Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Ekstra forsikringer på elektriske duppeditter?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Betaler du for ekstr forsikring i butikken når du kjøper TV, mobil, PC etc?
Ja, alltid 0 0%
Ja, ganske ofte 0 0%
Ja, men har bare skjedd en sjelden gang 7 6,80%
Har gjort det, men gjør det ikke lenger 8 7,77%
Bare på barnas saker 3 2,91%
Nei, har aldri skjedd 84 81,55%
Blomkål 1 0,97%
Deltakere: 103. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-07-18, 11:32   #1
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.320
Blogginnlegg: 294
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ekstra forsikringer på elektriske duppeditter?

Når du kjøper en TV, en mobil, en PC eller hva det enn måtte være, betaler du da for ekstra forsikring som du blir tilbudt i butikken?

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-07-18, 11:34   #2
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.320
Blogginnlegg: 294
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ekstra forsikringer på elektriske duppeditter?

Vi gjør aldri det. Vår vanlige forsikring og garanti dekker det meste. Vi har et barn som ikke så ofte ødelegger/skader ting og vi ser på det som stort sett bortkastede penger å betale for noe som vi har allerede har forsikring på eller som garantien dekker.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-07-18, 11:43   #3
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.784
Blogginnlegg: 201
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ekstra forsikringer på elektriske duppeditter?

Nope! Det har vi ikke brukt penger på.

Den første gangen jeg hørte om det så brukte selgeren som eksempel at tabbeforsikringen kunne komme til nytte hvis ungene puttet vafler inn i VHS-en. Det var da jeg skjønte at dette ikke var noe for oss. Mine unger ville aldri ha misbrukt vafler på den måten.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-07-18, 11:45   #4
trøtt
ekstremt trøtt
 
trøtt sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 10.716
Blogginnlegg: 30
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ekstra forsikringer på elektriske duppeditter?

Nei, i utgangspunktet ikke. Har betalt en gang for telefonen til den ene ungdommen som alltid knuser telefoner etter svært kort tid.

__________________
Selv om hjemmet er stedet der du kan slappe av og være deg selv, betyr ikke det at du kan misbruke kjærligheten og hengivenheten andre familiemedlemmer føler for deg.
trøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-07-18, 11:55   #5
Fersken
Tatt på
 
Fersken sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Andre etasje
Innlegg: 8.361
Blogginnlegg: 127
Fersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ekstra forsikringer på elektriske duppeditter?

Har gjort det en eller to ganger helt i starten av da de begynte med den type forsikring fordi jeg ikke viste at det meste trolig blir dekt av forsikring vi allerede har. Nå gjør jeg det aldri.

__________________
Pie (2007) og Gut (2010)
Fersken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-07-18, 11:55   #6
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.847
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ekstra forsikringer på elektriske duppeditter?

Nope. Vi har innbokasko som dekker det meste over 3000 kr hjemme og reiseforsikring som dekker det meste annet.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-07-18, 12:48   #7
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.777
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ekstra forsikringer på elektriske duppeditter?

Nei, det gjør vi aldri.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
Storebror desember 08

Lillebror mars 11
Lillesøster januar 13
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-07-18, 12:55   #8
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 13.969
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Ekstra forsikringer på elektriske duppeditter?

Opprinnelig lagt inn av trøtt, her.

Nei, i utgangspunktet ikke. Har betalt en gang for telefonen til den ene ungdommen som alltid knuser telefoner etter svært kort tid.

Signerer. Kjøpte da eldste fikk kjøpte seg ny mobil sist. Det lønte seg gitt. Tok ikke lang tid før mobilen måtte erstattes. Han er en smule klønete. Summen tiltalte ble mindre enn om jeg skulle brukt innboforsikring/reiseforsikring.

__________________
Gutta 2005 og 2007
star er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 12-07-18, 13:05   #9
Dragen
VeloppDragen
 
Dragen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 8.560
Blogginnlegg: 806
Dragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Ekstra forsikringer på elektriske duppeditter?

Nei.

__________________
Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22)
Dragen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-07-18, 13:05   #10
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.540
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ekstra forsikringer på elektriske duppeditter?

Opprinnelig lagt inn av Pelen, her.

Vi gjør aldri det. Vår vanlige forsikring og garanti dekker det meste. Vi har et barn som ikke så ofte ødelegger/skader ting og vi ser på det som stort sett bortkastede penger å betale for noe som vi har allerede har forsikring på eller som garantien dekker.

Samme her. Leste og et sted at disse tilleggsforsikringene bare er tull og for at kjedene skal dra inn mer penger for vanlig innboforsikring dekker det.

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-07-18, 13:35   #11
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.215
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ekstra forsikringer på elektriske duppeditter?

