Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Kjære vene, FP! Vi har glemt noe!

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-12-17, 15:07   #21
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.904
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjære vene, FP! Vi har glemt noe!

Opprinnelig lagt inn av Millen, her.

Jeg kan bidra med da min sønn på 7 år kom hjem med lapp om skolegudstjeneste så kom følgende samtale;

Sønn: Jeg vil ikke i kirken det er kjedelig
Meg: Det skal du
S: Du bestemmer ikke over min kropp, det har jeg lært så jeg bestemmer over den selv
M: Det stemmer at du bestemmer over din kropp. Men jeg bestemmer over hodet ditt så du skal i kirken.
S.

Han er i kirken idag med søstera si. Våre er ikke døpt og vi giftet oss borgerlig og er begge utmeldt av statskirken. Derfor må mine i kirken for å lære og ta standpunkt selv.

Jeg skjønner ikke tankegangen din? Du bestemmer over hodet hans, så han skal ta standpunkt selv?

Jeg er kristen, kirkegjenger og hadde latt barna mine velge alternativt opplegg om de hadde vektige grunner for å ønske det. Skolegudstjenesten er ikke avgjørende for noe som helst. Men jeg er jo glad for at begge har lyst til å gå og synes det er en god opplevelse.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-12-17, 15:26   #22
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.858
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kjære vene, FP! Vi har glemt noe!

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Kan vi ta domkirken i stedet for? Veldig mye mer praktisk for oss i hvert fall.

Ah, selvfølgelig, mest praktisk for meg også, jeg kan kaste stein fra kontorplassen og på domkirken. Ikke at jeg har prøvd altså, vandalisme driver jeg ikke med.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-12-17, 15:40   #23
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.797
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kjære vene, FP! Vi har glemt noe!

Skolen barna våre går på har heldigvis ikke skolegudstjenester. Vi er ikke kristne, men barna våre ville uansett fått velge selv hva de ville gjøre.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-12-17, 15:46   #24
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.450
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjære vene, FP! Vi har glemt noe!

Her jeg bor (på skikkelig bondelandet) har det ikke vær gudstjeneste de 10 årene vi har hatt skolebarn.
Mulig det er et byfenomen
















__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-12-17, 15:47   #25
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.863
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjære vene, FP! Vi har glemt noe!

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Kan vi ta domkirken i stedet for? Veldig mye mer praktisk for oss i hvert fall.

Jeg synes det er koselig med julegudstjeneste og kommer gjerne, selv om jeg ikke regner meg selv som nevneverdig kristen. :krysser av på skjemaet at jeg kommer:

Ettersom jobben min holder til i KIRKEgata, så passer Domkirken ganske greit.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-12-17, 15:51   #26
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.271
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjære vene, FP! Vi har glemt noe!

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Jeg skjønner ikke tankegangen din? Du bestemmer over hodet hans, så han skal ta standpunkt selv?

Jeg er kristen, kirkegjenger og hadde latt barna mine velge alternativt opplegg om de hadde vektige grunner for å ønske det. Skolegudstjenesten er ikke avgjørende for noe som helst. Men jeg er jo glad for at begge har lyst til å gå og synes det er en god opplevelse.

Jeg tenker også at litt av dette med å velge standpunkt er at de også for velge dette. De lærer ikke voldsomt mye om kirken på akkurat denne gudstjenesten, den er vel neppe representativ for gudstjenester flest. Temaet er stort sett bare dette ene kapittelet i Lukasevangeliet, og dermed en svært liten (riktignok ganske sentral) del av kristendommen, som verken blir diskutert eller problematisert på en måte som gir elevene noe særlig grunnlag til å ta noe som helst valg. Så jeg er enig i at den ikke er særlig avgjørende i en slik sammenheng, ut over det rent informative i å se hvordan akkurat en skolegudstjeneste før jul foregår (og har du sett en så har du sett alle, så det er ikke nødvendig å gå hvert år). Skolens julegudstjeneste fungerer egentlig ganske dårlig som grunnlag for å ta noen religiøse standpunkt. Så for det formålet lærer de vel mer ved å delta på skolens alternativ, der de lærer litt mer nøytralt om ulike religioners høytider.

