Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Mat i førtiårslag?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-06-18, 11:27   #1
vixen
Bør lage seg en tittel selv
 
vixen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Nordmøre
Innlegg: 8.584
Blogginnlegg: 8
vixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de fleste
Standard

Mat i førtiårslag?

Jeg har invitert til førtiårslag i august og lurer på hva jeg skal servere? Har ikke ubegrenset budsjett, men siden det kommer en del tilreisende så vil jeg servere noe mat. Vi blir nok 40-45 stk. Uformell fest egentlig. Har tilgang til kjøkken i lokalet. Kjøpe tapas til 350 kr pr mann er helt uaktuelt.

vixen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 18-06-18, 11:31   #2
Sissel
Bør lage seg en tittel selv
 
Sissel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Sola
Innlegg: 3.317
Sissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Mat i førtiårslag?

Vi var i 40 års dag nå på lørdag, og fikk servert koldtbord. Helt greit, og god mat, men jeg tenger at en god gryterett med salat og godt brød hadde vært like godt, og sikkert mye billigere. Evnt. reker dersom dere liker det.

__________________
Gutt/jente 99, gutt 01
Sissel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-18, 11:33   #3
vixen
Bør lage seg en tittel selv
 
vixen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Nordmøre
Innlegg: 8.584
Blogginnlegg: 8
vixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Mat i førtiårslag?

Jeg tenker også at gryte av noe slag hadde vært ok og sikkert det mest lettvinte.

vixen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 18-06-18, 11:36   #4
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.853
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mat i førtiårslag?

Jeg var på en fest på lørdag hvor det i løpet av dagen hadde vært totalt 74 personer (både store og helt små) innom. Der ble det servert en chili con carne, en indisk linsegryte og pølser. Og det var helt supert. Det var ingen slik formell "nå spiser vi"-seanse, men ingen trengte å være sultne.

I mitt eget 40-årslag hadde jeg bestilt en del tapas, men supplerte en del selv også. Og fikk venninner til å ta med kaker til kakebordet slik at jeg ikke trengte å tenke på alt (de tilbød seg helt av seg selv, så jeg slapp til og med å tenke på det).

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 18-06-18, 11:41   #5
celebelen
Dragedytteren
 
celebelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Høgt oppi lia
Innlegg: 5.584
Blogginnlegg: 7
celebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Mat i førtiårslag?

Jeg var i en førtiårsdag for et par år siden hvor de hadde laget et par ulike supper, med godt brød til - det var veldig greit (og godt!).

__________________
Det jeg mangler i tålmodighet, tar jeg igjen i temperament.

Ville (nov. 07)
celebelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-18, 11:42   #6
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.206
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Mat i førtiårslag?

En god suppe (f.eks kyllingsuppe) med foccaciabrød er også godt. Eller to ulike supper.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-18, 11:44   #7
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.540
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Mat i førtiårslag?

Min erfaring er at koldtbord/tapas og den type mat ofte blir dyrere enn å lage gryte/suppe/lapskaus osv.

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-18, 11:53   #8
vixen
Bør lage seg en tittel selv
 
vixen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Nordmøre
Innlegg: 8.584
Blogginnlegg: 8
vixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Mat i førtiårslag?

Chilli con carne ja kanskje? Det var et godt forslag.

vixen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 18-06-18, 11:54   #9
vixen
Bør lage seg en tittel selv
 
vixen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Nordmøre
Innlegg: 8.584
Blogginnlegg: 8
vixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Mat i førtiårslag?

Den kan jeg lage på fredag og bare varme opp på lørdag. Rømme, tortilla til? Annet tilbehør trengs kanskje ikke?

vixen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 18-06-18, 13:13   #10
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.206
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Mat i førtiårslag?

Opprinnelig lagt inn av vixen, her.

Den kan jeg lage på fredag og bare varme opp på lørdag. Rømme, tortilla til? Annet tilbehør trengs kanskje ikke?

Høres veldig godt ut!

