Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hva er den største kamelen du har svelget?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-12-07, 16:25   #1
Albertine
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Hva er den største kamelen du har svelget?

Som mor har jeg måttet revurdere både det ene og det andre i forhold til mine gode intensjoner om barneoppdragelse. Det aller verste for meg er at jeg dessverre ikke har fått oliventyggende og ruccolaknaskende barn som blir lykkelige når de får salaten servert med pinjekjerner og balsamico. Jeg hadde håpet at de skulle spise grønnsaker og være åpne for å smake på nye ting, men har altså fostret unger som rynker på nesa og sier "æsj" så snart de lukter at det ikke er velkjent mat som serveres. Den ene ungen er riktignok litt bedre enn den andre, men ille likevel.

Har du måttet svelge noen kjempekameler?

  Svar med sitat
Gammel 12-12-07, 16:37   #2
Superior
Tilpasser tittel
 
Superior sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 3.979
Blogginnlegg: 34
Superior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva er den største kamelen du har svelget?

Jeg lovte meg selv dyrt og hellig at jeg ikke skulle få slike barn som kikket på andre når de spiste, pekte på andre mennesker, eller trasset i butikken..
De måtte absolutt sove i egen seng også.
Need I say more..

__________________
Født 00, 02, 06-07 Minstemann, 12 og 15
Superior er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-07, 17:09   #3
Heiko
Helt konge
 
Heiko sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 4.796
Blogginnlegg: 106
Heiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er den største kamelen du har svelget?

Kamelsvelging, en kjent sportsgren blant foreldre.

Jeg svelger nok jevnlig små kameler, de går glatt ned sammen med annet smårusk og smuler, så jeg merker de nok ikke så godt.
Den aller største kamel jeg har svelget, er nok GodMorTM-kamelen. Eller, svelget og svelget fru blom, den sitter litt fast i halsen enda.

Jeg hadde før jeg ble foreldre en helt klar forestilling om hvor stort mitt engasjement i alle og alt som hadde med mine barn skulle bli. Jeg skulle glatt rekke alt av foreldrekaffer, forestillinger, avsluttninger ol, det var en selvfølge å kombinere med 100 % jobb. I tilegg kunne jeg vel alltids bake en kake eller to å ta med. Jeg skulle rekke hånden først i været på foreldremøter og melde meg frivillig til alle verv som måtte dukke opp, selvsagt skulle jeg det.

Den som nå synes foreldrekaffene, foreldresamtalene, luciamarkeringen og avsluttningen kommer tett som hagel er meg. De kræsjer selvsagt alltid med hektiske perioder og viktige møter på jobben, men jeg rekker det jo. Bare det å skaffe barnevakt til å kunne gå på foreldremøter er jo en stor utfording. Når det gjelder alle de vervene er lista nå lagt lavt. Lavt er ordet, for jeg ligger jo omtrent under bordet, holder pusten og later som jeg er usynlig når nye representanter skal velges. Det er nok et latterlig syn med tanke på min størelse og alt jeg hadde snakket før valget avrepresentant startet

Sånn kan det gå.

Heiko er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-07, 17:19   #4
Enhjørning
Gullfisk
 
Enhjørning sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.510
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva er den største kamelen du har svelget?

Sukk.
Det med grønnsakene er velkjent.

Jeg hadde nemlig som ganske nybakt mor en teori om at grunnen til at unger ikke spiste grønnsaker og fisk, var at de ikke hadde blitt servert det tidlig nok.
Når gutten bare fikk det fra han begynte med middag, så skulle det gå greit.
Så jeg var GodMorTM og lagde babymaten fra scratch her hjemme, med fisk og grønnsaker og alt som er sunt og godt, og ungen spiste med stor lyst og appetitt.
Helt til han ble omtrent halvannet år - og der var det stopp.
Tid for kamel med salt og pepper.

Har ikke gitt opp håpet, så jeg fortsetter å lage både fisk og grønnsaker med jevne mellomrom - men teorien min har jeg svelget på tvers.

