Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Men altså, Per Sandberg-saken??

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-08-18, 18:30   #1
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.081
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Men altså, Per Sandberg-saken??

I tillegg til å være pikant så det holder, så har jeg noen spørsmål som jeg virkelig gjerne skulle hatt svar på:

- Hvor vanlig er det at utviste asylsøkere fra Iran blir avvist når de blir returnert? Hvis de ikke er kriminelle eller uønsket av andre grunner? (Jeg ser for meg at hun fikk beskjed om det godt kunne hende at hun ikke fikk komme inn til Iran, at i så fall ville hun antagelig få opphold i Norge som "ureturnerbar", og i så fall, siden hun jo ikke var politisk flyktning eller hadde noe uoppgjort med regimet, så måtte hun GJERNE komme på ambassaden og holde kontakten og kanskje jobbe litt med kulturutveksling og sånn. Og få tilbake sitt iranske pass, selvsagt!)

- Hvordan har hun levd disse årene? Hvem har finansiert missekåringsdeltagelsen og en generelt tydeligvis ganske luksuriøs livsstil? Ikke deltidsjobben som tannlegeassistent, vil jeg tro?

- Jeg skjønner at statsråder ikke kan sikkerhetsklareres som andre i apparatet, det ville vært et demokratisk problem, men er det INGEN som følger med på dem og hva de driver med??

(EDIT: Antar at folk vet hvem "han" og "hun" er her.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-18, 18:40   #2
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.081
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Men altså, Per Sandberg-saken??

Og til glede for nye lesere:

Man MÅ jo se Dagsnytt 18-innslaget.

Det er ikke SÅ MYE sharia. Bare LITT pisking.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-18, 18:44   #3
Cuyahoga
etterpåklokest
 
Cuyahoga sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 7.866
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Sv: Men altså, Per Sandberg-saken??

Honningfelle, tenkte jeg da denne saken dukket opp.

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-18, 18:45   #4
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.081
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Men altså, Per Sandberg-saken??

Opprinnelig lagt inn av Cuyahoga, her.

Honningfelle, tenkte jeg da denne saken dukket opp.

Oh, yes, nesten vanskelig å se fella for bare honning.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-18, 18:42   #5
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.694
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Men altså, Per Sandberg-saken??

Denne saken er så underlig, og Sandberg er gaven som gir og gir. Men altså: hvorfor må han ikke gå? Fordi han er mann?? Er han så viktig for Frp (ja), men for Høyre?

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-18, 20:00   #6
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.485
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Men altså, Per Sandberg-saken??

Opprinnelig lagt inn av Karamell, her.

Denne saken er så underlig, og Sandberg er gaven som gir og gir. Men altså: hvorfor må han ikke gå? Fordi han er mann?? Er han så viktig for Frp (ja), men for Høyre?

Eg lurer seriøst på korleis avtalen mellom Erna og Siv ser ut. For meg ser der ut til at FrP-statsrådene er uangripelige og at statsministeren ikkje har myndighet til å verken irettesette eller sanksjonere statsrådene frå FrP. Først var ho villig til å ofte regjeringa for Listhaug og nå bagatelliserer ho dette. I tillegg har vi Søviknes, som ho forsvarer. FrP-statsrådene slipper unna med mykje meir enn kva Manuela Ramin-Osmindsen og Åslaug Haga gjorde. Eg trur ikkje det handler om kjønn (Listhaug viser vel det?), men eg lurer på kva som eigentleg er vilkåra i avtalen mellom H og FrP.

__________________

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-18, 18:45   #7
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.080
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Men altså, Per Sandberg-saken??

Jeg har så mange spørsmål i denne saken at jeg vet ikke hvor jeg skal begynne. Impulstur? Sikkerhetsklarere seg selv? Bo hos familie hun rømte fra?

__________________
07 og 10
Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-18, 18:45   #8
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.201
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Men altså, Per Sandberg-saken??

http://www.nattogdag.no/2018/07/quiz...-per-sandberg/

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-18, 18:47   #9
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.081
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Men altså, Per Sandberg-saken??

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-18, 18:45   #10
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.284
Blogginnlegg: 1261
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Men altså, Per Sandberg-saken??