Aldri. Ikke serviceavtale heller. Jeg kan sette opp en plug’n’play-laptop selv, takk.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-07-18, 13:38   #12
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.823
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ekstra forsikringer på elektriske duppeditter?

Vi har aldri betalt noen ekstra forsikring på noe som helst av duppedingser. Kollektiv hjem dekker alt og sammen med at vi er to med det i husholdningen og at vi har reiseforsikring tror jeg vi er godt nok forsikret mpt hendelige uhell.

Som Millen skriver, dette er kun for å tjene ekstra penger på at folk ikke vet hva de er dekket av fra før.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-07-18, 13:57   #13
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 13.969
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Ekstra forsikringer på elektriske duppeditter?

Har dere ikke egenandel på forsikringene?

__________________
Gutta 2005 og 2007
star er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 12-07-18, 14:01   #14
Cauchy
Bør lage seg en tittel selv
 
Cauchy sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2012
Innlegg: 1.713
Cauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Ekstra forsikringer på elektriske duppeditter?

Har dere forsikringer som dekker uforsiktighet, type miste mobilen i bakken? Det tror jeg ikke jeg har på vanlig forsikring.

Vi kjøper ikke ekstra forsikring på slike ting. Vi får vurdere det når barna blir eldre hvis de viser seg å være av den uforsiktige typen, selv om det er mer fristende å si at man må klare seg uten telefon hvis man ødelegger den.

Cauchy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-07-18, 14:31   #15
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.652
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ekstra forsikringer på elektriske duppeditter?

Opprinnelig lagt inn av Cauchy, her.

Har dere forsikringer som dekker uforsiktighet, type miste mobilen i bakken? Det tror jeg ikke jeg har på vanlig forsikring.

Vi kjøper ikke ekstra forsikring på slike ting. Vi får vurdere det når barna blir eldre hvis de viser seg å være av den uforsiktige typen, selv om det er mer fristende å si at man må klare seg uten telefon hvis man ødelegger den.

Vi har «idiotforsikring» (utvidet innbo) har fått brukt den da lillebror mistet mobilen i asfalten på sykkeltur. 500 i egenandel og tilsvarende mobil.

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-07-18, 16:06   #16
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.206
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Ekstra forsikringer på elektriske duppeditter?

Opprinnelig lagt inn av Myria, her.

Nei, det gjør vi aldri.

Ikke jeg heller.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-07-18, 18:06   #17
Morella
Superbasinella
 
Morella sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.640
Blogginnlegg: 276
Morella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Ekstra forsikringer på elektriske duppeditter?

Jeg gjør det så og si aldri. Overraskelsen var derfor ganske stor når jeg fant kvitteringen på de trådløse øretelefonene mine som ble ødelagt og jeg hadde kjøpt med forsikring. Fikk nye uten problem. Etter 2 uker klarte jeg å vaske dem i vaskemaskinen, fikk nye dagen etter.
Jeg kaller det trippel flaks og valuta for pengene.

Morella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-07-18, 19:27   #18
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.201
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ekstra forsikringer på elektriske duppeditter?

Jeg har gjort det én gang, da jeg for n'te gang fikk tv'en ødelagt av lynnedslag. Hadde glemt hele greia da lynet slo ned igjen under ett år senere, heldigvis husket yngste det.

Den vanlige innboforsikringen er det jo egenandel på, og jeg har ikke tv som er dyrere enn egenandelen.

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-07-18, 19:41   #19
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.847
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ekstra forsikringer på elektriske duppeditter?

Opprinnelig lagt inn av star, her.

Har dere ikke egenandel på forsikringene?

Egenandel er 3000 på vår innbokasko. Koster det mindre enn det å reparere eller erstatte, er det ikke krise for oss. Til sammenligning ville forsikring for et år på Minstas nye laptop kostet 1500 kr. Det vil si at egenandelen effektivt sett bare er 1500, siden vi sparte 1500 kr på å ikke tegne forsikring. Når vi nå kjøper en laptop til eldste, sparer vi 1500 på å ikke tegne forsikring på den heller. Og vipps har vi spart inn egenandelen, samtidig som begge maskinene er godt forsikret.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-07-18, 20:49   #20
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.479
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ekstra forsikringer på elektriske duppeditter?

Eg har gått på ein overbevisende selger nokre gonger, men det er lenge sidan nå.

Akkurat nå undersøker eg forsikring til nyinnkjøpt el-sykkel. Men bortsett frå det, har eg som prinsipp at eg ikkje kjøper ting som er så dyre at eg ikkje har råd til å øydeleggje dei. Ein kjem langt med innbo- og reiseforsikring sånn til vanleg.

__________________

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:55.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no