__________________
"Dewey var en fin fyr." (sitat: David Massey, HiO)
Enhjørning og gutta: 02.09.69, 11.01.05 og 27.08.09
Enhjørning er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-07, 17:38   #5
Fruktflua
Sperret
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
Innlegg: 6.377
Fruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva er den største kamelen du har svelget?

Kamelsvelging er en stor del av hverdagen når man har barn, og selv har jeg svelget så mange kameler at jeg har kommet ut av tellinga - noen vanskeligere å svelge enn andre.

Fruktflua er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-07, 17:45   #6
Libra
Bør lage seg en tittel selv
 
Libra sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 5.507
Blogginnlegg: 51
Libra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva er den største kamelen du har svelget?

Jeg svelger unna for harde livet og har problemer med å definere størrelsen på de som glir ned, de kan virke store fordi det går ned flere i slengen.

Men, tid brukt på TV og data har vel vært en av de aller største kamelen for min del. Jeg var vel av den oppfatning at siden vi i gamle ikke brukte mer enn 30 minutter for TV'n så brude den oppvoksende genereasjon også greie seg med det. Vel, kamlen gikk unna den, uten at det betyr at det ikke foreligger grenser ang tidsforbruket her.

Den lureste kamelen jeg svelget var grønnsakskamelen. Da jeg ga meg fristet plutselig grønnsakene.

Libra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-07, 18:50   #7
slaraffen
litt gøy på håret
 
slaraffen sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Innlegg: 1.736
slaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hva er den største kamelen du har svelget?

Den aller største må vel være at jeg ikke skulle ha unger før i alle fall fylte tredve... Fylte tredve for to måneder siden, se signaturen min...

__________________
I am a Bear of Very Little Brain, and long words bother me. - A.A. Milne
slaraffen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-07, 18:54   #8
pippimamma
Bør lage seg en tittel selv
 
pippimamma sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Østlandet
Innlegg: 2.500
pippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva er den største kamelen du har svelget?

Barna skulle ha unisexleker og Barbie skulle ihvertfall aldri komme over min dørstokk. Jadda!

pippimamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-07, 19:01   #9
D'Arcy
Snikende Ullteppe
 
D'Arcy sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 3.798
D'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hva er den største kamelen du har svelget?

Tid foran TV og PC er helt klart en kjempekamel. Og den er svelget veldig mothårs.

__________________
Gutt 03
D'Arcy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-07, 19:06   #10
Hasselnøtt
Sliter med tastaturet
 
Hasselnøtt sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.207
Hasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hva er den største kamelen du har svelget?

Jeg har brukt tv som barnevakt når jeg har vært dritsliten selv og hatt behov for et pusterom. Og jeg har ved et par anledninger lokket med nonstop. Ja, jeg gremmes litt.

*prøver å leve godt som ikke-perfekt mor*

Hasselnøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-07, 19:07   #11
Azi
Come what may...
 
Azi sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.216
Blogginnlegg: 40
Azi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva er den største kamelen du har svelget?

At jeg aldri skulle diskutere om barneoppdragelsen med barnefaren foran barna mine. *Prøver forsatt å svelge kamelen, men den vil bare ikke ned*

__________________
The greatest thing you'll ever learn is just to love and be loved in return.
eden ahbez, "Nature Boy" (1948).
Azi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-07, 19:10   #12
Pebbles
By the Sea
 
Pebbles sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 12.571
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er den største kamelen du har svelget?

Opprinnelig lagt inn av Hasselnøtt, her.

Jeg har brukt tv som barnevakt når jeg har vært dritsliten selv og hatt behov for et pusterom. Og jeg har ved et par anledninger lokket med nonstop. Ja, jeg gremmes litt.

*prøver å leve godt som ikke-perfekt mor*

Skammer meg ikke over sånt en gang, jeg....

__________________
"I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel." - Maya Angelou -
Pebbles er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-07, 19:16   #13
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.985
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er den største kamelen du har svelget?