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-18, 14:16   #11
Cuyahoga
etterpåklokest
 
Cuyahoga sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 7.866
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Sv: Mat i førtiårslag?

Chilli con carne var en god ide. Jeg har servert biff bourguignon med hjortekjøtt med stort hell. Jeg innbiller meg at du også har tilgang på gratis viltkjøtt? Det er i alle fall en økonomisk måte å lage opp større kvanta på.

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-18, 14:16   #12
Cuyahoga
etterpåklokest
 
Cuyahoga sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 7.866
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Sv: Mat i førtiårslag?

Og ikke glem klassikeren sodd.

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-18, 14:20   #13
tink
har tatt seg sammen
 
tink sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Innlegg: 9.361
Blogginnlegg: 612
tink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Mat i førtiårslag?

Vi serverte betasuppe i min og søster sin fest nå i vår. Sesongmessig var det kanskje litt pussig, men det var økonomien som bestemte. Hadde tilgang til god, ferdig og billig suppe/gryte fra fryseren på jobb. God venninne tilbød seg å bake rundstykker til alle. Bare velstand. Resten av kakene kom også fra ivrige kakebakere.

Chili con carne er kjempegodt, men min erfaring er at det er billigere og enklere jo mindre dill og ekstra tilbehør som trengs.

__________________

tink er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 18-06-18, 14:50   #14
vixen
Bør lage seg en tittel selv
 
vixen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Nordmøre
Innlegg: 8.584
Blogginnlegg: 8
vixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Mat i førtiårslag?

Opprinnelig lagt inn av Cuyahoga, her.

Chilli con carne var en god ide. Jeg har servert biff bourguignon med hjortekjøtt med stort hell. Jeg innbiller meg at du også har tilgang på gratis viltkjøtt? Det er i alle fall en økonomisk måte å lage opp større kvanta på.

Viltgryte var mitt første forslag, men det var ikke nok i fryseren hos leverandør Har faktisk spurt en del venner som jakter, men ingen har igjen så mye. En gammel klassekamerat av oss mente det skulle ordne seg fint helt til han skjønte at jeg jukset med flere måneder med feiring. Og ikke tro at sodd ikke har vært oppe til vurdering... Svoger har en kalv med dårig pust som han mente jeg kunne få.... Tror det blir chilli con carne.

vixen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 18-06-18, 14:53   #15
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Mat i førtiårslag?

Tacosuppe med revet ost og rømme med tacochips ved siden av har vært en slager her i litt større lag. Kan med fordel lages dagen før.

Her er min justerte suppe:

Til 6 pers: (normal spisende, evt 4 storspisere som spiser hele kvelden)
1 kg kyllingfilet (deles i terninger og brunes raskt)
2 glass chunky salsa
4 kjøttbuljong terninger
4 glass vann (chunky salsa glass)
2 bokser kidney bønner
2 store bokser mais
2 purre, kuttes i skiver
2 store gule løk, grov kuttes i ca biter

Som med fersk suppe, jo lengre den står og småkoke, desto bedre.

For de som vil ha det litt mer spicy kan du servere jalapeños ved siden av.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>

Sist redigert av Fløyel : 18-06-18 kl 15:03.
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-18, 23:09   #16
Pesten
Bør lage seg en tittel selv
 
Pesten sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Innlegg: 2.764
Pesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Mat i førtiårslag?

Jeg skal også feire bursdag (40) i august. Vi blir mellom 40-50. Tenkte å skrive i innbydelse at det blir korgfest. Alle tar med en liten rett og så lager vi koldtbord evt tapasbord
Og så kan jeg handle inn ekstra drikke

__________________
Storebror 01, mellomsøster 02 og lillesøster 05.
Pesten er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-18, 23:52   #17
vixen
Bør lage seg en tittel selv
 
vixen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Nordmøre
Innlegg: 8.584
Blogginnlegg: 8
vixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Mat i førtiårslag?

Ganske mange av gjestene bor ikke her så det blir litt dumt med kurvfest, men tenkte jeg skulle spørre noen om kake.

vixen er aktiv nå   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:57.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no