Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Jåleforumet

Tatovering, stygt eller flott?

Jåleforumet Forum for hudpleie, hår, sminke, kropp mm.

Se resultatene: Hva synes du om tatoveringer?
Synes det er pent/stilig 25 10,87%
Harry 40 17,39%
Stygt 38 16,52%
Kommer an på 127 55,22%
Vet ikke 0 0%
Deltakere: 230. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-10-09, 11:39   #161
dolliemor
Aktiv
 
dolliemor sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 228
dolliemor er litt kul
Standard

Sv: Tatovering, stygt eller flott?

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Neivel? Det var slik jeg oppfattet dette:


Selvfølgelig er det dumt å tatovere noe man angrer på, men det at den har betydning er ikke det som er det avgjørende. Å tatovere navnet til kjæresten må jo være den ultimate tatoveringen med betydning, men sikkert også den type tatovering som man oftest angrer på, skulle forholdet ta slutt.

Når jeg tar min tatovering, så er jo det selvfølgelig fordi jeg syns tatoveringer er kult, dekorativt og stilig, det betyr ikke at den har mindre betydning for meg, selv om jeg setter estetikken høyest.

Ok, kanskje det kan virke som om jeg har meninger på vegne av andre. Forresten, har vi ikke alle meninger på vegne av andre en eller annen gang?

alfacharlie: huff, jeg visste ikke at e-ordet var forbudt her inne. Det var bare litt latskap fra min side, jeg orket ikke lete opp andre kommentarer. Jeg er ny vet du, så det kan ta litt tid før man er helt oppdatert i lover og regler her.

__________________
Storebror-00, Lillebror-02 og Lillesøster-06
dolliemor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-09, 11:42   #162
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.411
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tatovering, stygt eller flott?

Opprinnelig lagt inn av dolliemor, her.

Forresten, har vi ikke alle meninger på vegne av andre en eller annen gang?

Joda. Og jeg innrømmer glætt at jeg ville anse forelskelse som en idiotgrunn til å tatovere kjærestens navn over hele armen, etter et par ukers forhold.

Men å skille mellom betydning og estetikk/kulhetsfaktor, det vil jeg ikke. Spesielt fordi de ikke kan skilles fra hverandre.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-09, 11:44   #163
dolliemor
Aktiv
 
dolliemor sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 228
dolliemor er litt kul
Standard

Sv: Tatovering, stygt eller flott?

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Joda. Og jeg innrømmer glætt at jeg ville anse forelskelse som en idiotgrunn til å tatovere kjærestens navn over hele armen, etter et par ukers forhold.

Men å skille mellom betydning og estetikk/kulhetsfaktor, det vil jeg ikke. Spesielt fordi de ikke kan skilles fra hverandre.

Ser den!

__________________
Storebror-00, Lillebror-02 og Lillesøster-06
dolliemor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-09, 11:46   #164
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.147
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tatovering, stygt eller flott?

Jeg tror jo man fint kan angre like mye på noe man tatoverte seg med fordi "det betydde mye for meg der og da" som på noe man "bare" syntes var kult. Hvis man da altså angrer på tatoveringene sine. Jeg tenker litt at siden det er såvidt vanlig å tatovere seg nå, så kommer det til å være såpass vanlig om 40-50-60 år at gamle mennesker har tatoveringer at grunnen til å angre ikke blir så sterk som man kanskje ser for seg nå.

Og så er det alltid spennende med trender og sammenhenger. Kanskje alt mulig annet identitetsskapende - familieforhold, sivilstatus, bosted, yrke, tittel - synes å være så midlertidig og dynamisk og i stadig endring at folk velger permanente utsmykninger som tatoveringer og piercinger for å lage et mer varig (eller "statisk") bilde av seg selv?

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-09, 12:07   #165
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.323
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tatovering, stygt eller flott?

Opprinnelig lagt inn av dolliemor, her.

alfacharlie: huff, jeg visste ikke at e-ordet var forbudt her inne. Det var bare litt latskap fra min side, jeg orket ikke lete opp andre kommentarer. Jeg er ny vet du, så det kan ta litt tid før man er helt oppdatert i lover og regler her.


Det er ikke forbudt, bare min personlige mening.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-09, 12:12   #166
dolliemor
Aktiv
 
dolliemor sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 228
dolliemor er litt kul
Standard

Sv: Tatovering, stygt eller flott?

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Det er ikke forbudt, bare min personlige mening.

__________________
Storebror-00, Lillebror-02 og Lillesøster-06
dolliemor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-09, 12:13   #167
kokosbolle
Har bakt søte kaker
 
kokosbolle sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Innlegg: 23.505
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tatovering, stygt eller flott?

Det kommer veldig an på, som mange har skrevet over her. Det kan være både stygt og pent, avhengig av person og motiv og hvor bra tatoveringen er gjort.