TV. Jeg skulle få barn som knapt interesserte seg hva som ble vist på tv. Det ble ikke helt sånn, for å si det mildt. Hun er en skikkelig tv-slave.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-07, 19:24   #14
Camomilla
Wooohhoooooo
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.176
Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva er den største kamelen du har svelget?

Svelger kameler ofte jeg...
En av de er *sove i sengen til mamma og pappa* kamelen. Den var stor og hårete. Propellen kommer inn hver natt.

__________________
Propellen januar 2005
Camomilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-07, 19:51   #15
Dragen
VeloppDragen
 
Dragen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 8.569
Blogginnlegg: 807
Dragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva er den største kamelen du har svelget?

Jeg har gitt ungen min kransekake til frokost.

__________________
Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22)
Dragen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-07, 19:57   #16
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.590
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er den største kamelen du har svelget?

Helgemorningene hvor hun ser på TV/film og spiser kjeks eller resten av lørdagsgodteriet er jeg ikke akkurat stolt av. Det hender jeg tar meg sammen og lager fruktfat eller smører skiver, men like ofte får hun noe godt.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-07, 20:03   #17
Cascaye
Miss Distriktsnorge
 
Cascaye sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 1.165
Cascaye imponerer mange og er sikkert smartCascaye imponerer mange og er sikkert smartCascaye imponerer mange og er sikkert smartCascaye imponerer mange og er sikkert smartCascaye imponerer mange og er sikkert smartCascaye imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva er den største kamelen du har svelget?

Jeg sverget dypt på at jeg aldri skulle bruke "hvis ikke du gjør...., så blir det ingen...."
Prøver riktignok å begrense det til et minimum, derfor sitter kamelen fortsatt litt ubehagelig på tvers i halsen.

Cascaye er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-07, 20:04   #18
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.129
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er den største kamelen du har svelget?

Jeg kjenner igjen både ideen om å være veldig engasjert barnehagemamma og å få barn som spiser grønnsaker og alt mulig annet, men så fryktelig høye idealer hadde jeg ikke der, så fallhøyden har ikke blitt altfor stor. Enearvingen har nok i større grad enn forutsett fått fritt spillerom (i bokstavelig forstand ) lørdags- og søndagsmorgener, men når man får et barn som i den grad storkoser seg alene med dataspill og lego og Små Einsteins på barne-TV mens foreldrene får en time eller to ekstra på øret, så ville det jo være synd å kaste det bort?

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.

Sist redigert av Skilpadda : 12-12-07 kl 20:11.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-07, 20:09   #19
Milfrid
Shake it out!
 
Milfrid sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Innlegg: 15.926
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er den største kamelen du har svelget?

Hvor skal jeg begynne . Gulper støtt og stadig digre hårballer jeg.

Kanskje den største er det å innse at au pair er en fin ting for familien. Det var forøvrig også den det har vært kjekkest å svelge .

Ellers? Barn skal smake på alt de får servert. Ikke om man har tenkt å ha noen koselige måltider innimellom.

Unger skal sove i egen seng. Joda, men det er ikke alltid man våkner skikkelig når de kommer krypende, og hun på snart åtte begynner det å bli slitsomt å bære inn igjen.

Ikke bruke tv som barnevakt. Joda, i helgene så .

osv, osv, osv....

__________________
Now it's nothing but MY way!
Milfrid er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-07, 20:10   #20
Heiko
Helt konge
 
Heiko sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 4.796
Blogginnlegg: 106
Heiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er den største kamelen du har svelget?

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Enearvingen har nok i større grad enn forutsett fått fritt spillerom (i bokstavelig forstand ) lørdags- og søndagsmorgener, men når man får et barn som i den grad storkoser seg alene med dataspill og lego og Små Einsteins på barne-TV mens foreldrene får en time eller to ekstra på øret, så ville det jo være synd å kaste det bort?

Synd? Det ville være direkte skammelig å kaste bort så mye sårt tiltrengt søvn! :sjalu:

Heiko er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:08.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no