Også tenker jeg at når jeg selv ikke er interessert i å gå i kirken, praktisere religion eller lære ungene mine opp i kristen tro, så bestemmer jeg heller ikke at de skal dra andre steder for å lære det. Hvis jeg ønsket at de skulle få innblikk i hva som foregikk i kirken så hadde jeg jo tatt dem med dit selv, og gått foran med et godt eksempel ved å vise dem at jeg også var interessert i å høre om dette. "Jeg gidder ikke å gå i kirken selv, derfor må du bli med skolen dit" blir litt feil signal å sende ut, synes jeg.

__________________
µ 05 07 07

Sist redigert av My : 20-12-17 kl 16:01.
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-12-17, 15:55   #27
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.461
Blogginnlegg: 158
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjære vene, FP! Vi har glemt noe!

Opprinnelig lagt inn av Millen, her.

Jeg kan bidra med da min sønn på 7 år kom hjem med lapp om skolegudstjeneste så kom følgende samtale;

Sønn: Jeg vil ikke i kirken det er kjedelig
Meg: Det skal du
S: Du bestemmer ikke over min kropp, det har jeg lært så jeg bestemmer over den selv
M: Det stemmer at du bestemmer over din kropp. Men jeg bestemmer over hodet ditt så du skal i kirken.
S.

Han er i kirken idag med søstera si. Våre er ikke døpt og vi giftet oss borgerlig og er begge utmeldt av statskirken. Derfor må mine i kirken for å lære og ta standpunkt selv.

Hvilke andre trossamfunn besøker dere, for at ungene skal lære om dem? Hvordan organiserer dere det og når?

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-12-17, 15:58   #28
Pamina
Kaldt hode, varmt hjerte!
 
Pamina sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 8.964
Blogginnlegg: 70
Pamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kjære vene, FP! Vi har glemt noe!

En ting er skolegudtjenester eller desembersamling som vi valgte å kalle det på min skole der det ble lest fra koranen og bibelen, og vi disket også opp med Henrik Syse for de som ikke var i kirka.

Men FP har ingen egen FP-avslutning i kirke eller gymsal - det er da litt problematisk, er det ikke?

__________________
Pamina & Snuppa, 23. juli 05, Brodern, 23. august 08
Et hus uten bøker er som et legeme uten sjel. (Marcus Tullius Cicero)
Pamina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-12-17, 16:07   #29
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.792
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjære vene, FP! Vi har glemt noe!

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Kan vi ta domkirken i stedet for? Veldig mye mer praktisk for oss i hvert fall.

For meg også.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-12-17, 16:17   #30
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.694
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjære vene, FP! Vi har glemt noe!



Her er det elektronisk påmelding i Meldeboka for det ene eller andre alternativet og dersom man glemmer å melde på blir det nix skolegudstjeneste på barnet.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-12-17, 16:28   #31
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.587
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kjære vene, FP! Vi har glemt noe!

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Hvilke andre trossamfunn besøker dere, for at ungene skal lære om dem? Hvordan organiserer dere det og når?

Ingen og ikke har vi planer om det heller.

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 20-12-17, 16:37   #32
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.754
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kjære vene, FP! Vi har glemt noe!

Gikk plutselig opp for meg hvorfor jeg helt har glemt å diskutere dette. Rektoren vår droppet skolegudstjeneste for etpar år siden. Nå må man gå sjæl på fritida

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-12-17, 17:00   #33
zinatara
Bør lage seg en tittel selv
 
zinatara sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 6.729
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Kjære vene, FP! Vi har glemt noe!

Var visst drama i vennegjengen til storesøster i dag pga. skolegudstjeneste og en som mente at en person sviktet sin religion når de ble med i kirken. Ikke så lett med religion når man er en vennegjeng som består at ungdommer fra ulike religioner, ulike grader av hvor strengt religion praktiseres i familiene og så et par der familiene ikke er religiøse i det hele tatt. Så jeg heller mot at utøvelse av religion kan gjøres privat.

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-12-17, 17:02   #34
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.271
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjære vene, FP! Vi har glemt noe!

Opprinnelig lagt inn av zinatara, her.

Var visst drama i vennegjengen til storesøster i dag pga. skolegudstjeneste og en som mente at en person sviktet sin religion når de ble med i kirken. Ikke så lett med religion når man er en vennegjeng som består at ungdommer fra ulike religioner, ulike grader av hvor strengt religion praktiseres i familiene og så et par der familiene ikke er religiøse i det hele tatt. Så jeg heller mot at utøvelse av religion kan gjøres privat.

