har de stengt?

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-07, 19:54   #4
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.480
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hadde du tatt dette som en fornærmelse?

Jeg hadde ikke brydd meg. Når man søker barnehageplass stilles det ingen slike krav, dermed bør de ikke stille slike krav for å holde åpent i romjula. Har man meldt inn barnet, så er det fordi man har behov for pass, er det ikke?

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-07, 19:55   #5
torsk
<*(((<
 
torsk sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Barteby
Innlegg: 13.086
Blogginnlegg: 1
torsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hadde du tatt dette som en fornærmelse?

Jeg ville nok tenkt at det var en presisering for å unngå at folk plutselig droppet av ungene der når de skulle et ærend (les: romjulssalg) fordi "barnehagen er jo åpen".

torsk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-07, 19:56   #6
Stompa
50 &amp;amp; somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 15.004
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hadde du tatt dette som en fornærmelse?

Jeg synes det var en ganske sær beskjed. Man betaler for en tjeneste, og da kan ikke tjenesteyter gå inn og vurdere om man faktisk har behov for tjenesten.

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-07, 19:57   #7
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hadde du tatt dette som en fornærmelse?

Jeg hadde aldri kommet i den situasjonen. Vi har aldri unger i barnehagen i romjula.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-07, 19:57   #8
Vito
Weeeee
 
Vito sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Bergen
Innlegg: 1.520
Blogginnlegg: 14
Vito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hadde du tatt dette som en fornærmelse?

Tror ikke jeg hadde tatt det som en fornærmelse.
Det viser at de er klar over at det finnes folk der ute som bare ikke har noen muligheter til å finne alternative løsninger, og de setter i gang tiltak for å hjelpe de, KUN de, og ikke alle andre som kanskje kunne tenke seg litt husfred og slenge beina på bordet mens tassen er i barnehagen.

Syns det er flott at de har dette tilbudet i barnehagen, det er en ganske fortvilende situasjon for de som virkelig ikke har andre løsninger.

__________________
Den er klok den som forbedrer seg selv og godtar andre.
Vito er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-07, 19:58   #9
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.480
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hadde du tatt dette som en fornærmelse?

Jeg forstår det slik at Divine allerede har svart på et spørsmål fra bhg om barnet skal komme dit i romjula. Og siden hun sannsynligvis har svart ja på det, så er det sannsynligvis ikke fordi hun vil ha fred og ro på kjøpesenteret et par timer.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-07, 20:01   #10
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hadde du tatt dette som en fornærmelse?

Jøss, her får alle velge om de vil ha barna i barnehagen i romjulen, men vi må levere en lapp med kryss for antall dager i midten av november slik at de ansatte vet hvor mange barn som kommer. Camilla er sjelden i barnehagen i romjulen, men det er jo fordi både jeg og mannen har fri. De fleste JOBBER vel også i romjulen (27-31 desember)?

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-07, 20:02   #11
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.826
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hadde du tatt dette som en fornærmelse?

Jeg synes det er en unødvendig formulering av barnehagen. Så lenge det ikke er redusert pris for barnehageplassen i desember, er det ingen grunn til at man ikke skal kunne benytte plassen man betaler for. Alle kan ikke ta fri i romjula selv om de aldri så gjerne vil. Dere har selvfølgelig ingen plikt til å ordne annet pass når dere har en barnehageplass dere betaler for.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-07, 20:06   #12
torsk
<*(((<
 
torsk sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Barteby
Innlegg: 13.086
Blogginnlegg: 1
torsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hadde du tatt dette som en fornærmelse?

Opprinnelig lagt inn av -ea-, her.

Jeg forstår det slik at Divine allerede har svart på et spørsmål fra bhg om barnet skal komme dit i romjula. Og siden hun sannsynligvis har svart ja på det, så er det sannsynligvis ikke fordi hun vil ha fred og ro på kjøpesenteret et par timer.

Ser ikke at noen har anklaget Divine for dette?

Jeg tolket det som at beskjeden Divine refererte til var gitt til alle. Og mente da at det kunne være en presisering til alle de som ikke har meldt inn at de må ha barnet der i romjulen. (Det blir jo vanskelig hvis man har bemanning utfra et visst antall barn, og så dumper det inn 3-4 til).

torsk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-07, 20:06   #13
Agent Scully
Truth is in the x-files
 
Agent Scully sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 8.398
Blogginnlegg: 584
Agent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hadde du tatt dette som en fornærmelse?

