Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Ukjente katter som kommer inn

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-06-18, 13:57   #21
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.798
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ukjente katter som kommer inn

Det er mulig plantasjen har, for vår lokale plantasje har i hvertfall en stor avdeling med katte-/hundeutstyr og -mat.

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-18, 15:20   #22
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.404
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ukjente katter som kommer inn

Opprinnelig lagt inn av GinaK, her.

Snille? Hva skal vi gjøre da? Tuppe den ut? Nei, det skjer ikke.
Sprayflaske med hva? Vann? Har ikke peiling på katter jeg.

Men er det positivt at kattens hale står rett opp? Jeg er livredd når jeg løfter den for at den skal gå berserk og klore meg. Den har såvidt frest når jeg har løftet den men kanskje den skjønner at det er vår hund som bestemmer her.. aner ikke..
Denne katten gikk rundt i gaten og nå i hagen her og så opp på terrassen så lurer på om det er de som er ganske nyinnflyttet litt oppi gata. Vi har ikke gitt den noe så håper den skjønner at den ikke kan holde til her.


Klart ren syre sannsynligvis ville vært svært effektivt, men det gjør man ikke altså. Vann med litt sitron, de liker ikke sitrus lukt.

Viss den ikke vil løftes får du sannsynligvis ikke tak i den.
Tramp i gulvet, lag frese lyder og vift med en genser eller et teppe eller noe annet stort. Husk at det er DITT hus og du er 10-15 ganger større enn katten. Du bestemmer.

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-18, 15:21   #23
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.404
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ukjente katter som kommer inn

Opprinnelig lagt inn av Elise, her.

Vi har en gjeng katter som bruker hagen vår som samlingsplass, lekeplass, paringsplass, cat-fight og avslapning i hagemøbler. Og tissing på diverse. Jeg freser og tramper når jeg ser de, men det ser iallfall ikke ut til at de tar hintet om at de er lite velkomne her. Hvor får man kjøpt sånn cat-off-spray?

Bruk hageslangen på dem?

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-18, 16:34   #24
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.371
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ukjente katter som kommer inn

Jeg sprayer kaldt vann på katter som kommer inn i mitt hus, og brøler og tramper samtidig. Det funker rimelig bra.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-18, 17:14   #25
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag
 
Hondacrv sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Innlegg: 13.067
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ukjente katter som kommer inn

Opprinnelig lagt inn av Serafin, her.

Det kan jeg sikkert. Men erfaringsmessig så går de ganske fort istykker.



Jeg er vel egentlig rett og slett litt irritert, men skjønner at å ta det på velforeningssiden på fb ikke er noen god ide, da det allerede er kranglig nok der pga en sak, at jeg får ut litt gruff her og ikke terger på meg naboer.

For den sure gamle damen inni meg tenker "det må da for pokker gå ann å holde de dyrene inne hvis de ikke greier å holde seg til eget hus, for hadde jeg villet ha katt i huset, så hadde jeg skaffet meg katt"

(jada, jeg vet. Jeg er sur og vrang. Jeg VET det)

Eg synest ikkje du er sur pg vrang. Me får ein katt inn her av og til og eg går i spinn i sinne kvar gong. Helsikes dyr, kan ikkje dei som eig dei passe del?

__________________
05
Hondacrv er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-18, 20:41   #26
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.206
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Ukjente katter som kommer inn

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Jeg sprayer kaldt vann på katter som kommer inn i mitt hus, og brøler og tramper samtidig. Det funker rimelig bra.

Jeg har kastet vann på naboens katt flere ganger, men det har ikke hjulpet. Er glad i katter, men yngste er allergisk. Har derfor ikke lyst å ha katten inn.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-18, 02:59   #27
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.291
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ukjente katter som kommer inn

Opprinnelig lagt inn av Serafin, her.


(jada, jeg vet. Jeg er sur og vrang. Jeg VET det)

Jeg syns absolutt ikke man er sur og vrang om man ikke ønsker å ha andres husdyr inne i sitt hus. Jeg lever med en allergiker, så jeg vil iallefall ikke ha den inn. Selv om jeg elsker katter.
Jeg ville snakket med eier om jeg visste hvem det var, ellers funker det bra å pusse hunden på den, ev. spraye med vann.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-18, 10:24   #28
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.197
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ukjente katter som kommer inn

Her i huset er det to katteallergikere, og vi ønsker selvfølgelig uansett ikke andres katter inn i huset. Det har likevel skjedd noen ganger at en katt har stått i stua, men jeg ser virkelig ikke på det som noen stor sak. De går jo ut igjen hvis en husjer litt og jager dem. Aldri opplevd det som noe stort problem, men jeg er overhodet ikke REDD for katter. Hadde der vært hunder derimot...

Så lenge katter er dyr som går fritt omkring så kan jo sånt skje. Jeg reagerer mer negativt på konseptet innekatt som lever hele livet sitt inne i hus.

Vi sprayet i hagen en gang med noe som het Katt-Vekk, men det luktet jo så vondt at vi ikke kunne være der selv.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-18, 10:43   #29
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.344
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Ukjente katter som kommer inn

Jeg kjøpte noe på dyrebutikken i går, det luktet som myggspray omtrent. Jeg trenger ikke å spraye når vi selv er ute, men ønsker ikke at kattene bruker utesofaen min som dagseng mens jeg er på jobb, da blir det ikke trivelig for meg å ligge der på ettermiddagen. Vi har tak over der vi har utemøbler, og det er kjedelig å måtte rydde vekk puter når det ikke er nødvendig av hensyn til regn.

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-18, 00:31   #30
Flubby
Crazy Cat Lady
 
Flubby sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 4.719
Blogginnlegg: 349
Flubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ukjente katter som kommer inn

Kjøp kattenett. Billig, enkelt å montere:
http://www.zooplus.no/shop/katt/katt...edor/kattenett

__________________
Draco Dormiens Nunquam Titillandus
Tenåringen-95 og Trassungen-09
Flubby er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:31.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no