Privat religionsutøvelse er lurt. Ellers tenker jeg at ungene lærer litt ved å håndtere slike situasjoner og diskusjoner også. Det er ingen krise med litt drama, det er jo Verden og Livet.

Men de trenger kanskje ikke gjøre det akkurat i jula da, når alt liksom skal være idyll, lys, varme og hygge for alle.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-12-17, 17:08   #35
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjære vene, FP! Vi har glemt noe!

Mine får velge selv, vi har påmelding. De har prøvd litt begge deler, og i år valgte de skolegudstjeneste. Dog ble de syk begge to

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-12-17, 17:11   #36
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.801
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjære vene, FP! Vi har glemt noe!

Siden sønnen her i huset nekter gå i kirka (mamma, jeg tror ikke på det der, så jeg ser liksom ikke poenget) så får Mor redde familins ære og omdømme, så i år var hun sau i årets julespill på jobben, og det med stor innlevelse.

Ellers kniste jeg godt av svaret til pragmatikerpappaen i barnehagen, av muslimsk bakgrunn, da jeg spurte om barnet hans skulle være med i kirken, det tar vel rundt 15-20 minutter å gå for små barnebein - eller om hun skulle bli igjen i barnehagen. «Tja... Er det 2-3 kuldegrader, kan hun fint være med - er det kaldere enn minus sju blir hun i barnehagen.»

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-12-17, 17:34   #37
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.081
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjære vene, FP! Vi har glemt noe!

På ungdomsskolen (eller, det er 1-10 skole, var bare ungdomsskole før) har de nå nyinnført skolegudstjeneste, etter en invitasjon fra kirken. Jeg leste FAU-referatet fra da det ble diskutert, og det var kostelig å lese mellom linjene.

Fasiten ble en sms-invitasjon fra skolen som var totalt balansert og "med fokus på kirkens rolle som kulturbærer..." eller noe sånt, det var aktiv påmelding, og på skolen var det hyggelig opplegg knyttet til "juletradisjoner", uten at jeg vet helt hva det var. Begge deler var ca like populært, tror jeg. Den hadde ikke preg av avslutning, og det var i det hele taget håndtert riktig greit.

På barneskolen har de skiftet fra gudstjeneste siste dag til en dag siste uka, og avslutningen er i stedet grøt på skolen. Det tilbys to opplegg, men etter det jeg vet så velger alle kirken, inkludert barn med foreldre som er buddhister, hinduister, ateister, ortodokse, katolikker, muslimer, og hva vet jeg. Barna deltar med sang, både O helga natt og Vi tenner våre lykter, en håndfull frivillige leser opp sine egenmekkede "ønsker" i gata "jeg ønsker at alle barn skal ha et trygt og godt hjem" og "jeg ber om at alle barn skal ha noen å leke med" med lystenning. Mange foreldre kommer også.

Jeg syns disse to oppleggene fungerer helt fint, og gir en mulighet, uten press, til å oppleve en ganske stor del av norske juletradisjoner, på en veldig "low key" måte.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-12-17, 17:41   #38
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.081
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjære vene, FP! Vi har glemt noe!

Alle de tre hedenske barna mine valgte kirken, forresten.

Eldste fordi opplegget på skolen virket kjedelig, mellomste fordi alle de andre i klassen ville være på opplegget på skolen bortsett fra EN venninne "så da ble jeg med henne så hun ikke ble alene" og minste fordi han syns det er superkoselig.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-12-17, 18:06   #39
Einhyrningur
Be happy!
 
Einhyrningur sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 10.005
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kjære vene, FP! Vi har glemt noe!

Vi er så enkeltpenkel, vi får en lapp som jeg skummer over. Ungene krysser. Jeg signerer.

Einhyrningur er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-12-17, 20:33   #40
Daisy
Trademark: Imperfection
 
Daisy sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 11.055
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kjære vene, FP! Vi har glemt noe!

Opprinnelig lagt inn av Miley, her.

Vi er så enkeltpenkel, vi får en lapp som jeg skummer over. Ungene krysser. Jeg signerer.

Jepp, samme her. De valgte kirken, for alternativ var å gjøre matte.

__________________
Jeg skulle ønske jeg led av "flink pike syndrom"

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:48.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no