Kanskje de har bemanningsproblemer og kun kan ta seg av et begrenset antall barn og vil at de som virkelig trenger det skal ha førsteprioritet?
Jeg tror jeg hadde klart å formulere meg på en annen måte hvis det var tilfellet, men av og til går det jo litt fort i svingene ...

__________________
Storebror -06, Lillesøster & Lillebror -09

- Serenity now. Insanity later.
Agent Scully er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-07, 20:08   #14
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hadde du tatt dette som en fornærmelse?

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Er barnehageåpent i romjula et tiltak for å hjelpe dem som er helt uten alternativer?
Jeg har aldri tenkt på det på den måten.

Enig. Romjula består faktisk av flere virkedager, altså arbeidsdager. Jeg synes det er en selvfølge at (iallfall offentlige) barnehager har romjulsåpent for alle.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-07, 20:09   #15
Libra
Bør lage seg en tittel selv
 
Libra sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 5.507
Blogginnlegg: 51
Libra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hadde du tatt dette som en fornærmelse?

Jeg ville vel ikke akkurat tatt det til meg og tatt det som en fornærmelse, men jeg hadde nok lurt på om barnehagen kan stille slike krav. Jeg skjønner at barnehagen må si fra om at de som setter seg på liste for plass i jula må benytte seg av denne plassen, men å si at man må ha sterkt behov for å kunne sette seg på liste, synes jeg er underlig.

Libra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-07, 20:10   #16
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.779
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hadde du tatt dette som en fornærmelse?

Jeg synes utsagnet var merkelig.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 10-12-07, 20:12   #17
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hadde du tatt dette som en fornærmelse?

Jeg ville syntes det var helt OK om dette ble skrevet på lappen man måtte levere inn hvis man ønsket plass i barnehagen i romjula. Da ville det vært et signal om at "dette er et ekstratilbud, og det er ment for dem som virkelig trenger det".

Jeg synes ikke det er riktig så greit om denne lappen blir gitt etter at man har gitt beskjed om at man trenger barnehageplass i romjula. Da virker det litt som om de spør: "Ja, er du nå helt sikker på at du trenger denne plassen, nå da?"

Men i det store og det hele synes jeg det er fullt ut akseptabelt at de prøver å begrense antall barn i barnehagen i romjula. Ikke minst for ungenes egen del. (Og barnehagen vår er stengt i romjula, så jeg reagerer ikke det minste på at de barnehagene som holder åpent prøver å begrense omfanget, nei.)

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-07, 20:15   #18
Søster
kåt vikingbrud
 
Søster sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 3.505
Søster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hadde du tatt dette som en fornærmelse?

Jeg hadde blitt fornærma, ja. Og jeg ble det i fjor jul, da barnehagen var åpen i romjula, både mann og jeg arbeidet, og en barnehageansatt klaget til meg fordi hun ikke fikk juleferie fordi vi foreldre angiveligvis ikke gadd å ha ungene hjemme.
Er det åpent, så er det åpent. De kan vel ikke ha lov til å si sånt egentlig? Det eksisterer vel egentlig ikke "halvveisåpent-dager"?

__________________
Søster er lett å begeistre

Unger: 05 og 07. Gubbe: 77. Dugandes kone ønskes.
Søster er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-07, 20:18   #19
guttem@mm@
Nybegynner
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 7
guttem@mm@ har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Hadde du tatt dette som en fornærmelse?

Opprinnelig lagt inn av Stompa, her.

Jeg synes det var en ganske sær beskjed. Man betaler for en tjeneste, og da kan ikke tjenesteyter gå inn og vurdere om man faktisk har behov for tjenesten.

Helt enig, ellers fikk de gi reduksjon i prisen.

__________________
Stolt 3 barns guttem@mm@
guttem@mm@ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-07, 20:22   #20
LilleRosin
Muligens verdt å vente på
 
LilleRosin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.093
Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hadde du tatt dette som en fornærmelse?

Jeg hadde syntes det var litt merkelig, unødvendig og småfrekt. Men jeg hadde ikke blitt fornærmet.

__________________
skatten 02, rusket 04, pøbelen 05, punktum 08
LilleRosin er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:29.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no