Dette er en åpenbar -sak. Jeg er SÅ fascinert.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-18, 18:46   #11
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.284
Blogginnlegg: 1261
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Men altså, Per Sandberg-saken??

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Dette er en åpenbar -sak. Jeg er SÅ fascinert.

Litt som traileren til Ex on the Beach.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-18, 18:48   #12
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.694
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Men altså, Per Sandberg-saken??

Honningfelle ja.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-18, 18:49   #13
LaBanga
fri
 
LaBanga sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.999
Blogginnlegg: 11
LaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Men altså, Per Sandberg-saken??

Det er absolutt noe som skurrer her med Leknes, og PST har jo også startet etterforskning av henne: https://www.nrk.no/norge/pst-har-sta...nes-1.14159925

Når det gjelder at statsråder og storingsrepresentanter ikke sikkerhetsklareres, og hvordan det kontrolleres, så kan det jo være at det rett og slett handler om tillit? Og til syvende og sist så er det jo regjeringssjefen som er ansvarlig for sine statsråder?
Samtidig så mener jeg at de fleste stortingsrepresentanter som har uttalt seg om sikkerhetsaspektet her forteller at de får veldig gode orienteringer og råd når de drar utenlands på reiser med de ulike komiteene. Det kan jo virke som om han rett og slett har dritt i det hele, i går sa han jo at han hadde en god grunn til å ikke orientere statsministeren.... At mannen fremdeles er statsråd, fatter jeg ikke. Det var vel statsråd i dag?

LaBanga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-18, 18:53   #14
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.904
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Men altså, Per Sandberg-saken??

Ingen skal få meg til å tro at iranske myndigheter lot Sandberg og Letnes, et ugift par der den kvinnelige halvdelen ikke følger påkledningslovene, valse hånd i hånd på kjærlighetsferie i «ferieparadiset», fordi de er så runde i kantene og fleksible. Og at Sandberg selv tror det, det viser vel bare hvilket hode han tenker med for tiden.

Og jeg tror absolutt det må være interessant å se på forholdet mellom Bahareh Letnes og iranske myndigheter, for det er jo tydeligvis en forestillibg med flere akter.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-18, 19:02   #15
Serafin
Bør lage seg en tittel selv
 
Serafin sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 9.254
Blogginnlegg: 219
Serafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Men altså, Per Sandberg-saken??

Jeg har ikke greid å følge med her, for det er så mye vas og ting jeg ikke trodde var mulig at jeg helt mister oversikten, haha.

Orker noen oppsummere kjapt? Jeg prøvde å lese sakene men blir bare sittende og riste på hodet.
Var de på ferie?
Hvem er denne damen? Er hun flyktning? Men kan hun da reise tilbake?

__________________
--
Bonusgutten 06
Storebror 07
Lillesøster 09
Serafin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-18, 19:12   #16
Pepper Lemon
Peppy!
 
Pepper Lemon sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.559
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Men altså, Per Sandberg-saken??

... og så søkte hun på jobb som hans tolk eller assistent to år tidligere! Dette er som tatt rett ut av en Donald-historie. Mister Dumrik og Frøken Spi Onia på tur. Jeppjepp.

Pepper Lemon er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 10-08-18, 19:14   #17
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.080
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Men altså, Per Sandberg-saken??

...Og det visste han ikke om! Ei heller at hun opprettet fiskeriselskap. Hva snakker de om egentlig...?

__________________
07 og 10
Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-18, 19:41   #18
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.904
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Men altså, Per Sandberg-saken??

Opprinnelig lagt inn av Pelle, her.

...Og det visste han ikke om! Ei heller at hun opprettet fiskeriselskap. Hva snakker de om egentlig...?

Nå vet jo ikke jeg, men jeg lurer på om ikke sånne forhold er innledet og basert på helt andre ting enn «den gode samtalen»...

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-18, 19:16   #19
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.816
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Men altså, Per Sandberg-saken??

Donald møter Le Bureau.

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-08-18, 16:35   #20
Apple
Elsker gamlis- godis
 
Apple sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.669
Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Sv: Men altså, Per Sandberg-saken??

Opprinnelig lagt inn av Toffskij, her.

Donald møter Le Bureau.

Haha. Vi satt og humret over det i går, at Sandberg tydeligvis ikke harte sett Le Bureau.

__________________
2005 og 2010
Apple er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:27.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no