__________________
The deadline for complaints was yesterday
vinterbolle jan 2007
sommerbolle juni 2010
minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-09, 13:46   #168
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tatovering, stygt eller flott?

Jeg kan vel mene hva jeg vil om andre sveis, klær eller tattiser? Jeg har ikke meninger på vegne av noen, men jeg forbeholder meg retten å mene hva jeg vil om hva andre gjør eller ikke gjør.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-09, 13:47   #169
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tatovering, stygt eller flott?

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Det er ikke forbudt, bare min personlige mening.

Enkelte er visst ikke så glad i passiv-aggressiv kommunikasjon?

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-09, 13:57   #170
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.323
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tatovering, stygt eller flott?

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Enkelte er visst ikke så glad i passiv-aggressiv kommunikasjon?


Ikke når den er så mainstream.

Dessuten synes jeg passiv-aggressiv tegnsetting er mye morsommere.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-09, 14:08   #171
Dronningen
Pauset
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 12.595
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Tatovering, stygt eller flott?

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Jeg kan vel mene hva jeg vil om andre sveis, klær eller tattiser? Jeg har ikke meninger på vegne av noen, men jeg forbeholder meg retten å mene hva jeg vil om hva andre gjør eller ikke gjør.

Det er så, men jeg kan reagere på at noen (les: enkelte) tenderer til å bli nedlatende, tildels hånlige og ofte kategoriske i forhold til "dei tattoverte". En slags dette vet vi bedre enn deg holdning, som bare venter på å godte seg over de som kommer til å angre. For da får de se hvor dumme de var, som trodde de skulle bli kule ja. Fysj av meg.

De fleste tattoveringer er skjulte til daglig, og blir noe personlig som man liker, ikke liker eller kanskje ikke tenker så mye på. Selv om det er selvpåført, så blir det jo noe "ved personen", og ikke noe man kan trekke noen entydig form for slutning fra.

Jeg liker generelt ikke sånne tråder der man legger opp til liker/liker ikke-tema slik som her, for som regel ender det opp med at folk som går å irriterer seg over andre, bare benytter trådene til å legitimt lire ut av seg hvor stygge de synes andre eller egenskaper ved andre er. Det være seg navn, antrekk, klesstil, interiør, kjendiser, et.c. Det er daustanketråder som lokker til seg gribbene.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-09, 14:11   #172
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.147
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tatovering, stygt eller flott?

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Dessuten synes jeg passiv-aggressiv tegnsetting er mye morsommere.

Eller passiv-aggressiv smileybruk. (Kanskje jeg skulle skaffe meg en tatovering med en på?)

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-09, 14:25   #173
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.323
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tatovering, stygt eller flott?

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Eller passiv-aggressiv smileybruk. (Kanskje jeg skulle skaffe meg en tatovering med en på?)

Det er sikkert kjempemange som kommer til å skjønne at det egentlig er et visuelt passiv-aggressivt statement. Kjør på!

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-09, 14:30   #174
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tatovering, stygt eller flott?

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Eller passiv-aggressiv smileybruk. (Kanskje jeg skulle skaffe meg en tatovering med en på?)

Jeg tror den skumleste t-skjorten (for meg) som SP kunne hatt er en det står:

Du er smart

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-09, 14:33   #175
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.323
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tatovering, stygt eller flott?

Uten punktum før smilefjeset, Esme?

Jepp, det hadde vært skummelt.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-09, 14:36   #176
siljemoren
Erfaren
 
siljemoren sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Internett
Innlegg: 964
siljemoren er populærsiljemoren er populærsiljemoren er populær
Standard

Sv: Tatovering, stygt eller flott?

Det kommer helt an på tetoveringen og hvem den sitter på.

siljemoren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-09, 14:52   #177
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.548
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tatovering, stygt eller flott?

Du er smart


Jeg hadde dødd. Kan vi ikke fikse en slik t-skjorte?

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-09, 15:32   #178
Misteri
Opp og ned
 
Misteri sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 8.767
Blogginnlegg: 407
Misteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tatovering, stygt eller flott?

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Du er smart


Jeg hadde dødd. Kan vi ikke fikse en slik t-skjorte?

Sånn vil jeg også ha!

__________________
Misteri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-09, 15:34   #179
Tangerine
Eklektisk
 
Tangerine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 5.155
Blogginnlegg: 1
Tangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Tatovering, stygt eller flott?

Tangerine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-09, 11:07   #180
Bobbelur
...we have cookies
 
Bobbelur sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 2.642
Blogginnlegg: 191
Bobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Tatovering, stygt eller flott?

Altså - denne tråden er rett og slett skummel! Jeg blir bare mer og mer bestemt på å ødelegge kropp og hud her jeg sitter - kan nesten ikke vente på å få det gjort.
Gjett om mannen får sjokk når han oppdager hva jeg planlegger.

Bobbelur er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:32.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no